Javier Saviola: Deras två år tillsammans ledde ju bara till 2 raka SM-guld för DIF! Inget fel alls på taktiken. Märk väl att han är sportchef nu och inte tränare. Han ser nog vad som behövs i Rögle. Lycka till!
Mygel: Det är underbart att vara RBKsupporter idag, tack laget för igår, tack styrelsen för beskedet i dag. Det är inte bara herrMelin som är proffs i RBK, det är alla, styrelse, lagledning o tränare samt spelare och naturligtvis alla vi som älskar RBK!!!
Grattis till kvalserieplatsen. Starkt jobbat. Vi tar omvägen via play off men lovar att möta er igen denna säsong:-)
Vi hade ordnat en liten Aftonbladet bränning utanför hallen i går kväll. oljefat med brasor bestående av gamla aftonblad. Bara som en liten protest mot all skit de skriver.
Vill börja med att tacka laget för hisnande upplevelse framför datorn igår.Lovade att öppna en pilsner för varje Röglemål och det satte sina spår =)
Beträffande Roger Melins vara eller icke vara i den kommande kvalserien är det inegen annan än Melin själv som ska ta det beslutet.Tycker han det känns fel så finns det backning i klubben som kan ta över.Roger måste ta beslutet själv och jag vet att laget och styrelsen står bakom.
Zeke65: Snack & handling går ju sällan hand i hand. Varför inte eliminera alla tveksamheter och låta ngågon annan coacha? Eller ni kanske vill ha en undanflykt när RBK inte håller hela vägen? "Jamen, Melin såg ju till att LHC & BIF stannade kvar..." Det tycker jag inte är särskilt juste mot Melin, det heller.
..."Rögletränaren fick förstås nya frågor i går kväll om var hans lojaliteter finns i kvalserien. Han svarade: - Jag hade hoppats att Brynäs skulle klara sig undan kvalserien. Men nu är det så att jag har kontrakt med Rögle och jag ska göra allt för att vi ska lyckas så bra som möjligt. Resten skiter jag faktiskt i, det får jag ta efter säsongen...."
Gasolin: Man kan snacka många teorier om detta, men min bestämda uppfattning är att Melin ALDRIG skulle skita ner sitt namn genom att felcoacha Rögle. Det kan få oanade konsekvenser efter att han om 1,5 år fått sparken i LHC...
Kingen: Jag tycker att RBK ska bespapara Melin dilemmat av att sitta på två stolar i kvalserien. Låt honom sköta isträningen - matchningen kan någon annan sköta. Det finns mycket hockeykunnande inom klubben som kan utnyttjas.
(Rögle)JoS: Jag blev så irriterad att jag sände följande mail till MW hos Aftonbladet:
"Det var det dummaste jag läst. Tror Du att Roger Melin är så korkad så att han avsiktligt skulle coacha bort Rögle från att vinna mot LHC?? Tror Du att spelarna inte kan lägga ihop 1 och 1 ute på planen. Skulle han gå ut och säga till dom att pricka målvakten i LHC eller att skjuta utanför? Den artikeln är inget annat än en ren förolämpning mot ett helproffs som Melin och jag anser att Du borde be om ursäkt för hur Du formulerat dig. Jag kan inte tro att Melin har något dunderrecept för att coacha bort det lag han dragit upp i KS gentemot det lag han överhuvud taget inte coachat alls i år. Han har fö sagt att det inte spelar någon roll om LHC spelar i ES nästa år eftersom han har tre år på sig att isåfall spela upp dom dit igen (om dom skulle missa i år). Det skulle vara roligt att få en förklaring till hur Du tänkt inför artikeln. Jag tror dessutom att både Rögle och Hammarby kan störa ES-lagen, och det rejält. I en långre matchserie kanske framförallr Brynäs är starka, men vilken motivation har dom i en KS, med de förlorarskallar dom har idag? Gentemot de hungriga vinnarskallarna som dom skall möta. Brynäs och LHC har att att förlora...övriga har allt att vinna."
