1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 264781 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Gävle
Nån som ska till Gävle imorgon??? själv tar man antagligen tågen kl 1310!!!

Sv: Kenny
Mygel: Trodde du förstod vad jag menade "har ju koll på kronor/dollar. Det andra behöver du inte upplysa mig om(men tack än då) lever kanske närmare laget än du.

Messier: Han tränar här varje sommar. Både tillsammans med Rögle o sin personliga tränare. Men vad hjälper det oss?? Han behövs ju i laget o inte bara under sommarträningen. Hade vi fått honom skulle vi kunna planera för elitserien direkt ju. Kommer ihåg när han var här senast under NHL strejken. Då avgjorde han ju matcherna själv om man säger så.

Mygel:
Men han vill nog träna här till sommaren, kostar ju och köra till Göteborg.

Kenny
Hemskt att Kenny överväger andra klubbar i Sverige när han kommer hem. Nu gäller det att se till att Rögle går upp nästa år så att vi får se han i de rätta färgerna när han kommer hem.

Sv: Namnbyte
17srsen17RBK: då lär ju bara fler tro att Rögle inte är Ängelholm utan att det är just, Rögle. Det är bara besvärande att hålla på att ändra namnet. Nej låt Ängelholms ishall vara kvar.

Sv: Gårdagens roligaste
Killer Bob: Rögles härliga sponsorer är verkligen värda allt positivt. Allt ifrån Rune till de glada grabbarna från Österlen som bjuder ner laget på ålagille o.dyl.

Kanske har Rune börjat sniffa lim på gamla dar eller så var det önsketänkande ?
Skämt o sido så har gubben gjort mycket för föreningen och det skall han ha heder av.
Nu får vi vänta på ögonblicket när en fullsatt hall ger Elvis stående ovationer i flera minuter samtidigt som tröja #13 åker upp i taket.

Killer Bob: Det var vd:n Rune som delade ut blommorna till Roger, och han snackade själv - innan nån från AIA tog över micken =) Däremot måste man nämna att Berth gjorde en förtjänstfull markering gentemot att LHC inte vågade skrinna ut på isen före Rögle. "Ingen annan förening har vägrat detta i Ängelholm. Linköping är den första..." ungefär så sa han

Patrik: Var det Bert Lundkvist som satt ännu en pära ?Hansson du blir aldrig som Elvenes,som Elvenes kan du aldrig bli.....

Jag tyckte gårdagens roligaste var när Arlbrandt trycker omkull jätte bebisen Ahxner. Såg frukstansvärt dumt ut

Synd att papparazzi Vegas inte fick med det på bild

Gårdagens roligaste
Det var helt underbart att det förkunnades att "Roger Elvenes" skulle få blommor av Brännborns.
En viss panik utbröt i sekretariatet - ööh, var sjutton är "Elvis"?? innan efternamnet korrigerades till "Hansson".

Sv: Skandal Vakter!
OE: Åhå... det om skånskans ursprung kände jag inte till. Har du någon vidare hänvisning/länk? Man lär sig något nytt varje dag.

OE: Att vi står upp för laget, hur man sedan vidare tolkar det är en annan sak. Som tidigare sagt, jag tänker inte försvara de idioter som gillar att slåss av någon mystisk anledning. Det jag protesterar mot är felaktiga fakta.

bobbe: Mycket riktigt, förresten, skåningar ÄR enligt all forskning en egen folkgrupp som pratar ett ursprungligt språk som varken är en dialekt utifrån svenskan eller danskan.

bobbe: "Our coulors never run". Hur tolkar du denna text?? Försök du själv att hålla dig till fakta och inte försvara packet!

Sv: Namnbyte
17srsen17RBK: Ursäkten är godtagen !
Nu tar vi semester och dricker pilsner och hoppas på bra nyförvärv.

Belix: Kanske får gå en kurs i skånska när jag ändå är igång? ;) Inte för att jag vet om du är skåning i grunden, men det skadar aldrig med lite olika kunskaper. Dialekter är roliga.

Namnbyte
Namnbyte, nu vet jag att många kommer att reagera, namnbyte
är han inte riktigt klok. Det gäller inte laget, utan hallen, varför
inte kalla den i stil med Rögle Hallen, Rögle Arena, Rögle-stadion
eller Rögle-Borgen. Varför jag föreslår detta.
Jag menar att Rögle kommer från början inte från Ängelholm,
utan i mitten på 60 talet, nu skall jag vara lite vitsig, flyttade
Gösta Carlsson laget på NHL manér från det lilla samhället
Rögle till det stora Vegeholm!.Därför menar jag som liten hyllning
till detta samhälle kunde man göra detta. Medveten om att många
tycker det är löjligt för det ligger så långt tillbaka i tiden.
Sedan är det ju Ängelholms kommun som äger hallen, så dom
vill nog inte släppa namnet Ängelholms Isstadion fin reklam
för Ängelholms stad.Men den planerade träningshallen, kunde
ju tänkas få något av ovanstående namn.
Har också forskat lite i RBK historia, men har inte lyckas hitta
något som talar om var man spelade sina hemmamatcher innan
Gösta flyttade laget, hade man en egen rink i Rögle, spelade man
på dammarna i Tånga eller spelade man på Jonstorps uterink,
skulle vara kul att veta, kanske finns någon som vet.
Sedan vill jag också tacka Roger Melin, Peter Lundmark och givetvis spelarna för en mycket fin säsong, och önskar Mats Waltin
och Peter Johansson lycka till nästa säsong.
Slutligen vill jag be Signaturen Killer Bob om ursäkt, bar mig lite
klumpigt och dumt åt i ett ärende. Sorry. Skall inte hända igen.

