1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 310777 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Inte så himla konstigt...
Weezer: Jag tycker P.Tano håller bra klass. En spelare som jag saknar är Jackob Johansson.

citizen: Kanske kan torpedhockeyn fungera bättre mot de lagen som inte bara "vaktar kassen".

OE: Med statistik kan man bevisa precis vad som helst, närsomhelst och hursomhelst.

Söndriga Nävar: Ja norrgruppen verkar ha starkare topplag fast å andra sidan svagare bottengäng också. Känns nästan som om alla lag kan slå alla i den södra gruppen och så är det inte i norra gruppen. I SA är det dock topplagen som räknas, så kan man inte hålla god fart i allsvenskan så blir det nog tufft i SA.

citizen: Plus att norrgruppen ser betydlig tuffare ut en den södra och ska vi ha någon chans att mot Hammarby, Skellefteå m.m så måste det till betydlig bättre spel.
Ser inte att detta ska kunna gå med torpedhockeyn men jag kan mycket väl ha fel.

Stigsson: Att Rögle efter halva serien spelad ligger 3 poäng under SA plats är nog en överraskning för alla hockeyintresserade! Att inte reagera starkt nu när hälften är spelat vore konstigt! Tror inte man är en Rögle vän om man bara tittar på utan att säga något! Men visst håller med dig... det är långt ifrån kört...men det måste till en förändring...om det är attityd eller något annat vet jag inte. Är det ingen som säger något så ändras inget...

Ibland så förstår jag inte riktigt vad ni snackar om. Jag förstår så mycket att ni är besvikna över att laget inte har presterat enligt dom förhoppningar som ni hade inför säsongen men att använda uttryck som "tåget har gått" och "SA platsen är förlorad" när ni ligger 3p under strecket och det är 57p kvar att spela om det är i mina öran att ta i lite i överkant.

OE: Vad har han rätt i?

fritte rbk: Har kollat upp statistiken och tyvärr har Super-Mats rätt.

Waltin har klart och tydligt deklarerat att han inte tänker lämna den uttänkta planen (spelsystemet) gång på gång i massmedia.
Hur länge har styrelsen is i magen att låta denna tränarduo hålla på innan tåget går för superallsvenskan och därmed viktiga ekonomiska faktorer ?
Enda parallellen man kan se med Lars-Fredrik Nyström är att man har anlitat en tränare utan att tänka på om hans filosofi och syn på hockey passar ihop med truppen.
Nyförvärven är som vanligt i realitet med prislappen.Man får vad man betalar för.

Super-Mats: nyförvärv - sämre än finnarna????????????
Tränaren - sämre än LFN??????????????
Föråldrat spelsystem?????????? när tog tex DIF sm-guld senast????

Många frågor , frågan är om svar finns.

Dina påstående får jag inte riktigt ihop,

Tycker jag!!!

Go Rögle

Inte så himla konstigt...
Det finns från mitt perspektiv som läktarproffs ett antal frågor som bör ställas. Om det ligger något i vad jag anser är det inte så himla konstigt att vi ligger där vi ligger.

Ett flertal "Mälardals-klubbar" bytte tränare i år (AIK/SSK/HIF/VIK m fl), varför tog inte dom Waltin???

Vi tappade 3 backar (varav en var vår absolut bäste) och köpte 0...

Vi har 8 (?) nya spelare och ett föråldrat spelsystem som inte passar vår trupp...

Årets nyförvärv har sämre recors än FINNARNA, tränaren sämre än LFN...

Sportkommittén är precis som jag Läktarproffs och inte tillräckligt kunninga... Det är nog där förändringsarbetet bör inledas....

Tror Jag!

Sv: Några tröstens ord...
Addemaan: Är det bara en svacka då?Efter att ha sett matchen mot Nybro undrar man om det finns något spelsystem överhuvudtaget,torped-hockeyn såg man inte skymten av.

Sv: Inte ge upp...! ! !
Nu jävlar ska vi fan visa vårat stöd, spelarna behöver det.
Så kom och sjung, häng med på fredag också och var med om
när vi kör över Växjö.

Ljunggren: håller med dig fullständigt. Rögle är som ett syskon. Det stöttar man väl mest i motgång o gläds i medgång.

