1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27216 inlägg · 5186 ämnen
« · 316182 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: MASKERAD
gasolin: jag längtar redan!!! Heja Rätte ??

Sv: Skräll av J20!!
Ebbe: Jag är helt överens med dig om Möllerström, men det var kul att Tom höjde sina aktier!(hos mig i allafall) Men alla kämpade väl o ska ha kredit iofs!

Rögle SMS
Varför fungerade inte SMS tjänsten igår ?
När man som mest behöver det så funkar det inte :-(

qp: Nepps det ska inte glömmas men det var Möllerström som vann match åt de! För hur många gr händer det i sverige att en målvakt tar 47 skott!

MASKERAD
dEN 30/11 ÄR DET BORTAMATCH MED MASKERAD RING BELIX..

I morgon...
......är det ny match och den är minst lika viktig som gårdagens, vill se alla på ståplats i morgon och hålla sådan låda som vi höll i växjö i går!!

heja heja heja RBK
heja heja heja RBK
Elitserien i år, kämpa RBK
heja heja heja RBK

Ebbe: Inte att förglömma Tom Hammerstads 2 mål, eller hur Ebbe!

Skräll av J20!!
Rögles J20 skrällvann idag över svenska mästarna Västra Frölunda med 2-0!!
Rögles målvakt tog hela 47 skott!!!

Sv: Rögle - Växjö 14 november
På Växjös hemsida kan man lyssna på presskonferensen som var efter matchen..
inte för att jag lyckades få fram något ljud men..

Härligt gubbar....
Tack för en underbar stämning igår.. klart årets bästa!!!

Tack Wolle för att du e så bra!

Buss till Halmstad den 29/10
Vi kan ju prova om det finns intresse börja anmäl er på 0737092558 redan nu så ser vi om vi får ihop folk till en buss. Bevisa för mig att det finns intresse så fixar jag buss för AIA:s medlemmar. Är du inte medlem så fixar vi det med.

Jag tror att om vi ska locka så mycket folk som möjligt till hallen den 14:e så får någon typ av kampanj genomföras, tex. affischer i stan eller något liknande... hmm bara en idé...

mm
fins de buss till halmstad en???

Sv: Trevligt, trevligt...
Hofnar: Instämmer i vad alla sagt! TACK för alla som var med, man ryser bara man tänker på det..nu fortsätter med detta så bär vi fram Rögle till SA!

Belix: intresse finns för Halmstad! Kom igen alla ni andra som också var med igår+ er som inte kunde så bär vi fram Rögle till en seger i Halmstad.

Trevligt, trevligt...
Att slippa läsa svarta rubriker efter det att ett stort följe varit på fredagsmatch på bortaplan. Håller den trenden ligger det en ljusnande framtid för Rögle.

Sv: Rögle, Klart överskattade
Putte-LL: så du säger att spelarna inte behöver stöd i de två första perioderna?? då kan ni ju komma tills tredje perioden startar!!!!

Putte-LL: Såvida det inte står 0-9 på tavlan efter två perioder :)

Patrik: vi brukar avsluta ordentlig i 3:e perioden, det är då matcherna brukar avgöras och det är då spelarna behöver mest stöd.

Junior: Vi får väl se... Vi siktar uppåt iaf! Vi fick kämpa mer för att gå upp i allsvenskan, tror det ger lite mer klubbkänsla.

Putte-LL: Det är väl så att bortaklacken har haft en högre frekvens på sången vid de tllfällen då vi mötts. Att AIA sjöng hela matchen igår är väl alla överens om, och att hemmapubliken vaknade till liv först efter 1-2-målet.
Men när vi möttes i Ängelholm så var det växjöklacken som höll igång mest flitigt, framförallt i sista perioden. Då var vi inte på topp, även om vi såklart lät mer vid de tillfällen då vi väl kom igång. (helt objektivt alltså, hehe)
Sen handlar det väl även om sångernas innehåll och förekomsten av artificiella hjälpmedel (trummor å sånt) när man skall bedöma vilken som "vunnit"...

