1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 304550 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tifo
Hofnar: Angående L-F Nyström säsongen, nu får jag väl alla emot mig här, men iallafall. Jag tycker inte att laget var så dåligt som sagts. Vad jag minns skapades ändå hyfsat mycket målchanser i matcherna (naturligtvis med några undantag men så är det ju alla säsonger).Däremot var effektiviteten under all kritik.

Jag tycker att det bästa som hänt på senare tid var att Votruba försvann, han verkade ha en förmåga att få spelarnas sjävförtroende att dala ju längre säsongen led.

Sv: Högtalaranläggning
oscar_D: Hej

Mycket kloka saker sades i Oscars inlägg.

Sv: Bröt armen...
Sumo: Hur tror du Kenny Bräck känner sig då...........

Bröt armen...
Bara så att ni vet ´så bröt jag armen på tre ställen idag... fy fan vad ont det gör...

Sv: Troja-matchen
Hofnar:
Inte så lätt när det inte fanns något där att läsa när jag skrev inlägget ;-)

Nicke:
Nä, idag behöver man nog inte vara besviken för att man stannade hemma och tittade på nåt så tråkigt som damfotboll istället. Det blev åtminstone billigare!
Nåja, ska dom få lite småskavanker så är det nu och inte efter Jul. Pelle, och förhoppningsvis även Togge, ska väl snart vara tillbaka?

Hofnar: Och det är ingen kul läsning:( Hoppas inte Wågen blir borta från spel pga sitt knä nu. Han har varit jäkligt bra den senaste tiden enl. mig.

Sportsnack
Känns bra att Sportsnack är uppe igen. Alltid något positivt nu när det inte gick så bra mot Troja.

Troja-matchen
Är det någon som var på matchen som kan skriva hur den var ??
Det finns ju inget på AIA sidan o ingenting alls på den officella.
De verkar inte ens veta om att det skulle vara någon match idag.

Sv: Radio Kristianstad på webradion
skovde_peter:
Killen kommer ifrån Skellefteå o har spelat bl.a hos goiset o i franska Mulhouse (samma klubb som Lindgren spelade ifjol).

Joinzzon: Ja ha där ser man vilket sammanträffande!
Tur han inste spelar i Rögle då... då hade de ju fått slåss om tröjnummret...

skovde_peter:
Nej Lakers har en back med det namnet o det numret.
Detta sköts automatiskt. Tror bara att man på seket. skriver in numret o laget sedan fixar datorn resten.

oscar_D: Japp jag har anammat detta!
Dessutom finns de referat sen hammers matchen på Sr-Halland...
Som jag lyssnade på innan...
Fast nu e de ju mesta handboll från den staden jag befinner mig i!

Hmm man kan ju undra om onlinen e fel...
14.23 2 min Lakers 22. CARLSSON, Andreas DELAY

Kanske ska de va Rögel istället?

Radio Kristianstad på webradion
Till stor glädje för oss som bor utomsocknes kan jag konstatera att turen äntligen kommit till Radio Kristianstad på SR:s webradio. Vi kan alltså höra direktreferat från Rögle-Växjö i den mån det nu sänds...

P: Nu får det vara slut på allt tjafs om musikens vara eller inte vara i hallen. Som det är i dagsläget behövs musiken för att stämningen inte ska falla till fryspunkten. AIA är inte var de en gång varit, anledningen kan skyllas både på den låååånga serielunken och lagets sviktande insatser. Detta gör att publiken stannar hemma och man kan konstatera att den gamla AIA-parollen "i med- och motgång" följs så lagom bra, vilket är väldigt tråkigt. Det är i dessa svåra tider laget verkligen behöver publikstödet och klackens sånger.
Men så länge laget inte spelar bra kommer det inte mycket klackfolk.
Och så länge det inte är mycket folk i klacken sjungs det i stort sett ingenting.
Och när det inte sjungs mycket och en härlig stämning uppstår kommer det inget folk. Det är först då ni som klagar slipper musiken i spelavbrotten. Ni måste alltså bryta in i början av kedjan; kom till hallen varje match och sjung så mycket ni kan – hela matchen. Det är det snabbaste sättet att få tillbaka folket till hallen. Det var det som jag först fastnade för hos Rögle – stämningen!
Så kom igen och sjung för glatta livet så får vi inte bara en fin stämning på matcherna utan ni gör också plattvändaren arbetslös.

