1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 303640 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Tifo
The Punisher:
Alla vi som var där blev hårt straffade, men jag hade lyckats förtränga den skräckupplevelsen tills du så påpassligt grävde upp liket ur komposten.
Nä, Rooth var väl inte gladare än någon annan. Synd att inte Rahm bönhörde oss efter matchen.

Sv: Träningshall
Mygel:
Låter bra. Vi får hålla tummarna på fredag. Brukar Wallmark vara i ladan?

Sv: RBK-Växjö
Undrar om Blanck har fattat att han ligger risigt till?
Först Pelle "C" skadad.
Sen ett "A" i Torgny.
Bara ett "A" kvar i truppen. Materialaren får väl ta fram sax + kontaktlim fall i fall!

RBK-Växjö
Inte kul att hör att Togge är skadad igen. Han behövs verkligen.
För att inte tala om Pelle.....

Jag saknar dock en spelare till , nämligen Palm. Som man inte sett mycket av. Är han oxå skadad?

Vi ses ikväll!!

Go Rögle

Alla vet väl att Ängelholms kommun är fattig och spar pengar så var inte för optimistiska! men det är klart man hoppas riktigt mycket.. Syns imorgon!

Mygel: Men vad i hela friden ska de med en läktare i den klassen till? Men det är klart, man upplever sällan att man står på en läktare som kostar 1 mille/person...

Hofnar: Det var minst sagt entusiastiskt av dig! Men jag var där själv, och därmed kanske jag redan är straffad tillräckligt?

Någon mer än jag som minns betygen på spelare i tidningen. Inte ett enda puls delades ut av NST, då man inte ansåg att någon var värd det... Men nog borde vi som såg hela eleändet kunnat få dem?

Hofnar: Än så länge ser det ljust ut vad jag har förstått. Kommunen har varit positivt inställda till en träningshall. Däremot ska nog inte ÄFF hoppas alltför mycket på sin 7 milles läktare...

lej:
Det är kul med optimister, och visst ska man tro på framtiden.
Men (utan att en lekman som jag har koll på alla detaljer) finns det över huvud taget några som helst förhoppningar om att kommunstyrelsen kommer att säga typ: -Nämen hoppsan, här har vi pengar över till en träningshall!
I dessa tider när nerskärningar och nerdragningar är det enda man läser om. Ska Ängelholm höja kommunskatten med 3 kr nästa år? För det finns väl inga direkta tecken på en lokal högkonjunktur över nordvästra skåne 2004?

The Punisher:
Hur kan du riva upp gamla sår på det viset? Nöt! Du borde kölhalas, följt av en go' gammal stegling. Därefter skulle resterna av dig slängas till grisarna ute i Rönnetorp.
Mölndal.....Bah!

The Punisher: Ja, det som hände i Mölndal var riktigt pinsamt.
Jag finner inga ord som kan beskriva det usla tifot, men ni som var där vet ju... Matchen då... jaaaaa, eftersom jag var där så vet ni hur den slutade.

lej: Okej okej! jo såklart, men man vill ju åka lite själv också, trots att man aldrig blev nåt hehe..

HasseT: Självklart blir det mer tid för allmänhetens åkning men från vår sida är den till våra flickor och pojkar
lasse

lej: Är det bara till ungdommarna i Rögle? Kommer allmänhetens åkning att utökas lite med? För man hinner ju aldrig vara där nästan! Fast ganska bra att ni har öppet på söndag (? om det inte är inställt) och nästa söndag eller nåt! mycket kul!

lej: Jag håller redan alla tillgängliga tummar och några tår med!

Träningshall
Nu gäller det att alla håller tummarna för på fredag kommer kommunen att redovisa budgetläget inför nästa år. Finns det några pengar till träningshall till våra ungdomar eller ej?
Tänk om det blir positivt och att vi sedan vinner våra hemmamatcher då kan man utbrista "sicken vicka".
lasse

Yngligen: Jag är av den åsikten att det räcker hur väl som helst med våra röster och att ha flaggan uppe vid matchstart. Låt poplagen och dess lättroade besökare underhålla sig med tomtebloss och annat trams, vi sjunger för vårt lag.

Alla som var i Möndal för ett antal år sen vet hur löjliigt ett försök till tifo kan se ut! Den enda efekten det hade var att vi bortasupporters fick oss ett gott skratt, tyvärr den enda anledningen vi hade att skratta den där gudsförgätna kvällen...

aia
hur många medlemar har aia

Tifo
Varför ente göra ett Tifo eller nått i ishallen. med typ tomtebloss som bofors hadde eller nått!?

Sv: AIA:s hörna
Ni kan oxå köpa vår eminenta halsduk

AIA:s hörna
I morgon kan ni vid AIA:s hörna
•Hämta era medlemskort
•Lösa medlemskap
•Boka resa till Ljungby på söndag 12/10
•Anmäla intresse för en resa till Rungsted för att hylla Stass fredag17/10
•Boka resan till Växjö 24/10

Sv: Matchen på onsdag...
Mygel: Jag håller iallafall med dig i den första delen av ditt senaste inlägg

Sumo: Jag e nog lite bakom, men vad är det för speciellt med att möta ett nykomlingslag som Växjö som ligger en evighet härifrån??

