Drömde inatt att RBK kommer att vinna mot Troja med 6-2! Det kommer att vända ikväll! Taggad till tusen, mycket folk till Växjö hoppas jag!? Ska bli gott med en pilsner eller två på bussen opp, skrika sig hes under matchen och sova på vägen hem efter en efterlängtad bortaseger!
Tänkte på en sak när jag läste om Stoffe Starck i tidningen idag. Han säger följande angående torpedsystemet.
– Men det är inte torpedsystemet som är problemet, säger Starck. Det fungerar inte för oss och då kvittar det vilket system man använder.
Och systemet har ju fungerat i Rögle. Först träningsmatcherna under festivalen (speciellet Frölunda matchen) och sen ett par seriematcher. Speciellt Mora och Örebro.
Så om det nu inte är spel systemet som knyter det spelet. Vad är det då? Harmonin och trygheten som Melin skappade förra året, var har den tagit vägen? Tog han med sig den till Linköping?
9 pinnar är det viktigaste, men en eller två nya killar kanske kan få fart på det i framtiden med. Där kommer fler veckor efter denna, och de har även de viktiga pinnar på spel...
Men först är det tre pinnar ikväll, och sen ska de resterande 6 komma!
Imorgon vill jag inte läsa fler förmaningar från HD´s så kallade expert Daniel Rooth utan på med blåställen ikväll och ge alla en knäpp på näsan och visa var skåpet ska stå !!!!
Mygel: Om du önskar dom hör 5 sakerna av tomten så kommer det tyvärr lite sent. Alla gånger som jag har fått nåt av tomten så kom han 24:e december men han kanske kommer tidigare till er i Skåne. Ni är ju så annorlunda på många andra sätt så det kanske är så, vem vet.
Denna veckas önskelista: 1. Vändning, 9 p denna vecka 2. Rahm tröttnar på Österrike o återvänder hem 3. Näsvall inser att spriten är billigare i Danmark o skriver på för Rögle 4. Lundmark har fått upp ögonen för Forsberg och lånar honom av Rögle 5. Wågström blir mirakulöst helad och kan spela redan mot Troja
Snälla Tomten, jag har varit snäll hela året och hållt på Rögle i vått o torrt, kan du uppfylla mina önskningar?
skovde_peter: vakna... jag bara skrev att ett lag värvat och det verkar ju som om det finns spelare. men Rögle letar väl bara i elitserien så att dom kan låna en spelare säsongen ut.. Varför ingen i HV? Det brukar ju vara populärt..
Varför man inte letar utomlands förstår jag inte..
skovde_peter: Personligen ger jag blanka helvetets hundar i om han är polsk, japansk eller från vatikanstaten. Hurvida någon är anfallare, försvarare eller ismaskinist kvittar. Bara det vänder nu...
Junior: ap ap ap...nu ska vi inte bli såna...jag har ALDRIG blivit full av 2,8:or...vänd på det så stämmer det nog...men på fredag blir det gökar så det står härliga till!!!
Dorza: Alla till hallen på onsdag. En speciell uppmaning till alla er som påstår att vissa spelare lyssnar till följande: "inget hjärta, bara pengar", visa nu att ni inte bara är en samling medgångssupportrar. Jag kommer iallafall följa RBK hur dåligt de än spelar.
gasolin: Jag vet inte, tycker Franson klär i lockigt hårsvall. Du lär inte bli ensam om den sången var så säker, sist funkade den i 50 mil då lär den ju klara dom futtiga 15 milen till Växjö
Det vänder, det vänder!