Sv: 10 års jubileum.
gasolin: Hej, jag skulle gärna gå på matchen i morgon, men det är tyvärr inte lön förrän på torsdag, har varit en dyr månad, eller man kan ju säga att har varit lite för törstig denna månad, om du förstår vad jag menar.

Hälsningar
Jan

PS. Var du uppe och såg matchen i Stockholm för 10 år sedan, jag var där,för många människor som inte var med där uppe kan man ju tyckas tro att Rögle spelade ut Djurgården, men så var inte fallet, Rögle gjorde ingen större match, utan det var Djurgården som fruktansvärt dåliga, man skyllde i efterhand i speciellet i Expressen och Aftonbladet på att man hade haft en tuff match mot Leksand 2 dagar tidigare.
BORTFÖRKLARING!!!!!

Ljunggren: Det känns bra att det finns någon som håller modet uppe!
Självklart kan man inte begära seger i varje match, men mer än såhär tycker jag nog att man kan förvänta sig. Förväntansfull som man är, så vill man att det ska vända så snart som möjligt, men på något sätt infinner sig hopplösheten när man ser att fler motgångar väntar runt hörnet. Wågström är skadad, Hammerstad likaså, E-sson fick ett skott på käken och Starck är sjuk. Detta är viktiga spelare och som tränare är det nog viktigt att få tillgång till alla spelare.
Jag har själv förespråkat att plocka in en eller två utomstående spelare, gärna någon man kan knyta till klubben under en längre tid. Att låna in någon under en kortare period är förmodligen inget att föredra. Man kanske ska titta i de egna leden och lyfta upp någon hungrig spelare i dessa skadetider ... Men vad vet jag!? Jag är ju bara en vanlig supporter med halvtokiga ideer :-)

Att svackan kommer nu är bara bra... Förmodligen går man starkare ur striden och förmodligen kan man ta lärdom av det som har hänt. Det finns alltid något positivt att bolla med hur dåligt det än går.
Motgångar kan komma - oavsett hur bra andra har tippat Rögle på förhand.

/Adde

Det är ingen som har sagt att det ska vara en dans på rosor att vara Rögle supporter. Vissst, RBK har förlorat några matcher, men det är varken första eller sista gången det händer. Jag kommer ihåg svackor som var betydligt djupare och lär, säkerligen, få uppleva sådana igen - om än inte denna säsongen.
Jag har fullt förtroende för Mats waltin och hans hockeyfilosofi, Rom byggdes inte på en dag, så heller inte ett slagkraftigt hockeylag. Tro mig när jag påstår att Waltin är bra för Rögle på lång sikt. Kortsiktiga lösningar med tveksamma spelar- och tränarval är aldrig bra och har heller aldrig varit Rögles sätt att angripa problem.
Om det skulle gå så "illa" att Rögle missar SA; so what? Så länge det spelas hockeymatcher i Ängelholms ishall kommer åtminstone JAG att vara där och titta. Hur är det med ER?

Några tröstens ord...
.. det kan man finna på AIAs förstasida på hemsidan. Nelson Mandela lyckades, och det ska vi med...

Sv: Inte ge upp...! ! !
larsson: Nej, vi är säkert flera som inte gett upp, men det är fan så tungt just nu. Undertecknat har sett all matcher i år utan VIK borta, och gårdagens match visade inte på minsta lilla ljuspunkt heller. Trots det kommer jag, som varje annan match de 5 senaste åren, stå i hallen, och hålla på Rögle. Men vi som var i Nybro vet hur det såg ut där, och det var ingen glädjande syn...

Inte ge upp...! ! !
Enda personen här inne som inte tänker ge upp..??
INTE ÄN!!
På onsdag är det match hemma mot Troja-3 poäng, alla till ladan å stötta dom grönvita!
Blir det vinst på onsdag så, ska alla till Växjö på fredan...
Kom igen nu Rögle-6 poäng på tre dagar---DET BEHÖVS, för lite arbetsro...
INGEN FÅR GE UPP VÅRT LAG ÄNNU!!!

Kom igen alla rögle-supporters....
STÖTTA!

Sv: Christer Abrahamsson
juga: SLUTA tjata om C.Abrahamsson. Vi som vet vad som hände bakom kulisserna senast han var i klubben säger: ALDRIG MER!