Torpedhockey.
När Mats Waltin och Hardy Nilsson införde detta spelsystem i Djurgården,var det också inkörnings-problem om jag inte miss-minner mig, men det fungerade till slut, blev ju 2 SM guld med detta system.
Hoppas att det kommer att fungera i Rögle också, men jag är fortfarande lite tveksam. Nu menar jag inte att Rögle kommer att 2 SM guld i framtiden, först skall man ta sig till elitserien, och bara det är knepigt uppgift.

Hälsningar
Jan

Ebbe: Jag lovar att vi kommer betydligt fler nästa gång fre 14/11...

vad Rögle behöver är ett nytt system?
Rögle behöver ett nytt system.För det ser virrigt ut i mittzon.

Sv: Ryan Savoia
Sportchefen uttalar sig i lokalblaskan om att man är sårbara på liberosidan.
Genast sätter Sportsnackscouterna igång och dammsuger efter centrar, målvakter, materialare och elektriker samt kommer med goda råd till sportchefen om varför just DEN spelaren (som ofta blivit kickad från sin klubb) är en potentiell elitseriefrälsare för Rögle.

Fantastiskt!

Detta är ju inget nytt fenomen, men lika intressant att följa varje gång.

Sumo: Skulle kanske kunna låna honom. Men jag har ingen aning om Rögle vill ha en forward och inte heller någon aning om han är någonting o ha?

Addemaan: Kostar nog för mycket men annars hade han nog vart intressant men man ska inte panikvärva någon medioker spelare.. Waltin har nog koll på honom.

Addemaan: Nej jag tror inte att en 30 årig bänknötare från djurgården e något som Rögle behöver...

Ryan Savoia
Enligt Expressen är Ryan Savoia på glid från Djurgården.
Tror att han skulle kunna tillföra en hel del i "grönvitt", även om det inte är en spelare som Rögle söker. Tycker dock att han verkar vara en intressant spelare och borde därför uppvaktas....

/Adde

Sv: Fler än vi letar backar..
Sumo: De verkar ju som att Oskarshamn råkat ut för en "Josefsson"...
Frågan e om det verkligen hjälper Rögle med en ny back... hur e de med broder Halvarsson förresten... klarar han isg bra i Timrå? Jag tänkte på Perssons uttalnde om att vi följer en del backar i elitserien...

Sv: Fler än vi letar backar..
Ebbe: Ja, men hoppas att Rögle hinner före och tar den bästa som är tillgänglig. för både söker väl efter en back som håller hög klass?

Sv: Mats Waltin 50 år i dag.
Hoppas då att det blir lite party med raketer. Men spara några o sätt dom på hela lagets skridskor. Men Starck o carlsson behöver nog inga för då hänger inte övriga med ;)

Fler än vi letar backar..
Oskarshamn letar också efter en back.

fritte rbk:
Det är kanske det som behövs för att vända dögrävartrenden?

Thomas17Srsen: usch då , då kommer han att vara bakis och irriterad imorgon i båset:)

Mats Waltin 50 år i dag.
Grattis på 50 års dagen.
Hoppas att spelarna kan ge dig 2 presenter denna vecka med början i morgon mot Växjö och sedan på fredag mot Örebro.

Hälsningar
Jan

Ebbe: men så mycket mer ger det inte, men i dessa tider så är det ju viktigt med alla pengar Rbk kan komma åt.!

Sumo: Kanske det men det är engentligen bättre med mycket Växjö fans i ladan. För de ger Rögle högre inkomster..

Dom inser väl att Rögle kommer att köra över dom sedan dom kanske såg träningsmatchen!

Sumo: Enligt Växjös supportras hemsida kommer endast en buss med plats för 50 personer avgå från Växjö.

Nu är det definitivt bestämt. Matchen spelas i Ängelholm! Kylanläggningen är lagad.

Sumo: Tyvär var jag inte lika intresserad av rögles framfart då som jag är nu. (läs min presentation).

Vem är Rögles bästa forward?
Gå in och rösta på svenskafans Röglesida!

fritte rbk: det är i och för sig sant men du såg vilket intresse det gav i Hbg när Rbk spelade i Hbg på 80-talet.

Men det bästa är ju helt klart att spela hemma för knappa 2100 lär väl inte räcka på onsdag! Då det kommer minst två bussar med växjöfans.

Sumo: jag personligen tycker det är bättre att de masar sig till ladan i Ängelholm och får suget tillbaka där.

Hemma är alltid bäst

Isen är på plats men nu ska den bara hinna byggas upp!

Men annars är kanske det med att spela i Hbg ingen dum idé.. kanske alla Helsingborgare som alltid var på Rögle förr skulle kommit och skapat en riktigt bra stämning o få suget tillbaka!

Sv: Vet dom hur dom ska lira?
skovde_peter: Forsberg kan vara grym. Han har inte visat mycket under seriespelet. Annat var det under festivalen....

Sv: Vet dom hur dom ska lira?
Mygel: Du är nästan som hockeyns svar på Peter Antoine. Bara lite färre svordomar :)

« · 303640 · »