1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 262186 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kenny till Frölunda..???
Mygel: Kenny får gå till vilket lag han vill UTOM Mif och tråååååkiga kaffelaget från Värmland. Ett evigt tjötande från deras sida jämt och ständigt. Ett stort nöje att se deras upphaussade lag missa SM-Guldet till förmån för ett lag som verkligen satsar på ungdomsverksamhet. Skandal att man ens får lov att lägga ner sitt J-20 lag!

Mygel: Det märks som sagt att hockeyn inte är glödhet längre när vi diskuterar geografin på Sveriges turistorter. Sommaren närmar sig med stormsteg. Mest positivt med att laget nått Kvalserien är att hockeyabstinensen inte hinner bli allt för hälsovådlig innan träningsmatcherna sätter igång igen...

Mygel: Skulle vilja göra ett tillägg:
Skulle Kenny välja Sverige så tror jag nog han tar ett par år i ES innan han går till Rögle. Mitt tips skulle vara Färjestad. Deras backlinje har inte varit bra sen de tappade Fokin. Sen spelar ju en annan Jönsson där... ES=landslaget. Vill han inte spela i landslaget, har ju varit en del turer med hans vara eller icke vara i Tre kronor, kommer han med största sannolikhet välja Rögle. Pengar skulle han nog inte bry sig särskilt mycket om, tror (hoppas) jag. Tror ju inte han spelar gratis, han kommer bli den bäst betalde spelaren Rögle haft på länge. Sen hade han nog inte haft något emot att föra upp Rögle (igen) till ES, inte vi heller för den delen :O)

En stackars gammal narr känner sig missförstådd för att han ser geografin ur ett strikt provinsiellt perspektiv, med den berömda glimten i ögat.

Hofnar: Västkusten är den kuststräcka som vätter ut mot Kattegatt och Skagerack. Därmed skulle jag påstå att västkusten sträcker sig ner till Höganäs. Annars så anser jag det som en helt meningslös diskussion att diskutera en benämning på vilket det säkert finns 200 definitioner.

Det som talar för Kenny o Frölunda är ju att killen faktiskt är väldigt snål. Det som talar emot är väl att han inte e speciellt sugen på att pendla från Ängelholm till Göteborg. Han kommer ju jur som helst att bosätta sig i sin villa i Ängelholm.

Ebbe:
Jag tvivlar på att pengarna kommer att styra Kennys klubbval den dagen han bestämmer sig för att ha fått tillräckligt med hjärnskakningar i nordamerika.
Han vill säkert invänta ålderdomen bland släkt och vänner i nordvästra skåne, men ännu så länge kan man knappast kalla honom lastgammal.

Malmström...
...håller visst på att skriva tvåårskontrakt med Brynäs. Men det gör väl inget, eftersom vi egentligen inte var intresserade av honom. Han kommer ju från Malmö.

Hur som helst ser jag hellre Kenny i Frölunda än i Malmö, vilket jag är rätt säker på att inte kommer ske.

Och om man nu går till Frölunda lär han ju inte knappast tjäna mer pengar än i NHL.

Ps. OE hade du MVG i geografi??*s* ds.

OE:
Jag vet inte vad kusten norr om Båstad heter, för jag brukar inte vara utomlands så ofta.
Vad jag vet så har vi ingen kust norrut. Bara en illa bevakad gräns mot utlandet.

OE: Oavsett om det heter Norrlandskusten, västkusten eller sydkusten så har denna tråd nått ett lågvattenläge.

Hofnar: Om västkusten nu skulle börja vid Torekov i norr, tillhör då Göteborg och hela den klassiska västkusten helt plötsligt "Nordkusten"? Det var något nytt för mig, men det kanske är trevligt att bo på nordkusten?

Söder om Torekov räknas inte till Västkusten, glöm det;) Ni får nöja er med att kallas Södra Sverige och en del av södra Sveriges kustremsa som går från Torekov i norr hela vägen ner till Ystad.
Go west;)

Hofnar: Norrlandskusten kanske?

Hofnar: Vad heter det norr om Båstad då? ;)

OE:
Va!
Västkusten börjar i Båstad/Torekov i norr och sträcker sig via Ä-holm, H-borg och räliga Malmö ner till Höllviken ungefär.
Där tar sydkusten vid. D.v.s. Falsterbo, Trelleborg, Smygehamn, Ystad och bort till Sandhammaren ungefär.
Östkusten består av Simrishamn, Kivik, Åhus och upp till Sölvesborg (eller strax innan).

Sv: PL
OE: Låter bra det!
På tal om rubriken på tråden kan man undra var PL hamnar nästa säsong?

Patrik: Ängelholm och Malmö är väl inte från västkusten. Västkusten går från Bohuslän i norr ned till Båstad och Torekov i söder. (Halmstad borträknat eftersom deras city inte har någon anknytning till havet). Efter Torekov kommer Skälderviken och där börjar sydsveriges kust.

