1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 307893 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: en liten tröst...
Fan vad glad man blir när mif förlorade. Det gör att Rögle måste rycka upp sig och drömmen om att krossa mif i en kvalserie kan bli sann.

Kör på Rögle!

Sv: Vilse i torpeddjungeln
Alltid där: Roth har överträffat sig själv. Mycket bra artikel. Summerar nog lite av vad de flesta tänker just nu, tyvärr.

Sv: Behöver AIA klackledare?
Mygel: När fel personer drar igång ramsorna blir det endast pannkaka då dessa varken kan text, melodi eller tempo. Detta har bidragit till att urvattna det berömda trycket klacken har bidragit med genom åren.

Sv: Näsvall
Ebbe: Var fan är jason Kelly??? spela i troja förra året klart bra..

Sv: Snart kommer VI!!!
På tal om allt elände: Var det någon som såg Baseboll matchen mellan Florida Marlins - Chicago Cubs natten till idag? Marlins slog ut mitt kära Cubs med 9-6 och slutspelsförbannelsen vilar fortfarande över Chicago, både hockeymässigt och Basebollmässigt. Ingen seger i World Series för Cubs på 96 år och ingen Stanley Cup för Blackhawks på 44 säsonger.

På tal om elände alltså;(

Är det någon mer än jag som följer Baseboll? Hör av er i så fall! Inte ofta man hittar likasinnade i den kategorin...

Sv: Behöver AIA klackledare?
P: Min tanke med klackkommittén var bla att dessa skulle jobba med detta. Men det tycks som om, precis som de andra kommittérna, så blev det mest pannkaka. Många vill att AIA gör en massa, men få är intresserade att engagera sig själva, vilket är en perfekt liknelse med klacken. Alla står och väntar på att någon ska ta tag i något t.ex. starta en sång eller dylikt. Är det "fel" person som gör det så blir det precis som du skriver någon konstig barnrivalitet. Tyvärr så lever vi i Rögle mycket på gamla meriter just nu vad gäller klack och tryck. Inte många kvar i klacken som kan alla sånger, framförallt inte sådana sånger som är unika för AIA och som har lite "mening". Den enda gången det numera är ordentligt tryck på Rögle klacken är när vi är på bortaplan, tyvärr :(

Ebbe: Ungefär det jag hade tänkt säga :)

Junior: det finns ett tredje alternativ istället för att bua eller att stanna hemma: gå dit o spelar de inte bra så hylla inte dem.

Lakers nisse: Väldigt intressant att ni kommer åtta bussar....... min intresse nivå höjs mer o mer..............not

Alltid där: Väldigt klokt sagt av Daniel Rooth,,,,känns inte som om att spelarna har kul på isen...nä, den gurudoktorn de använde sig av förra året, hade nog inte varit fel nu!!

Fransson: Jag tror ingen har årskort bland sittplatserna där uppe. De som får flytta på sig blir ungdomssektionen. De har den andra buren.

Tyvärr funka inte länken men artikeln heter

Lägg ner, Waltin kommer inte att retirera

Finns på www.hd.se

gasolin: Men samtidigt får vi nog inte i dagsläget tag i någon toppspelare i från allsvenskan. Jag skulle gärna se att Rögle kollar utlandet. Om vi tar hit en utländskspelare nu kan han gå på sk. artistskatt. Finns det ingen Sersen ver. 2??

Sv: en liten tröst...
är också att Precey kommer bli åtalad för skattefusk. Det handlar om tio utländska spelare i Mif som i början av 90-talet fick betalt via bolag i utlandet..

en liten tröst...
i och med Rögles dåliga spel, är ju att Malmö bara loosar och loosar...gott!!

Men ändå...nä pallar inte skriva det, come on Rögle!!

Detta kanske lasse kan svara på..om nu lakers har bokat hela kortsidan, vara ska de som prenumererar ta vägen...ska ni köra bort dem bara för att få plats med lakersfans??

gasolin: ÄN överblivna från eliten...sorry...

