1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27224 inlägg · 5186 ämnen
« · 220996 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: äkna ut tabellen
Limpan: Gör bara Rögle vad dom ska så ska vi inte behöva bry oss om några andra resultat, tror jag?
I dagens NST står det om Curres experttips. Jag tror det blir mycket svårt för Rögle att ta en direktplats!
För liksom, när vann vi senast uppe i Umeå?
Ses imorgon!

Sv: Tränaren
Studenten: Jodå...det verkar som att vi blir några stycken i ume arenan på onsdag. Jag har förväntningar på att det ska bli en liten klack...
Rögle vi ger oss aldrig...

Rögle har ju fortfarande avgörandet i egna händer. Vinst mot AIK samtidigt som Hammarby slår Björklöven så blir det en avgörande match mot just Björklöven som då inte har mycket att spela för.
Detta låter väl som ett klart tänkbart senario, inte sant?

Sv: För helve..
hilding: Ont i huvet i dag, egot wrestlinh? Nu tar vi AIK i morron så får vi vinst i i Ume, enl oraklet på Löta! 2-2 o Löven tar ur Mv i sista sekunderna, Togge lägger 2-3 i tom bur, vet inte om det är i ord tid eller förlängning. RBK i direktkval!

Sv: Inför AIK
Kingen: Sant, men kollar man statistiken för höstens Allsvenska och SA så har Persson spelat varenda minut i varenda match.
Reserven har aldrig fått stå en endaste minut.. Han borde vara rätt så ringrostig kan man tycka..

Sv: Inför AIK
Svenne: Kan ju också vara en jäkligt sugen målis som stänger igen...typ Jensa i sina bästa dar!

Inför AIK
Läste idag att AIK:s ordinarie målis, Jocke Persson, inte kan spela i morgon utan att det är reserven som får hoppa in...
Kanske en något enklare uppgift vår våra anfallare...

tränare!
tjena alla glada är de någon som vet var Arto Ruotanen ska träna för lag näsa säsong??? bara undrar de men men nu spöar vi fattiga AIK i morgon ha D bra///fille

Vinst
På söndag ska vi vinna. Alla ni som tror på något annat eller håller på med tränar-frågan-skit. Lägg ner det och älska ERT LAG. Vi behöver inte en ny tränare förrän oktober nån gång.

Skit i det och fokusera på vad som hämder nu!!!!!! Kvalserien ska vi till men vi får nog ta omvägen.

Vi älskar alltid Rögle ändå.

För helve..
Kom igen nu alla sk rögle-supporters! Fast det är lite motgång nu så lyfter vi Rögle till seger mot Allmänna Idrottsklubben..(Hata)

We got Wesley Brown.. we got westley we got westlety egot wrestlinh

Sv: umeå
nollan2:

Om du är riktigt seriös så testa att ringa Danzas eller något annat speditionsföretag i NV-skåne ... kan du komma långt för en billig penning! ibland ingenting alls ...

ett alternativ ...

HasseT: Det är iaf en jäkla tur att Hammarby och Bofors ska spela mot varandra.. Det gör juh Rögles chanser klart större till en kvalserieplats!

HasseT: Här får man bara 1 poäng oavsett om man vinner på straffar eller förlorar. Alltså kan Hammarby få 2 poäng extra och Björklöven och Bofors 1 vardera.
Men det är naturligtvis inte inräknat i planeringen! ;-)

Söndag 23 februari:
Rögle - AIK ................. 5-2
Hammarby - Björklöven. 3-3
Skellefteå - Bofors........ 4-1
Mora - Oskarshamn ...... 2-4

Onsdag 26 februari:
Oskarshamn - Skellefteå 1-3
Bofors - Hammarby ....... 3-3
Björklöven - Rögle ....... 4-3
AIK - Mora ................... 5-2

Fick räkna ett tag för att få fram det..
men så kan det gå...
sluttabell efter hasses tippning:
Skellefteå ....54-31 26
Rögle...........47-37 25
Björklöven ....54-45 25
Hammarby ...47-39 25
Bofors .........40-38 24
AIK .............35-40 19
Oskarshamn.33-50 13
Mora............32-62 9

sen gör det ju inget om Rögle vinner nån till sådär..
men jag tror inte Rögle tar en kvalserieplats direkt nu, tyvärr.

Mygel: Det tackar vi för:-)

Kingen: Ack enligt min kalkyl så blir Rögle 3:a på samma poäng som Löven fast med sämre målskillnad. Löven o Bofors tar direkt platserna :(

Sv: Träningshallen
Odium: Vad jag har förstått så är det ett eller flera beslut i kommunen som Rögle väntar på innan man kan sätta igång. Enligt planerna ska träningshallen läggas där omklädningsrummen är så att gamla Ladan o den nya hallen bildar ett T.

umeå
tåget går 1700 den25 o är i umeå 0730 den
26 o åter 2150 o e framme i göteborg 1147 den 27

umeå
finnes intresse o åka till umeå på onsdag
tåg Göteborg umeå under 25år kostar 1100 tor
över 25 kostar 1300 tor i ligg vagn

nollan2:

Jag är redan i Umeå, hälsar på en vän.
Men jag letar mig upp där bortaklacken får äran att stå på onsdag.

krossa gnaget på söndag ...

Junior: låter bra!
Trevlig helg allesammans!
...för gnaget ska vi slå...

Träningshallen
Någon som vet när bygget av träningshallen kommer påbörjas/avslutas? (när det avslutas är alltid svårt att veta, men hur ungefär har "RÖGLE" planerat att hallen ska vara klar?)

Studenten: hur kommer du dit då ha dde vatt kul

Det blir inte klart med någon ny tränare i dag, kanske till helgen eller början på nästa vecka...Trevlig helg med många ÖL....