Putte-LL: Alltså Lakers kommer bli som Halmstad. Första året i Allsvenskan var dom super många folk på alla arenor. Hur är det nu? Första gånger man är i Ängelholm. Wow vad spännande tänker dom.

Kan se hur många det är på en bortamatch i Ljungby när ni varit där för 39gången.

Nu har Växjö-borna fyllt fyra bussar...
ousch vilket tryck det kommer bli..
förmodligen kommer många Rögle-supportrar sluta upp nu också..

Patrik: Lär av Lakers Lakejer ;)

Sen är detta med BUSSSPONSORER en alldeles utmärkt idé.
Vi kan alltid fixa deras logga till hemsidan, och kanske kan man också i programbladet och via speakern nämna sponsorns namn, precis som skedde i Växjö igår!
Det finns säkert något företag i NV-Skåne som vill satsa på detta, när resorna blivit en sådan framgång!

Plutten: Vilket lag håller du på?

Inte fan kan Lakejerna ha vunnit läktarmatchen, det går inte... AIA är ju alltid bäst... ;)

henke: Jag är övertygad om att den futtiga summan som det kostar att vara medlem i AIA inte innebär ett hinder för någon.
Tvärtom så tror jag att många fler åker buss om de vet att det är lite koll på vad det är för några som följer med och inte vilka djupingar som helst som man plockar upp från gatan, som kan ställa till med allehanda j-skap och därmed förstöra för AIA och Rögle.

henke:
Visst hade fler valt att åka med om vi inte hade haft medlemskrav inget snack om den saken.
Vi har några gånger haft uppe det på styrelsemöte men i dagsläget finns det ingen möjlighet att göra så av olika skäl.

Personligen kan jag inte förstå att ett medlemskap i en supporterförening i det lag man följer skulle vara så omöjligt att ha och det handlar knappast om några stora pengar att bli medlem 41 öre om dagen för vuxen och 27 öre för dom under 18. Jag förstår dom som av olika skäl inte vill vara medlemmar men då är man inte med heller på gott och ont.
Dom som jobbar med allt runt AIA gör det för föreningens medlemmar. Fler är välkommna att hjälpa till det är bara att höra av sig till mig. Vi tar gärna emot fler krafter för att tillsammans göra AIA bättre.

Belix: Aja.. skitsamma, ni har helt ok priser iallafall. :-D
Lite synd att bara dem som betalat AIA-medlemskap får åka med bussarna.. Hade ni ändrat det så hade nog fler följt med.. :)

Sv: Publiksnitt
eliasson: Appropå publiksnitt, så träffade jag Jim Brithén igår som b l a
talade om att AIK på kort tid lyckats sälja runt 5000 årskort. Det tyder på att publiken ställt upp i krisläget. Nu är det bara för oss att fans att åtminstone mangrant ställa upp o gå på RBK:s matcher så hoppas vi att det hjälper laget att vända den negativa trenden(börjar ju se bra ut i alla fall) Kom igen!
GO RÖGLE!

henke: Att få ner priset så lågt innebär att man måste få sponsorer för bussresorna. Visst hade det varit kul men vem ska göra jobbet med att skaffa dom? Men om alla åker med bussarna så kan även vi sänka priset en del men utan sponsring kan vi inte komma i närheten av 49:- till Växjö.

Fredrik: Aha.... okejj.. men det är ju ändå bara 50 kronor att lägga på då.. Helt acceptabelt =)))

henke: men då ingår inte biljett tror jag

havsmussla: Hur kan de lyckas att pressa priset till 49 kr?
Imponerande..!

Sv: Bussresa
gasolin:
Visst var det en kanonresa allting var perfekt möjligtvis är då en tappad poäng tråkig Men vilken stämning i bussen och i hallen men framförallt då i andra perioden eller hur Gasolin?
Nu känns det mycket bättre med att fixa bussar. Hoppas ni som körde själva inser vilket misstag det var och hakar på bussen nästa gång.
Frågan är ska vi fixa bussar till varje match eller ska vi välja ut vissa matcher som vi ska åka på.
[f]Vad tror ni finns det tillräckligt intresse för buss redan nu på onsdag till Halmstad?[/f]

gasolin: haha vad dillar du om. Det var knappast jag som yrade rundor på en fotbollsarena, och missade 2:a perioden.

gasolin: Ja, det var riiiiktigt skoj...förväntar mig att se banderollen uppe vid nästa bortamatch!! Japp, kaffet ska kokas samma dag, det lovar jag =)

Förresten va andraperioden bra Otto??

