1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 281399 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: HD
HasseT: skicka ditt som alltid intressant meddelande till Daniel Rooth...tror han kommer publicera det direkt!!!!

Sv: HD
Hofnar: ursäkta men är du inte lite snål!? tusentals kronor!? NST kostar inte riktigt tusentals kronor precis.. men annars kan du ju skriva ut sidorna och läsa dom vid köksbordet?! men det kanske är för dyrt?....
japP! men men sverige fick nöja sig med silver och min tippning gick in!
Danne vann storbror! gött som fasen ju! och imorgon får man ta med sig egen mat till skolan p.g.a strejken! puss trevlig sommar! snart bär det av till Italien och se på Motorcykel-VM Roadracing!

Sv: Festen!!!!
Belix: Kollade nyss på bilderna... Vad tar du för att utplåna en från jordens yta? ;)

Förtydligande
Är det inte patetiskt att Hinke ska behöva går ut och förtydliga/dementera/understryka vad två av de yngre killarna i truppen gjort eller inte gjort kvällen innan en match, när de var spellediga?
Vad är det för skenheliga godtemplar-besserwissers som anmärker på sånt?
Sköt er själva, i era fattiga liv, och skit i andra!

Sv: RÄDD
Fransson: Ja, naturligtvis. Fel av mig... Där finns ju folk utanför bilden med :)

The Punisher: aptitretare menar du väl??

Fransson: Ja, gud så gulligt! För mig finns det dock ett annat ord att beskriva bilden... LUNCH!

KILLKENNY: Ja, fy va rädd man blir!!

Undrar vem som hade börjat springa egentligen!!!???

Sv: Årsmötet
Ebbe: Det hoppas jag. Fråga Belix eller Patrik.

Sv: Årsmötet
Mygel: Kommer det inte upp något om vad som bestämmdes och sades på årsmötet på aia sidan?

Årsmötet
Kanske ska berätta att Jersmyr upplyste oss med en massa matnyttigt om vad som händer inom Rögle på AIA:s årsmöte. Bland annat så pratade vi om Kennys uttalande om ES, vilket för Jersmyr lät konstigt. Lasse sa oxå efter det att vi hade pratat om Kenny att det finns en backplats öppen fortfarande...........

QP: Jag lyckades inte. Fråga Fransson o Junior :)

Jaha, vad ska man nu göra? Gå i ide? Säsongen slut för Rögle, Vancouver ur slutspelet och inget guld till Sverige :(

Junior: Lyckades du inte dra ur Mossa o Nordan om det blir en fortsättning i klubben???

Fransson: Gytt ös var det igår!!! Ska vi dra en runda nästa helg igen? Tror inte Måssa pallar mer :)

Vill bara tacka alla som var på festen och årsmötet i går....humöret på alla verkade vara på topp...sen att Maaaaardin inte kan bowla é ju en annan sak =o)

Måste hålla med Junior,,,,Wallin é kung, riktigt skön kille!!!
+Iwarsson...en riktigt hyvens påg!!!

Tack alla....längtar som f*n tills nästa år!!!

Attans att man missade det här. Får hoppas att det kommer fler gånger=)

Ses i augusti..

Bilder från Årsmötet och från festligheterna i bowlinghallen finns uppe nu.

Men tänk på att det kostar attt ta bort bilder :-) från hemsidan

Trevlig sommar på er alla /Belix

Daniel Wallin menar jag alltså

Absolut. Roligast på länge.
Får väl passa på och tacka dom få spelare som kom.
Stor tack till Bya,Blanck,Måssa,Nordan,Martin Ericsson
Och ett extra plus till Iwarsson. Vilken kung han är.

Sen var det ju inte fel att Wallin drog igång Rögle låtar på Nick´s.
Tack för en goooo kväll

Nyss hemkommen från festen kan jag säga att allt har varit kanonkul ikväll! Nu ska man bara dricka gott med vatten för att hindra bakfyllan...

Tack alla!!!!

Festen!!!!
Vilken rolig avslutningsfest, det var väldigt lyckat. Ett stort tack till er som fixade allt. Vad jag vet så hade alla skitroligt, synd bara att man inte är äldre så att man kunde hängt med till discoteket efteråt men jag är nöjd ändå.

Hade man bara varit på årsmötet också så hade dagen varit riktigt lyckad!!!

Vi hörs till hösten allihopa=)

Asplund
Asplund gick till Nyköping=(

Csaba Prokec
Undrar bara när det gåller Csaba, han var ju utlånad till Jonstorp förra säsongen. Kommer han vara utlånad denna säsong också, för han tillhör väl fortfarande RBK? För jag tror att han får svårt att ta en plats i truppen även denna säsong.
Är det någon som vet hur det blir.

Hälsningar

HD
Varför i alla glödheta helveten ska man prenumerera på HD/NST, när man får morgondagens nyheter serverade på nätet kvällen innan?
Visserligen kan det vara svårt att placera PC'n på köksbordet (såvida man inte kör laptop) till morgonflingorna, men lite kan man stå ut med för att spara tusentals kronor.

Sv: Målvaktsfrågan
P: Helt klart hellre Sandström än Alm.

Sen kan jag inte fatta danska spelare i danska ligan som säger att allsvenskan inte är något för dem??? Det är ju tusen ggr bättre kvalité på allsvenskan än danska högsta ligan (jag gör min bedömning efter den matchen jag sett med Rungsted). Om ingen ES klubb är väldigt intresserad så måste väl allsvenska vara det nästa steget i karriären för en dansk lirare om han vill utvecklas.