Jag kan hålla med aftonbladet när det gäller Melin. Hur går snacket om Rögle förlorar stort mot Linköping? Nä låt den nye tränaren ta över nu. Tack för denna tiden Melin. Hoppas att det går åt skogen med LFC...
... nu är det ca 3 veckor tills rögle fortsätter sin kamp, skulle det inte vara fantastiskt med någonting extra på läktaren första hemmamatchen i kvalserien?... Jag tycker att AIA skulle fixa något typ av TIFO, grön-vita pappersark, små papperbitar som kastas när rögle åker in på isen, eller något liknande... skulle vara kul att fira Rögle med någonting extra...
Bara en tanke, som jag inte alls är säker går att genomföra...
Visserligen är man inte rätt man att uttala sig i denna frågan, eftersom mitt hjärta dunkar för RBK, men för f_n journalisterna verkar inte fatta att det finns en värld utanför 08-området!
Citat från Expressen:
"För Hammarby har nu vunnit både norra allsvenskan och superallsvenskan, och i spelet finns en konsekvens och hårdhet som de andra allsvenska lagen bara kan tala om och se på med en djupare sortens avundsjuka."
(Rögle)JoS: håller helt med dig, varken Melin, spelarna eller rögles styrelse är väl några blåbär. Är man på den nivån där rögle befinner sig måste man ha en proffisionell inställning.
Nä skit i Aftonbladet och Expressen och låt laget vara som det är och har varit. det har ju visat sig att det är ett vinnande koncept!
Se länktips. Enligt min mening är Aftonbladet helt ute och cyklar. Det som skulle skapa mest oreda i laget vore just om Melin INTE fick coacha Rögle mot LHC. Att han skulle göra ett dåligt jobb för att han ska coacha LHC nästa säsong är jag ytterst skeptisk till. Dessutom är ju inte spelarna några puckon. Det skulle ju nästan vara dags för en ny namninsamling "Vi litar på Melin" bara för att få käft på Aftonbladet.
Så förbaskat underbart, suveränt och gediget jobbat, RBK!! Det här kan leda hur långt som helst, men just nu ska vi nog bara gå omkring och njuta av situationen! Iskall taktik av Hr Melin, det tackar vi för! Oavsett om detta bär hela vägen upp i finrummet eller inte, så har RBK nått upp till sin målsättning, och det har man gjort på ett mycket övertygande sätt.
Att sedan Expressen (i vanlig ordning) menar att det bara är Bajen som har kapacitet att överraska i KS, kan vi strunta i med ett leende på läpparna! Tydligen är inte Expressen på samma planet som vi, då man uppenbarligen har glömt att Bajen vann på en "strumprullare" på Hovet och dessutom blev totalt överkörda i Ängelholm.
Kul att Timråfansen har RBK som favorit i KS! Min lilla "goodwilltrip" för ett par år sen har tydligen börjat betala sig.
RBK-LHC blir minst sagt en bisarr föreställning...
Så underbart det känns att vi är klara för kvalserien, nu har vi allt att vinna och jag tror att vi klarar en elitserieplats nu, eller hoppas iallafall! Man får försöka smita från skolan på ett eller annat sätt för att var med och fira hjältarna.
Bra jobbat Rögle! Det skall bli roligt att se er gå hela vägen upp, visa fjollorna i Expressen att det finns andra lag utanför stockholm. ("Endast Hammarby kan chocka..."?) Ni kommer att ta både LHC och Hammarby! Väl mött säsongen 2003-2004!
Charliejfz: Ni har inlett mycket bättre än vad de s.k. "experterna" har förutspått. Kanske det passar er bra att få gå lite under radarn? Men alla vet ju hur svåra ni är att möta när ni får till er defensiv. Bra jobbat hur som helst.
Välkommen till rögle Mats Waltin!