1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 242764 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Krönikören
goteborgsrappe:
Ungefär min uppfattning. Därav den ironiska undertonen i mitt inlägg.
För min egen del är det viktigaste att killarna i vårt eget lag kämpar till sista blodsdroppen. Hur långt det räcker får vi se.
Det näst vikigtigaste för mig är att LHC åker ur, och det har inget med Melin att göra.

Sv: Krönikören
Jonas:
Vad Mats O tycker kan ju vi som vill strunta i.
Mitt förtroende för Roger Melin är grundmurat.
Klart killen skall stå i vårat bås.!!!!!

Krönikören
Så har även den störste av dom stora, Sveriges obestridde konung av sportjournalistik, vinnaren av Stora Journalistpriset (eller vad det nu heter) klurat sig fram till att Melin absolut inte kan stå i Rögles bås under kvalserien.
Mats Olsson håller med i allt som både Melin och Jersmyr själv sagt i frågan. Som motivering till att Melin ska fockas spelar han istället på "det undermedvetna". Skulle inte det räcka så får väl den gode Olsson ta till det övernaturliga eller nåt.

Hittar inte krönikan på nätet, så ni får väl gå och köpa Kvällsposten om ni vill läsa den, 8 spänn. Den utfattige kan pallra sig till affären och tjuvläsa. Det verkar så populärt nuförtiden.

Sv: U-16
Ja graattis alla människor.. Laudius Eskil Bergström m.fl!

Sv: U-16
Får gratulera pojkarna till Semifinalen!

U-16
tjena alla glada nu har u-16 vunnit efter straffar mot avesta...David Laudius och Sebastian Ström sköt rögle vidare ha d

fillart12's tråd
mygel: var hittade du det kisstestet?? men ha d bra 3 dagar kvar nu=)

Sv: Rögles framtid (U16 SM) !
Ebbe:
Kom igen nu pågar, underläge med 3-2 mot Avesta efter 1:a perioden skott 6-16. Det vore ju skönt om man kunde visa sig på stan imorgon ...

Kevin
Kevin Wennström lär bli en STOR stjärna i Rögle. Han verkar hel tokig i hockey. Ni som inte har läst tidningen idag gör det. Suverän artikel.
Om ni har haft en dålig start på morgonen så läs artikeln, för jag skrattade en jävla massa :o)

Sv: Jill.....
Hardmen: hon hade snygga kläder :-)

Jill.....
Ring nu och rösta på Jill Johnsson i melodifestivalen, hon är ju trots allt ett Röglefan!!

Sv: Daniel Josefsson
FredrikM: Det beror väl också på om vi går upp eller inte.

Josefsson i all ära.
Men min favorit back Mag.Eriksson har jag inte sett göra en enda dålig match denna säsong. Man får inte glömma bort att han gör ett jätte jobb defensivt när Josef drar på sina offensiva äventyr :o)

Men även Karmhag,Byström,Blanck är också bra.. haha.

Nä Magnus är kung!

HasseT: Å andra sida är sommrarna i Ängelholm dessto bättre, vilket brukar väga över för många människor när man värderar sommar/Vinter..

Men hur som helst tror jag Rögle inte kommer ha det allför svårt att locka till sig ganska bra spelare till nästa säsong.. eftersom vi nu har presterat bättre än på många år..

De blev förlust idag med 3-9=( Alla lagen i gruppen har tre pinnar just nu.

Robert P: det skulle vara om han inte gillade vädret eller miljön. Här nere i Ängelholm är inte så mycket snö på vintern om man säger så!

Mygel: Visst är det så. Om inte Josefsson hamnar i Elitserien så talar ju allt för att han blir kvar i Rögle. Det vore ologiskt att byta klubb i Allsvenskan när man gjort en bra säsong i ett topplag och dessutom fortsätter ha bra folk i båset även över nästa säsong.

Men som sagt. Ett elitserieanbud är ju alltid ett elitserieanbud.
Men det finns ju botmedel för det där också. Nämligen att Rögle själva tar klivet upp ;)

Robert P: Den risk jag ser med Josef är att han får ett bra kontraktserbjudande från någon annan ES förening t.ex. Luleå nu när hans kontrakt med HV går ut. Han har ju tydligt visat att han trivs i Rögle. Tror att vi faktiskt en hyfsad möjlighet att behålla honom en säsong till.

17srsen17RBK: När det gäller HV 71 och Daniel Josefsson så har HV 71 redan nu kontrakt med åtta backar till nästa säsong (Ljungkvist, Niskanen, Thorwalls, Pettersson, Loponen, Pavlikovsky, Gustafsson och Skoog).
Och när den här säsongen är över är Josefsson bara HV:s spelare rent utbildningsbidragsmässigt. Kontraktet med HV 71 går ut och han är fri att flytta vart han vill. Rögle kan utan problem värva honom från HV således.

Enda möjligheten att Josefsson spelar i HV 71 nästa säsong är nog att dom väljer att låta Simon Skoog stå på fortsatt utveckling i Allsvenskan.

Daniel Josefsson
När det gäller Daniel Josefsson så kan inte Rögle göra så mycket,
Daniel är HV 71s spelare, så möjligheten är ju större att han
spelar i HV 71 nästa säsong än att han spelar i Luleå.
Hoppas givetvis att han kommer att få stanna kvar i RBK.

