1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 240704 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Dagens match

Nu är äntligen referatet på plats. Ett stort antal omstarter och annat datorkrångel orsakade fördröjningen. Vi får hoppas att datorgudarna (och hockeygudarna) är med oss i Kvalserien!!

Belix: Stod Iwarsson? Var han bra?

Matchbilderna från kvällens match uppe på bildsidan

Tyckte nästan synd om Joseffsson den yngre i Tranås. Bänken matchen igenom..=(

Läktartryck
Mäktigt tryck av Djuuugååååns supportrar idag. Håller visserligen mer på Heå-Wee men dissar deras jäkla bongotrumma. Töntklack som inte kan tjoa utan en tondöv batterist!

Alltid RBK..

va e de för adress till lhc:s hemsida?

ForzamalmJR: 7-3 slutade matchen. Rögle slutade tydlien lira i tredje perioden, kanske inte så konstigt. Pelle fick några stygn, Hasson och Linén var ej med.

Jonas: Nån info om matchen ikväll?

nicke:
Har du varit och tullat på dunken redan nicke ;-)

nicke: du skojar inte eller,,,,,:(

7-0 av Karmhag 9:54

Och där kom 4-0 av Norda rakt upp i krysset. Det ska vara krysset i målet och inget annat;)

Hoppsan där kom 5-0 avTogge även det i krysset. Om inte det var nog så kom det även ett 6-0 av Bya på lång skott. Tjihoo

nicke: Nääää! Jag som trodde att TAIF skulle stå upp lite bättre! Uppdatera gärna mera, man sitter ju och jobbar och har nätet framför sig. Lycka till i kvalserien förresten!

Dagens match
Rögle - Tranås 3- 0 Josef 2 mål och Herman ha tryckt dit ett.

Sv: Från Linköpings hemsida
Stojjan: White Ladies ska det vara. Sen tror de att de är jätte tuffa o duktiga. Gå in o kolla deras ramsor o sånger så upptäcker ni att många av dem liknar AIAs gamla sånger. Tittar man sedan på ursprunget på dem så ser man att de har snappats upp på bortamatcher....................

Från Linköpings hemsida
White Lions är supporterföreningen som stödjer LHC i vått och tort. Det är mer av regel än undantag att de närvarar på LHC:s matcher runt om i landet, och då bortser vi givetvis ifrån hemmamatcher och närliggande bortamatcher där de alltid finns på plats.

White Lions bildades säsongen 86-87 och har vuxit sig till en av Sveriges bästa klackar. De får fart på publiken i Stångebro och fungerar som LHC:s sjätte utespelare.

Sv: Gott!
Gasolin:
Näe, jag skrev att Arboga INTE skulle slå ut SAIK, inte att det var omöjligt för dom att göra det ;-)
Visst är jag rädd för Arboga, åtminstone i deras egen hall. Rögle brukar spela med huena unner armarna där.

Biljetter
Hur är det med biljetter till första matchen mot Arboga/Renarna?? Finns det några ståplatsbiljetter kvar..?

Sv: Nobelhallen
På Åsen: Det vet väl alla att man åker till Rögle om man ska se RBK spela hemma. I alla fall om man får tro Stockholmspressen. Så vi spelar inte bara våra matcher i fel hall, utan vi håller tydligen till på spolade planer ute på åkrarna.

På Åsen:
Vet inte om man ska skratta eller gråta...

Hahahahaha
Det här är komik på hög nivå. Jag mailade Thorneus i morse för att påpeka felet. Nu på eftermiddagen har Aftonbladets nätupplaga plockat bort ordet Nobelhallen från den ursprungliga meningen "Nu åkte Skellefteå dit i Nobelhallen."
Vad som däremot fortfarande finns kvar är: "... i mitten av andra kokade Nobelhallen och publiken började tro på ännu en jätteskräll."

Syftet med den där formuleringen kallas för övrigt "närvarokänsla", och ska ge intryck av att reportern funnits på plats i hallen när han/hon i själva verket suttit och plitat vid ett skrivbord i Stockholm.

Det funkade i det här fallet rätt dåligt eftersom platsen som nämns ligger många mil från händelsernas centrum...

PS Nä, nåt mail-svar från hockeyexperten har inte influtit. Vi väntar nu med spänning på att kvällstidningarna framöver ska placera Rögles matcher i Valhall, Tigerdomen eller varför inte Jössarinken. Det är väl inte så noga, huvudsaken är att man kan hålla reda på Globen och Johanneshov.

På Åsen: Såg det med. Han har väll gjort tillräckligt med tabbar för att få kicken nu. Småläningsens jul kan han väll börja på istället?

Jonas: Är du rädd för att Arboga ska slå ut SAIK eller? Du skrev i gästboken för nån dag sen o sa att det var omöljigt......

Nobelhallen
Om Arboga klår Skellefteå får AIA ordna nya bussresor till... Nobelhallen!
Åtminstone om man får tro Aftonbladets så kallade hockeyexpert Patrik Thorneus. Han vet minsann att berätta att det kokade i nämnda ishall under matchen. Dessutom vet han att publiken i andra perioden började tro på ännu en jätteskräll. Vad han däremot inte vet är var matchen spelades.
Kolla länken.

