Joinzzon: Kan inte mer än hålla med. Näsvall är helt klart en bra spelare men jag tror inte att det är anfallsspelet i sig som är problemet. Känns mer som att det är tryggheten i försvarsspelet som saknats än så länge med det nya spelsystemet. Detta tror jag även har bidragit till att man inte fått till anfallsspelet. Omedvetet känner nog spelarna en viss osäkerhet i samband med att man i många av matcherna har bjudit på ganska många frilägen för motståndarna som resulterat i mål. De senaste matcherna har det dessutom varit så att man tappat ledningen i slutet av matcherna vilket inte gör saken bättre.
En bra defensiv back som tillskott till spelartruppen tror inte jag skulle vara helt fel. Fast det främsta problemet är nog inte att dagens spelartrupp inte är tillräckligt bra utan mer att spelsystemet inte har fungerat som det borde i alla matcher. Vi får hoppas på en bra match mot Nybro idag med tre poäng och bra spel från Rögles sida.
Addemaan: Visst Näsvall hade varit bra. Men det känns som att vi har tillräckligt med torpeder redan. En defensiv back alias libro känns i.s.f som mer nödvändigt. Men som så många andra redan har sagt här inne, till SA ska vi lätt gå med det laget vi har. Gör vi inte det så spelar det ingen roll om vi värvar 3 st Näsvall, vi missar i.s.f ändå.
larsson: Jag har dessvärre inga papper om det framför mig just nu, men jag har för mig att tiderna för bussen var 15:30 från HBG och 16.00 I Ängelholm. Jag ber att få återkomma med ett 100% besked under morgondagen.
Vad det gäller antalet, så vågar jag inte säga något, men jag hoppas att vi får bra uppslutning till bussen och kan hjälpas åt att sjunga fram en fantastisk stämmning där uppe i nästa vecka.
Belix: Klart man är optimistisk nu, när vändningen kommer! Milen kommer att rulla mycket lätt, och segersången kommer att höras i Victoriahallen. Synd att man inte kan se NHL matchen inatt bara
Nej det går inte bra för J20.. Blev 6-2 borta mot Leksand idag.. J20 ligger på plats nummer 14 av 16, inte bra där heller alltså. Rögles mål gjordes av Alexander Bergström och Filip Smedlund..
Rainbow: Är det inte så att vi glömmer lunken i elitserien oxå, det var faktiskt en hel del matcher då publiksnittet låg på 2.400- 2.600 fast det var motståndare av typ MoDo, Brynäs o AIK. Visst finns det lagrat kvalet till elitserien mot LIF eller RBK-Luleå för att undvika 11:e platsen(tror jag) då var det stämning så det ångade om det. Frågan är om vi får uppleva det igen, publiken är mer annorlunda nu o svårare att väcka, spelarprofiler typ: Srsen, Hjälm, Ehlers, Eloranta, Själin, Paulin etc etc ges inte längre samma utrymme utan alla skall inrättas i det stora kollektivet. Nä, jag tror hockeyn håller på att utplåna sig själv, det är för mycket taktik, ekonomi, o jante och publiken blir som sagt mer o mer svårväckt, så du har nog rätt: "det var bättre förr"! (De var ett nej som blev ett ja kan man säga)
Belix: Typiskt att man inte har canal+ när det är de visar en sån match. Själv hoppas jag såklart att Rehnberg går mållös från nattens match och att Canadiens vinner.
Vi får hoppas att Rögle gör en bra match imorgon och tar tre efterlängtade poäng samtidigt som spelet börjar stämma bättre igen.
The Punisher: Härligt nu är man sådär optimistisk igen efter någon dags deppighet efter förnedringen mot Hämmers. Vi får säkert se den efterlängtade vändningen i morgon. Man hoppas ju att hemvägen från dom smålänska skogsvägen ska rulla lätt och man kan säga jag var där utan att bli mer idiotförklarad än man redan är :-) när man anländer jobbet på måndagsmorgonen. Som uppvärmining rekomenderas klassikermötet i natt mellan Montreal och Toronto 01,00 på burken. Kanske dags för Sudden och Rnhberg att göra sina första mål för säsongen i natt.
