Tuborg: Får man inte reda på sakerna förrän de stått i tidningen är det svårt att göra intervjuer och lägga upp saker när de är färska. Därför kan Nätmagasinet tyvärr inte, likt föregående år, erbjuda direktintervjuer med de spelare som skrivit på.
Mygel: Tror ni kommer få stor nytta av denna värvning. Henrik Eriksson har vi i Timrå hoppas på länge. Han har stor potential i sig men har inte riktigt lyckats blomma ut fullt i Timrå. Den gågna säsongen fick han sitta mest på bänken och spela 5-6 minuter per match. Och i slutspelet spelade han endast i alla boxplay där vi kunde utnyttja hans fina skridskoåkning. Han tillsammans med Ex-Rögleiten David Halvardsson och Sanny Lindström hade den rollen i slutspelet.
Men i de andra säsongerna han gjort i Timrå så har han varit mer eller mindre ordinarie. Han är rightare och väldigt avig i sin stil. Han var dessutom hårt uppvaktad av både Skellefteå och Sundsvall Hockey nu så ni kan känna lyckligt lottade att ha lyckats fått hans underskrift.
Junior: Verkar bli ett speedigt lag nästa säsong. Både Mattias Carlsson och denne nye Henrik beskrivs som speed kulor. Till detta så har vi sedan tidigare Josef och Starck (förhoppningsvis Lindén och Arlbrandt oxå) Det kommer att gå undan på rinken nästan säsong. Kanske man ska införa en extra spolning av isen :)
Aaaah! Henrik Eriksson! En rightare! Så bra, så bra! Då kan man alltså med ett litet leende dra ner till lokalpøbben! Dessutom ær ju Sundin klar før VM och Tariq Aziz har gett upp nere i Irak. Vad mer kan man før stunden begæra? ;))
mn båstad: Har hört att Fransson är på god väg att göra det. Om ni ser någon tjomme som hoppar över rinken nästa säsong o sliter itu Josefs tröja så kan ni vara säkra på att det är Fransson. Men då finns ju alltid jag tillhands med min tröja :)
Mygel: Ok, Men du måste hålla med om att det känns bra och tryggt att ha en sån härlig spelare som Josefsson kvar i laget, och desutom slippa oroa sig över att Hv ska plocka hem han när han som mäst behövs i vårat kära RBK
Inte för att vara sån men de var ju någon som sa att man skulle fylla tomrummen efter b.la Jacke. Är det någon som känner till dessa två nyförvärv? Jag har aldrig hört talas om dom. Men men.. Upp till bevis!
mn båstad: Inget allvarligt alltså. Men om han nu är vår så tycker jag att vi ska testa vad vi kan göra med honom lite :) Iallfall lite kul i väntan på nästa säsong :)
mn båstad: Hmm, vad ska vi göra med honom nu när han e vår?? Vad tror ni om att ställa honom utanför Maxi en vecka o se hur han ser ut sen? Eller varför inte kasta ut honom från Kullaberg o se om han håller? Finns en massa grejer vi måste pröva med honom.
Hackborn1: Varför skulle Karmhag vara förlorad? Han har kontrakt över nästa sässong med Rögle, och jag har inte läst eller hört någonting om att han har brutit det.
Mygel: Det står heller inget om Karmhag så han får väl anses som förlorad till någon elitserieklubb! Hur är det föresten med Palm, har han kontrakt med RBK?
ctg: Jo nu är det så. Men jag hade för mig att hans kontrakt med HV gick ut denna säsong vilket isåfall skulle innebära att Rögle inte hyr honom alls. Men jag kan ha drömt :)
Mygel: Det i NST står det att Rögle gjort upp med HV om Josefsson, Där står att Hv inte kan plocka hem han under sässongen, så jag tolkar det som att han är vår
Fransson: Fan upptäckte nu i HD att bland de spelare som klubben fortfarande jobbar på så fanns inte Thomas Andersson med. Synd om så är fallet. Tror att han skulle kunna blomma ut riktigt ordentligt om han fick lite mer speltid. Hoppas att detta var en felskrivning eller nåt.
Joinzzon: Bra jobbat Rögle! Men det verkar som om Josefsson fortfarande ska tillhöra HV?? Trodde att hans kontrakt med dem gick ut denna säsong. Måste isåfall betyda att han har skrivit på för en säsong till med HV eller??
Rögle har gjort klart med Henrik Eriksson från Timrå som har skrivit på för 2 år. Sedan har Rögle även gjort klart med Josefsson som skrev på för ytterliggare 1 år. Allt enligt dagens HD. Bra jobbat Rögle :-)
lej: Precis vad jag trodde! Vi supportrear kan nog ta det ganska så lungt. Førresten, i vilken annan førening gør sjælvaste ordføranden då och då ett gæstspel i GB:n før att reda ut begreppen før oss klentrogna(?) fans?? Næ, just det! Tack, Lasse før att du før en direkt dialog med supportrarna!
