1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 309658 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Skyll inte enbart på Waltin!!!
Vad i helvete är det som händer?? Har spelarna glömt hur man spelar hockey? Med sådant spelar material som Rögle har hade man vunnit kvällens match med mig i båset! Mats Walltin ska inte få all skit för detta. Det är ju trots allt spelarna som krigar på isen o ska produera

Rögle måste ha ett allvarligt krismöte och reda ut detta möget. Sånt här spel vill ingen se!!!

Hela Rögle dvs. Ordförande, komiteér, ledare och spelare måste göra något NU!!!! AGERA!!!

Sv: rejäl kris
The Punisher:

Kan säga att Nybros 1-0-mål av Micke Matsson satt klockrent i nättaket. Inget snack om det alltså. Domaren (Claesson, han var inte emot er, han är helt enkelt inte bättre än så...) skulle självklart inte blåst av spelet när Nybros målvakt inte hade pucken, men detta hände vid ett flertal tillfällen för båda lagen. Att ens dra upp domarens insats efter en så klar förlust (Rögle var inte med i matchen i tredje perioden, och Nybro hade enligt vissa källor en puck till som var inne, det vara bara ingen av spelarena som såg det då er målvakt snabbt slidade med benskydden över den) tycker jag är ganska dåligt. Ni borde istället ifrågasätta Waltins förmåga att leda ert lag.

Så konstaterar vi att det forna poplaget från Tylösand, eller var det var, har passerat vårt grönvita lag i tabellen.
Det här börjar bli riktigt illa!

Rainbow: Jag tänker inte såga varken den ene, andre, eller tredje, jag tänker här bara redogöra för vad jag känner inför spelet just nu. Det är iaf inte torpedhockey som spelas... Det som spelas är någon form av "dumpa-in-pucken-så-kan-vi-alla-gissa-vilken-motståndare-som-tar-den-först-och-vänder-spelet-hockey". Man biter sig sällan fast i anfall, och tacklingarna i kortplanket saknas till stor del. Enligt källor med mycket stor insyn skulle 2 av 3 formationer spela enligt det normala 2 backar - 3 anfallare idag, men jag måste erkänna att trots alla mina år på läktaren inte såg detta. Att domaren var mot oss var en sak, jag är mycket tveksam till om NIFs första mål verkligen var inne, och sedan blåsa av för blockering, när pucken ligger framför klubban på en Röglespelare med öppert mål, det är en sak. Att sen kunna släppa två mål i Power Play är en HELT annan.

nligt källor med mycket stor insyn skulle 2 av 3 formationer spela enligt det normala 2 backar - 3 anfallare idag, men jag måste erkänna att trots alla mina år på läktaren inte såg detta. Att domaren var mot oss var en sak, jag är mycket tveksam till om NIFs första mål verkligen var inne, och sedan blåsa av för blockering, när pucken ligger framför klubban på en Röglespelare med öppert mål, det är en sak. Att sen kunna släppa två mål i Power Play är en HELT annan.

Just nu känns det jävligt tungt...

Har sett alla hemmamatcherna förutom matchen mot Bofors och av dessa så är det bara i matcherna mot Mora och Örebro som jag tycker att Rögle har spelat bra. Helt klart så är det något grundläggande fel som gör att spelsystemet inte fungerar men tyvärr känns det inte som där finns något hopp om att det ska bli bättre. Därför så tycker jag att man bör byta till ett mer traditionellt spelsystem som spelarna är vana vid så fort som möjligt. Om man fortsätter med torpedhockeyn så tror jag att vi kan glömma spel i superallsvenskan efter jul.

Sen tycker jag att det är fel att säga att nyförvärven inte är bra. Med tanke på att spelsystemet inte har fungerat så har det varit svårt för dessa att kunna visa något av sin kapacitet. Hittills så finns det väl egentligen ingen i Rögle som kan få godkännt varken bland de gamla spelarna eller de som är nya för säsongen.

De flesta verkar överens om att roten till de problem Rögle har just nu är spelsystemet. Halva allsvenskan är snart spelad och systemet funkar inte. Vad gör man då? Jo, enkelt. Byt system. Det är inte svårare än så. Rädda det som räddas kan. Skulle det inte funka trots byte av spelsystem har man iaf försökt. Att fortsätta i samma spår vore tjänstefel av alla inblandade!

