Alla andra: hoppas ni har anmält er till en trevlig bortamatch! JAg känner på mig att den kommer bli minnesvärd..vi borde kunna bli en hel del tycker jag...inte mindre än Nybro borta förra fredagsmatchen väl ? ? Jag är anmäld!! Fler ?
Det är väl mest ett äventyr att komma till andra sidan pölen och leka lite på is här. Med den rutinen behöver dom knappast slita ut sig för att vara säkra på sin plats.
Är det någon som kan svara på ifall det är samma Podein som spelade i Colorado Avalanche för bara några år sedan?
På tal om NHL-veteraner i allsvenskan. Jag minns Zarley Zalapski i Löven förra året... Han gjorde en del poäng men inte många var imponerad av honom...
Junior: Öhh.. efter 10 år i NHL tror jag knappast killen behöver lira för sitt uppehälle. Han ska tydligen få en lön som motsvarar en ES-spelare. Med tanke på att fler klubbar var efter hnm så måste det vart nåt annat som lockade.. vad vet jag inte.
Thomas17Srsen: Ja med den inställningen att "värva" ner säger ju det mesta. Sen är det ENBART pengar som gör att han går till Lakers. Finns ingen annan förklaring.
Dante: Ja tack o lov ingen dokusåpa även om HD´s artiklar ibland kan vara på liknande låg nivå.Jag fattar däremot inte vitsen med att kasta skit på andra när man själv ligger risigt till.
.....saxat från svt-text: "NHL-veteranen Shaun Podein avslutar sin karriär i Sverige och hos Växjö Lakers i allsvenskan södra. 34-årige Podein har gjort elva säsonger i NHL och vill varva ned, uppger Radio Kronoberg".
Thomas17Srsen: Nä tyvärr inte men jag såg matcherna som Rögle vann med 2-0 o 1-0. Efter 10-1 matchen så blev Swärd trimmad för att han inte höll nollan som Kennet o Billy hade gjort i sina matcher för rögle i globen.. Strax börjar matchen (10år tillbaka). mer info senare..
På svenskafans allsvenska hockey sida finns det en omröstning som är ifall Rögle tar sig till superallsvenskan eller ej... Förtillfället tror flest 58% att Rögle inte klarar det.. se länk...
Söndriga Nävar: Själv imponeras jag av Trojanerna, som lyckas lugga tänkta topplag på poäng några gånger. På något sätt är det kul att se 19-20-åringar avgöra matcher på denna nivån. Det är väl bara att erkänna att vi också går och suktar efter sådant. Fast i morgon kan dom ju hålla sig i skinnet.
"Rögle borta imorgon och förmoligen möter vi ett lag som kommer att ge allt och lite till för att vända en negativ trend. Torpedhockey eller traditionell "RögleHockey" är säkert på Röglesupporters läppar dessa dagar och oavsett spelfilosofi så kommer vi att gå en av de tuffaste , hårdaste "ronder" vi någonsin gjort hittills."
Trojas tränare Jerry Andersson.
Tänk så rätt han har, men inte en enda pinne ska han få med sig till snåla småland. I morgon vill jag höra ståplats väsnas rejält.. Så lovar jag att göra mitt från min sittplats..
Weezer.. Att budgetera med 4900 när man väntat skulle bli ett bottenlag är ju idiotiskt. En del av tanken var att massa danskar skulle åka över sundet. Jo förmodligen.
Rögle håller sitt snitt. Åtminstonde än sålänge, ska kanske tilläggas.
Hofnar: Jag är inte heller så jätte-lycklig över vilka som valdes att "representera" Rögles supportrar. Jag menade att man inte är bortskämd med Rögle i rutan.
Vad jag menade är att både Malmö och Rögle har problem, men Rögle kan försöka rätta till dem i lugn och ro utan TV-kamror upp i ansiktet på spelare och tränare.
Men jag måste erkänna att Percy har ett visst underhållnings värde.