Ljunggren: #13 R.ELVENES kommer hissas under kommande säsong, såvida Rogge inte ändrar sig och tar ett år till... vilket jag hoppas. Finns ingen som han!

*ROTFL* Kommentaren är ju suverän:
Vad talar för att Kenny Jönsson vill till Frölunda?
- Att han är från Rögle, och är en västkustkille.

Reflektion: Då skulle han lika väl kunna gå till Pörsis pack, eftersom de också bor på västkusten, och dessutom i samma landskap som Rögle...
Nog har de humor allt, göteborgarna =)

Trogen: Jag säger bara money talks!!!!

Kingen: Tror knappast att Kenny lirar i VF nästa säsong, han har för stort Röglehjärta för att lira där!!!!!!!!!!!!

Ebbe: Ständigt detta genomseriösa Aftonbladet Sportbilaga.

Kenny till Frölunda..???
Västra Frörlunda är intreserade av att hem våran Kenny. Han hade ju kunnat gå dit sen när Rögle går upp till ES tar vi hit han direkt, eller vad sägs?

Se länk tips www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,290122,00.html

hockeyfans: Vi har ett ungtlag. Att vi kom till Ks i år har garanterat varit lärorikt för grabbarna. I början av Maj kommer nog revansch suget tillbaka då man inleder sommarträningen med nya tränarna Mats Waltin och Peter Johansson.

hockeyfans: det är en bra grund ja ....=)

Ebbe: Hej vad har hänt med rögle var bra ock upp till kvalserien men tappa mycket vad händer???? Jag har tips till rögle att dom får träna mer och mer tills dom kan komma upp till elitserien.../=)

Ljunggren: Håller med dig Ljunggren, se framåt. Nästa år kan bli ännu Roligare!

Ljunggren: Helt klart det kommer aldrig att komma fram någon som Elvis. Fy fan vad man saknar han i Rögle..

Gasolin: ....Förresten har vi vi väl viktigare saker att tänka på? T ex när #13 ska i taket?

Gasolin: Melin har gjort ett gott hantverk, varken mer eller mindre. Det gör vi nog alla lite till mans mellen 9 och 5. Men inte f-n hyllas vi precis innan vi går på semester för det...
Melin är ett överspelat kapitel, glöm honom. Nu blickar vi framåt, uppåt!

Svenne: Var du och såg någon match när LFN träna Rögle BK? Var vad det för jävla spel RBK hade då? Jo defensivt alla hem ingen fram, Det är inte Rögles melodi eller?? Det var därför vi markera.
Jag hade inte tackat nä till mer pengar, Men om jag är på en arbetsplats 8 månader så är det nog ingen som hyllar mig.
Jag förstår Melin men han är ingen hjälte. Melin skulle inte varit i Rögles bås när kvalserien starta. Pelle är en stor HJÄLTE.

Sv: Summering
Javier Saviola: Håller inte med dej. Det är precis den inställningen som måste tvättas bort: "Lilla Rögle från lilla Ängelholm". Det ger endast en massa komplex.
Klart vi ska tillbaka till ELITSERIEN så fort som möjligt. Jag förstår inte hur du resonerar. Det är sport vi sysslar med, inte business. Då spelar det ingen roll om man kommer från en liten eller stor stad, om man har 250 mille i omsättning eller 2,5. Det är det sportsliga som ska tala. Tycker paralellen Linköping-Timrå är ett strålande exempel. Timrå är Sveriges fattigaste kommun, de borde väl absolut inte kunna spela Elitseriehockey, och dessutom gå till semi?
Leksand visar under Röglefostrade Jonas Bergqvists ledning upp att även en liten ort kan ha ett lag med i Elitserien.

Sluta upp med "Lilla Rögle från lilla Ängelholm". Vi är en klassisk förening som mycket väl kan etablera oss i Elitserien. Det som måste till är lite vinnarskalle, särskilt hos alla supportrar. Vi måste våga tro på vår förening!!

Gasolin: Hur resonerar du då ?
När det går dåligt ska alltså tränaren hängas men inte spelarna som under LFN-säsongen ?
När det går bra ska bara spelarna hyllas, men inte Melin som lyckats få ut mycket av detta lag bara för att han skrev på för LHC ?

Hade du tackat nej till ett nytt jobb om du fick rejält bättre betalt och bättre förutsättningar ? Jag tror faktiskt inte det..
Det kallas marknadsekonomi och fri konkurrens..