Från vlt.se "VIK:s sportchef påpekar att Rögles tämligen storväxte Magnus Eriksson är en duktig skridskoåkare. - Han är puckskicklig och offensivt lagd."
Offensivt lagd? Ja dom har verkligen scoutat bra :o)
Mygel: Det jag menar är att Löven ska på något sätt lyckas snickra ihop en vinst på över 3 mille nästa säsong. Detta är en uppgift som för mig verkar mångdubbelt svårare än vad HIFs är om man tänker på vilka intäkter dessa två klubbar drar in. Skulle inte förvåna mig om vi i framtiden får se anrika Björklöven spela i gärdsgårdsserierna.
Även om det inte ser alltför ljust ut just nu på värvningsfronten om man får tro ryktena, så kan man alltid se det ur en annan synvinkel och det är att jag är glad att jag inte håller på Björklöven :) SNacka om cirkus! Lite orelevant, men ändå nåt att pigga upp folk med i vårsolen :)
När det gäller spelare inför nästa år kan jag försäkra er alla att vi jobbar febrilt med att skriva kontrakt med de spelare vi skall ha kvar och vidare pågår ett aktivt arbete att tillföra ett antal nya spelare till truppen. Elitkommitén under ledning av Jan - Peter har inte alltid det så lätt när spelare / agenter vill avvakta ev. bud från ES. När det gäller lönerna har vi inte gett någon spelare ett s.k. "skambud" som vissa påstår. Självklart vill vi ha en trupp som kan ta ett ytterliggare steg framåt under ledning av MW och till detta ändamål finns pengar avsatta. Men givetvis kan inte alla spelare begära dubbelt betalt mot föregående år för då är vi snart i samma sits som HIF. När det gäller träningshallen så pågår arbetet enligt planerna, dock är det så att jag var för optimistisk som trodde att vi skulle hinna bli färdiga till kommande säsong, men jag hoppas vi kan göra klart med kommunen så att vi kan börja detaljplanera efter semestern. Jag hoppas att en hel del spännande kommer att göra er glada under sommaren. Hälsningar lasse
nu får dom skärpa sig dom kan ju inte tappa typ en sån lirare som linden på för dåligt kontrktsförslag ....magnus eriksson josefsson nordqvist månsson wennström nåt nytt om dom?
Ja nyförvärv kommer alltid. Det är jag inte det minsta oroad över det. Mer att man verkar ha svårt att behålla dom bästa spelarna. Om dom drar till Elitserien så är det en sak. Men att sticka till en seriekonkurent är inte bra.
Sen är det för dåligt att man ska behöva gå in på andra lags sidor för att leta fram vad som händer inom Rögle
QP: Minnet e kort på oss alla. Kom ihåg förra året då alla satt o gnydde o gnällde över att det inte kom något nytt från Rögles sida. Det enda nyförvärv vi hade när hockey-VM började var Nordan. Sen kom det lite pö om pö i i maj och juni. Det e klart att spelarna ser sig omkring samt att deras agenter jobbar febrilt just nu. Men det är inte bra om en spelare som Mange åker hela vägen upp till Västerås när han tidigare har deklarerat att vill stanna i Rögle. Det känns som om Rögle inte precis lättar på plånboken. Gissningsvis så förväntar de flesta av spelarna en löneförhöjning inför nästa säsong med tanke på föregående säsong. Vet inte om Rögle har skyfflat in hela vinsten i Waltins lön eller man lägger undan den för träningshallen (inget nytt här heller). Faktum är att jag tror att Melin var mycket billigare än vad Waltin kommer att vara eftersom Melin hade en stor av sin lön från Brynäs kvar.
Nya spelare tror jag hur som helst inte tat vi ska förvänta oss för mycket ifrån förrän efter VM :(
Junior: Det är inte så mycket att oroa sig för just nu, väljer man att lämna Rögle så gör man det, och att västerås skulle vara så mycket sämre än vad Rögle är, det är bara skitsnack, att åka runt och kolla andra klubbar gör nästan alla spelare, fan t.om Stoffe har ju gjort det för någon säsong sen...( Mora). Det är ett sätt att höja lönen lite.....
Men om ryktet är sant att Rögle kommer med riktiga skitbud, då kommer vi snart att stå utan lag....Eller oxå har Walltin lite Ess i rockarmen, den som lever får se...
Utan att igentligen veta ett skvatt så undrar jag starkt vad som händer inom Rögle. Att jacke har valt Brynäs är en sak. Men att Lindén,Eriksson,Josefsson mfl inte har skrivit på oroar mig.
Att Eriksson pratar med VIK ser jag som ett riktigt svaghets tecken. Rögle ska inte behöva tappa någon spelare man vill ha kvar till en sämre seriekonkurent. Så har det aldrig varit och ska aldrig bli så heller.
Jag tycker Rögle borde göra allt som står i deras makt att behålla just, Eriksson,Josef,Lindén,Karmhag,Wolle
Nästa år ska ju Rögle ta yterligare ett steg framåt. Inte bakåt.
//Svinet 2002