17srsen17RBK: Kommer inte ihåg vilken tidning det var.. men någon framstående tidning som varje år rankar de bästa lagen i Europa varje år.. Rankade Färjestad som tvåa efter nått Ryskt lag.. Dessutom fanns nog Modo också med bland de tio bästa.. Så riktigt så efter är vi kanske inte?! .. Ja nu gäller det att vi tar iallafall något poäng mot elitserielagen!
Rögle är det ända super-allsvenska laget som inte har mött lagen från elitserien. Nu stundar matcher mot dessa 2 motståndare får inte bli 2 förluster för då har tyvärr tåget gått, är visserligen 5 matcher kvar efter dessa, men då kan RBK högst komma på 19p om man vinner dessa, men jag tror inte det räcker till en 2 andra plats. Men oavsett hur det går i fortsättningen, så har RBK gjort en mycket strålande säsong, mer än jag hade räknat med, och det bådar ju gott för framtiden, för jag nog att nästa säsong kommer att bli ännu trevligare. När det sedan gäller elitserien, så tycker jag personligen att det är en övereklamerad serien. OK finns ett par lag som skulle klara sig mot övriga europeiska klubbar, men enligt min mening som finns det inget svenskt lag som kan mäta sig med enligt min mening europas bästa lag finska Jokerit HC, Helsingfors. Som sagt var när det gäller RBK, så får vi se vad som händer.
Varför börja trycka ner den stämning som finns just nu. Åter står ju 7 matcher som är livsviktiga. Tror att Rögle uppskattar ett rejält stöd och så med lite tur så ska vi nog fixa till detta. En andra plats ser jag inte som omöjligt. Lycka till nästa match. Klara Skellefteå ta 3 pinnar mot Linköping så ska väll vi fan också kunna göra de. =)
Tuborg är besviken, liksom alla andra Röglefans som var på Hovet. Man blir lätt "tossig" när man inte tycker laget presterar vad det borde. Shit happens! Men att slänga yxan redan är väl inte riktigt rätt. 21 poäng kvar att spela om för fanken.
ledansk: Ja, va fan.....lönt att ge upp nu, när vi har gått så här långt..även om Rögle havererar totalt, har det ändå varit den bästa säsongen sedan 95/96!!
Joel Eriksson, Joel Eriksson.....vilken kung alltså, med han i Hovet hade det blivit noll i AIK´s målkolumn
Det är nu vi ska visa vårt stöd, det är nu vi verkligen behövs! de som ger upp direkt det blåser lite snålt, dessa personer är inga riktiga supportrar!
Rögle vi ger oss aldrig!
p.s. vinst över linköping så kan vi vara en poäng efter bara, så INGENTING är kört!
nickeman: Jag blir "lätt" konfunderad när jag läser dina insändare, du är ju emot de mesta som jag anser vara inom normerna för god hockeykultur. Ex, Du tar inte avstånd från stökiga supportrar utan slår ner på AIA istället. Du tar avstånd från publiken som går på RBK:s matcher (och kanske gått långt innan du var född, i vått o torrt år efter år)och applåderar o jublar o stöttar klacken o laget, men inte sjunger. Då är man jävligt inskränkt måste jag säga. Jag har jobbat inom RBK i olika positioner i ca 17 år o följt och stöttat klubben i 22 år! Förutom 1000-tals timmar har säkert lagt ner 100.000 kr (minst) i stöttning under den tiden, så kommer du o säger att jag (o många andra ) inte är riktiga supportrar! Vad har du bidragit med Nickeman, förutom lite skrål o dumma inlägg??
Nu kan vi säkerligen glömma elitserien. Synd för man hade verkligen chansen att haka på topplagen efter en vinst mot gnaget. Kan inte fatta att inte spelarna va mer taggade, dem åkte mest runt och glodde. Ett mer rättvist resultat hade varit 6-0 för Rögle gjorde mål på alla sina målchanser som egentligen inte var så heta, medans AIK tror jag hade 3 stolpskott som dansade på mållinjen!! SKÄRPNING RÖGLE!!!