Dante: Jo, ett gäng småhuliganer skanderandes "hata, hata, hata MIF" i vinjetten till första avsnittet (även i ett antal trailers) är ju verkligen ett bra skyltfönster för Rögle och dess supporters! Men det var nog inte vad du menade. Själv tycker jag det är rätt kul att följa MIF's pina och vedermödor på TV. Är man lite nere efter en Rögleförlust, blir man genast lite piggare av att se Percys Pågar.
Hofnar: Jag har sett ett par avsnitt. Det enda avsnittet jag verkligen planerade att se var det första eftersom det som bekant innehöll lite med ett betydligt trevligare lag än räliga-Mif.
Jag tycker generellt att doku-såpor(eller sopor kanske passar bättre) är fåniga.
Weezer: Precis! Jag tycker Starck och Arlbrandt försvunnit med detta system. De är väl de mest tekniska spelarna vi har, de där som kan göra det "lilla extra". Men de har det lika tungt som alla andra. Det lossnar snart...
En som jag gärna hade sett som torped är Mattias Carlsson. Din jävel i olja vad snabb han är!!!
Hofnar: Det skulle jag precis skriva ;) Har gått på jobbet och förklarat precis det du säger i en vecka nu... Du har helt rätt...
citizen: Det har alltid tjatats om hur bra norrgruppen är. När det väl ska spelas om det i superallsvenskan vill jag då minnas att södralagen alltid varit bra med.....eller?
fritte-rbk: Vet din mamma var du é? ;) Hörs och ses på onsdag!
LasseR: Håller med dej.Dom har tappat de två mest speltekniska centrarna (Jakob Johansson & Jonas Nordqvist) och ersättarna är väl knappast av samma kaliber ? Plötsligt ska Pelle Svensson och Magnus Hermansson vara de som levererar pass och dessa spelare har mig veterligen andra kvaliteér men inte dessa.
Den med en smula minne, kommer kanske ihåg hur det såg ut året då SSK gick upp? Stora problem i den norra allsvenskan och inte förrän i allra sista omgången lyckades man knipa en plats i Superallsvenskan. Det var en direkt avgörande match mot Sundsvall (tror jag) som man vann, och knep därmed fjärdeplatsen.
I Superallsvenskan, som startade direkt därefter, gick det lättare. Man tog en av de två direktplatserna till kvalserien och sedan rätt opp i ES.
Några säsonger innan dess hade Timrå dansat hem den norra serien lekande lätt (vi är nu tillbaka i 97-98 någonting). Tror knappt dom förlorade en match. I Superallsvenskan blev man sedan dyngsist (eller näst sist) och säsongen var över.
Ganska färska exempel på hur det gått till, utan att göra några som helst liknelser med vad som händer i Rögle för tillfället.
Nä nu tycker jag det är hög dags att lämna detta tjafset om Waltin, spelare osv.Det sagt bara samma saker dag in och dag ut. Det bästa vi kan göra att är stötta dom som aldrig förr. Ni/vi som inte kan imorgon ska fan med till Växjö och stötta dom där.
Förövrigt så hade MIF 2100 i publik i senaste hemmamatchen. Nog bra ju ..
Tittar vi på matcherna mot mif, frölunda, kassel och för den delen mora där , åtminstonne jag , tycker rögle spelade riktigt bra hockey. Då ser vi att laget kan.
Kanske är det så som du säger att det funkar bättre mot "bättre" lag. När det gäller matcher mot de lite "sämre" lagen kommer osäkerheten fram. De får för mycket tid på sig, tänka för mycket , går inte på känsla utan för mycket taktik....
Jag har dock ingen förklaring till plattfallen mot Oskarshamn och Västerås.
Men visst är det så att Rögle spelat riktig bra mot bättre lag, där speltempot varit såpass högt att det bara varit att spela.
16,45 0-4 Per Ljusteräng (Stefan Elvenes Jörgen Jönsson)
Skott: 4-6