Mygel: Kan bara hålla med Mygel. Tror inte heller att det är något fel på nyförvärven men det är väl lätt för vissa att göra dem till syndabockar när det går dåligt. Felet är helt och hållet att spelsystemet inte fungerar som det borde. Det bästa tycker jag vore att skrota hela idén om torpedhockey nu och att Waltin sväljer sin stolthet och börjar spela en mer traditionell hockey dvs ett spelsystem som spelarna kan utan och innan. Vägrar han det så är det två alternativ som återstår:

1. Waltin stannar kvar denna säsongen ut med sin torpedhockey och resultatet blir troligtvis att vi missar superallsvenskan och med vad det innebär rent ekonomiskt och sportsligt.
2. Ny tränare som förordar en offensiv anfallshockey enligt den modell som Rögle spelat de två säsongerna före den här.

En annan fråga är hur många av spelarna som är intresserade av att stanna kvar i Rögle till nästa säsong om denna säsongen blir ett fiasko med spel i fortsättningsserien efter jul.

Thomas17Srsen: Tack för den Jan äntligen något att bli glad för.. Vi ses här inne i morgonkväll för alla som vill fira o ta några öl o drömma oss tillbaka till den 21/10-93..inget negativt mellan 19,00-21,30 i morgon tack...

VÄRVA EN BACK NU !!!!
kom igen o värva en back nu!!!

Bo Eek: Blir det förlust mot Troja så kanske man alltid kan få höra Christer Abrahamsson tjalalalala osv för hockyn ger jag inte mycket för.

Sv: Waltin vägrar ge upp
Junior: Tänkte precis likadant. En skada kan komma så lätt. Det kan räcka med ett felskär! Ne Ring Rahm och kolla, det kostar åtminstone inte mer än ett utlandssamtal.

Ebbe: Exakt, vad händer om Karmhag och Byström blir borta i t.e.x 2matcher? Carlsson och Hermansson libero då eller?

citizen: Sorry det blev lite felstavat i mitt tidigare svar.
Skall vara. Man kan ju hoppas att drömmen slår in, eller hur??

Ha det
Hälsningar
Jan

Thomas17Srsen: Ja, det hade varit en vändning som nog alla skulle varit nöjda med!

citizen: Man ku hoppas att drömmen slår in, eller hur??

Hälsningar
Jan

Mindreader: Den saken som skrämmer mig är att inte vill att Rögle ska värva någon ny spelare! Detta trots att laget nu har ett par spelare borta. Vad händer om Karma blir skadad nästa match??

Vi måste ha en Libero till. Åtminstone för att försäkra oss. För i J20 finns det tyvärr inte mycket att hämta.

Thomas17Srsen: Lustigt! jag drömde igår natt att Rögle skulle vinna med 10-1 mot troja:-)

10 års jubileum.
I morgon den 21-10 är det exat 10 år sedan den historiska 10-1 segern mot Djurgården uppe på Globen.
Bara lite kuriosa.

Hälsningar
Jan

Sv: Bussresa till Växjö!
Alla till Växjö föresten.

Och sen är det för jävla konstigt att man inte kan fatta att det behövs en libero. Nu kan alla libero backarna gör 10 värdelösa matcher irad och ändå inte bli petade p.g.a att det inte finns någon annan. Skärpning för helvete.

Nu måste vändningen komma!!
Nu känns det som det är nog! Tre raka mot lag som Nybro och Troja. Det känns som det inte är fråga om självförtroende utan om inställning. Med det spelarmaterialet som Rögle har MÅSTE man ligga bland dom fyra första i Allsvenskan södra. Nybro hade Rögle slagit med förbundna ögon förra säsongen. RBK har lika bra, om inte bättre trupp än förra året! Det är dags att rycka upp sig nu!!!!
Och Hammers, som bara har plockat killar från de lägre serierna. Snälla Rögle, och på hemmaplan få stryk mot Hammers, det får inte ske.
Troja då? Det är bara att skaka på huvudet. Men hur mörkt det än ser ut nu så måste vändningen komma. 6-0 till det bästa grön-vita laget på onsdag!!
ALLA TILL LADAN!