Hälsningar
Jan-Åke

bobbe: Vi ska kanske gå den tillsammans samtidigt som vi slår i ordböckerna

Belix: Oj, positiva ord om våra vakter och publikvärdar, det är inte ofta man får höra sånt... :) Fascinerande.

Sista delen av ditt inlägg gör att du inte ens är värd att lägga mer energi på. Slå upp ordet "respekt" i en ordbok. Kom sedan tillbaka när du lärt dig innebörden, jag tycker inte att du verkar förstå den i nuläget, tyvärr. Alternativt bör du gå en snabbkurs i ämnet "glimten i ögat".

bobbe: Det är naturligtvis inte ert fel att er hall är kass men däremot så måste det vara Linköping som förenings fel att platserna på bortastå är dåliga. Vill däremot inte hålla med dig om att era vakter är otrevliga åtminstone inte dom som stod där när vi var på besök.
Tyvärr så bevisades det väl med all Oönskvärd tydlighet varför bortalagets fans inte ska springa runt i hallen.
Att ni vill hylla ert lag är naturligt men inte att ni ska göra det på bortaplan inne bland vår sittplatspublik.
Hävdar fortfarande att ni ska vara kvar på bortastå och inte springa runt i hallen.

Sen den sista delen av ditt inlägg är inte ens värd att komentera du är ju från Linköping

Gasolin: Bra, då är vi ju överens! ;)

Belix: Är det vårt fel att hallen är kass? Är det vårt fel att många av vakterna är otrevliga? Nej, skilj på äpplen och päron.

Hyllningar av spelare på isen får väl ändå anses som en tradition när lag går upp. Fast det kanske inte tillhör "hockeykultur" i sydligaste Sverige? ;)

Rögle-Linköping matchbilder
Bilderna finns nu på bildsidan

bobbe: En fråga Bobbe hur behandlas bortapubliken i Linköping?
En läktarplats som knappast är värd en femma i entré instängda som boskap på en yta som inte är större än ett normalt vardagsrum. Om ni behandlar era gäster så varför skulle då ni bli behandlade bättre. Nä upp med er på bortasektionen och hyllningar av era spelare får ni göra på hemmaplan.

Sv: Bortamatcher
Mygel: Ispremiär är den 28 juli 2003!

OE: Jag är övertygad att de är där för att se gratis hockey och käka gratis korv i pausen.

Skandal!!

bobbe: Skåne till danmark som ni sjöng igår, inte mig emot där köper man öl o sprit på ICA, samt att man slipper vara landsmän med sådana pack som ni.

OE: Hets mot folkgrupp? Hmm... jo, iofs, skåningar har väl klassats som folkgrupp. ;)

"Sverige, Sverige, Sverige" skanderades aldrig så vitt jag kan minnas, dags att tvätta öronen? Däremot anspelningar på Danmark.

Som sagt, håll er till fakta.

Gasolin: Jag skrev detta i LHC:s gästbok, skriver det här också: Den incident du pratar om, för jag tror jag vet vilken du menar, provocerades faktiskt fram av familjefadern, som sparkade LHC-supportern. Oberoende vittnen, från Ängelholm, intygade detta för polisen.

Diverse andra idiotier tänker jag inte försvara, men snacket om att 40 LHC-fans skulle ha sparkat på en liggande, det tror jag inte ett dugg på. Vi var totalt ca 70 personer, glöm att hälften är våldsbenägna. Det förekom uppenbart idiotiska saker, absolut, men tro inte att det "bara" är "vårat" fel, it takes two to tango... men som sagt, jag försvarar inte skiten, jag försöker bara sätta saker i rätta proportioner och förhindra falska fakta.

Ta det hela rätt. Jag skulle aldrig i livet få för mig att slåss eller liknande, jag vill se på hockey! Att då inte få komma in på isen och hylla sitt lag, som de två tidigare lyckade kvalserierna, måste sägas vara en besvikelse. Hade det varit så hemskt att släppa in oss några minuter för firande och sedan få tacka av era egna spelare? Kul för övrigt att se hyllningarna av Roger Hansson, det är han säkerligen värd.

Snygg gest för övrigt av Thomas Johansson som skänkte sin klubba till killen(?) som fick en puck på sig och skadades.

Gällande matchen ledde LHC väldigt orättvist efter första, men andra halvan av matchen hade man läget under kontroll. I tredje kom Rögle stundtals över halva plan i sina försök till anfall.

Nåväl, lycka till nästa säsong, jag välkomnar Melin!

Blev riktigt förbannad idag när jag ser de skandalscener som utspelar sig på läktarna i matchens slutskede!