Ebbe: Klart att Näsvall inte är aktuell, han har ju inte suttit på bänken i elitserien som alla nyförvarv som kom hit. Det är bättre att ta toppspelare från allsvenskan överblivna från eliten..

Sv: Tråkigt att publik buar
Fredrik:

Det stod: Var ska dom unga träna? Wallmark AIA

sumo skrev kl 15.02

Hofnar: Näsvall är inte aktuell enligt Jan-Peter Pärson. Dessutom har ledningen forfarande förtroende för torpde hockeyn och herr Waltin.

The Punisher: Men hur jobbigt kan det vara och bara säga det istället för att ta sig besväret att sitta och klaga. Ett sånt inlägg du skrev till mig är ju så totalt onödigt. Jag har suttit och skummat igenom föregående sidor, men jag pallade inte läsa igenom varenda inlägg och har tydligen missat svaret... jaja skitsamma

Sv: Ge upp nu för f*n!!!
Mygel: Sorry AIAnr10 och mygel jag mennade trean !! =/

Basman: Grattis, ni klarar verkligen att nå upp till vad man känner igen poplag på. Stora i truten är bara en av sakerna...

De dansade en höst...

Basman: När började ni spela era hemma-matcher i Ängelholm.!!!!!!!!!!!1

Jan

Fredrik: Om du bemödade dig med att läsa igenom trådarna i gb:n så hade svaret gått att finna där...

Basman:
Fan vad smart att köra 6 tomma bussar Växjö-Ängelholm t/r.

bon scott:
Jag skulle värvat Näsvall oavsett hur många forwards vi har. Sen skulle jag satt honom på bänken. Från den egna bänken kan han iallafall inte sänka oss.

Snart kommer VI!!!
Fredag den 14 november spelar Lakers hemmamatch mot Rögle i Ängelholm. Vi ämnar boka minst 8 bussar och vi har preliminärbokat hela kortsidan i Ängelholm.

Redan nu är det 54 personer anmälda till resan.
FÖRSTA BUSSEN REDAN FULL - NU FYLLER VI SJU BUSSAR TILL!

Näsvall
Fredrik Näsvall lämnar Skellefteå, synd att vi har så många forwards.

Sämst
Rögle är ett av de tre sämsta lagen vi mött så här långt.
Enligt Trojas tränare.

Behöver AIA klackledare?
Ett problem i klacken när det är lite publik samt de matcher det går dåligt upplever jag vara att det inte finns nån som egentligen leder aktiviteterna. Jag vet att många tycker att det inte behövs nån ledare och att det så att säga ordnar sig av sig själv. Som jag ser det gör det inte det längre. Det finns ett gäng gamla rävar (Stellan mfl) som sköter det mesta och en del små Landskronabor (Fransson mfl) som också är ledarfigurer.

Dock är min uppfattning att det ibland inte är nån av dessa som tar tag i det och då händer inget eller så försöker nån helt annan och då uppstår ofta nån form av missnöje bland övriga och någon form av konkurrenssituation uppstår.

Jag anar att en hel del hoppas/tycker att t ex Stellan skulle passa perfekt, men min bedömning är att han inte är intresserad av att ha en mer framträdande roll än han har idag. Men jag inser att jag är ute på djupt vatten just när jag uttalar mig om vad andra vill osv så det får ni ta med en rejäl nypa salt.

Alltså återstår att antingen ha det som det är och acceptera att engagemanget går upp och ner eller att föra fram andra förslag.

Jag sitter på intet sätt på lösningen men jag tycker att det borde 'utredas'. Jag gillar egentligen den modellen som vi har men det kräver nog en något starkare grupp av centralfigurer än vad som finns idag.