Tack alla som var med i går!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Rögle - Växjö 14 november
Gå in på www.lakerslakejer.com och läs om deras "busskampanj", Lakejerna har bokat 8 bussar, som de ska fylla, redan nu är 160pers bokade. dvs, 3 bussar fulla. de kommer nog inte få så svårt att fylla de övriga, priset är nämligen endast 49kr. Frågan är hur vi ska kunna få så många Röglefans som möjligt till matchen? AIA har aldrig blivit överröstade tidigare, tror inte så många vill att de ska bli det nu heller...

Bussresa
Jag vill ut o åka buss igen med mina trevliga vänner. Älska bortmatcher med buss. Så kom igen nu o häng på, alla som var med igår måste ha tyckt om det..Fan vad sköj vi hade..Fransson glöm inte koka kaffet samma dag som man ska åka, där var ju för fan is i...Junior håll dig till 2,8 öl..Var fan var MYGEL? däckad? tjej????? Du missa nåt...

Bosse
Bosse Ahl är utlånad till Troja i åtminstonde 3matcher. Om 4matcher man Rögle-Troja. Hoppas han är kvar då.

Matchbilder
Bilderna från gårdagens match och resa är uppe på bildsidan

Plutten:
Där ser man vad ett hemmafans kan bli förvirrad av att få så totalstryk på läktaren.
En förklaringen till att du anser att ni skulle ha vunnit läktarmatchen är att du står inne i er trumma och är totalt hörselskadad.
En annan är att du inte var där.
Sen din uppfattning om att vi inte skulle ha skött oss är ju minst lika horribel. Visste inte att när man var i Växjö skulle man vara som i kyrkan vi hade fest och ni hade kyrkomöte. Ska du kritisera folk så bör du nog ha lite sanning i dina påstående annars blir det som nu enbart löjligt. Och vem vill imponera på ett så förvirrat lakersfans som dig??

Plutten: Var du på matchen??
Det enda man hörde från Lakers håll var en trumma och lite ole ole ole..

Och vi är bättre än ni. Ni ska vara glada för att det inte stod 4-0 efter halva matchen. Det hade inte vart alls orättvist

Men tack för en härlig match igår!!

Poidin
Va det någon som var där uppe som kan berätta om Poedin va bra???

Plutten: Sluta gå på droger...

Plutten: bara trummor

Rögle, Klart överskattade
Rögle var ju inte alls så bra som jag trodde, Lakers hade ju er i brygga i 3:e perioden. Se'n att ni råkade vinna efter straffar må ju va hänt :)

Däremot borde ni ju städa upp bland era sk. supportrar, det ni visade up i Växjö imponerar ju troligtvis inte på någon..... Växjö Lakers vann ju KLART läktarmatchen!!

Sv: Härligt att bo i Växjö!
Johan80:Håller med fullständigt ! Underbart tryck framförallt i andra perioden. Synd att dom kvitterade...hade varit gött med 3p...men man kan ju inte få allt !

Sv: Härligt att bo i Växjö!
Johan80: Då har man precis kommit hem från bussresan, litta full fortfarande men vad gör det en sådan här kväll, tack alla som var med, vilket underbart tryck!!! Vi bar verkligen fram spelarna till två poäng idag. Vi vann ju publikmatchen överlägset, inget snack om saken!!

Älskar er alla, vi är på gång nu....

Härligt att bo i Växjö!
Tack AIA för denna underbara kväll! Andra perioden var bland det bästa jag upplevt på många år! Nu kan man med gott samvete plugga vidare här bland alla Lakejer! Ikväll visade Rögle att man är på god väg mot toppen!

Ha det bra i höstmörkret!

« · 316182 · »