Jag tycker inte det är något konstigt /fel i att "vi" diskuterar vilken den nya tränaren kommer att bli. Jag tror inte folk kommer stå på läktaren på söndag och snacka tränare istället för att sjunga.

Patrik:

Håller med dig, skippa tränarsnacket och fokusera på att lyfta fram Rögle till vinst mot 08:orna på Söndag.

Någon mer än jag som ska se Höstlöven - Rögle i Umeå på onsdag?

/Andreas

Det är verkligen tidig Silly Season i år.
Vem det än blir så har jag fullt förtroende för att Rögle hittar en duktig ersättare till Melin. De avslöjar nog vem det är så fort det är klart!
Däremot är jag lite orolig för att allt fokus just nu tycks ligga på dessa spekulationer. Hoppas att inte laget störs alltför mycket i sina förberedelser av detta.
Låt oss fokusera på att skrika fram RBK mot AIK på söndag
Forza Rögle!

Pyttemjuk: Då blir det torpedhockey i Ängelholm till nästa säsong :)

firman NJJ: Hoppla! Jahaja! Stämmer detta så har vi nog anledning att skatta oss lyckliga. Detta torde oxå innebära att RBK´s försvarsspel får sig en uppryckning. Waltin är ju en av Sveriges genom tiderna bästa backar!

Mygel: Så värst många var det kanske inte men det var ju några!!!
Är det säkert att Rögles nästa tränare heter Waltin?

Mygel: Fick precis reda på att Waltin e klar för Rögle. Säker källa berättar om ett två års kontrakt.
VCF

Haribo: Det var faktiskt rätt många som gissade på Arlbrandt. Redan när han först var aktuell i somras.

Sv: tränare
Visserligen är det väl inte den bästa stämmningen mellan HV:s styrelse och Lückner. Men hade det varit han så hade inte namnet publicerats i dag (om det nu ska det???).
Brithén gillar jag, men jag har hört motsatsen från andra med större insyn i ärendet.

Haribo: .....Arto Routanen...kanske

Tränaren
Tror att den nya tränaren kommer att ha ett namn som ingen av oss nämnt idenna fråga!! Det blir väl typ som Arlbrandt!
Inte många som gissat till sig honom som nye forwarden!

QP: Varför ska vi räkna bort Lückner och Brithén?

Mygel: Med det läget i LHC som råder, skulle inte namnet publiceras nu, för att inte störa laget inför kvalserien. Därför tror
jag att det måste vara dem jag nämnde innan, som återstår.
Luringen är ett helt "okänd" etablerat namn som ingen har nämnt
tidigare bland oss amatörer!

QP: Varför ska vi räkna bort Bendelin???

nollan2: Vi kan räkna bort : Lückner, Abrahamsson, Strömberg
Bedelin. Brithén, Fagerwall
Återstår: Lundh, Walltin, Eloranta samt luringen!

tränare
vem tror ni det är

Sv: Tränare
nils-ove: Hur vet du det?

Ecolight: Jaha?!? Vad har jag med det att göra?

Ingen tränare släppt ännu....men det kommer under dagen...

MVH

Derby
Se nu till och ta er vidare till kvalserien och därefter Elitserien,
det är dax för nya skånederbyn nu.

Lycka till !

MIF REDHAWKS

Ecolight: Säg till om Du vill låna några versaler av mej...

PS: Kolla vad som händer om Du håller ner uppilen efter Du har skrivit klart en mening och vill börja på nästa DS

nils-ove: nu bör det snart vara klart vem som e vår tränare nästa år. ett rykte e att vi kan få höra trä skor i koridorerna igen!!! en sponsor ska ha varit intreserad av att lägga in pengar för att vi skulle få uppleva det igen, men jag tror inte på det. mitt säkraste tips e att det blir en förre detta sportchef i ett stockholms lag, enligt vad nst skrev så har han inte varit i kontakt med rögle, men då undrar jag vad denna herre gorde här nere en onsdag för två veckor sedan. han skriver iofs att han brukar vara i ängelholm på sommaren då det e tennis sässong som visst e hans stora hobby. men vad jag känner till så e det lite kallt att spela tennis ute i januari/februari. så varför var då han här nere när han säger att han inte har haft någon kontakt med Rögle. mitt starkaste tips till nya tränar rollen i vårt älskade RBK e mats walltin ifrån Djurgården.

Junior: Kan meddela att det ofentligörs i morgon, fredag. Vet ej om det kommer stå i tidningen, men på hemsidan kommer det stå.

Kontraktet har varit klart sedan ett par dagar tillbaks...

Tränare
Nu när man är så in i h*lvete förbannad så vore det kul att få veta vem den nya tränaren blir. Skulle säkerligen pigga upp lite

Sv: Skit!!!!
Mygel: De e klart att det skulle vara tryggast med direktkvalserien,
men det värsta är att RBK inte gått så bra så bra efter uppehåll heller, så det är lite åsnan o hötapparna över det hela! Blir det mot förmodan uppehåll så finns inget kvalificerat motstånd att
tillgå under den tiden, så f...n vet vilket som är bäst. Som Fritte skrev, vi får se fler matcher= mer slantar i kassan, men sen är det ovissheten med fortsättningen. Men går det vägen så är det en mycket positiv ekonomisk situation i play-offet. Slitna kommer alla att vara efter den här säsongen, med o motspelare, publik
styrelser o anläggningar, men det tar nog alla inblandade!!;0)

Sv: Kari Eloranta
17srsen17RBK:

Tycker att Rögle skulle plockat Sune Bergman från Sundsvall. Ett lag som har gått över allas förväntningar denna säsong...

« · 220996 · »