Anser inte att det finns några spelare förutom #13 och #25 som kan vara aktuella för detta i dagsläget. Varken Hansson eller Svensson har gjort vad som krävs för att bli legendariska ännu. Glöm inte: I med och motgång.....
Nicke: Jag tror att Pelles tröja ligger nära till hands efter Stass och Rogges. Men sedan är det nog inte så många på gång. Och Pelles får vi förhoppningsvis vänta i många år på!
Ebbe: När man hissar en tröja baseras det alltid på vad spelaren uträttat inom den aktuella klubben. Undantaget kan vara att hylla någon som gått från klubbens knattelag hela vägen till NHL (Kenny). Sådant kan kompensera att spelaren ej hunnit uträtta så mycket i klubbens tröja. Kenny gick ju från Rögle rakt till NHL när han inte ens hade hunnit fylla 20-år. En fantastisk bedrift.
Ebbe: Nej nej nej! Hans meriter i Rögle är ju inte i närheten av att vara aktuella för sådan premiering. Sina bästa år gjorde han ju i andra klubbar, bl a MIF vilket väl i sig nästan medför automatisk diskvalificering =)
lej: Håller fullständigt med angående Roger Melin. Har gjort ett jättearbete med laget. Så jag hoppas publiken i kväll hyllar Roger och laget för säsongen som har gått. Sedan önskar Roger lycka till i elitserien med Linköping, för dit kommer LHC att gå.
Härligt att se Rögle bygga för framtiden med gamla spelare i organisationen.Detta har visat sig fungera i flera stora föreningar. Sätt nu spaden i marken för träningshallen och se till att lovande ungdomar väljer Ängelholm när dom ska in på hockeygymnasiet.
Längtar för övrigt till det magiska ögonblicket när tröja #13 hissas upp inför en fullsatt ishall och klubbens störste genom tiderna får ta emot stående ovationer.
Då blir det ledsna miner på sina håll nere i Kassel. De hade hoppats att Roger skulle gå in som andretränare, men så blir det ju inte. Lycka till med jobbet Roger, och tack för alla goda insatser för Rögle på isen!
lej: Jag hoppas du menar att han spelar sin sista hemmamatch idag torsdag. För han ska väl vara med på lördag mot Brynäs också ? Så får vi i exilen också se honom en sista gång....på isen.
lej: Skönt att höra att vi får behålla Hansson inom klubben. Förhoppningsvis kan han väl fixa hit en stor sponsor till oss. Kanske han ska knalla upp till PEAB på måndag o ta ett snack :)
Jag vill bara meddela att Roger Hansson spelar sin sista match för RBK i morgon. Han blir heltidsanställd i RBK som marknadschef på heltid och har därför bestämt att han slutar med hockey. Vi är mycket glada för att han vill ta detta erbjudande för vi tror att han blir mycket bra på att tala med sponsorer och att sälja RBK. Sen vill jag bara tacka Roger Melin för säsongen som varit och önska honom lycka till på sin nya arbetsplats. Han har varit reko hela tiden mot oss och har gjort ett bra jobb med truppen. Lasse
hockeyfans: Vet inte om du precis vaknade ur ditt ide, men Melin hade ett ett-års kontrakt med Rögle vilket han valde att inte förlänga. Istället valde han att gå till ett poplag i Linköping.
Har för mig att det var Melin själv som valde att lämna Rögle för "topplaget" Linköping. (Melin till topplag i Elitserien enligt Aftonbladet, när LHC låg på en fin 12:e plats)
Hej !!! Undra varför inte roger melin kunde vara kvar i rögle??? För han är en bra tränare och jag tycke att det var synd att han inte fick vara kvar i rögle../HF
Fransson: Om jag fattar rätt så är det lite "kasta gris" över det hela.... eller galt, sugga, kulting. För det e väl inte slutställningen i Elitserien 03/04 du tippade!?
QP: Så du tror att jag tycker de är svin för att de satsar på att etablera sig i ES, nä, det är en massa andra saker som gör att jag tycker de är svin...