Alltid där: Instämmer i gratulationerna till bronsmedaljörerna! Vi får hoppas att RBK vinner resten av matcherna så slipper vi spekulationerna om tränarens lojalitet, men det är ju inte konstigt att det blir både välmenande och illvilliga kommentarer i det uppkomna läget. Spöa nu LHC på torsdag (vilket skulle innebära spiken i kistan för dem) så är allt frid och fröjd =)
För övrigt anser jag att Osten är en hyvelns kille *fniss*
Grattis U16, Ni är trea i Sverige, det var härligt att få vara med och ser Er vinna över Timrå. Grattis Grattis Grattis
SM Bronset blev nästan höjdpunkten på gårdagens resa. På Hovet var det ödlsigt både på läktaren och i Rögles försvar. Visa nu Melin att han tippade fel i rutan igår, krossa Linköping på torsdag.
Var var det Osten gjorde?????? Tack AIA för att Ni ordnar trevliga resor.
nickeman: Så alla som köper årskort på sittplats stöttar inte Rögle bara för att de kanske inte sjunger ? Du förolämpar en hel del människor just nu, inser du det ? Alla supportrar behövs, de kanske tar dit sin familj, de köper program varje match, de äter korv, dricker läsk, äter godis. Alla dessa pengar går oavdelade till Rögles verksamhet. Så visst stöttar samtliga Rögle, fast på olika sätt. Du borde kanske inse att alla kan inte göra såsom du tycker är rätt och riktigt. Vi har sponsorer som stöttar med mycket pengar som behövs för att klubben ska överleva. De sjunger kanske inte på matcherna, men jag är säker på att de lever med och applåderar när det går bra för laget.
Sen kan jag villigt erkänna att jag inte känner mig motiverad att sjunga om någon hela tiden vänder sig om och skriker att alla som inte sjunger är medgångsf*tor.
nickeman: Antingen är du full eller kraftigt retarderad, eller bådadera! Sov på saken och fundera om, innan du fortsätter att bara trampa djupare och djupare i klaveret.
Tre poäng på torsdag skulle vara den perfekta kuren mot AIK-baksmällan ;-)
oki, men de e iaf vad jag tycker. Dem som sjunger = riktiga supportrar. Dem som e nästintill total tysta = folk som bara är där. De e så jag ser på de, för min del så kan dem som faktiskt står i klacken och e helt tysta gå sätta sig i något hörn så man slipper se dem.
Angående dagens retliga förlust så tycker jag inte att man ska deppa ihop alltför mycket, tåget har verkligen inte gått än, visst vi kom ju inte närmare stationen men de e bara att fortsätta kämpa så är jag säker på att de slutar väl denna säsongen, Alla till Linköping!!!
nickeman: OK då.. så alla som inte sjunger på matcherna ska inte få följa med på bortamatcherna. Jag förstår inte ditt resonemang... alla kanske inte kan eller vill sjunga, utan vill stötta laget genom att vara på plats och applådera. Alla som vill stötta Rögle på sitt sätt ska få göra det enligt min mening. Här ska inte dras några gränser, typ "Du sjunger inte med i ramsorna, stanna hemma med dig"
De säger jag inte men de e ju inte den målgruppen som sjunger, utan de jag både tycker och skriver och säger är att dem som inte kan ta o lägga den lilla energi som hjälper laget så mycket, på att sjunga, kan ju lika bra stanna hemma
Killer Bob: Ett självklart svar från hans sida borde varit att platsen efter Brynäs är en öppen historia. För alla kan vi nog enas om att Bif är det bästa laget i denna Kvalserie.
Känner mig fortfarande låg efter matchen på Hovet, den enda ljusglimten är att jag slipper en lång bussresa hem.
nickeman: Om man ska tolka dig rätt så borde enbart supportrar mellan 18-35 år få följa med. Det begränsar ju antalet som kan åka iväg. När vi åkte med 20-25 bussar till Scandinavium förr, då var det många supportrar som var både äldre och yngre än så. Och det är väl det som är meningen. Att så många som möjligt, oavsett ålder, ska kunna följa Rögles öden och äventyr på bortaplan. Rögle är till för alla..hur ung eller gammal man än är.
Jag har länge försvarat Roger Melins agerande men efter kvällens intervju ställer jag mig mer frågande.Han kan under inga som helst omständigheter tippa LHC som elitserielag nästa säsong trots ett taffligt försök med :-Se upp för Rögle,he,he
Detta är inte rätt mot de spelare och supportrar som stödjer honom.