(Hoppas ingen tar illa upp för att jag nämner deras namn i mitt inlägg och betänk att en del kommentarer innehåller ett visst mått av sarkasm/ironi)

//P

P: Eller så kan alla i klacken lägga 10 öre var till skurkäpp och hink så kan Fredrik gå och torka själv :)

Fredrik: "Golvet är kletigt, tycker jag är jobbigt. Speciellt när man står i klacken och inte kan ta bort skiten som fastnar under skon p.g.a. kladdet"

Kan du inte ta den diskussionen med någon i RBK's styrelse/övrig organisation? Knappast ett ämne som behöver debatteras i gästboken, framförallt inte nu när det äntligen är lite fart här inne.

Tråkig anledning dock...

Vad stog det på lakanet som nån höll upp för båset?

Golvet är kletigt, tycker jag är jobbigt. Speciellt när man står i klacken och inte kan ta bort skiten som fastnar under skon p.g.a. kladdet.

Junior: Jag skall med,jag tar med Kaffe om du tar med dig gin,SUMO jag vet ej men jag hoppas verkligen att AIA medlemmarna tar sitt ansvar å sluter upp nu,Rögle behöver oss nu

sillen: Vet du hur det är med buss intresset till växjö?

sillen: Ja det ska vi. Får vi dricka kaffe/gin igen. Var en höjdare ju.

Du ska också med väl?

Junior: Det var ju bra det, ska du å Fransson med till växjö

sillen: Aaa det är min avsikt.

Junior: ja ja du växer upp du oxå någongång

Föresten så har Sillen United som "andra" lag, så lyssna inte på honom :)

Junior: Håller med dig . Att bli hemma förlorar Rögle mer på. Buar man så visar man laget att man är missnöjd men ändå har ett Röglehjärta som ser matcherna i motgång.

Absolut tråkigt att det buas. Eller snarare tråkigt att det ska behövas bua. Jag är av den åsikten att man ska visa sitt missnöje. Några väljer att visa det genom att skita i att gå på fler matcher, vilket blir helt fel. Andra väljer att bua.

juga: Alltid trevligt med folk som är positiva.....

sillen: Vad är trevligt efter jul ? Att komma till SA och få storstryk varenda match , nä då är det bättre att vi får spela kvar i Allsvenskan för då finns kanske en liten chans till playoff

sillen: Äntligen lite kreativitet, så ska det låta!!!

Sumo: Jag älskar oxå Rögle i med å motgång fast jag är ifån andra sidan åsen,men vi måste bli bättre på att stödja våra t RBK när det går sämre i matcherna det är inte bara igår det är ofta det är tyst när det går dåligt men vi får försöka hjälpas åt att bära fram vårt lag för vi vill ju att det skall bli en trevligt efter jul eller hur ?

sillen: Håller med dig om att man ska stå bakom sitt lag i alla lägen men när dom uppträder så dåligt som igår så var det väl inte konstigt att dom buar. Man måste markera för spelarna att publiken betalar för att få underhållning. Jag älskar Rögle i med och motgång!

Tråkigt att publik buar
Det var tråkigt att höra publiken bua igår men jag förstår dem som gjorde det.Det som retar mig mest är att klacken inte sjunger när det går dåligt i matchen,de är då våra hjältar behöver som mest stöd det är då det skall höras att vi står där uppe å försöker hjälpa dem.Vi måste försöka hjälpa fram dem nu inte bua ut dem som vissa gjorde.Nu vet jag att det inte var klacken som buade,jag vet att ni sjöng å de uppskattar spelarna men jag tror dem skulle uppskatta om ni sjunger när det går tungt i matcherna oxå......

Vila
Skönt att det är "uppehåll" på fredag. Nu får laget lite extra tid att samla ihop sig och ta nya tag på söndag igen. De hårda matchandet kanske inte varit till fördel för Rögle... i och med att man inte haft tid att utvärdera spelade matcher och träna på saker som varit svaga. Ett uppehåll är precis vad som behövs! Snart blir det seger igen!
(söker halmstrå att gripa efter)
:)

« · 307893 · »