1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 263968 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Årets spelare
Gasolin: skulle det här varit en chatt hade jag kunnat läsa direkt, men nu är det en gästbok där man skriver inlägg, alltså kan man inte läsa förrän man kommer "ut".

Sv: Skandal Vakter!
Gasolin: men det är ju verkligen sjukt, ska man inte längre kunna ta familjen på hockey/fotbolls match utan att riskera o få spö??
kommer ihåg Göteborg supportern som dog efter ett bråk med AIK supportrar............fy fan

HasseT: Kan du inte läsa eller????

Junior: Ja, jävla svin rent ut sagt....

Asså, de som var ute efter att bråka var ju fan inte äldre än 16-17 år.....idiotajävlar. De skulle haft smisk på gumpen

"Take ém all, Take ém all
Put ém up against the wall and shoot ém
show you´re tall, watch ém, come on boys take ém all..."

Junior: Nja, vet inte riktigt om jag kan hålla med dig där. Jag tyckte Rögle gjorde en stabil insats. Det som klankade ner lite i andra och tredje var att de inte var lika aggresiva som i första.
Men jämnt var det, annat kan man inte säga.
Blev det nåt bråk förresten?
mvh Hasse...

Fransson: jo det är klart men Linköpinsgsfansen ska inte få komma ur sin bur precis som vi när vi varit i Oskarshman och Linköping.

På tal om bråk så är det ju snyggt att 40 Lhc fans står och sparkar på en liggande kille.

Nä då var det bättre på "Western" tiden då man slogs 1 mot 1 med knytnävar. Men är man liten och ynklig så är man

East: Tack, tur det finns normala folk i Linköping.

Fransson: Jo men du hade nog inte smällt till en 45 åring som var där med fru o 3 barn. Jag satt 2-3 meter därifrån, Tur att jag inte hade min dotter med mig som jag tänkte först.

Linköping var bättre än Rögle ikväll. Och i hela Kvalserien. Men något annat vore en super sensation. Egentligen borde det skilja ännu mer. Deras bäst betalda spelare är vad hela Rögle´s lag är.

Gasolin: fan va sjukt, sånt tar man verkligen avstånd i från!

Jocce: nä men hoppsan ja

Ebbe: Hur hade man reagerat om det gällt rbk, som t. ex hade gått upp i es?...jag hade gjort allt för att få komma in på isen och hylla spelarna i alla fall!!!!!

Hoppsan

Ebbe: Jag kan meddela att en liten feg jävel från linköping slog till en Rögle supporter på sittplats precis innan slutsignalen, Rögle supportern var där med sin familj, Skandal, polisen sög in killen där fanns vittne till det hela, hoppas att han åker dit så det smäller om det. Vakterna stog väl o käka gratis burgare som vanligt o polisen var vid Rögle-klacken...

HasseT:
Buhuhu, nä tacka vet jag AIA och dess bidrag till Sveriges läktarkultur.

Har du drömt ihop det som står i din profil?

Ebbe: Jag tyckte så först oxå, men sen tänkte jag att jag tror jag hade varit i spetsen om det gällt Rögle...tänk Rögle går upp i Elitserien mot t. ex nu LHC borta...jag hade inte stått kvar å läktaren i alla fall...

Bye Bye Melin

HasseT:
Buhuhu, nä tacka vet jag AIA och dess bidrag till Sveriges läktarkultur.

Har du drömt ihop det som står i din profil?

HasseT: men ändå ett elitserielagen, till skillnad från vissa andra =)

Ebbe: Jo man blev lite förbannad när man såg pojkarna springa in på isen.. sen så såg det ut som det blev nått litet slagsmål mellan nån i LHCs supporterskara och en snubbe på sittplats precis där dom sprang in på isen! ..

Ebbe: håller med fullständigt. Tycker att vakterna skulle ta till med battongerna istället. Dessutom så vill jag bara säga att LHC har den sämsta "klacken" jag sett! Inga egna sånger..
deras 1-0 mål och 2-1 mål var rena rama turen.
Inget hjärta, bara pengar...

FredrikM: Tycker inte någon i Linköping imponerade på mid idag om jag ska va ärlig.

Sv: Rögle - LHC
Hofnar: hehe okej då, bjuder på den =)
hur var matchen i stort? sevärd?
lycka till nästa säsong!

Kingen: Peter Casparsson suger nått otroligt! En av de sista splarna jag skulle vilja se i Rögle dressen!

