1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27221 inlägg · 5186 ämnen
« · 253778 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Scouting?
Hur mycket jobbar Rögle med att leta talanger på andra sidan sundet?? Tror att det är dags att Rögle faktiskt bör följa i MIFs fotspår o börja scouta Dansk hockey för talanger. Vi ligger ju trots allt väldigt närma vilket ger oss en ypperlig chans att dra till oss unga talanger.
Tror att vi hade tjänat enormt på det, framförallt nu när hockeyn i Danmark är på så stark fram marsch, se länktips.

www.hockeymagasinet.com/hm/nyhet.asp?id=3844

Sv: Rögle on tour
Mygel: Det är ju i alla fall den blivande träningshallen...

Apropå hallar, mitt första besök i Ängelholm kommer att äga rum om sisådär fem omgångar. Väl mött då! ;)

bobbe: Jepp nu fattar jag helt klart. Trodde först at det var er träningshall, helt ärligt.

Nästa resa ska vi testa o se vad som händer om vi skriker ännu mer. Kanske vi får en värdmeny då?

Mygel: Härligt att du kommit till insikt om Stångebro... skönt att du fattar varför vi vill ha en ny hall! ;)

Den där McD-idén kanske man ska testa på allvar...

Junior: Måhända. Men även om den var inne så hade det kvittat eftersom domaren var på andra sidan banan och inte hade haft en suck om den var inne eller inte.

Mygel: Kan ju påpeka att Pelles puck aldrig var inne :o)

Rögle on tour
Lite kommentarer till er som sitter häro klankar ner på Rögle efter de senaste två förlusterna borta, utan att merparten har sett matcherna.

I båda matcherna presterade Rögle långt under det de har visat under SA. I söndags var det Wolle som sviktade + att försvaret inte tog sitt ansvar när nu Wolle antagligen gjorde sin värsta bottenmatch för denna säsong.
I torsdags så visade Wolle återigen upp de takter som han gjorde i SA. Han gjorde en hel del riktigt svettiga räddningar. Tyvärr så såg flertalet utespelare ut som om de inte hade spelat hockey på ca 10 år. Snacka om stirrigt o nervöst spel. I min mening var INTE LHC något bra. Hade Rögle spelat så som de har gjort på andra bortamatcher i SA så hade vi antagligen slagit dem. Det enda som märktes av LHCs ES sejour var kylan i anfallszonen, men samtidigt så måste det sägas att Rögle mer eller mindre hade en hönsgård i egen zon, värre än vad jag sett under någon annan match denna säsong. Framåt så vetifan vad som hade hänt med laget. Verkade som om man var rädd för att hålla pucken mer än 2 sekunder. Man stressade iväg puckar hejvilt. Sperrle var säkerligen bra, men i sanningens namn så sattes han inte på några stora prov. Varenda avslutning Rögle tog var stressigt o nervöst och rakt på målvakten. Pelles slagskott 1 meter ifrån målvakten när han var fri med densamme är rätt signifikativt. Sen vetifan om Pelles mål var inne, såg det inte själv, men hur som helst så vet man inte hur domaren skulle ha dömt eftersom han var på andra sidan banan när det skedde. (dock så är det konstigt om det inte är mål när en så rutinerad räv som Pelle börjar jubla).
Än är jag inte orolig. Om Rögle bara kan komma upp i normal standard (normal standard = det spel man har visat upp i SA) så kan vi slå samtliga lag i denna serie (? på Brynäs dock).
Tycker inte Melin härvan har något med detta att göra. Problemet sitter i spelarna som redan verkar ha gett upp. Det är dags för spelare som Togge, Pelle o Hansson o visa varför de har en extra bokstav på sina dräkter. Det är de som måste dra upp de yngre spelarna o få dem att börja lira igen.

* Andra saker som man lärde sig under denna lilla borta trip:
Varken Linköping eller AIK kommer att spela i ES nästa år. Båda två är för dåliga.
* Nu förstår jag varför man ska bygga en ny arena. Man kan inte lira topphockey i en arena som licknar Sunnerbohov modell större. Dackehallen är mer elitseriemässig än Stångebro.
* Om man skriker när man kommer in på Macdonalds så får man plusmeny.
* Att åka genom småland är j-vligt trist.
* Att man inte kan stänga av Sumo o Fransson
* Sist men inte minst så har man fått reda på vad Osten sysslar med på sin fritid.

Sv: Melin
East: Har någon här inne sagt att det är Melin´s fel?
Avundsjuk? Absolut inte.