Fiasko
detta är det sämsta jag sett på många år
hur länge ska valtin vara kvar

Alltså...undrar om inte man bör se om tränarförrådet,,,det finns INGET i nuläget som tyder på att det ska vända....spelet tyder inte på det....det tyder mer på att det blir fortsättningsserien!!

tvivlar starkt på torpedhockeyn...
om något ska hända så ska det vara att det kommer nån ny, eller nån går...för detta håller inte!!!!

exil-rögleit:Det har visat sig i ett flertal matcher att Rögle är väldigt dåligt tränade , där är ju för fan vissa matcher som dem knäar redan i den första perioden . Nä Waltin du är säkert både trevlig och snäll men någon hockeytränare det är du inte.

Nu får det väl vara nog! Platt match efter platt match. Som jag ser det ska Rögle vara glada om de på något vis lyckas klara sig undan kval för att hålla sig kvar i Allsvenskan.

Jag som mång-årigt Rögle fan blir besviken, arg, ledsen och framför allt trött på det här. Jag hade stora förhoppningar på den här säsongen och det var jag säkert inte ensam om. Men nu verkar det som om Rögle håller på att missa varenda j-la tåg som finns på Tidtabellen. Kom nu inte och snacka en massa om att man måste ge det nya systemet tid, det har fått halva Allsvenskan snart och hittils har det fungerat i max två matcher.

Tyvärr är det nog bara att inse att den här säsongen går åt skogen. Jag hoppas att jag har fel, men som det ser ut just nu så betvivlar jag att jag har det.

Mindreader: håller med dig.....

Eftger matchen senast mot Halmsatd hade det gått för långt, men nu...vad ska man kalla detta?!

Jag är av den åsikten att jag inte kan se en enda fördel med tropedhockeyn. och jag vet att jag delar den åsikten med många andra. Jag tror även att många spelare i Rögle har samma åsikt. Alltså, jag tror att spelarna inte gillar systemet, vilket leder till osäkerhet, dålig harmoni och en massa annan skit......

Så käre Mast Waltin det finns två alternativ!

1. Svälj din stolthet och låt pågarna spela det spel som man var så bra på förr säsongen!

2. Sätt din plats till förfogande för någon annan tränare, och tro mig, ingen kan få ut mindre av Rögle än vad du fåt!

Rögle det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er!

ALLA supportrar som nu sitter hemma och är skitföräkerhet, dålig harmoni och en massa annan skit......

Så käre Mast Waltin det finns två alternativ!

1. Svälj din stolthet och låt pågarna spela det spel som man var så bra på förr säsongen!

2. Sätt din plats till förfogande för någon annan tränare, och tro mig, ingen kan få ut mindre av Rögle än vad du fåt!

Rögle det kvittar vad som sker vi ska alltid följa er!

ALLA supportrar som nu sitter hemma och är skitförbannade på allting, masa er till ladan på onsdag. VI ska i alla fall visa att inte VI viker ner oss!

vi ger oss aldrig......

Christer Abrahamsson
Är det någon som vet om Christer tränar något lag för tillfället. Annars hade väl det varit en bra lösning för Rögle.Både Waltin och nyförvärven har ju redan visat vad dem går för , jo ingenting.Trodde inte att Waltin och värvaransvariga kunde fördärva Rögle på ett år , Skandal eller Fiasko . Det känns redan som att detta året är slut och blir det samma tränare nästa år så kan jag bara beklaga och säga att jag har förmodligen köpt mitt sista abonemang .

Katastrof uselt. Det är bara att inse att det är torpedhockey:n som sabbar. För vi vet hur bra dom spelade förra året, och sämre lag har vi inte iår.
Kan ju inte precis skylla på Derbygruppen heller, för Rögle´s är den sämsta.

Sv: PINSAMT RÖGLE
Addemaan: Jag håller med... något radikalt måste hända nu. Det är inte längre en tillfällighet när man går och torskar med stora siffror borta mot Nybro. Waltin måste helt enkelt tänka över om det är bättre att köra ner en gammal anrik klubb i division 1 än att hålla stenhårt på den föråldrade torpedmodellen, bara för att behålla stoltheten.
Jag är ingen stor kännare av spelsystem och har bra sett en match på plats i år, på grund av att jag numera har 70 mil till Ängelholm, men det som bjöds då var sannerligen ingen skönhetsupplevelse.
Redan då, den 3 oktober mot Bofors, började det talas lite smått om kris och eventuella åtgärder. Nu nästan två och en halv vecka senare har vi fortfarande inte sett någon ljusglimt i spelet och man säger fortfarande "det ordnar sig, var lugna...". Men det håller inte längre, jag är inte lugn. Lagledningen och eventuellt klubbledningen måste se till att ta i med hårdhandskarna för att få ordning på saker och ting igen!