Junior: Jo, Näsan är en mycket bra spelare och Rögle behöver nog lite nytt blod i truppen. Undra hur mycket han kan kosta?! Skulle även vilja se ytterligare en halva i truppen!!
Föehopppningsvis kommer det vara ett antal som imorgon finns på blats i Nybro för att visa sitt stöd till de grönvita. Vändningen måste komma, så då pasar det utmärkt med imorgon!
Rainbow: Jag saknar både stämningen och Elitserien från förr! Känns som en ökenvandring att vara i Allsvenskan. 80% av motståndarna är rena amatörlagen. I år vill jag att vi går upp!!!
OE: Om man jämför med matcherna i slutet på 80- och början på 90-talet så är det en gigantisk skillnad. Egentligen så är det nog stämningen med mycket folk på läktarna som man saknar mest och inte att laget nödvändigtvis ska spela i ES. Idag känns det ganska avslaget när det för det mesta bara är halvfullt i hallen. Ibland så stämmer faktiskt ordspråket "Det var bättre förr".
lej: Det känns bra att publiksiffran åtminstone ligger kring vad som budgeterats. Inför den här säsongen så trodde jag på ett högre publiksnitt än förra säsongen i och med att det gick väldigt bra förra säsongen. Hade hoppats att det kunde ge ett ökat intresse inför den här säsongen men om både spel och resultat blir bättre efterhand så kanske det kan bli fler som kommer på matcherna framöver.
Jag har inget emot barnen, Om de inte är under 14 år ungefär och de ska beté sig Lite moget. Under Halmstadsmatchen så var det ju bara fjortisungar i klacken, som ni kanske märkte. Dessutom så hoppar man och sjunger "Rbl-nanana" när det går bra för laget och inte bara för att leka coola, som de gjorde. Tycker också att det är de vuxna som ska starta ramsor och inte de små, men sen är det bättre att de startar ramsorna än att Ingen gör det. Ha det.
P: Egentligen menade inte jag att ta upp att det kom mer om de sänkte priserna. Jag ville mest ta upp statistik för hur många mer det behöver komma om de ska kunna sänka priserna, precis som du gör i ditt inlägg. Alltså pekade jag mest på att de bara tjänade mer på att de höjde kostnaderna. ha d
Belix: Kidsen håller inte måttet. Bara att inse fakta. Skillnaden mot när sådana som jag och Mygel en gång i tiden slöt upp i klacken var att vi hade ambitioner och vilja att ge järnet varenda match och lära oss allt om alla ramsor. Numera är det "jäkligt coolt" att stå i klacken och många verkar stå där bara för att dagen efter kunna skryta. Detta har lett till att förstöra den goda stämningen och till att många från förr, däribland jag, har tröttnat på att stå där. När vissa åker snålskjuts och inte ger järnet faller allt. Det måste bli bättre attityd. De som inte sjunger måste sägas till.
P:Lite synpunkter i debatten om publiksiffror, vi ligger så här långt exakt på budget och när vi förra året vann i stort sett allt i grundserien hade vi ett snitt på 1924 personer, i år har vi budgeterat för 1900. Jag tror varken det har med spelet eller att vi höjt priserna att göra när folket inte kommer. Jag tror snarare att seriesystemet är den stora boven och att man måste ändra detta snarast. Det går inte att spela 32 omgångar innan jul utan att det måste sätta sina spår i folks ekonomi. Förra året gjordes en publikundersökning i hallen och man svarade då att priset inte var det viktigaste, utan kringarrangemangen hade stor betydelse. Även där tyckte folk att det spelades för många matcher. När det gäller "puckkastningen" så finns inte den längre, och när det gäller måltidernas sammansättning så är det vad vår duktiga "köksa" Pernilla kan åstadkomma med de resurser som finns idag. Även på det planet väntar vi på vår träningshall, för då skall vi enligt planerna bygga en större kafeteria / kiosk / samlingslokal före och efter match, där lilla isen nu liggger. Vi har många nya idéer men är begränsade både ekonomiskt och utrymmesmässigt, men det kommer förnyelse efter hand. Nu håller vi alla tummar för vinst i morgon. eller hur? Ha en fin helg lasse
HasseT: Man kan säkert tappa ett par i publiken på det men jag tror att det är ett marginellt antal. Ponera att du sänker ståplatspriset från 100 till 80 spänn. Det innebär i såfall att du måste höja ditt publiksnitt med 25% varje match för att få lika stora intäkter från biljettförsäljningen. (Fler personer köper iofs mer korv m.m.) Det vill säga om du har ett publiksnitt på 2000 måste du höja det till 2500 om du sänker biljettpriset från 100 till 80. Tveksam till att det skulle ske...
