Kom igen nu alla! Gå igenom gammla tidningsurklipp på jakt efter citat! De flesta har nog något hemma. Eller något man hört på radio/TV. Man blir fan stolt när man läser allt gött som skrivits om oss! Forza AIA!!!
Yngligen: Nuvarande trummis i Iron Maiden, och det var ett taskigt påhopp på honom att bli jämförd med en hjärnskadad trumbankare från Växjö, endast överträffad av sin motsvarighet i Oskarshamn.
podde: Hur kul är det för en familj att gå på hockey, när det enda bestående minnet är bortaklackens enformiga bankande på en puka?
Detta borde kommit upp långt tidigare, men jag hoppas att Rögles styrelse har mandat att porta trummor från hallen, tar det beslutet och verkställer det beslutet. I rappet! Jag skulle till och med kunna tänka mig att stå vid ingången och garva åt den molokne trumslagarpojken när han tvingas vända och gå tillbaka till bussen med sin trumma.
LASSE & CO - AGERA NU!!
Låt inte Växjös egen Nicko McBain få sabba det som annars har alla förutsättningar att bli en riktigt hockeyfest på fredag.
havsmussla: Tja, jo, njae, det kan i värsta fall få motsatt effekt om det är få som svarar "ja". Huvudsaken är att man verkligen ställer upp på fredag (OCH på onsdag, vilket jag är betydligt mer oroad för)...
alla snackar om att alla måste komma till hallen på fredag, skulle man inte kunna lägga ut en typ av quiz på aia:s startsida. där det typ står "ska du stå i klacken fredagen den 14:e mot växjö?" JA eller NEJ. kan ju vara intressant att veta. även om sifforna inte kommer att stämma exakt, men så att man kan få nån föraning om det finns ett så stort intresse som det verkar finnas trots allt...
vilket liv det blev på lakejerna nu då........trumman verkar älskas mer än själva laget.........läs gärnna på lakejernas forum.......mycket intressanta diskussioner om AIA och trummor.....
på tal om trummor i hallen. det hade verkligen varit toppen att förbjuda trummor i hallen. ingen får ut något bra av det... sånt hör hemma på fotbollsstadion om nått...
Putte-LL: det är bara att inse, ni kommer inte att komma till hemmaplan i Ängelholm på fredag.........sätt på säkerhetsbältet för vi ska köra över er.........
Hofnar: Lyckligtvis är det inte ni som bestämmer. Trummen kommer med, vare sig du vill eller inte. Punkt slut.
Men när du ändå är inne på vad som hör hemma i en ishall så kan ni ju rannsaka er själva lite. Visst ska man kunna häckla varandra men en del av de saker som skreks från er klack senast i Växjö var riktigt lågt. Själv är man härdad men hur jäkla kul är det för en familj och gå på hockey i det fallet?
Yngligen: Det stämmer för när vi åkte buss till Rungsted i fjor för att hylla Stass och Elvis samt Pierre så enligt hörsägen hade alla resenärer huvudvärk dagen efter vi stått tillsammans med Rungsteds ivrige trummslagare
Patrik: Bra idé med citat det kan bli en härlig samling att läsa så småningom.
Du framförde en ny vinkling på varför inte Rögles fans åker till Ljungby är det verkligen så illa att det är Pörsis grabbar som är orsaken. Kan vi stämma Pörsi för att han förstör en fin hockeykultur??*s* Eller kön är för lång Vi får höra med Mygel om möjligheterna
Hofnar: Det måste vara väldigt jobbigt för trummslagaren och de som står närmast han. Höra detta bankande..Vi som står på andra sidan rinken blir iriterade och får ont i huvet...Tänk stackarna som står och bankar hela tiden.Dom blir ju halv döva inann dom är 40!
podde: Och varför tycker du det är så jävla konstigt? Jag är något av en kameleont, som hemma i Ängelholm har sittplatsabonemang medan jag oftast står någonstans i klacken på bortaplan. Allsvenska ishallar är åt helvete för små (undantag Hovet) för så mycket som EN trumma. En klack som manar på de sina med fyndiga ramsor och glada tillrop, förhöjer stämningen. Två röststarka klackar som häcklar varandra, förhöjer också stämningen. En ljudlig stå- och sittplats kan göra en hockeymatch till en mäktig upplevelse. Vad som försigår på isen är självfallet nummer 1, men inramningen är inte att förakta eller förringa.
Vad en puka (eller flera) har att tillföra kommer jag aldrig att förstå.
Ta Ängelholms Ishall som exempel. Vi har bra akustik och även en relativt liten klack kan göra sig hörd, med lite vilja. Fine, acceptera det faktum eller stanna för fan hemma. Inget är så patetiskt som en 6-mannaklack med trumma, som man stöter på då och då. *Bom-bom-bom-bom...* matchen i ända. Det ger bara sur smak i flabben och i värsta fall huvudvärk. Vad en stor klack ska med trumma till är nästan ännu mer obegripligt. Ursäkten att den behövs för att hålla takten är mer ihålig än ett gammalt durkslag. Eller har ni så litet förstånd och lågt IQ att ni måste höra bankande på en trumma för att fatta att ni ska sjunga? Lägg ner!
Trumslagare och hockey, är en lika dålig kombination som löpare och blyskor. Jag önskar att Rögle kunde ha kurage nog att förbjuda skiten i Ängelholms ishall.