Bo Eek: En libero, två halvbackar (heter det så?) och två toppar. 1-2-2

Mindreader: Hej jag har kanske missförstått det hela, är inte 1-3-1 system, detsamma som torpep-systemet, rätta mig om jag har fel

Hälsningar
Bo

Mygel: Käre Mygel, kan väl hålla med om att jag visst förstod vad du menade, Men om sanningen ska fram, så var inte Örbro speciellt bra, så egentligen kan vi bara räkna Mora matchen som kvalificierat motstånd, och om vi ska räkna in dom andra matcherna så är det inte dåligt utan förbannat jävla dåligt.*skogstokig snart ju*

Att Waltin skulle ändra sig, den chansen är nog lika stor som att helvetet skulle frysa till is, och det innebär att vi inte kan sparka honom utan att behöva pynta dyra pengar på en tränare som vi inte har nytta av, Men om man får en direkt order av sin arbetsgivare "att så här ska vi göra" ..kanske det löser sig av sig själv.

Alltid där: Just det fick mig att börja fundera över styrelsens Hockeykompetens, jag vet faktiskt inte vem eller vilka som så att säga kan hockey, jag vet att Lööv inte är kvar, vilket är synd..mycket synd, Roger Hansson kan hockey, men han finns inte i den sk sportkommiten.

Mindreader: Låt mig se, för en vecka sedan förklarade jag vad jag menade. I tre matcher har jag sett systemet funka, Mora, Lakers o Örebro. Då har motståndarna mer eller mindre inte haft en suck, så torpedssystemet funkar och det kan funka väldigt bra. Problemet är att det nu har funkat i 3 matcher av 13 och de macther det inte funkar i (10 st) är det riktigt uselt. Det finns ingen fördel med att spela med torpeder jämnfört med "Traditionell" hockey, skillnaden är att för de flesta spelare så innebär Waltins system väldigt stora omställningar och omtänkande. Därför kan vi lika bra spela "vanlig" hockey, kanske vi hade haft lika magra resultat (även om jag tvivlar på det om man ser till det material som vi har). Men tyvärr så kommer Waltin inte at ändra sig o han har et kontrakt på 2 år. Frågan är om Rögle, som Waltins uppdragsgivare, kan få honom att ändra sig.

Bo Eek: 1-3-1??? ska vi byta till det nu??? Nää kolla vad färjestad och frölunda lirar för spel, där finns lösningen, enkel och rak hockey med 2 backar och 3 forwards.

juga: Så fort det inte fungerar för en tränare i Rögle, varför skall det alltid bli ett förbannat tjat om om Christer Abrahamsson, abris är historia i Rögle, utan stötta Mats Waltin och laget i stället, för dom behöver det, och inte ett förbannat tjatande om Abris.
Det kommer att bli bra, det får ta den tid det tar, för till super-allsvenskan kommer man att gå det är jag helt övertygade om, bara spelarna kan lära sig 1-3-1 spelet, så förbannat svårt kan det väl inte vara?? Eller??.

Hälsningar
Bo

Mindreader: Fick samma känsla som vad gäller förtroendet från laget, mest svammel på den frågan. Men vad gäller stödet från klubben svarar han att där känner jag ett ordentligt stöd...

Alltid där: Nybro matchen var inte bättre , dom spelar ju sämre för varje match.Finns bara ett svar sparka Waltin innan det är för sent.

bon scott:
Både första och andra perioden var kanske gudomliga, om man jämför med tredje.
Jämför man med Moramatchen eller Örebromatchen var de kanske inte så bra.
Men vafan, som det är nu måste vi lära oss krypa innan vi kan börja småspringa. Kommer vinsterna (oavsett hur de ser ut), så kommer nog "liret" smygande också ska du se.

bon scott: Det är ju det han gillar att se, dump and chase...Har läst artiklen 2 ggr nu, och det känns lite som att han inte har spelarnas förtroende, där glider han undan i svaret. Känns även som att han inte ser det som är bäst för laget, och att han kan sova gott, det kan jag inte ens försåt, för det gör inte ens jag efter den här starten på säsongen.

bon scott: Han jämför kanske med Halmstad matchen ...

Alltid där: Att stora delar av Nybromatchen var bra. Andra perioden var riktigt bra.
Hur fan kan Waltin tycka att det var bra,då såg vi nog inte samma match.

Sjukstugan Rögle
Se länk...
Ingen rolig läsning i dessa dagar. Krya på er boys, ni behövs...

« · 310777 · »