Junior: Kan inte annat än att hålla med. Några inlägg håller klass i höjd med fotknölarna.
Förövrigt är det ganska jobbigt att inse att man nog är äldre än de 23 år som står på passet och att behöva skaffa både glasögon och hörapparat. För inte kan det varit så att jag såg och hörde rätt när de trevliga W.L stog och viftade med högerarmen och skrek "zik zag zigoiner pack"...
Det känns som "vi" Rögle fans kastar sten i vårt eget glashus eftersom detta ämnet har figuerat i varje gästbok där Rögle varit på besök. Om ni förstår.
FredrikM: Jo, mycket av den sportbevakning man sysslar med är nog fråga om substitut/komplement till ens övriga liv - man lever ju lätt ut en massa känslor genom detta. Trist dock att en del även har ett stort behov av att göra det handgripligt..
Jocce: Men för fan lägg ner denna meningslösa diskussion nu! .. INgen bryr sig och det kommer antagligen inte bli några förändringar inför säsonger och matcher framöver! .. (Bråk) och hat supportrar emellan får man räkna med om man vill ha sport i livet..
Mygel: Jag vill att Rögle ska satsa på att värva två-tre rutinerade spelare till nästa säsong med flerårig elitserierutin. Framför allt en rutinerad center och en rutinerad back. Det skulle stärka upp hela laget ordentligt, speciellt defensiven. Man har sett nu i kvalserien att dom flesta spelarna saknar rutin av sådana tuffa matcher som har spelats nu, om nu Rögle skulle värva rutinerade spelare skulle det vara utvecklande för dom yngre i laget. Men detta laget har i allafall enorm potential i framtiden och jag tycker att det ser väldigt ljust ut framöver och värvningen av Waltin visar på klass och framtidsvisioner, han är nog helt rätt man för Rögle och det skulle inte förvåna mig om han fixar ett par kanonspelare till nästa säsong utan att äventyra ekonomin.
Dom närmsta veckorna ska bli mycket intressant, förhoppningsvis en hel del spelare som förlänger och kanske något nyförvärv.
Till sist: Bäst i årets Rögle har varit Pelle Svensson o Magnus Eriksson.
Belix: Har aldrig påstått att Linköpingssupporters uppträder exemplariskt och nog vet jag att det finns "rötägg" hos oss som hos alla andra. Jag var inte i Ängelholm och har därför inte försvarat någonting, läser du mina inlägg ser du nog det faktiskt. Det jag har frågat mig är ju vad som var så skandalöst med det Olaf Erikzon tog upp i sin matchrapport. Den förfrågan besvarades med att Erikzon kallade mig för svin. Ett gäng som "stormar" isen för att hylla sitt lag kan aldrig enligt mig påstås vara huliganer(?). Sedan finns det alltid tre versioner. I detta fall eran, LHC-supportrarnas och sist men inte minst denna helt sanningsenliga.
Säkerligen upptädde vissa LHC-supporters illa och jag kan bara beklag det i så fall. Samtidigt är jag övertygad att allt inte riktigt hände så som det framställs från ert håll. Jag litar faktiskt mer på Bobbe i detta fall än exempelvis dig.
Vad du menar med mig och mina gelikar kan jag ju bara gissa. Men eftersom jag aldrig skulle beblanda mig i bråk och gärna umgås med trevliga motståndssupportar samt går på hockey för hockeyns skull så ser jag det inte som nedvärderande.
Mygel: Vad jag har förståt så finns det märkta pengar till en träningshall, som inte kommer att påverka budgeten, Walltin kommer inte att kosta mer än..vad var det nu han hette igen, har gjort denna säsongen. Det fanns även pengar redan i julas till att förstärka truppen med ett par spelare av klass, pengar som måste finnas kvar ju, så kanske kanske, kan vi värva ett par riktigt bra spelare inför nästa säsong...
Jag vill ha en första målvakt. En målvakt som ensam kan vinna matchen åt Rögle. Wolle har varit bra, helt klar. Men det är ingen matchvinnare. Det behövs en otroligt bra målvakt om man ska ta steget upp.
Hardmen: Jaha, då blev vi sist :( Nu vill jag se rejäla framsteg på trupp fronten.
En spelare som jag definitvt vill ha ett nytt kontrakt med är Thomas Andersson. Denna killen kan bli något stort om han bara får chansen att visa vad han går för i fler matcher än några sporadiska inhopp.
Nu är det oxå klart att vi måste fixa en andra målvakt. Mitt val faller på Mörrums Peter Johansson som var, tillsammans med Oskarshamns målvakt, höstens utrops tecken i södra allsvenskan.