Mindreader: Kan inte se några matcher, utan bara läsa mig till information, men håller med dig helt. 8-17 i skott i sista. Inte första gången vi är genomusla i sista perioden. Minns en gång då tredje var vår styrka.

erik: Vi har stommen kvar från förra året. De kan väll inte ha försämrats så oerhört mycket under sommaren???

Alltid där: Jo de kanske skulle gynna oss båda.. ;)

rejäl kris
Nu måste ju Rögle börja inse att det här inte kommer att leda till någon superallsvenska efter jul, Det är beklagligt att ingen ansvarig kan ta tag i detta och försöka lösa problemen. Många är redan totalt ointresserade av att ta sig till Ängelholm för att kolla hockey. Vi brukar vara en fyra, fem stycken som åker, dom 2 senaste matcherna har jag åkt själv.

Inte för att jag är någon hockeytränare, men jag börjar undra om Waltin är det? Förra säsongen la vi en grund som var kanon, något att bygga vidare på, allt som Melin och Lööv byggde upp förra året har slagits sönder på några månader, som ett troget Rögle fans svider det i hjärtat att se ett så namnkunnigt lag bli sönderkontrat av sämre lag på pappret.

Waltins torpedhockey kommer aldrig att funka, så jag hoppas verkligen att den så kallade sportkomitten kan visa sig vara handlingskraftiga och lösa det plus att dom kan be om att få utnyttja Löövs kunskaper igen, införskaffa 2 backar omgående och tvinga Waltin att ändra sig, vill han inte det, då kan han avgå med omedelbar verkan. Nu är det bara att rikta in sig på att få till stånd ett bra grundspel och försöka gjuta självförtroende i grabbarna.

Som det ser ut nu, så har tåget inte bara börjat rulla, utan kommit till nästa station och Rögle står kvar på perrongen och tittar på.

Torpedhockey i all ära, men jag är trött, så himla trött på att se något så fint få raseras så katastrofalt på så kort tid.

Alltid där: varför inte byta spelarna??? Dom är som små nybörjare!!!! J20 hade varit bättre!!

Sv: Kris!!!!
Inte idag igen... Tre matcher till, sedan är vi halvvägs i serien. Ännu värre är tabellplaceringen om man betänker att i vår derbygrupp finns inget topplag.
Varför ser man fram emot varje match, och tror att det ska vända? Blir bara så jättebesivken hela tiden.

Baklängesmål
Så här illa trodde åtminstone inte jag att det skulle kunna gå. Nu har man inte sett matchen men att släppa in två baklängesmål precis i början på både period 1 och 2 samt två mål i powerplay ger ju inga segrar.

Addemaan: Kan vi inte byta tränare med Linköping .. dom får Waltin så tar vi tillbaka Melin .. varför inte

Vi skall väl vänta lite till och se....?
Jag fick ju lite tips av ett par här inne i forumet sist jag yttrade mig efter matchen......men ni vill väl fortfarande att vi skall fortsätta stötta vårt lag utan att vara för kritiska, utan att diskutera felaktigheter när det går dåligt. Det skall bara vara ros över Rögle. Skall bli intressant att se vilka positiva sidor som går att ta fram denna gången.

Sv: Ännu en gång på nålar!
Alltid där:
Hur långt måste det gå...?

PINSAMT RÖGLE
Det pratas mycket om att man inte är så dåliga som det ser ut.
Faktum är att Rögle inte är bättre än så här....
Jag vill inte på något sätt vara gnällig, men någon SA kommer det inte bli i år... Tror fortfarande att nytt blod i truppen skulle göra RBK gott.
Något måste hända!

/Addemaan

Alltid där: Där här ser inte alls bra ut... : ( Tråkigt, tråkig.... ja förbannat tråkigt!

Ebbe: 6-3 efter ännu en stor rögle missssss...trissssssst

Kris!!!!
Nu e de kris på allvar! Något måste hända nu annars får vi möta Mörrum efter jul med och hur kul e de?? Då blir det roligare att åka ut till Jonstorp, tyvärr.