Jag tycker inte heller Rögle är redo för elitserien.
Jag vill inte att Rögle gör en LHC och går upp utan att vara redo och förlorar mer eller mindre hela tiden

Junior: "Om nu inte Rögle går upp så hoppas jag med hela mitt hjärta att Lhc inte heller går upp.
Skulle vara så jävla fräckt och se hur Lhc´s miljonbygge ännu en gång trillade ihop som ett korthus. Samtidigt som alla står och hyllar Waltin och våra grönvita iskrigare."

ja förstår att du hoppas på det, fan va avundsjuk man kan va då.....det verkar som om det är Melins fel att ni inte går upp i år?? vakna för f** o se verkligheten, ni har inte material för att gå upp än.....ni kom knappt ur egen zon igår, o de chanser ni fick var bjudningar från ostabiliteten i LHC försvaret,
säger inte det här för att reta upp er, men när Hammarby var i stångebro i fredags så var dom flera snäpp bättre än Rögle, men det kanske var för att LHC spelade illa då?
ja tror att många håller med mig som såg matchen igår, i första perioden stod verkligen era spelare igen zon o bara skickade puckarna till icing, o ibland åkte man offside med flit bara för att få en avblåsning, o hur ska ni då i ärlighetens namn kunna gå upp?? visserligen har ni fortfanade chansen men Brynäs är bättre än LHC o jag tror att de släcker era chanser på söndag.......

Junior: Du får gärna upplysa mig om när det var LHC:s förra "miljonsatsning" och "korthusbravad" var... nog för att jag är bekant med ackorduppgörelsen, men miljonbygge? Knappast.

Det är upp till er om ni vill önska LHC ur ES, men gör det åtminstone sakligt... ;)

bobbe: Ja det har hänt förr. Eller var du inte född då?

Fransson: Har det hänt förr, menar ni? Det var just den delen jag inte förstod.

Meddelandet under var menat till "Bobbe"

Junior: Ja, det satsade ju på slutspel och storslam i år och så blev det ju inte

Junior: "ännu en gång"?

Junior: kunde inte sagt det bättre själv...

Trogen.. Håller i stort sett med dig. Men jag brydde mig inte så värst mycket innan han började med alla korkade uttalande.

Om nu inte Rögle går upp så hoppas jag med hela mitt hjärta att Lhc inte heller går upp.
Skulle vara så jävla fräckt och se hur Lhc´s miljonbygge ännu en gång trillade ihop som ett korthus. Samtidigt som alla står och hyllar Waltin och våra grönvita iskrigare.

Trogen: Okej, jag förstår dina synpunkter och visst finns det en poäng i samtliga. Likväl är det fortfarande Rögle som velat haft honom kvar i båset hela tiden och likväl är det Rögle som gått ut med nyheten. Men motsatsen, att inte gå ut med det, hade varit ännu värre i mina ögon.

Min poäng var i alla fall: glöm inte det han faktiskt åstadkommit.

Sv: Roger Melin
17srsen17RBK: Man vill ju in i detr sista tro och hoppas att herr Melin har ett litet Röglehjärta, men att han inte kan pränta in i soelarna att detta är Kvalserien och inte SHA, tycker jag är kasst...två bortamatcher på rad har de spelat som om alla vore halvskadade..

Tack ändå för en bra säsong Roger

Roger Melin
Roger har gjort ett stort arbete med laget denna säsong, och det
skall han ha all HEDER av.
Önskar Roger lycka till i Linköping.
Samtidigt önskar jag Mats Waltin lycka till med sitt arbete av laget
nästa säsong.

Hälsningar
Jan-Åke

bobbe: I mina tankar har inget förändrats, från första dagen har jag sagt att han borde försvinna omgående. Det var en viss aftonblaska som hade en artikel om undermedvetenhet, den var mycket läsvärd och träffsäker.
Personligen anser jag att Melin inte borde få coacha eller träna Rögle mer, det har jag sagt hela tiden, och efter hans jävligt dumma uttalande om diverse saker har den åsikten stegrats till gränsen för vad jag kan acceptera.

Sagt av Herr Melin.

Nä jag tror inte att jag kommer att ta med mig några Röglespelare till Lhc, dom vill satsa. (snacka om att nedervärda Rögle spelarna)

Vilka går till Elitserien? Lhc och Brynäs ( känns lite som när Cratz sprang ärevarv på söder)

Jag MÅSTE vara kvar i Rögle säsongen ut ( vad då måste? vill han inte eller?)