Jonas: Men visst hade det varit skönt att slippa åtminstone en tripp till Norrland..
Själv tror jag att chanserna för Aik är större än för Arboga. Löven fick tydligen lite skadeproblem i samband med matchen igår.

Fast Arboga har ju väldigt trevliga supportrar... och en ynkligt liten ishall..

Arlbrandt
Ja, okay.. Jag ångrar mig. Pelle Arlbrandt var ett bra lån.
Jag påstår att de va bättre att låna honom än att låta en junior få chansen..

Jonas: därför att det är betydligt enklare att ta sig till arboga och stöta våra grönvita hjältar än att ta sig till skeleftå som ligger hur långt bort som helst

Desuttom så sa alla förstå sig påare att skellåftå och hammarby skulle ta sig direkt till kvallserien

Sv: TRUMMOR IGEN!
Hörde att Djurgården hade fått bakläxa för förbudet att ta in trummor, därför kommer HV-klacken att skalda "bom - bom -bom" imorgon igen.

Sv: Kanske går det vägen..
Zeke65: Får väl rätta sig själv.

Västerås - Bajen 1-3

Läste den tidigare informationen på hammarbys hemsida under gästbok där det stod 1-3 och att hammarby hade spelat dåligt.
Detta fick lilla mig att tolka det som Västerås-vinst, men icke!

a r g u m e n t , ska det visst vara...

fillart12:
Snacka om att röra ihop koddarna med morötterna ;-)
Varför är vi så måna om att få upp Arboga i kvalserien? Vi kan ju inte vinna i deras pygméhall. Visserligen har vi väl inte haft det så lätt i Skellefteå heller, men att få ut norrlandslagen enbart för att de är från norrland är väl ett rätt svagt arfument.

fillart12: Var det inte Arboga- SAIK & AIK - Löven???

Gott!
fan vad gott att arboga krossa löven såg det på sporten i morse=) men vi får hoppas de slår ut dem nu och att aik krossar skellefteå så slipper vi norrlagen så jävla skönt då men ha d bra alla ses i kväll mot Tranås ha D

QP: näää, "den levande mistluren" Katja är ju kult för bövelen :)
Dessutom en trevlig tjej.
På tal om GSK, så brukar de sjunga "Vingar som örnen" när de möter Pantern. Kan väl bli förvirrande för malmöiterna att åka upp i smålandsskogen och höra den biten, hehe

Alltid RBK!!

Tror fanimej att de går vägen i år alltså..
Jag tror att vårt kära RBK har marginalerna på sin sida i år..
COME ON RÖGLE......!!!

Zeke65: We hope, bara dom inte legat av sig under uppehållet. Man har ju inte så goda erfarenheter av längre avbrott, tyvärr!

QP: Brynäs kände jag till. Tydligen mycket medioker tillställning!
Tack för infon om LHC!
Men BIF och LHC bör få det svårt mot våra grönvita hjältar ändå.

RBK till ES.

Zeke65: Kan tillägga BIF-SSK 3-0, samt 1.90-LHC 2-6

Kanske går det vägen..
Arboga - Skellefteå 3-2
AIK - Björklöven 4-2

och så träningsmatch

Västerås - Bajen 3-1

Känns bra !!!

Sv: WTF!!
Joinzzon: Tja, miraklet i Karlskoga kan kanske bli miraklet i Skellefteå. Men sen är de nog totalt utpumpade o blir slagpåsar i KS :)

Mygel:
Ja det vore trevligt ....
Men Arboga har nog dansat färdigt nu. Jag förstår inte varför de "så kallade storlagen" jämnt får stryck i deras lilla hall. Vi har inte slagit dem någon gång på 3 försök men i Ängelholm så krossar vi dem med 9-1 9-0 6-3

Joinzzon: Underbara segrar!
Skulle vara helt otroligt skönt om båda norrlandslagen åkte ur. Om inte annat så blir det iallafall lite fler bortaresor :)

Grattis Boga det gjorde ni bra :-)
AIK´s seger satt inte heller fel ;-)

Svenne:
Han var i Leksand som väldigt ung påg. Spelade i Elitserien i början på 90-talet. Tror han gick på hockeygymnasiet, sedan fick han inte plats i Leksand o flyttade hem till Olofström igen för att spela i div.2.
Jag tror han lade av för en 2-3 år sedan o han har inte med när vi var i Arboga i höstas. Måste ha börjat mitt i säsongen.

Odium: Kunde man sen visa ut personer som skriker minst 4min i
samma tonläge så vore lyckan fullkomlig (Gislavedskan) Men det är förstås bara en personlig reflektion:0)
Heja Arboga eller.....

Svenne: Mycket möjligt han är 29 år gammal och har Olofstöm som moderklubb

Han som gjorde 2-0 till Arboga.. Rauhala, det namnet känner jag igen. Var inte han i Olofström förr och brukade göra mål på oss ??

Mygel: 2 - 0 !!!!!!!!!!
1 - 0 till AIK

Heja heja Arboga!!!

« · 240704 · »