P:
Skyll för fan inte på DJ'n.
Se till att sjung hela tiden istället, så behöver du inte oroa dig för någon DJ, mer än i pauserna.

Högtalaranläggning
Efter matchen i söndags mot Hammers hoppas jag att ingen längre ställer krav på att en ny ljudanläggning ska införskaffas. Tänk om den där irriterande pjäsen som lirar låtar stup i ett faktiskt hörs MER än vad han gör idag. Då riskerar ju AIA-stämningen att försvinna för gott.

Vet att den här debatten är sliten, men i torsdags när vi faktiskt hade nåt nytt och lovande på gång med högra sittplats, då kanman ge sig fan på att det kommer nåt technoinspirerat trams från DJ'n som ett brev på posten.... Bedrövligt...

Sv: Växjökross ikväll?!
Bafucin: Mycket kul *hm* ja tror inte att de kommer att bli särskilt uppskattat....man kan jö undra vad som händer

Addemaan:
Frågan är vem som gjorde bort sig mest den kvällen.
1. Mölndalspubliken.
2. Rögle.
...eller kanske...
3. Alla vi fattiga stackare som begav oss till Åby för att bevittna L-F Nyströms Waterloo.

Ursäkta att jag lägger mig i men om det är så att trummor inte är uppskattat i Ängelholm så borde ju varenda bortaklack ta med sig så många trummor de kan komma över. Allt för att reta gallfeber på Ängelholmsborna:-))

Vinner ni ikväll,eller?

MrAce: Jag kan inte beskriva händelsen.... det finns helt enkelt inga ord för detta. Mölndalspubliken gjorde verkligen bort sig... en riktig blunder ... Usch vilka skrattkrämpor man får... tårarna sprutar...
Måste avsluta detta ämne nu.

En sak till ska jag nog mäkta med:
Lycka till i kväll mot Växjö. Se till att krossa motståndet på isen och på läktar'n.

Sv: RBK-Växjö
Yngligen:
Och den siffran inkluderar eventuellt en wallraffande Röglesupporter?
Oavsett så brukar 40-50 pers på bortaläktaren kunna trumma på rätt bra.

jallajalla: senast ja kollade hur många växjö som skulle mä bussen så stog de 41 st!

Patrik: Bra talat, jag hoppas vi får se Rögle trumma på ute på isen ikväll med hjälp av oss på läktaren.

Patrik: Bra talat, jag hoppas vi får se Rögle trumma på ute på isen ikväll med hjälp av oss på läktaren.

fritte rbk: Själva poängen med mitt inlägg är att om vi låter oss irriteras så till den milda grad av några trummor, så har de ju lyckats i sitt uppsåt att få oss ur balans, eller hur?
Klart bättre är att vi nonchalerar dem och istället sjunger fram Rögle för fulla muggar!!! Btw - om du ställer dej i klacken istället, så hör du trummorna desto mindre ;)

Patrik: Jag sitter mitt inte långt ifrån bortaklacken och jag kan definitivt säga att det där med trummor är ett störande moment. Tinnitusvarning. Däremot har jag inget emot "klacksånger" etc.

Så det så!!!

Ses ikväll

Mygel: Men om vi nu antar att trumma är ett tecken på att klacken inte fattat vitsen med att det är sången som bär fram laget, så är det i första hand DERAS problem, och inget som vi behöver älta om i tid och otid.
Det räcker att vi är glada och stolta över att AIA inte behöver sådana hjälpmedel och låter andra fans trumma sönder sina försök till sång bäst de vill...
Nu när det gått tungt för vårt RBK är det viktigt att vi är 100% fokuserade på att stödja Rögle och inte att bränna krutet på att låta oss irriteras av en eller flera spända djurhudar på andra sidan hallen.

Tror faktiskt inte att växjö kommer locka mycket folk idag! Der är ju så att för Rögles trogna puplik är ganska kräsen av sig. Poplag kommer och går, allt går kanske inte på räls längre och redan nästa säsong är intresset redan mycket mindre! Kolla på Halmstad, hur ofta var inte de i media innan de kom till allsvenskan, vilket intresse finns där nu? Ganska roligt oxå att läsa på nätet vilka otroliga supportrar de är och hur många de är!!! Nä kolla då på Rögle och AIA alla ni som påstår hipp som happ att AIA är medgångssupportrar! Efter så många år i näst högsta ligan ändå dra ihop bussar till bortamatcher, DET är trogna Supportrar!!!