Mindreader: Nu e de kris på riktigt!

Ebbe: Och där satt femman-----

Mindreader: Som var en tabbe av Wolle om jag fattade Radio Kristianstads mycket virriga reporter rätt.

AIAnr10: precis och där satt fyran till Ntbro

AIAnr10: Och nu tryckte MAttias Carlsson in 3-3 härligt....kanske kanske.

Ännu en gång på nålar!
Ja då sitter man här hemma i den mörka oktober eftermiddagen och bevittnar en spännande Rögle match. Efter 2 perioder är det 2-2 mot Nybro. Byström har fått 2+2 i slutet på 2:a....och precis när jag skriver detta gör Nybro 3-2.....DET ÄR VÄLDIGT VÄLDIGT TUNGT ATT VARA RÖGLE FAN NU. Kämpa RBK

Sv: Seger mot Nybro!
Menar de mest om någon hört rapporter från någon person på plats i Nybro.

Ebbe:ja det står 2-2

Vad händer där uppe..???? Någon som hört nåt?

Sv: Stoffe
Dorza: hmmm han är inte på bänken ens...och ska någon bänkas så måste det vara Forsberg..för han har inte fixat något ännu

Mindreader: efter hans senaste insatser så kanske han e bänkad, inte vet jag....alla till växjö!

Såg att Herman Hultgren gjort mål för Nh-90.. Samma person eller?

Stoffe
Varför är inte Stoffe med idag??

Sumo: Slår man inte formsvaga Nybro har man väl inte i SA att göra.
Det är en match man bara måste vinna.

Sv: Nyförvärv
Sumo: Jag tror man förlorar liiiite mer om man missar Superallsvenskan än om man fixar en ny forward. Dessutom behövs en målgörare.

Belix: Jag håller med. Med matchen mot Halmstad i färskt minne så kan det bara bli bättre. Tror och hoppas på vinst med 5-2 idag.

Belix: jag tror ju att vi når SA men idagsläget känns ingenting säkert.. Men nu har vi förlorat vad vi ska..

Sumo: Du får inte svära i gästboken och säga att vi skulle missa SA är en klar svordom :-)

Sumo: Helt klart en förlust mot Nybro vore helt förkastligt. Vi får hoppas att dom förändringar i laget som Waltin gjort till i dag får fart på spelet. Jag tycker det är helt rätt att gå ner lite på manskapet så dom inte hinner tänka för mycket mellan bytena utan bara spela då kommer säkert resultaten. Sen kör vi över tomtarna på onsdag innan Lakejerna ska få sin lektion på fredag. Fördelen med att vara så långt ner i formsvackan är att det kan ju bara bli bättre.

lägg ner snacket om Näsvall.. Tror ni verkligen att Rögle värvar en Forward när man letar efter en back? Dessutom är nog lönekostnaderna för höga ifall vi missar superallsvenskan.

Seger mot Nybro!
Vinn idag. Det är ett måste för att få lite arbets ro!!

Sv: Behöver AIA klackledare?
qp: Det är säkert lätt att glömma bort hur det egentligen var. Vad jag kommer ihåg så var det nästan större intresse, med mer folk på matcherna och bättre stämning, säsongerna innan och den säsongen som vi tog steget upp elitserien än under själva elitserietiden. Fast matcherna mot MIF samt Luleåmatchen och sen säsongen 93-94 var oxå något extra.

Du har säkert rätt i det där med att spelarprofilerna inte får lika mycket utrymme längre pga för mycket taktik och resultattänkande. Det känns som det var någonting som kom i början på 90-talet med t ex Djurgårdens 1-3-1 spel där det viktigaste var resultatet och att man inte släppte till några målchanser åt motståndarna. Sen handlar det tyvärr alltför mycket om ekonomi nuförtiden. Idag är det ganska svårt för ett lag mindre städer att hävda sig pga att man inte har tillräckligt med stora sponsorer och tillräckligt publikunderlag för att kunna bedriva hockey på elitnivå. För att avsluta med något positivt så tycker i varje fall jag att det generellt är mer positiv och anfallsinriktad hockey nu än under början och mitten på 90-talet när många lag försökte köra med hockey modell Lasse Falks 1-3-1.

« · 309658 · »