Rögle är min arbetsgivare ( det räcker inte, det måste finnas vilja att göra sitt yttersta som tränare, man äter, läser och sover Rögle när man tränar dom)

Det har inte tagit så mycket av Rögles tid i anspråk att sysssla med Lhc ( alltså har det tagit tid och hans arbetsuppgifter i Rögle har fått stå lite åt sidan)

Jösses vad tongångarna har ändrats under de senaste dagarna här, gällande Melin. Har ni helt plötsligt glömt det han gjort tidigare under säsongen? Förväntar ni er att Rögle ska glida genom Kvalserien och spöa övriga?

Vakna.

Junior: Det är ingen ide att vi fortsätter tjata om det, som alla har sagt, " Melin är 100% seriös, och han är anställd av Rögle, han har givetvis sin lojalitet hos Rögle m.m m.m m.m" *NOT*

Jag kan ju bara tala för mig själv, men när jag bytar jobb, då går man bara och ser fram emot sitt nya...tänker mer och mer på det, börjar planera sin nya framtid m.m..

Kicka Melin redan nu, eller vänta tills vi möter LHC igen, så kan han ju åka med antingen spelar/supporter bussen till sitt nya hem, dom e ju såååå mycket bättre än vad vi är.

Tänk att man kan sakna någon som inte ens har vairt i vårat bås.

Åsikt
En sak är klar att nu behövs segrar i dom 2 kommande hemma-
matcherna för att det skall vara någon spänning kvar för Rögle.
När man har läst tidningarna under säsongen, så har jag uppfattningen
att Rögleledningen satsar på elitserien säsongen 2004-2005.
Jag tycker att det är en bra inställning, laget behöver minst en
säsong till i allsvenskan och superallsvenskan,
Roger Melin har gjort ett stort arbete med laget, och får Mats Waltin behålla större delen av detta lag samt ett antal för-
stärkningar så kommer han att göra ett ännu större arbete med laget. I tidigare inlägg hade jag uppe om att jag tyckte Peter Lundmark kunde vara kvar som assisterade coach om Waltin ville.
Men jag fick direkt mothugg av Signaturen Killer Bob, att Peter inte
har spelarnas förtroende, det visste han för var insatt i Rögles inre.
Nu vet jag inte vem som döljer sig bakom Sig Killer Bob, kan ju
var någon är i Rögles inre, men det ju också vara någon som vill
göra sig till, och tro att han är något som vet.Det får tiden utvisa.
Med facit i hand var det bra att Jan Votruba stack,för säsongen
hade förmodligen inte blivit sa bra som den har blivit.

PS, Finns fortfarande möjligheter att gå upp, men personligen
så tror jag att Brynäs släcker den möjligheten på söndag.
Sedan vet man ju inte heller om vad Brynäs går för, när det gäller
bortamatcher, har bara spelat en mot AIK, som man vann med och
näppe.
Nu finns nog en del som tycker jag är negativ, och kommer dyka
på mig och kasta mig till lejonen. Men jag bryr mig inte så mycket
om det, för jag har alltid stått för min åsikter, och det kommer jag
alltid att göra.
Vill också påpeka att Rögle BK kommer alltid vara mitt lag,
oavsett om man spelar i elitserien eller div 100.

Hälsningar
Jan-Åke

Junior: Ja, jag kunde ge mig fan på det

Mats Mats Mats Waltin

Bussresan igår!
Min första bortamatch igår! Tyvär blev det förlust men de va ändå en av dom roligaste sakerna jag vatt med om på lääääänge!!
När hela bussen kommer in på McDonald å börjar sjunga!!
Och sen för att få oiss att sluta så erbjöd McDonalds oss GRATIS plusmeny......*ler*

Fullt i ladan på söndag nu då!!!!

Rööögle vi ger oss aldrig!

Ja jag ska sluta tjata snart..
hittade detta från corren.se

"Roger Melin ville enligt uppgift inte stå i Röglebåset i kvalmatcherna mot LHC, men beordrades att göra det av Rögleledningen."

Junior: Han satt precis neraför oss i går...det blev litta ramsor till honom...

Nollan é kung

Sant. + det eviga tjatandet om hur mycket bättre Lhc är som klubb. Mycket proffsigare. Fjäskar om hur bra publiken är i Linköping osv.

Längtar redan frukstansvärt mycket efter Waltin. Han ser att Rögle är en klubb att satsa på.

Junior: Ja, han verkar inte kunna hålla tankarna borta från LHC och hur det går för dem =(

Fan, man blir mer och mer irriterad på Herr Melin. Bort med han och ge Lundmark ansvaret dom resterande matcherna.