Summering
Vad man kunde läsa i tidningen inför denna säsong, var att
RBK ledningens målsättning var följande att gå till superallsvenskan,
och sedan till kvalserien vilket också uppnåddes, men inte att gå
till elitserien förmodligen på grund av ekonomiska skäl.
Så förmodligen går man ut in för kommande säsong och talar om
att nu ska man göra lyftet, men när det kommer till kritan så är
nog samma inställning elitserien är ett för stort ekonomiskt vågspel. Det är ju klar att man säger att i år skall vi ta steget, då
säljer man ju också fler säsongskort.
Går man upp i elitserien så handlar det om 25 st hemmamatcher,
och för klara det ekonomiskt publik-snitt på 3.500 åskådare per
match. Och går det sedan inte så bra kan man nog inte uppnå de
snitten, Tyvärr är det så när det inte går bra för RBK kommer tyvärr
bara stammpubliken. När det går bra kommer övrig publik.Tyvärr
Som Lennart Nordstrand sa i ett uttalande publiken vill se ett vinnande lag.
OCH FÖR MIG PERSONLIGEN SÅ ÄR ELITSERIEN INGET MÅSTE.
Det är ju bara konstatera att Rögle är en liten klubb från en
liten stad, och har därför svårt att konkurera med dom stora
elefanterna från dom stora städerna klubbarna från dom städerna
har lättare att få stora sponsorer.
Menar kan RBK ligga på den nivån man är i dag så tycker jag det
är mycket starkt. Tillhör ju dom 16 bästa lagen i Sverige.

Hälsningar
Bo Eek

Gasolin: Självklart ska spelarna hyllas, men Melin ingår faktiskt fortfarande i RBK. Jag tror nog att de flesta av oss Rögle-"fantaster" instämmer att Melin har tagit årets lag längre än på många år.

Givetvis blev det lite (underförstått) grus i maskineriet när Melin skrev på för "skruv-och-mutter laget" LHC, men vi kan inte glömma säsongen som gått.

Vi ses på Torsdag

Gasolin:
Precis!

Hofnar: ??? Publiken var inte ute efter spelarna det var LFN, Så snacka inte en massa skit. Tomte.

Sv: alla till hallen
Stigsson: Att köpa "kvalitetsspelare" innebär inte att man köper fler spelare än övriga.

Gasolin:
Honom gjorde ett bra jobb, mycket bra, tills den dag honom skrev på för LHC. Sen blev honom inte värd ett ruttet lingon.
Melin kommer aldrig att få kultstatus i Ängelholm och det är väl ok att inte hylla han.
Men jag hoppas slippa höra en massa hånfullheter på torsdag åtminstone. Det hade varit trist.
Visst är det spelarna som ska hyllas. Precis på samma sätt som det var spelarna som mobben var ute efter för ett par år sedan då Nyström stod i båset.

fritte rbk: Jag ska inte hylla han , Däremot spelarna.. Dom ska hyllas...

Gasolin: Han kan få sina hyllningar efter matchen.

Kanske både av Rögle och LHC:)

För hyllas ska han!

PL
Hoppas att inte melin står i båset på torsdag, i så fall är det tjänstefel av Rögle BK.

Stigsson: Kommer det nå folk till gävle på lördag?

Richter LHC: Högt upp i din text skriver du "Vi köper inte fler spelare än andra lag", längre ner kommer sedan raden "Folk är så ***** avundsjuka på att vi har pengar för att kunna få hit sådana lirare".
Hur ska du ha det, bestäm dig? Är ni ett köp lag eller inte, inte ens du verkar veta.

På tal om något helt annat.
Ville bara passa på att hylla SM-vinnarna VF.

Grattis till det efterlängtade guldet.

Ni gjorde en strålande insats.

Festa länge och hårt.

Vi älskar Rögle.

stålle:
Vad vet du om det?
LHC spelarna blir överlyckliga efter en vinst, mål etc. Även Pihl, Håkanson, Woodcroft & co.
Dessutom ser man att dom kämpar. Så du får gärna förklara för mig varför LHC är ett lag utan hjärta?
Vad har Rögle som LHC saknar. Nej ingenting. Så sluta snacka skit om cluben.
Vi köper inte fler spelare än andra lag. Varför blir vi kallade LinKÖPing?
Spelarna kämpar inte mindre än spelare ifrån andra lag, även kallas vi för laget utan hjärta.
Tror du spelarna som tjänar rätt så mycket tar ut sina pengar och sedan lägger sig ner och skiter i hur det går?
Det är ju självklart vinst som räknas, alla spelare vill ju vinna.

Folk som tjatar om saker som köplag/laget utan hjärta och liknande saker är så ***** avundsjuka på att vi har pengar för att kunna få hit sådana lirare till Linköping.

Forza cluben!

stålle: Snyt dig och väx upp.

alla till hallen
Hoppas nu att alla supportrar tar sig ut till hallen på torsdag för att tacka vårt favoritlag för en bra säsong, vi åker lla ut där även för att försöka krossa äckliga LHC, laget utan hjärta

Sv: Pelle
Fan va glad jag blir att KUNGEN har ritat på för 2 år till.

Sir Pelle Svensson

Sv: Hirch
Hardmen:
Eller så är det så att hans flickvän har tröttnat på permafrosten i norrland och mest sitter och tjurar i sin dunjacka och längtar efter värme, kall pilsner och friterade fläskasvålar.

Sv: Matchbilder
Ebbe: Okej, får hoppas att spelarna har god smak då... :)

« · 262186 · »