På backsidan så kan vi väl redan nu säga att Johansson den äldre inte kommer att spela i Rögle nästa säsong, tyvärr. De två backplatser som ska besättas anser jag skall tas av två spelare från elitserien. Se bara på hur ovärderlig Magnus Erikssons erfarenhet har varit under säsongen. Backar av denna typen är det vi måste hitta.
På forward sidan så behöver vi 1 Arlbrandt + 2 Arlbrandtar till. Sådna spelar typer som går rakt på mål och vågar hålla i pucken mer än 2 sekunder. En transatlant hade inte suttit helt fel här. Men även här så är det ett krav att vi får spelare med elitserie vana för att vi ska kunna höja ribban nästa säsong.
Tyvärr så är det väl nog så att Waltin redan nu kommer att sluka en stor del av klubbens budget, vilket omöjligör några större spelarvärvning + att vi snart ska uppföra träningshallen, vilket i sig kommer att kosta en del. Men då vi, under de spar premisser som vi har haft denna säsong, har lyckats få ihop en sådan bra trupp denna säsong (vilken dessutom fortfarande är väldigt ung) så hyser jag inga tvovel på att vi inte skulle lyckas nästa år igen. Problemet är att vi nu, som tidigare sagts, måste höja ribba en ett steg till så att vi får en sådan publik tillströmning igen.
Om det är någon som vet så skulel det vara intressant med svar på dessa frågor: Vad ska PL göra nästa säsong? Vad för roll har Lööv i den nya organisationen?
Jocce: Men vad är det som gör att många ifrån Linköping tycks ha så svårt att förstå att ni inte alltid uppför er väl ni försöker ju hela tiden skylla på andra. Har jag i något inlägg sagt att ni har några problem som inte vi har. Skilnaden är att ni försöker gömma undan dom genom att hela tiden förneka att problemen finns. Men som alltid för att kunna rätta till problem så måste man inse att dom finns och dithän har ni definitivr inte kommit än. Det kan vara andras uppfattningar som är rätt inte bara din och dina gelikars.
Belix: Det är väl mer ni som verkar vilja framstå som små oskyldiga änglar.
OE: Mig känner du inte så du behöver inte kalla mig för svin. Representerar du Rögle BK:s i detta? I så fall är det beklagligt. Allvarligt talat ger du mig intrycket av att vara en sur gammal gubbe på 70 år som fortfarande lever kvar i den värld då en stulen cykel var riksangelägenheter.
Jocce: Det bästa är att vi slipper er svin i vår hall ett bra tag framöver! Ni förstör konsekvent för alla hockeyälskare, men nu får ni leva rövare i Elitseriearenorna istället. Bara att hoppas att de har ordentliga vakter, till skillnad från våra överviktiga och ineffektiva.
bobbe: Bara att konstatera att vad vi läser i tidningar ser på plats har inte hänt. Alla ska aceptera Linköpingsfansens syn på det hela.
Finns säkert bara trevliga supportrar i Linköping se bara på Bobbes förklaringar på allt som dom fått skulden för. Alltid har det börjat med att dom trevliga supportrarna har blivit förfördelade.
Familjefadern var en barnmisshandlare.
Mannen vid bussen som bombarderades med flaskor var säkert busschaufför som med berått mod försökt köra över en av dom trevliga Linköpingssupportrarna.
Vakterna och polisen som inte blev åtlydd när dom försökte få tillbaka fansen på sin sektion sysslade givetvis med rent övergrepp på dom så trevliga supportrarna som bara hade all rätt på sin sida att motsäga sig vakter och polis order.
Jag tycker alla att vi ber dom om ursäkt för att vi finns till i vår stad och i vår ishall. Nästa gång som Linköpingsfansen kommer så ska alla som bor här utrymma staden så dom får göra som dom vill dom har ju ändå alltid rätten på sin sida att göra som dom vill.
PS ni oskyldiga Linköpingsfans som nu ska svara på mitt inlägg gör det då via mail till mig.
Så var det dags för årets sista match och visst måste vi vara nöjda med detta året. Det är ju bara ett fåtal matcher (tänker på kvalserien) som inte gått som vi hoppats!! Sen för de som tvivlar på att Rögle gjort en bra säsong så tänkte jag meddela hur det gått för mig i tipparligan! (för de som nu är intresserade) Jag har legat topp tre nästan hela säsongen och under den "vanliga" allsvenskan ledde jag nästan hela tiden..:) Det jag vill ha sagt är att jag tippat Rögle seger i ALLA matcher under hela säsongen...alltså inga oavgjorda eller förluster!! Trots detta har jag legat i topp hela tiden...detta borde väl bevisa att Rögle gjort en kanon säsong...tyvärr har jag trillat neråt i tipparligan nu under kvalserien men det beror endast på att jag inte "fegtippat" utan fortfarande tippat Rögle som segrare :))) Troget Röglehjärta...i med och motgång ....haha
PS. Borde det inte premieras att man kört Rögleseger hela tipparligan DS
Efter att ha läst tråden "Skandal Vakter!" undrar man ibland var detta ska sluta. Fokus sätts på slagsmål, vakter och pajkastning lag emellan. Nästan ingen nämner det sportsliga som utspelat sig. Att Rögle missar elitserien och Linköping kämpat sig kvar.