Börja maila in era citat om AIA, så lägger jag upp dem på hemsidan under "berömda citat". Det kan vara gamla tidningsurklipp eller liknande, där det är bra att jag får datum och uppgift om källan (d.v.s. vilken tidning eller TV-kanal som citeras)
Sen är det otroligt att det inte blir folk till en buss till Ljungby när det står så mycket på spel i den matchen. Kom igen nu och sitt inte hemma och tjuvtitta på Pörsis pågar istället för att heja fram Rögle!!!
Belix: Jag menade matchen mot er, skönt att slå ur underläge en sån här match...
När vi nu har gått ut med att vi ska ha "hemmamatch" i er ishall så är ju tanken att det ska låta så också... annars är det ju ett misslyckande från vår sida...
Lundström 6: Hade för mig att dom fick bakslag av någon anledning men är det förbjudet i Globen och hovet så får vi väl börja med lobbing för att få samma beslut i vår hall.
Putte-LL: Vi läser även i ert forum och där är det ganska kaxiga inlägg ni som skriver här är kanske mer nyanserade eftersom ni är gäster här eller mer realistiska men 6-700 man på en bortasektion hade det varit vi hade vi aldrig förlorat en sådan läktarmatch var vi än varit i landet.
Den sista meningen vill inte jag ens tänka om det nu inte är onsdagens match du tänker på ni har väl Mörrum då eller?
Belix: Hehe, jag kanske rycker upp mig igen tills på fredag =) Allvarligt talat så har vad jag kan minnas inte läst så mycket om att vi skulle spöa er på läktaren...
Putte-LL: Man kan inte bli annat än konfunderad i två veckor har det inte stått annat än att ni ska spöa oss på läktaren nu med några dagar kvar så kommer en lakerskille in och gör en rejäl kovändning. Viker ni ner er redan? Klart vi hörde er ni tog ju fart i tredje perioden ni hade ju innan dess enbart sparat er *s* Ni har ju en ****** som hörs
Pommer: Att ni hörde något överhuvudtaget i Växjö kan jag inte förstå... som ni sjöng och bankade på plexit... 8o ni var ju helt otroliga... vi kommer aldrig kunna rubba er... men vi drömmer om det...
Pommer: Tyvärr så ser det ut som om vårt lag får klara sig utan stöd i ljungby. Allt intresse ligger tydligen på fredagsmatchen. Om inte telefonen börjar ringa och bokningarna till Ljungby börjar trilla in, så är det nog bara att inse att bussresor det är ingenting för Rögles fans vi får överlåta det åt dom som kan typ Växjö lakers vars fans vill följa sitt lag både hemma och borta.
Till er som gnäller över våra priser på resorna: Hur hade du gjort då? När intresset för resa till en gammal antagonist som Troja i en så viktig match som den på onsdag. Dels efter ett uppehåll dels så ligger vi inte direkt på säker mark i tabellen. Har du lust att leta sponsorer till bussresor när vi inte ens kan få ihop en buss? Då är det kanske inte sponsorer vi ska leta efter utan bussresenärer.
Dorza: Det e konstigt att Växjösupportrarna är så kaxsiga, t.ex när vi var i Växjö hörde man bara deras förbannade trumma och vår underbara skönsång. Det är klart att dom får bygga upp sina förväntningar inför 14/11 men det ska dom nog inte göra, det kan lätt bli så att det slutar i moll, för det blir nog med största sannolikhet tre poäng för vårt kära Rbk och AIA dominans på läktaren.
FrasseLakej: Nu tycket jag vi lägger ner snacket om trumman, det börjar liksom bli uttjatat nu.
RBK:are gillar inte dunkandet i öronen, Lakers gör det.
Vi får väl överrösta trummorna och hoppas att pågarna spelar bra. Ett tips är ju att försöka få med hela publiken så slipper vi höra de j**la trummorna.
podde: "...förbaskat bra med en trumma som håller takten i sången..." "...men oavsett så kommer det att bli ett jäkla liv, så trumman kommer knappt höras..." hm
Men en sak fattar jag inte, varför ska ni ha den jävla trumman med om den ändå inte hörs?!
Det var då ett jävla gnäll om den där trumman!! Ni är ju pinsamt rädda för den tydligen. När man är uppåt 600-800 pers så är det förbaskat bra med en trumma som håller takten i sången, sen får ni tycka vad ni vill.
Kan hålla med om att alla inte kommer att sjunga förmodligen, men oavsett så kommer det att bli ett jäkla liv, så trumman kommer knappt höras..
"Jag har sagt det förut och jag säger det igen: AIA är SHA:s största bevikelse hittills, alla kategorier. Hoppas att de håller på sitt lag den 14:e så det blir ett enormt tryck...annars får vi stå för det ensamma (som vanligt)"
Komigen, nu krossar vi Troja på onsdag, sen sjunger vi sönder Lakejerna på fredag...........
RBK sätter fart det blir seger såklart..............
Fever pitch på Z-TV ikväll. Någon annan än jag som känner igen sig i huvudpersonen, Paul, fast istället för Arsenal är det Rögle och en massa fler omgångar?
okej: det går en buss vid 6 tiden från förslöv, någon gång runt 20 över 6 kommer tvåan in i stan den går direkt in till hallen. Annars kan du kolla på skånetrafikens hemsida
Joinzzon: Vad jag hört har i alla fall Djurgården och AIK det förbjudet. Minns att en HV nisse blev sur när han inte fick ta med trumman in förra säsongen på en match mellan Djurgården och HV
Matchen mot LHC hemma och Den Haan spelar troligen samt Bristedt. Inte klart om LaDue och Bengtsson spelar. Horky var bra mot Leksand och även Olofsson. Zaar är på en nivå som liknar hans bästa säsonger. Felix och Everberg stabila. ... | Läs mer
Forza AIA!!!