Skandal Vakter!
Vad höll Rögles vakter på med en minut innan slutsignalen idag? De gjorde i alla fall allt annat utan de som dem är tillsagda att göra. Hur kunde Linköpingsfansen fritt få springa ner och in på isen???

De ska inte ens få gå ner där i från i Pauserna. Detta är inget annat än en stor skandal! Till och med lilla Oskarshamn har bättre säkerhet.

Skärpning Vakter!!!

Sv: Rögle - LHC
East:
"...kaxigheten..." var ordet, sa Bull! Från ett LHC-fan, sa Bill!

Rögle - LHC
vad säger ni nu då? jag antar att kaxigheten har sjunkit nåra snäpp =)
en ganska enkel seger för LHC får man väl säga..........skulle inte Rögle bjuda hemmapubliken på en bättre avslutning?=)

Heja Rögle
Ni anar inte vad ett Skellefteå fan hejar på Rögle i kväll...

Sv: Skärpning!
3april: Det skulle ju vara kul om du kunde precisera vilka spelare det handlar om?

Mygel: Varför detta "slå ner Peter Casparsson?"

Jag hade hellre sett honom i Rögles dress än som trotjänare i LHC.

Vi är trevliga Rögle...

Sv: Hansson
Ta nu inte mitt senaste inlägg bokstavligt :o)

På tal om tröjor itak osv.

Bara jag som vill ha Nordstrand´s kavaj i taket. Jag undrar om alla inser vilket jävla jobb han gjorde med Rögle.

Skärpning!
Blir uppriktigt förbannad när man får höra att flera av Rögles spelare blivit erbjudna dåliga kontrakt som fan. Är det inte meningen att vi ska fortsätta bygga på ett starkt lag med spelare som har hjärta för Rögle!? Även om ekonomin inte får skena iväg fler gånger så ska vi väl kunna behålla grundstommen i laget..

PL
Är det någon som vet var PL alias Chuck Norris ska bli av inför nästa säsong?? Han har ju trots allt gjort en hel del för vår kära klubb så jag hoppas att han kan stanna inom föreningen.

lej: Jag hoppas nu att Hansson och Rögle tar marknadsförings uppgiften på allvar. Detta är något som verkligen är eftersatt i Rögle. Om vi ska kunna ta steget upp som måste vi ha en väl fungerande marknadsavdelning som drar in stora intäkter till klubben. Tyvärr måste jag säga, men kolla på LHC som har lyckats med detta perfekt. De har sponsorer som skyfflar in enorma belopp tack vare en klok satsning på marknadsföringen av klubben. Det är av denna anledning som jag oxå tycker att Rögle gjorde rätt i, istället för att ha en heltids anställd sportchef, anställa en heltids anställd marknadschef. Förhoppningsvis kan nu Hansson värva in ett antal nya sponsorer till klubben och, framförallt, se till så at de som sponsrar Rögle får valuta för pengarna. Efter att ha pratat med ett antal sponsorer till Rögle så har man fått den bilden att Rögle egentligen inte gör så där fasansfullt mycket för sina sponsorer. I vissa fall så är det upp med skylten o sen ses vi nästa år då det är dags att betala igen typ.
Nä, jag tror att Rögle är på rätt väg nu organisatoriskt i och med denna anställning.
Tack o haj.

Årets spelare
Innan nedsläpp idag så kommer priset till årets spelare enligt fansen att delas ut. I någon av periodpauserna kommer priset till vinnaren av omröstning att överlämnas. Så alla till hallen nu o se denna uppvaktning.

I övrigt tänkte jag bara tillägga:
"Slå ner Peter Casparsson!!"

Sv: Osten
Slumm: AIK???

Sv: Osten
Slumm: Osten har alltid något i bakfickan. Mannen med svar på allt!!!

Osten
Här kommer ännu en liten Ostenberättelse. Vi var ett gäng som var ute i Halmstad en Julikväll efter Sprintermästaren. Vi hade jävligt skoj och vissa fick väl både det ena och det andra om man säger så. Jag hade lyckats bli av med alla polarna och det började bli väldigt sent så jag traskade iväg för att få tag i en taxi. Väl i taxikön får jag syn på två överförfriskade personer och en av dem är osten. Dem ser lite trötta och molokna ut men plötsligt säger den ena."Fan osten, här står vi utan brudar, inte en jävel har vi fått tag i. Efter ett tag svarar osten: Bara ta det lugnt. Idag lägger vi ut lassot och i morgon håvar vi in det". Ps. Jag kan tillägga att dagen efter var den numera berömda rakningsdagen.

