1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 312593 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Ikväll vänder det!!!!!
Drömde inatt att RBK kommer att vinna mot Troja med 6-2! Det kommer att vända ikväll! Taggad till tusen, mycket folk till Växjö hoppas jag!? Ska bli gott med en pilsner eller två på bussen opp, skrika sig hes under matchen och sova på vägen hem efter en efterlängtad bortaseger!

Det vänder, det vänder!

Sv: Starck i HD
Sumo: Ohh med tanke på LHC har de också ett problem som vi har med.. Målskyttet.

Sv: Starck i HD
Ebbe: det tror jag inte. Linköping har värre problem än vad RBK har.

Starck i HD
Tänkte på en sak när jag läste om Stoffe Starck i tidningen idag. Han säger följande angående torpedsystemet.

– Men det är inte torpedsystemet som är problemet, säger Starck. Det fungerar inte för oss och då kvittar det vilket system man använder.

Och systemet har ju fungerat i Rögle. Först träningsmatcherna under festivalen (speciellet Frölunda matchen) och sen ett par seriematcher. Speciellt Mora och Örebro.

Så om det nu inte är spel systemet som knyter det spelet. Vad är det då? Harmonin och trygheten som Melin skappade förra året, var har den tagit vägen? Tog han med sig den till Linköping?

Sv: "Mopedhockey"
Sumo: Precis, och somsagt har ju bya visat anfallstalanger.

På med halsduken, för nu ska det bli åka av!!!!

fritte rbk: Blanck var libero i början av serien. Tyckte att det såg bra ut!

Weezer: I såfall kan man ju hoppas att man trimmat moppen inför dagens match.

Förresten helt rätt med bya som halva och Blanck som liebero.

Go Rögle

"Mopedhockey"
En Röglesupporter kallar Waltins systen för "mopedhockey" i dagens Kvällsposten.Kan hålla med,det går inte fortare än 50 !

Sv: Bya som halvback?
Sumo: Det antar jag. I HD stod det att målvakten Andreas Andersson var skadad fram till jul och ska ersättas av Malmö keapern.

Ebbe: Ska han stå idag?

växjö-matchen..
någon som vet hur många som ska med till SMÅland på fredag??

Sumo: Ja vi får hoppas han kan sätta in ett par bakom tomte målisen som även är en rödhök. Silken kombination..*s*

Bya som halvback?
Det ska bli intressant att se Byström som halvback ikväll.
Han har ju visat att han kan måla han också.

Upprepande
Känns som Waltin´s ord inför kvällen match är som att sätta på en bandspelare.Ikväll krävs mer än vanliga urskuldande klyschor !

Sv: Önskelista
Stigsson: Vill bara påpeka att det hålles Jultomtekongress på Dyrehavsbakken i huvudstaden i Juli(!) varje år...

9 pinnar är det viktigaste, men en eller två nya killar kanske kan få fart på det i framtiden med. Där kommer fler veckor efter denna, och de har även de viktiga pinnar på spel...

Men först är det tre pinnar ikväll, och sen ska de resterande 6 komma!

Nytt inför matchen...
... finns nu på AIAs hemsida

Mygel: Nio poäng är det viktigaste! Allt det andra skulle kännas som en oerhörd bonus!

Blåställ på !!
Imorgon vill jag inte läsa fler förmaningar från HD´s så kallade expert Daniel Rooth utan på med blåställen ikväll och ge alla en knäpp på näsan och visa var skåpet ska stå !!!!

Mygel: Om du önskar dom hör 5 sakerna av tomten så kommer det tyvärr lite sent. Alla gånger som jag har fått nåt av tomten så kom han 24:e december men han kanske kommer tidigare till er i Skåne.
Ni är ju så annorlunda på många andra sätt så det kanske är så, vem vet.

Slut upp bakom Rögle i kväll!
Nu är det tufft att vara grönvit supporter........poängen har inte trillat in på löpande band som dem brukar direkt!

Men i kväll ska vi ta tre friska!

Med ettt rejält stöd från läktarna så tror jag på seger! Det är nu vi ska ställa upp, alla till ladan!

Mot seger ska vi gå.....

Mygel: Näsvall hade varit en dröm..

Rahm en dröm..

Wågström en dröm...

9 p. verklighet.. det kommer det att bli.

Forsberg är vår o han kommer snart att visa sig från sin bästa sida.. han gör första iorgon

Önskelista
Denna veckas önskelista:
1. Vändning, 9 p denna vecka
2. Rahm tröttnar på Österrike o återvänder hem
3. Näsvall inser att spriten är billigare i Danmark o skriver på för Rögle
4. Lundmark har fått upp ögonen för Forsberg och lånar honom av Rögle
5. Wågström blir mirakulöst helad och kan spela redan mot Troja

Snälla Tomten, jag har varit snäll hela året och hållt på Rögle i vått o torrt, kan du uppfylla mina önskningar?