P: okejokej.. de e lugnt. Men kan bli ganska irriterad, för jag får inte tycka som jag vill verkar det som. Men det jag skrev nu måste du hållt med om? att folk utan stort intresse kanske stannar hemma när det kostar lite mer, det kan vara droppen.
P: Värst va kaxig man kan vara bara för att nån tycker anorlunda än dig! Jag kan bara säga att för de som inte är så intresserade av hockey så kanske 20 kronor mer för sittplats kan betyda att de går resp. inte går. Men sen spelar nog trycket mer roll, tror jag. Är det bra tryck på matcherna betalar säkert folket gärna 20 kronor mer för att gå på matcherna, likaså om Rögle vinner hela tiden, men de grejerna hör ju ihop i denna stad. tack för mig. (gnäll inte nu, de tjänar ni inget på)
Sumo: Jag tror inte det har så mycket med biljett priset att göra. De har de senaste säsongerna varit att om det inte gått bra för laget har inte publiken kommit.
Se bara på förra säsongen. Då kom det rätt mycket folk redan på hösten. För att de gick bra.
Belix: Det kan ju vara så att folk inte har hur mycket pengar som helst. Hur kul kan det vara för en familj på 2 vuxna o 2 barn o kolla match mot Mörrum för 14 gången på 2 år för 600-700 kr (hamburgare läsk godis o program). Då går jag hällre på krogen för dom pengarna själv..
Rögle måste vissa mer intresse för sin publik, hur kul är det med puck kastning o resultat lotter. samma mat som dom sista 20 åren. Gör försök med grill o lite annat gott (STARKÖL).. Varför inte höra med folk vad man kan hitta på Strax drar ÄFF mer publik om inte något händer Rögle är inget självspelandepiano som många tror tyvärr. Vad vet jag igentligen om detta? har jag fel?
Belix: Bekväma och ser på fotboll och dylikt? Visst, Rögle är ett en stor del av mitt och andras liv. Men man har andra intresse också. Och sportintresserad som man är så ser jag gärna en härlig fotboll´s match på tv än t.e.x Rögle-Arboga. Om man är ute och svirar en lördagkväll, hemma berusad 06.00 och sen köra till Ängelholm 15.00? Man kanske ska skita i att gå ut på lördagarna, eller köra rattfull och bli tagen.
Mygel: Sa jag inte heller men jag tyckte du gjorde det alldeles för lätt för dig genom att skylla på dom unga som orsaken till dåligt tryck i hallen. Då är det väl förr dom som borde stå där med sin rutin som inte är närvarande som är orsaken till den lite lägre stämningen i hallen. Vad hände med "Rögle vi ska alltid följa er..." Det är för många bekväma som hellre blir hemma och ser på fotboll och dylikt istället för att stötta laget nu när dom verkligen behöver det som bäst. Tack och lov är snart den säsongen över så folket kan återvända till hallarna.
En bra defensiv back som tillskott till spelartruppen tror inte jag skulle vara helt fel. Fast det främsta problemet är nog inte att dagens spelartrupp inte är tillräckligt bra utan mer att spelsystemet inte har fungerat som det borde i alla matcher. Vi får hoppas på en bra match mot Nybro idag med tre poäng och bra spel från Rögles sida.