är det inte dags och uppdatera födelsedagarna?? satt o tänkte på de måste ju säga grattis här när de fyllar,.......är det nån som vet vad "myggan" Wallin gör nu?? men ha d bra alla hockey fans.......fille
Junior: Det e väl fullt möjligt att det är så, men det måste finnas rollspelare i alla lag, ett lag kan inte bara bestå av offensiva spelare som presterar framåt, för finns det ingen som täcker upp bakåt, då spelar det ingen roll hur mycket man producerar framåt..........Många påstår att Josefsson var den bästa backen, men det var han inte, möjligt bäst offensivt. men overall var Eriksson ljusår före...
Gasolin: Håller med dig Otto, Lindgren hade mycket potential, men tyvärr är det många som sitter här och gnäller, som inte kan uppskatta den spelstilen som Lindgren hade. Samma sak var det med Per Wallin, förmodligen en av dom bästa 2 vägs centrarna som har lirat i RBK, han fick oxå en massa skit....
Fransson: Ge fan i klaga på Lindgren han gjorde ett jävla bra jobb när han var i Rögle, sen att Janne misshandla han sista säsomgen är inte Lindgrens fel.
Joinzzon: Fan va trist med Tomas. Men han kanske gör en Lindén nu och går till en klubb där han får spela och utvecklas för att sen komma tillbaka till Rögle som en färdig toppspelare.
När det gäller Lindgren, så tycker jag mest synd om Hammers :)
Brynäs nyförvärv impar inte på mig i alla fall. Skulle bli mycket förvånad om det inte blir kvalserien för Brynäs och MIF. Jacke tror jag är ett gränsfall när det gäller att platsa i elitserien.Och går det dåligt för laget så får han kanske inte så mycket förtroende heller som han skulle behöva för att etablera sig.
ojoj vad brynäs-supportrarna på Brynäs GBn dissar Jacke.
Enligt många av dem kommer han knappt få en plats i fjärdelinen.
Skulle det vara så som de skriver måste brynäs gjort en h'vetes massa supervärvningar, för sist när brynäs var i ladan fanns det inte speciellt många som jag tycker skulle förpassa Jacke till en fjärdeline.
Hoppas han får chansen att blomma ut helt för att sätta ev tvivlare på plats.
Annars hade jag inte protesterat till att han återvänder snabbt till Rögle. Men han är definitivt värd en chans i ES och jag tror han kommer att ta det!!!
Tuborg: Jag har börjat tappa förtroende för den sidan. Tidigare har den varit riktigt bra, men numera så ser man flera "bekräftade" uppgifter som senare visar sig vara helt fel. Om inte Rögles styrelse eller han själv har postat på TAIFs övergångssida, hur kan det då vara bekräftat om man i tidningarna och av Pärson får indikationerna på att man förhandlar med honom?
Kan berätta att Jersmyr antydde att spelartröjorna från denna säsong kommer att auktioneras ut. Först skulle man ha en internet auktion och därefter en avslutande auktion på träningsturneringen. Så samla ihop era slantar och lägg bud på orginaltröjor från denna säsong. En inte helt vild gissning är väl att Hanssons sista match tröja kommer att värderas lite extra kanske :)
Joinzzon: Enligt vissa som agerade hmm ryggsäck på Nordan under festen, så verkade det som om Nordan inte alls var säker på om han skulle lämna. Rögle var fortfarande ett alternativ. Dock så hade han (enligt samma personer) erbjudits nästan dubbel lön av Lakers. Men eftersom han verkar vara en kille som prioterar det sportsliga före cashen så vet jag inte om det lutar åt Rögle istället för någon nykomling som kommer att kämpa i nedre- och mittersta regionen.
17srsen17RBK: Skulle inte tro att Csaba kommer att spela i Rögle något mer. Om man nu inte ska behålla Thomas så varför skulle man då plocka upp en spelare från div1 som håller lägre klass än en lirare som redan spelar i laget. Dessutom så finns det ju absolut inga indikationer om att Csaba överhuvudtaget hade varit på tapeten för Rögle.
Apropå skärpning; detta är ett supporterforum där Rögles supportrar har möjlighet att diskutera ämnen som rör Rögle och dess supportrar. För er som har missat det så var det avslutningsfest med AIA i lördags där både spelare och supportrar deltog. Det är denna fest, kanske på lite lätt manér, som diskuteras. Tycker dessutom att det är trevligt att det skrivs någonting överhuvudtaget i GB:n just nu (så länge vi inte snackar om helt överdrivna inlägg).
Jag vet att Taif ryktessida inte är allt för seriös men ....... det står om Norda att det är bekräftat av Rögle att han lämnar klubben. Hoppas verkligen inte att detta stämmer. Junior,Fransson,Mygel vad sade han på bowlingen om detta ?
17srsen17RBK: Jag ställer frågan igen, vet någon vad som händer med Csaba Prokec denna säsong, var ju utlånad förra säsongen till Jonstorp. Skall RBK behålla honom, eller man ska låna ut han igen eller möjligtvis sälja honom?? Är det någon som vet??
Fransson: Om man som i alla stora tävlingar fått räkna bort en serie i sammandraget hade Mygels lag (även mitt) vunnit både stort och överlägset vems serier som skulle plockats bort har du säkert en bra aning om. (han bor i lund :-). Allvarligt samtliga i hallen var vinnare den enda som lyckades med konststycket att få pris i denna nog så prestigefyllda tävling var Ingela. Helt riktigt mycket modigt att gå på fest som ensam tjej med mer än femtio killar imponerande.
Fransson: Det var bara för att du tallade på spriten som du såg det. Hade du varit nykter så hade du sett att jag slog strikes i 9 av 10 fall och spärrar resten.
17srsen17RBK: Jag tror att det blir Fredrik Alm. "Di danske" har så smått fått storhetsvansinne, ser det ut som.... "allsvenskan är inte så intressant"... jo ja tackar. Det gick snabbt o komma upp sig!! Med andra ord skulle både Rogge o Stass gå rakt in i FBK:s 1:a line med det resonemanget, för dom e ju lite bättre än de övriga:)
Junior: Ere ditt träningsverk som ska ersätta Barsebäcksverket, eller var det nån som missuppfattade o tog bowlinggreppet på fel objekt, o vilka vann egentligen?:>)
HasseT: "NST kostar inte riktigt tusentals kronor precis" Den kommentaren ger dig inte precis en 5a i ekonomi. En snabb uträking ger följande. om nst kommer ut med 350 nr om året och kostar 12:- (lösnummerspris) så blir det 4200:-
Jag vet att siffrorna inte är precisa och att pren priset är lägre, men poängen med inlägget är lika fullt följande... Tänk för i helsefyr efter innan du skriver!!!