Sv: ÄNDRAD TID!!! OBS
Junior: Sant :)

Mygel: Dum jävla fråga. För så blir det ju inte :o)

stålle: Klart vi e po. Men vad händer om Sverige spelar bronsmatch??

Hirsch
Verkar vara en rolig kille. "Det är inte helt omöljigt att jag hamnar i Rögle" säger han på hd.se.
Så lät det inte för ett tag sedan.

Vilken soppa. Känns som Rögle har 200målvakter på gång :o)

stålle> Låter helt super. Gärna lite fotboll så jag får briljera lite

ang. imorgen den stora kalasdagen.....vid fint väder så samlas vi i en park, ex Vita Räck för att lira lite boll, spela kubb, kasta frisbee, snacka o framför allt värma upp med ett par bira.....vi ses ca 15.30?

ÄNDRAD TID!!! OBS
Tiden imorgon för festen är 18.30 och inte kl 19.00 som det står på inbjudan!!!! OBS Kom i tid.

Sv: Kenny
Mygel: Om man ska fortsätta på sydsvenskan-ämnet så tycker jag att det är en rätt cool grej av Svehla att skriva in i sitt kontrakt med Toronto att de ska sponsra hans moderklubb i Slovakien. Kan inte Kenny göra en likadan grej om han nu väljer en ny NHL-klubb? :)

Junior: Jepp, men som Rögle supporter så förväntar man sig ju nästan att han ska svara att han INTE kommer att spela i MIF oavsett vad som händer :)

Mygel: Hmm. står ju bara att mif inte har hört av sig till honom. Han säger ju inte ens att han kan tänka sig att spela för mif.

Tuborg: Kenny utesluter inte MIF i dagens sydsvenska.

Monberg
Rögle är intresserade av Nicholas Monberg från Rungsted

Hackborn:

Sandström var förstemålvakt i Löven i Elitserien tills dom plockade hem Petter Rönnqvist. I fjol var han förstemålvakt igen framför Marko Rantanen efter en sejour i Anchorage Aces i West Coast Hockey League i Nordamerika. I år har han spelat för Nottingham Panthers som blev trea i den brittiska superligan. Under slutspelet var han andremålvakt bakom Mika Pietila och spelade endast två matcher av tretton. Totalt stod han 18 matcher under året och hade en räddningsprocent på 90,8. Han är född 1977 och är känd för att vara en riktig matchvinnartyp som kan 'spika igen'. I WCHL säger ryktet att han vann flera matcher 'på egen hand'.

Sv: HIF
Joinzzon: Håller med dig om detta är en gästbok för Rögle.
När nu HIF kom på tapteten, så måste jag säga vad jag tycker om denna förening. Tycker det var tråkigt att kommunen skulle hjälpa dom. kunde hellre gått i konskurs och få börja om som ny klubb i div 7. Tyvärr blev det inte så.
Och jag lovar att jag stog inte vid Kärnan, som en massa andra töntar gjorde.

JL

Hackborn1: Spelade tidigare i Björklöven. Senaste säsongen i Nottingham.

tomas andersson
dom säger att han är på väg till halmstad stämmer detta?

P: Vet du var han lirar nu? Någon som vet något om honom?

P: allvar han som lirade i björklöven innan?

Målvaktsfrågan
Enligt säkra källor är Petter Sandström i kontakt med Rögle.

Sv: SVT text!!
Fransson: Ja, men dom är så jäkla sledna på SVT och TV4 och allt vad det heter... Alla journalister (utom HD/NST och KVP) verkar ha något emot Rögle BK.
Man tycker ju att det är MIF de borde ignorera. =)

Sv: Alm
Junior: Det är säkert inte helt fel med honom, vad jag har hört så har han gjort en strålande säsong i Jonstorp och han har ju även spelat i Rögle tidigare. Som HD skriver så är han säkert billig i drift också.
Det negativa är väl att han inte har spelat på en högre nivå än div.1, det kan ju bli en del problem om vi ska försöka nå elitserien inom ett par år. Då behövs nog en elitmålvakt isåfall men inget är ju bestämt än.

Vi får väl se...

För min del tycker jag det är ett mega svek om han flyttar till en annan klubb än RBK om han flyttar hem. Det kan ju inte va stålarna för i såna fall måste han va bland de girigaste spelarna som finns. Varför skulle inte han kunna hjälpa RBK tillbaka till elitserien? Han säger ju att han har upplevt det mesta i rinken. Vad är det så som är så himla roligt att spela i elitserien med Frölunda eller HV?? Sen när han är 37 ska han väl avrunda karriären med en halvtaskig säsong i Rögle.

Hoppas verkligen inte att det blir så!!!!!!!!!!!!!

Bosson
Bosson är på väg till Mörrum enligt Taifs hemsida. Tycker södra allsvenskan verkar bli ett riktigt getingbo. Mora, Oskarshamn, Bofors, Växjö, Halmstad, Mörrum och Nybro verkar få ihop riktigt Intressanta lag.

Alm
Står om Alm på hd.se

Vore klantigt av mig att dömma ut Alm utan att ha sett honom spela.
Men tycker det är konstigt att Rögle varit intresserade av Hirsch,Asplund och sen helt plötsligt går på en Div1 målis.
Ok, den som lever få se

Sv: HIF
hilding:
Om du har missat det så är detta Rögles gästbok .....
Jag skiter fullständigt i om HIF vinner SM-Guld eller om de spelar i Div 4.
Du ljuger, jag kan lova att jag inte stod vid kärnan när de vann SM-Guld.
Förmodligen så vinner det bästa laget på Måndag (Änglarna) med 3-0.

« · 281399 · »