Tycker det börjar bli dax att försöka hjälpa spelare o tränare att få upp självförtroendet. Vi vet ju vad de är kapabla till. Känns som att rädslan för misstag fortfarande är stor. Kan tänka att både Waltin och truppen fått höra o läsa en del mindre smickrande meningar sista tiden. Fastän AIA stöttar så märks det när resten av hallen inte gör det. Tror att en sån liten sak som några banderoller med något i stil med "Vi tror på er" hade hjälpt. För alla vet att ett Rögle med självförtroendet i topp och med ett spel som stämmer är OMÖJLIGA ATT STOPPA!! Kanske löjligt men många bäckar små....
Ebbe: Är det inte Rögle som äger parkeringen utanför ishallen i Ängelholm eller!?Det har jag alltid trott?!Parkeringen utnaför hallen(den i asfallt) är för lite iallfall=)
Läser på Sledgehammers hemsida att de ordnar tåg till bortamatchen mot Växjö den 16/11. Det är rätt coolt att ta supportrarna med tåg till borta matchen....när dom väl är framme så vet vi ju alla att det coola är slut.
Men en tanke kommer flygande...hur många skulle inte vilja se Belix som lokförare och Stellan som konduktör?? Det finns ju gott om tid att vara prao på Pågatågen och lära sig rutinerna. Kanske ett uppslag inför Bofors borta eller något i den stilen. Risken är ju att intresset är svalt....men då får väl Belix boka dressinen istället :).
Ljunggren: Jodå,, det är prexis som med tuppar, ju mer man burrar upp sig ju större ser man ut. Men den egentliga gränsen går vid Sollentuna, Täby (N,NÖ)Fittja,Alby,Jordbo,V-haninge(SÖ,SV) Det andra är nåt påfund de kallar för STOR-STOCKHOLM (med eller utan gillande av resp kommun). =Fjollträsk Översätter man det till Skåne så har vi ju Örestad( M-ö, K-hvn) men har vi nån riktig Örestad för det? Där kan man oxå åka kommunalt kors o tvärs samt vara med i en massa andra Ö-stads aktiviteter, vissa perioder! Men riktigt så enkelt är det inte!
Yngligen: Ja, ungefär så. Bäst att man passar sig :-)
Förresten så finns det två stycken Rögle också. Ett ca en mil sydväst om Ängelholm som jag antar att hockeylaget har fått sitt namn efter men dessutom ett till ca 4 km öster om Lund.
qp: Nog fanken huserar Väsby hockey i Fjollträsk! Enligt egen utsago har de Stockholsms tredje största ishall. Dessutom kan man ta, om inte T-banan, så i alla fall pendeltåget till Upplands Väsby och det är inte ens slustationen på den linjen - det är Märsta och det ligger väl i Stockholm eller hur?
Skulle Landskrona ligga i Ängelholm skulle jag iofs inte vilja ha Lejonet i elitserien heller....
HasseT: Det stod i blaskan att de hade frågat alla ES-spelare. Men vem vet om alla svarat? Det kanske bara är 100 st. Isåfall har ju bara 7 st svarat RBK - sannolikt de som någon gång spelat i RBK. Som sagt...statestik går att vrida hur som helst. Det fanns fler frågor som var intressanta t ex om man spelade för vilket lag som helst eller om man hade vissa lag som man inte i sitt levandes liv ville spela för etc. Konstigt nog kom MIF inte sist. Har nog liiite med att de får bra betalt där, historiskt sett.
fritte rbk: "Eftersom kanal+ har sina lokaler m m i Stockholm(?) så har de kanske mestadels frågat folk i Stockholm. Att 1% vill ha upp Väsby tyder ju också på det." citat Hasse T (vem annars!)
HasseT: Iofs rent statistisk sett blir svaren helt rätt eftersom det förmodligen är fler 08-or som svarar än tex ängelholmare eller värnamo. men som sagt statistik går ju att vrida på lite hur man vill.
KOM IGEN NU ALLA MED ETT RIKTIGT RÖGLE HJÄRTA, SE TILL ATT MASA ER TILL DEN SUNKIGA STADEN HALMSTAD Å STÖD VÅRAT RÖGLE.DET ÄR EN VIKTIG MATCH IKVÄLL KANSKE DEN VIGTIGASTE SÅ HÄR LÅNGT. GRABBAR Å TÖSER... DEM BEHÖVER OSS IKVÄLL. SÅ KOM IGEN Å VINN SÅ VI GÅR UPP IGEN
Kingen: Men de där kan man ju inte alls räkna med att det stämmer. Eftersom kanal+ har sina lokaler m m i Stockholm(?) så har de kanske mestadels frågat folk i Stockholm. Att 1% vill ha upp Väsby tyder ju också på det. Vem i Ängelholm eller Värnamo exempelvis skulle vilja ha upp Väsby?! Sen så är det vi som ska vilja det och inte alla andra, för alla andra ska inte se på Rögle, de ska vi - fansen. ha det
En intressant enkär fanns med i senaste CanalPlus-tidningen. Man hade frågat ES-spelare om bl a vilka fd ES-lag man vill ha upp i ES igen. Endast 7 % tyckte Rögle, medan 32 % ville ha upp Solna AIK. Även SkAIK låg före i prioritet. 1% ville ha upp Väsby...
henke: Ptja, det än en hel del det. Med tanke på att jag endast har missat tre perioder av Rögle i år (borta mot Västerås) så anser jag mig ha ganska bra koll på laget, och hurvida supportrar bör fylla en ev lucka i just nämnda...
det var någon som sa förut att växjö aldrig kommer fylla alla bussarna, jag tycker det verkligen ser ut att bli motsatsen, redan nu är 5bussar fyllda. behövs bara 3 fyllda till och alla bussar är fyllda... over and out
Just nu håller samma företag som utvecklar Championship manager spelen, SI Games, på att ta fram ett Hockeymanager spel; Eastside Hockeymanager. I detta spel skall bl.a. allsvenskan inkluderas. Jag vet inte riktigt om man kan hjälpa till med deras research arbete, men mer information och screenshots hittar man på www.sigames.com och under community forums.