Hälsningar
Jan-Åke

Läs om Jacke och Daniel....
....i dagens HD. Kolla länk.

Sv: Josefsson --> Luleå HC
nils-ove: Nu e det inte så tragiskt, det kallas för silly season.
Det som kan vara oroande är att många av våra spelare har varit riktigt bra, i ett lag som spelat bra, det passerar inte obemärkt.

Josefsson --> Luleå HC
Tyvärr uppger svenskafans.com att Daniel Josefsson kan vara på väg till Luleå HC...

Tragiskt.....

Mygel: Semifinaler och final ska spelas i region syd. Förhoppnigsvis då i Ängelholm om Rögle går vidare.
Lägg märke till att det endats är tre elitserielag i U16 SM. Modo, Linköping och Timrå.

Sv: Träningsdax
Odium: Nja, jag kan redan pissa rakt :)

Mygel:
Eftersom Avesta slog Nynäshamn så kan man ju hoppas på en seriefinal mellan Rögle-Avesta på Söndag :-)
Skulle Avesta mot förmodan gå till final finns risken att klubben går i KK. Klubben har inte råd att skicka laget till Nynäshamn i helgen (en kostnad på 20000:-). Men man hoppas att man i efterhand ska få in pengarna ;-)

Sv: Träningsdax
Mygel: jag fick 54370 på första försöket, bra eller dåligt?... antar att du sitter och spelar det här hela dagarna? ;)

Träningsdax
Till alla er som ska med på bussresorna:
Börja träna här:
195.92.224.73/j20/content/host.asp

Så kanske vi kan ha någorlunda fina toaletter på resan :)

Ebbe: Gratulerar! Hoppas nu att träningshallen får dessa pågar att stanna i Rögle när hockeygymnasiet drar igång.

Mygel: De tog hem segern med 4-3! Stort GRATTIS!

Sv: Nästa söndag
Mygel: Ja, matchen slutade precis. Härligt att spara 60 mil enkel resa för min del.. :-)
Ser ut att räcka med en Norrlandsresa... Tror inte Arboga vinner tredje matchen.

Nästa söndag
Då verkar det bli bortaresa till hovet nästa söndag oxå :)

Sv: Bajen Borta
Mygel: Det låter bra det..

På tal om annat, om man försöker boka en biljett på Ticnet för matchen LHC-Rbk så går det inte ens att boka en endaste biljett. Jag har svårt att tro att det redan är fullsatt där...

Svenne: Det kan jag lova. Vi kommer med en buss iallafall.

Mygel: Kanske det.. :-)
Eller så tycker de inte att vi är så attraktiva...

Vi borde definitivt bli fler supportrar än för ett par veckor sen när Rögle spelade här...

Svenne: Rädda för att se oss i ögonen??

Junior: Det är den sektionen som gäller när AIK är hemmalag.
Men mot Hammarby fick vi stå i en annan sektion, för Bajenklacken ville tydligen inte stå direkt mitt emot bortaklacken..

Chatta med Rögle
På måndag mellan 13.00-15.00 kan man chatta med Jacke och Karma (följ länktips)
Man kan lämna frågor redan nu!

Ebbe: 2 - 0 till våra Rögle gossar hittills. Hoppas att en träningshall får dem att stanna kvar i Rögle nu oxå, så att vi slipper se andra lag plocka upp dm o förädla dem till Sveriges bästa lirare. Inga fler Lundquist-fall längre.

Sv: Play Off
Junior: Då kan man säga att du är litta tradig då :)
Men skitsamma. Det blir ju hovet antagligen nästa söndag oxå.

Mygel: Jag har precis varit i England så jag vågar inte ens fråga chefen om jag får vara ledig :o)
Men jag har värsta ångesten.

Junior: Vi har hyfsad statistik mot AIK i år oxå :)

Hammarby på onsdag?

Play Off
Känns som Arboga kommer att få sig en rejäl runda idag. 5-0 efter första.

Sen leder ju AIK också. Jag gillar inte gnaget för 5öre men det är ju trotts allt en söndags match vi pratar om :o)

Svenne: Var det inte C33? Kolla in mitt länktips :o)

Svenne: Sist vi var här vill jag minnas att det var sektion D37 vi fanns på, men helt säker är jag inte.. :-/

Glöm inte heller alla ni som bor i Stockholm som vill se Rögle spela här.. Boka på följande länk:

Rögles framtid (U16 SM) !
Det går att följa kommande A-lagspelare på Swehockey i helgen. U16 spelar SM kvartsfinaler. Första matchen ikväll mot Timrå IK 19:30

Bajen Borta
Hur många har anmält sig nu?

Med tanke på vårvädret som har kommit nu kommer det att finnas möjlighet att bada på segelstorg efter segern

Sv: Högardh
Jonas: .... eller olustiga mardrömmar om att få se honom i räliga MIFs dress.

Högardh
...har skrivit nytt kontrakt med MoDo (1 år), för de som gick och hade våta drömmar om att få se honom i Rögledressen nästa säsong (har diskuterats härinne).

« · 242764 · »