Jonas: *suck* kommentaren på sporten av Melin "jag MÅSTE vara kvar i Rögle säsongen ut" *suck* på dig själv

Tungt!!!
Känns som uppförsbacken är riktigt jobbig.....Krävs MINST 15 poäng på 6 matcher.... Är ju inte så troligt..... Igårdagenns andra per. va man ju knäckt.... Hur många friläge som helst missades ju... O sedan börjar d bli dags att flytta fram Hansson så vi slipper han som back... han har inte alls varit bra.... fakta tyvärr.....In me Tomas Andersson också.. Något måste göras..... Kämpa RBK.....
ps Nån kunde väl ialla fall sänkt Caspar så nån nytta hade kommit av resan ds

Trogen:
*suck*
Jag är anställd och arbetar för EN arbetsgivare. Trots detta har jag viss insyn i vad mina konkurrenter sysslar med. Konstigare är det inte.

Trogen:
Melin är anställd av Rögle nu men ska träna Linköping nästa säsong. Löjligt situation egentligen. Man borde ta efter NHL här, med deras regler uppstår inte den här situationen.

Melin
Hur kan Melin redan nu, vara insatt i Lhc:s planering inför nästa säsong? jag trodde att han var anställd Rögle?.

Sv: Målvakten
Ebbe:
Wolle gjorde en hel del svettiga räddningar, men det ska fan till att vara målvakt när ens egna lagkamrater försöker dribbla in pucken bakom en ;-)
Tyvärr överglänstes Wolle av Sperrle i LHC-kassen :-(

nils-ove: Wolle räddade Rögle många gr i går. Man kan inte bara klandra han för målen, han fick inte alltid mycket hjälp av vårt försvar!

Nu tar vi Brynäs!

Sv: Media
hilding:
Jag tror de flesta hoppar över allt vad tokstöd heter på fredag.
Men på söndag kan det kanske tokas till lite.

E4
Surt, men inte mycket att säga om. Mot såna här lag gäller det att förvalta de lägen man skapar, typ fem rena frilägen :-(
Från min plats, 500 meter från händelsernas centrum och med utsikt över säkert 1/3 av rinken, var Pelles friläge aldrig inne ;-)

Någon gästboksbesökare som körde/åkte i en silverfärgad kombi och svängde av E4 vid Åstorp norra?

Sv: Lhc-Rögle
Hinkes kommentarer är ute nu!!

Hej igen alla rögle-fans! Skönt nog, för min del, fick ni inga poäng med er hem i bagaget... rättvist resultat enligt mig.

Klanka dock inte ner på Wennström, han gjorde mycket bra ifrån sig. I övrigt var det dock rätt så anonymt, dessvärre för er del. Nåväl, jobba på!

Matchrapport, se länktipset.

Detta är inga problem! det är bara 4 poäng upp till andraplatsen och kom i håg att vi har 4 av dom sista 6 matcherna hemma!

Seger mot Brynäs på söndag är ett måste, sen är vi i allra högsta grad med i leken igen..

Gigantiskt tokstöd på Fredag!!!

nils-ove: Jag håller absolut inte med dig Volle var bra i mål och jag tyckte inte han släppte förbi något billigt mål.

Iwarsson i all ära men Volle ska helt klart stå i fortsättningen tycker jag

nils-ove: Enligt Telias kommentatorer gjorde wolle en hel del svettiga räddningar idag. Och ska man se till räddningsprocenten var det väl heller inte så dåligt, nej jag tycker han ska få fortsatt förtroende.

Målvakten
Tyckte Wennström släppte in lite billiga mål som man kunde se på sporten idag. Även i föregående matcher har han sviktat.

Jesse är ett osäkert kort, men tycker ändå han skall få chansen på söndag!!

Eller vad säger ni?

Televinken-: Nu när Rögle tappar så mycket från toppen så är det mycket svårt att ta sig tillbaka, men det är ändå inte denna matchen man ska va besviken på. Synd att dom är precis ett snäpp för dåliga i de två senaste...på söndag är det verkligen måste match.

Rögle vi ger oss aldrig!!!

Media
Nu får väl media vatten på kvarnen med tanke på att man torskar mot LHC i Melin frågan....

Får väl se vad som sägs framöver....

Nu blir det tufft!!!
Nu blir det väldigt jobbigt att hänga på toppstriden.....känns inte bra nu när man inte gjort ett enda mål.....Varför????

Arto: Visst 3-0 nu.....vad håller dem på med.....Bynäs upp i topp.....slog precis SAIK med 3-1

« · 253778 · »