Sex före match?
I "Inför matchen"-reportaget på officiella finns ett avsnitt skrivet av Melin. Hur tolkar ni följande citat?

"Erik Granqvist är den som tar ansvar för spelarnas sexuella utveckling och som är en utmärkt målvaktscoach."

Skönt att klubben tar ett heltäckande ansvar =)

Sv: Kung Pelle
Fransson: Räkna med krig i riken ikväll!!!
Jag är övertygad om att det inte finns någon i Rögle som kommer att vika ner sig det minsta ikväll.

Man behöver ju inte vara någon rymdforskare för att inse att Pelles hjärta slår för Rögle.

Come on Rögle

Kung Pelle
Pelles kommentarer i inför-reportaget är klockrena

Varför Rögle?: Finns inget annat
Mitt ord till Rögleklacken: HATA MIF!!

en pelle svensson, finns bara en pelle svensson

Hagos
Yared Yahos kommer inte att återses i Aiks kläder nästa år...
www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,290647,00.html
Istället blir jättetalangen värvad av Timrå.... detta enligt de sportblad vi alla älskar!

Hirsch till Rögle?
Vill vi ha Peter Hirsch till Rögle? Vem minns honom inte i Troja? Jag själv skulle inte ha något emot det...

Killer Bob:
1: Varje spelares karriär får jämföras med den tidsålder de spelade i.
2: Sviss tröja i taket faller inte alls på att några har använt nr 1 efter honom. Det rör sig om sex spelare. Fredrik Josefson, Kenneth Johansson, Patrik Backlund, Micke Johansson, Magnus Swärdh och Jens Iwarsson ifjol. Under den här säsongen har 1:an inte använts vilket underlättar en eventuell hissning till nästa säsong.
3: Visst är det optimala att ingen använt nummret efter personen ifråga lagt av. Men i NHL händer det ofta att man hyllar en gammal spelare genom att hissa tröjan trots att några spelare använt nummret efter. Ett exempel på detta var när Boston skulle hissa #7 Phil Esposito. Ray Bourque spelade då med detta nummer men fick byta och valde sitt senare så klassiska #77.
Ett svenskt exempel är när Brynäs hissade #6 Tord Lundström. Då tvingades "Masken" Carlsson byta till #12.
I Rögle behöver som sagt ingen byta nummer om 1:an ska upp i taket, vilket underlättar.

Jag håller Sviss som en het kandidat till att hyllas med tröja i taket! Jag tror många som var med på den tiden är beredda att hålla med.

Man får önska Hansson lycka till i framtiden...
Det NST skriver om att han har varit "trogen klubben i alla år" eller nåt i den stilen, håller jag inte med om. Spelare som varit i Malmö är inte Rögle trogna...
Tycker det är lagom för Hansson att lägga av nu, han har sett lite "frånvarande" ut i vissa matcher. Då talar jag om när han är back. I taget ska bara trognas tröjor sitta.
Sen skriver NST att Melins hyllningar helt har upphört efter han sa att han skulle till LHC.. det kan jag inte riktigt heller hålla med om för det har sjungits lite då och då innan periodpauserna..
Hoppas vi får en trevlig kväll och klassar dom jävlarna... :-)
good bye

"Vi hade en gång en idol"....den sången glömmer Hansson aldrig.

Visst Sviss i all ära,men #1 har många efter honom spelat med och därför faller det.Är dessutom tveksam till att hans karriär går att jämföra med bröderna Elvenes.
Pelle spelar fortfarande men han lämnade trots allt klubben för att tjäna pengar när det var som svårast och det drar ner betyget väsentligt.Hansson kommer aldrig vara aktuell med sitt förflutna i Malmö och dessutom har han aldrig spelat med Rbk i elitserien.

Hansson tröja i taket? Nä han är inte aktuell att få sin tröja i taket, Det är som OE säger Elvis, Stass o Sviss som ligger nära tills hands. Jag hoppas inte att Hanssons tröja kommer upp för då ska jag plocka ner den.

Killer Bob: Det finns en spelare till som borde vara aktuell förutom #13 o #25: #1 Kenth "Sviss" Svensson. Denne klassiske målvakt, egen produkt, var med i A-laget under 15 säsonger och fick uppleva hela resan från tredjeligan på 1970-talet upp till ett lag på väg mot Elitserien i slutet av 1980-talet. En härlig profil som borde hyllas på detta sätt. Slog igenom som 16-åring efter Björn Larsson och slutade som 30-åring på topp.

« · 263968 · »