Fransson: Nöff nöff, på dig Fransson. Chansen att vi kommer att få möta LHC annat än i en eventuell träningsmatch nästa säsong, får väl anses som mikroskopisk. Men så länge det finns hopp finns det liv, eller hur det nu var...
OE: Ja, 192cm o 106kg det inger respekt, dessutom var han impad av RBK, både laget publiken o trycket (om man bortser från sista mötet för då var han bara förvånad). Det kanske skulle vara lönt o ta kontakt!!
OE: Håller med att det är skandal att man får lägga ner sitt J20 lag. Man tycker att den där köpa, köpa, köpa trenden istället för att satsa på eget borde komma av sig lite nu när Frölunda tog hem en trippel J18, J20 och A-laget tog ju SM guld. Bara U16 tog inget - de blev utslagna ja av vilka jo RÖGLE!
QP: Elias Abrahamsson är en mycket duktig back. Han valde att satsa på farmarligaspel istället för att utvecklas inom svenska systemet. Detta har ju fallit väl ut för hans del.
Junior: Den stora svartskäggige backen i HIF (tror han hette Elias Abrahamsson), hade inte varit dum att få i laget, tuff men relativt juste o spelskicklig!
Patrik: Aha!!! jag har funderat många ggr på om jag ska med på bortamatcher förrutom mot troja och halmstad. Men du vet familj och jobb..................................
fritte rbk: En trogen röglesupporter och glad gamäng från L-krona, som uppnått hjältestatus i samband AIA:s bortaresor. Följ med själv nästa gång och upplev glädjen, vettja =)
Junior: Jan-Peter Pärson ingår väl i den nya organisationen som Rögle har byggt upp, där man istället för en sportchef använder sig av en sportkommitté. Vet inte hur mycket Lööv är engagerad i denna kommitté.
Det som det ryktas om i Ängelholm är vad jag vet att Ljunggren har köpt ett par nya kalsonger samt det vanliga snacket om vad Osten hittar på.
Var har Mats Lööv tagit vägen? I tidningen är det Jan-Peter Pärson som snackar kontrakt osv. Eller han är kanske "over there" och snackar lite :o)
Ni som bor i Ängelholm. Finns det inte några rykte som vi kan snacka lite om? Iofs så brukar man vara förbaskat bra på att inte släppa ut ett ord till massmedia. Kanske bra, men jävla tråkigt.
OE: Tyvärr är det inte sport i dag, ekonomin styr i allt högre grad, tyvärr är det så och så kommer nog alltid förbli, vidhåller fortfarande att Rögle är en liten klubb . Hoppas givetvis att RBK kan gå upp och etablera sig, men det blir svårt man måste få tag på en stor sponsor som tror på dom Grönvita. Tyvärr i denna region så är dom stora sponsorerna bara intress- erade av HIF trots att dom tydligen bara slänger pengarna hur som helst. Konstigt. Tycker dom sponsorerna i dessa trakter kunde satsa på Rögle i stället. Tycker det är mycket starkt av dagens styrelse som sköter Rögle, att ha kunnat städa upp ekonomi, efter dom pajasar som ställde det nästan ekonomiska haveriet. Öhring med följe. Tycker Roger Melin har gjort ett stort arbete med laget, som ger Mats Waltin en bra grund att starta med till hösten. Rögle är en liten klubb som kan bli mycket större, med rätt folk i föreningen och det tycker jag det är nu. Vi får väl se
NiC: Ärligt talat så tror jag detta är bara snack tagit vida luften vad gäller Frölunda. Kenny har tidigare sagt att när han kommer hem så spelare han med Rögle o det e punkt slut. Han har sagt att han inte kan tänka sig att spela i någon annan svensk klubb när han väl flyttar hem. Dessutom så har han byggt en villa i Ängelholm som just nu står tom och väntar på honom. Men självklart så kommer vi att få se många sådana här "nyheter" innan han kommer hem. Det e ju helt klart en bra back och säg det ES lag som inte är intresserat av honom.
Framför allt spelar de fortfarande, i dagsläget alltså. En tröja ska aldrig hissas förrän den aktiva karriären satt sin punkt.