Ps.
Kanske gled ifrån ämnet, men när jag satt här och skrev så tänkte jag hur fantastiskt det är med röglesupportrar! Fler supportrar än de så kallade poplagen efter så många år i en skitserie som ärligt talat ingen bryr sig så mycket om!!

Snoken: Allmänt känt att trummor etc. oavsett om det är en liten trumma eller en hel orkester, är inte speciellt populärt i Ängelholm (även min åsikt).

Musik kommer från klackarnnas sjungande eller från högtalarna.

Man annars hoppas jag att Lakers-supportrarna blir många i ladan ikväll. Då kommer det ätt bli en j*vla skön stämning.

Men lämna helst instrumenten i bussen och sjung (skrik) hellre.

Välkomna till Skåne

Snoken: En eller tusen trummor, det kvittar, det är ändå samma skit. För mig är trummor i en klack ett tecken på att klacken är för dålig o därför behöver ett hjälpmedel.
På vilket sätt stöttar ni erat lag genom att banka på en trumma??

Nu är det ju bara en trumma det handlar om. Det har de flesta klackar. Det är Mörrum och Oskarshamn som har en hel orkester :-)

Sumo: Håller med dig, Han är inte den som är rädd för att smälla på heller..

Ebbe: Det håller jag med om. Hall borde enligt mig vara ordinarie. Vår bästa junior!

Ebbe: Av det lilla jag sett Palm i år tycker jag inte att han gjort bort sig.

Hall är given, tycker jag oxå, han har därefter även fått spela.

Go Rögle

Sumo: Tycker dock att Peter Hall är bättre en Gustaf Palm. Tycker även Skugge har vart lite på framåtmarschen i de två senaste matcherna.

fritte rbk: Palm kanske får chansen nu när Pelle o Togge är borta.

Sv: Matchen ikväll
Junior: Läste fel.. förlåt.. Förresten hur gick det för villa i helgen?

Sumo: Du är ju nog trög. Men visst, vi har plats i bilen. Men den rullar ju från Landskrona och inte Lund

Hör med Junior eller fransson.. Dom bor i Landskrona. brukar vilja ha skjuts!

Matchen ikväll
Nån som kommer åka upp från Lund med omnejd som har en plats över i bilen till matchen ikväll?

//P

Tänk om Waltin gjort som Wikegård. Alltså att porta trummorna.. Det är mycket irriterande. Men dom tystnar nog fort då Rögle kommer att köra över växjö .. och AIA vinner så klart på läktaren. Bara det med trummorna gör att dom ligger flera steg efter från start..

Växjökross ikväll?!
Är det inte dags att det lossnar ikväll?!
Jag tror på en Rögleseger ikväll, och det verkar även komma en del Lakejer från Växjö, det jobbbiga är att dem envisas med att ta med sig trummor..........

Så komigen nu, nu ger vi grabbarna det stöd dem förtjänar.....

Dags att lyfta taket i ladan för första gången detta år eller?

Patrik:

Hmm inte för att jag tror att ni bryr er så mycket ;) men tycker jag känner igen det där i våran serie premiär för 3 säsonger sen i Tierp.. en match man också gärna förtränger !

Lycka till ikväll mot Lakers !

Tunn trupp!
Nu är 2 riktigt vassa forwards skadade. Det var inte längesedan Wågström o herman var det. Tänk om detta drabbat backarna? Då hade man fått panikvärva och det är inte bra. Det måste breddas med bra spelare i laget. Inte för att laget behöver förstärkas innan jul men för om det skulle komma skador. hur många lag i allsvenskan har endast 5 uttalade backar? För vissa forwards är det svårt med det defensiva jobbet!

Man måste se att dessa situationer kan skapas på en träning. Rögle måste bredda backsidan innan det är för sent..

Ses ikväll!

Stigsson: Det var det här som hände... se länk

För oss som inte har en aning om vad ni pratar om. Vad var det som hände??? Ni måste stilla min nyfikenhet.

Addemaan:

Var det Mölndal som hade det beryktade mosaik koreografien ? ;)

« · 304550 · »