Sv: NHL-veteran i allsvenskan
Sumo: Det hade onekligen varit udda, och då fårstår jag att du hade gillat det... se bara på din touchdown...

The Punisher: en spelare från vatikanstaten hade varit kul!! ;)

skovde_peter: vakna... jag bara skrev att ett lag värvat och det verkar ju som om det finns spelare. men Rögle letar väl bara i elitserien så att dom kan låna en spelare säsongen ut.. Varför ingen i HV? Det brukar ju vara populärt..

Varför man inte letar utomlands förstår jag inte..

skovde_peter: Personligen ger jag blanka helvetets hundar i om han är polsk, japansk eller från vatikanstaten. Hurvida någon är anfallare, försvarare eller ismaskinist kvittar. Bara det vänder nu...

gasolin: Man kan ju inte sluta att funderapå om detta kommer att vara detta årets Zarley Zalapski ;).
Tömmer Lakers kassa o drar....

Sumo: Vad ska vi med en polsk back till?

Sv: 10 års jubileum.
Fransson: "Gökar"? Jag hoppas att det inte är i det avsende att du och Junior ska "göka"? Urk...

NÄ ALLIHOPA
....nu ses vi i morgon och visar Rögle att VI inte har gett upp i alla fall!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

chalalalala

Junior: du kan få den av mig.. det är bättre för då kanske du inte blir så full som du brukar!!!

Junior: ap ap ap...nu ska vi inte bli såna...jag har ALDRIG blivit full av 2,8:or...vänd på det så stämmer det nog...men på fredag blir det gökar så det står härliga till!!!

fan va man längtar!!

Junior: haha, härligt att stämning börjar upptrappas inför kampen... ;)

Sumo: Om du är snäll så kan du säkert få någon 2,8 av Fransson. Han behöver inte hela 6:packet själv så....

gasolin: på fredag ska vi mysa...

gasolin: tack för att du har förgyllt vår kväll, men det lär du ju göra även på fredag.....

GLÖM INTE.....
HALSDUKARNA PÅ I MORGON!!!!!!!!!!

ALLA TILL VÄXJÖ OXÅ!!!!

helvete att malmö lyckades kvittera!!!!!!!

gåshud hela kvällen..Nu vänder det jag lovar...

läste att Hammarby förstärkt med en back från Polen.. Är det verkligen så svårt för Rögle att hitta något ?

Slut på matchen Dif-Rögle BK 1-10
6,39 0-5 Per Wallin (Pelle Svensson Mats Lööv) 5-4
10,46 1-5 Anders Huusko (Charles Berglund) 5-4
11,06 1-6 Per Wallin (Mats Lööv)
16,24 1-7 Jörgen Jönsson (Stefan Elvenes Arto Routanan) 5-4
18,10 1-8 Tomas Srsen (Stefan Elvenes)
18,35 1-9 Stefan Elvenes (Jörgen Jönsson)
18,56 1-10 Pelle Svensson
Skott: 11-18
Totalt: 28-40
Domare: Tomas Andersson
Utv: Dif 8x2 RBK 6x2
Publik: 5128

Sv: RÖGLE - TROJA
Dorza: Alla till hallen på onsdag. En speciell uppmaning till alla er som påstår att vissa spelare lyssnar till följande: "inget hjärta, bara pengar", visa nu att ni inte bara är en samling medgångssupportrar. Jag kommer iallafall följa RBK hur dåligt de än spelar.

NU KÖR VI ÖVER TROJA!!!!

Dorza: Tydligen ändringar i laget igen inför morgondagens match. Se länken.

gasolin:
Är dom inte klara i Globen än? Eller väntar du tills segerdansen är avklarad?

Full mobilisering i morgon nu far fasen!

Komigen, hoppas att ni inte sviker nu. I morgon sjunger vi Rögle till 3 välbehövliga.........

fullt ös hela matchen nu då......

Sv: Här kan man
Weezer.. Gäller att inte bli glad idag om Mif förlorar. Varför göra det när det går dåligt för sitt eget lag???

Malmö....
Allt är inte mörkt på röglehimlen, Malmö ligger under med 4-1 mot Frölunda. Alltid något att glädjas över.

Och imorgon slår vi Troja och då blir vi väl full buss på fredag får man hoppas...

Sv: Här kan man
Weezer, jag tror inte att skit kastningen beror på att Malmö ligger risigt till, det beror nog mest på att de är...du vet...Malmö :)

Sv: Växjö på fredag
gasolin:
Jag vet inte, tycker Franson klär i lockigt hårsvall.
Du lär inte bli ensam om den sången var så säker, sist funkade den i 50 mil då lär den ju klara dom futtiga 15 milen till Växjö

Sv: Växjö på fredag
Belix: Jag ska sjunga vad Osten gjorde med Untersteiners flicka..
Fransson håll i din rakhyvel...

« · 312593 · »