I stället läser man om en pappa som på ett provokativt sätt liksom bäddat för slagsmål, ett gäng, (40st) LHC:are som sparkat på en liggande, några "dårar" som försöker springa ikapp en buss som om de missat bussen. När jag går på hockey förklarar jag för min son att jag ska se en ishockeymatch direkt på plats. Hur förklarar ni bråkstakar för era barn att ert enda syfte är att skapa bråk? Eller är det så att denna grupp av idioter är ett gäng hormonstinna "tonnisar" som inte vet bättre? Ert uppträdande är i vilket fall pinsam och passar inte in i en vuxenvärld. Hoppas innerligt att ni inte har familj.
Det är synd att sporten vars syfte återkopplar till folkrörelsen inte kan hålla dessa vandaler utanför. Jag blir bestört när jag läser om saker som händer i en ishockeyarena, där publikum vill se ishockey. Där passar "stormning av is" alldeles förträffligt.
Däremot är slagsmål på läktarplats, sparkar på en liggande eller hets mot folkgrupp något som jag för länge sedan lagt åt sidan.
Forza Cluben: Han kanske inte ville ha er svin framför sig heller? Liksom det är ju inte meningen att ni ska stå där eller? Ska ni få använda våld men inte polisen, okej..
Forza Cluben: Punkten 3: Javisst är det konstigt. Ändå så har ni lyckats med konststycket. Visserligen så skall det ju tilläggas att orginal ramsorna/sångerna sjungs på skånska och varken på östgötska eller danska.
Vi får väl se i nästa års kvalserie om ni har lyckats komma på några egna sånger eller om ni ska vara lika pinsamma som vanligt när det gäller sånger.
OE: Vad ingick i det sviniga beteendet? Det faktum att LHC-supporters ville ner till isen för att hylla sitt lag som precis klarat av kvalet? Förklara gärna i din matchrapport på Rögles officiella hemsida vad dessa LHC-supporters gjorde för att störa stämmningen när Rögle skulle hyllas. Var det just det faktum att de hyllade LHC som störde? Jag kan tyvärr inte utröna vad som är skandalen i det du skrivit.
Forza Cluben: Sluta bagatellisera ert sviniga uppträdande. Skandal att hederligt sittplatsfolk ska behöva bli stormade av en flock huliganer bara för att det finns en samling inkompetenta pensionärsvakter i hallen!
1: Någon längre ner på sidan kommenterade att en stackars 3 barnspappa blivit brutalt nedslagen av en wl-medlem och att han satt bara några meter bort och såg allt tydligt... konstigt att du då missade när "den hedliga pappan" sliter tag i en oskyldig liten grabb från wl (skulle gissa på 12 år) och skriker en mängd väl valda ord samtidigt som han försöker knuffa ner killen från sittplats.. sedan sliter han tag i en anna kille och börjar provocera honom ända tills det smäller... Stackars stackars oskyldiga "pappa"........
2: Någon annan människa med ovanligt få hjärnceller kommenterade att poliser/väktare/ordnigsvakter m.m borde använt mer våld. kan glädja er med att dessa människor slåg alla från white lions som dom kom åt med batonger och knytnävar, att det förekom polisbrutalitet utan gränser och att en kille fick armen avruten av en polis...
3: också allt tjafs om att vi snott era ramsor... lägg ner, det är tekniskt omöjligt. vi kan ju inte danska!
nu e säsongen slut å den slutade bra ändå vem hadde trott detta i höstas att rögle skulle spela kvalserien ivår nu tar vi nya tag till hösten man längtar redan till första matchen med Mats valltin som tränare . lycka till Roger hansson man kommer att sakna dig på isen.
Ebbe: Jag säger bara betongkåta fripassagerare. Alltså inte alla men framförallt 3-4 äldre herrar som inte verkar ha någon som helst utbildning förutom att ha kollat på Rambo.
Det gynnar absolut ingen att de beter sig så oproffisonellt som jag såg att de gjorde igår. Pinsamt var ordet.
Sen undrar man va fan det var för köttskallar som fick för sig att man skulle rusa efter LHC:s supporterbuss efter matchen. Hundbett i röven är vad de skulle ha.
Rögle bör se till så att alla vakter har rätt utbildning och beter sig på rätt sätt.
PS. Fan vilken kul säsong det varit , lita på att jag kommer att infinna mig i "ladan" till hösten!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!