En fråga till alla vakter: Är ni på match för att se gratis hockey eller för att upprätthålla säkerheten och se till att vanligt folk, barnfamiljer och pensionärer vågar gå på matcherna?

Att det var en busslast ligister som gästade oss idag kunde man se redan när bussen anlände. Även när banderoller som antydde till hets mot folkgrupp veklades ut. Därefter när "Sverige, Sverige, Sverige" skanderades under en stor svensk flagga. Är detta inte signaler nog för att ni ska få upp ögonen och stänga till de grindar som finns runt bortasektionen???? Istället stod ni bekvämt med armarna i kors och njöt av hockeyn!

Ni är sämst, sämst sämst!! Hyr in bättre till nästa år, det är ju inte första gången de missköter sig!

Gasolin: Tja med Dragan får man ju uppleva både det ena o det andra. T.ex. se hur vägkanten ser ut på nära håll o hur diesel luktar i kläder :)

Junior: Älska buss hata bil.. bara inte Dragan kör bussen (eller hur Mygel?)

Mygel: oki...gitt ju!!!!!!!!!

Fransson: Då ses vi ju om 4 månader. om inte tidigare på supporterfesten eller på soptippen.

förlåt...förra året

Mygel: 29 juli, var första ispasset i år, om inte jag minns fel....

kommer sakna er alla..

Junior: 5 MÅNADER??? Ispremiären är väl inte så långt borta???

Bortamatcher
Om man redan nu ska börja tänka på nästa säsong så kan det bli en jätte höjdare.
Vi har fått en super tränare.
Behålla spelarna man vill så kommer nästa säsong att bli minst lika rolig

Alla borta resor. Troja,Växjö, Hämmers, Mörrum,Oskarshamn.
Alla som åker buss vet att mer än halva nöjet sitter i själva bussresan. Eller hur Otto? Du är en riktig busshuligan

En härlig säsong. Men jag tror att nästa säsong kommer att bli än ännu större höjdare.

Tack för denna säsongen. Så ses vi om 5månader igen.

Jag vill även grattulera Troja/Ljungby och Växjö Lajkors till spel i allsvenskan 2003/2004..
Det var de lagen jag ville ha i allsvenskan med. Växjö lockade för övrigt storpublik på 3600 pers idag! Får kanske en till med publik i allsvenskan södra? Puss på dig Fransson

Sv: Rögle - LHC
East:
Näe, det var den väl inte.
LHC's första, andra, tredje och femte mål var klassiska "sketmål", där pucken lekte flipperkula och dalade in bakom vår målvakt.
Jag har sett LHC spela roligare hockey än vad de gjorde idag, men vad ska man egentligen förvänta sig. Rögle försökte verkligen, men när 1-3 trillade in gick luften ur matchen helt.
Aldrig någon spänning över huvud taget, men det hade jag inte heller förväntat mig och är därför inte besviken.

Sv: Årets spelare
Fransson: Jo det skulle väl vara det i så fall. Om man nu ska vara kung för att vara med där hm.

Hur som helst vill jag tacka Rögle för en fin säsong, bästa på flera år...

Herman Bäst!
I kväll var Hermansson klart lysande. Jag tycker faktiskt att han har gått fram mest av alla, den här säsongen. I övrigt, tack alla för en mycket bra säsong, och då menar jag ALLA! Alla RBK-lag, från knattar o upp till A-laget, publiken, och styrelsen!

Jocce: Nä men allvarligt talat. Visst LHC har inte speciellt lång historia i eliten och de har inte så många egna sånger, det vet vi vid det här laget. Men att komma ner till Ängelholm o sjunga gamla AIA sånger är ju riktigt pinsamt. Jag skulle skämmas skiten ur mig om vi åkte upp t.ex. till Stockholm o sjöng Bajen sånger.
Sen på isen så visade man vilket lag som har en ES trupp i nuläget även om LHCs defensiv är allt annat än elitseriemässig. Men vi kommer igen. Tyvärr tror jag att det kommer att gå bra för LHC nu i ES med Melin vis rodret. Om det är någon som kan skapa harmoni i ett lag så är det ju han. Samtidigt så innebär detta en annan rolig grej, risken att räliga MIF trillar ur nästa år har ju gått upp några procent om man säger så.

Lycka till i ES Linköping. Använd nu sommaren till att fixa ihop lite egna sånger, så ni slipper skämma ut er på Sveriges arenor.

HasseT: för du é kung...asball...frän....cool...ja, allt det där

Bagarsmurfen: aaah, tack för tipset, har aldrig tryckt på den knappen. Ha det.

Fransson: jag ska INTE in i den styrelsen....
Varför skulle jag vilja det?

Gasolin: Han gjorde det helt utan anledning? Fy fan vad bedrövligt, man skäms nästan lite av att till höra den skaran (Linköpings-supporter) i dagsläget. Om det nu är sant de ni säger.

HasseT:
Klicka på "LIVE"..

Gasolin: Hasse ska in i AIA´s styrelse nästa år...

Tack till alla som verkligen gav gärnet i kväll och stöttade grabbarna en sista gång för säsongen...

« · 264781 · »