Ett referat av den jobbiga förlusten finns nu på Aia-sidan. Känner mig stolt över att lyckats undvika alla slags svordomar och invektiv i detsamma. :-/ Men nu behöver jag fler öl för att klara av denna förlust.... Suck.
Lär absolut inte bli något elitserie spel för Rögle nästa säsong. dem kan nöja sig med en bra säsong istället. Platsen är redan borta.. Och sen släng ut Roger på samma gång .
nickeman: Jag tycker att du är väldigt mycket fel ute om du inte tycker att barn och äldre ska kunna va med på matcherna och resorna. Det är ju inte frågan om några krigsresor. Eller??
Svenne: Svenne: jaså intressant läsning :) SM spelades i Nynäshamn va? Blev det inte en liten omväg om man ska köra runt hela viken genom södertälje? Men det verkade ju som det hjälpte! De gick ju ifrån till 5-3 vad hände sedan? Stack supporterskaran då hehe. Men de vann ju så det är bara att vara glad. Rögles unga är treedje bäst i Sverige, det är inte fyskam. Hoppas detta inlägget var lite "vettigare" än mina andra Nickeman. MVH Hasse.
Att flyga är ju inte precis samma upplevelse, det är ju gemenskapen som är trevlig. Sen att du inte tycker att jag skriver vettigt någon gång det får du ha för dig själv. om 4 minuter börjar matchen. Tack för mig...
LÄS! SVENNE : De e inget barnkalas vi ska gå på. Ingen pensionärsförening för den delen heller.
HARRYKARLSTAD : Jag tycker inte att de e ett dåligt initiativ att Nya Aia finns, absolut inte. Jag kommer bara med lite förslag. Blir lite upprörd över att de e ett jävla klagande att man inte följer med nya aia på bortaresor. Du kan nästan flyga upp för samma peng, för den delen så ska ingen bestämma över hur jag ska bete mig, och vilka låterr jag sjunger.
HASSET : Knip igen, fråga inte mig de, fråga nån i styrelsen den frågan. Du skriver ändå aldrig något vettigt.
ALLTIDDÄR: Moget inlägg, ja la bara ett par rader om va ja tycker men de e ju tydligen förbjudet, tur att vi har dig som kan så mycket. Alla har ju jättemycket pengar att lägga på en massa onödiga saker, typ en bussresa till sthlm,själv så är jag arbetslös, sjukskriven, ingen a-kassa, inget från försäkringskassan, och vill inte helst gå till socialen för att följa Rbk, men jag är ändå på vissa borta matcher och stöttar Rbk så gott de går
HasseT: Och juniorgänget fick stöd av bussen som är på väg mot Aik-matchen. De kom in vid ställningen 3-3 och började heja fram våra juniorer till seger. Total dominans på läktaren.. :-)
nickeman: Finns det regler Du tycker är löjliga är jag bara tacksam att Du inte åker med. Vi som åker tänker hjälpa våra hjältar allt vad vi kan på hovet i morgon.
nickeman: Varför ska vi ta bort saker som alla andra stora supporterföreningar har i landet? Att man betlar en medlemsavgift för att få vara med i en förening är väll solklart?
nickeman: Tycker inte ditt resonomang håller. Har åkt med många gånger på den gamla tiden o tycker att det är betydligt trevligare nuförtiden. Även om jag tycker att man måste få hata någongång t ex Malmö o en speciell spelare i Bofors.
Tycker däremot att de som tagit initiativet till NYA AIA ska ha en stor eloge då deras arbete verkar ge RBK mycket positivt vibbar runt omkring i Sverige!
Detta o stödja RBK måste va deras viktigaste uppgift!
nickeman: Vilka regler är löjliga ?? Att man inte ska kravalla, inte göra hitlerhälsningar, inte stöka utan representera Trevliga Rögle ?
Får vi bort alla sådana tendenser tror jag att fler medelålders supportrar åker med och vågar ta med sina barn. Och då åker ju fler med bussen och det blir större stöd på bortaplan.
Börja med att ta bort medlemspriset och sänk priserna sen ta bort en del av dem löjliga reglerna och låt även vem som helst följa med så tror jag att de e fler som följt med...