Magnus Eriksson uppges vara på väg till VIK. Vad är det´som händer?? Det är lika tråkig Silly som vanligt när det gäller Rögle. Snälla Kenny skriv på för Rögle om du ska spela i Sverige!
När vi hade samhälle så tittade jag då i boken.. så var det nåt om att klotter kostade samhället mycket eller nåt.. och så hade dom ritat en sånn tecknad bild på lite klotter och sånt hehe.. så stod det Rögle åsså lite längre bort stod det MIF och det var överstruket hehe.. och den boken görs ju ändå i Stockholm så jag fattar inte hur det hamnade där.. Foppa till VM va gott! hare pussis.. Znuttis ÄGER
QP: Delar din uppfattning! Tror att vi kan ta det ganska lungt. Bara det faktum att Waltin blir RBK´s nye tränare och coach, borde rendera i ett ökat intresse för Rögle bland lite mer etablerade spelare. Dock ska vi nog inte förvänta oss några värvningar av yttersta elitserieklass och inte heller dussinlirare från elitseriens bottenskrap. När de stora "elefanterna" (läs elitseriens topplag) har tagit vad dom vill ha, ja då ska RBK vara med och "hugga" och det är precis vad jag tror att RBK väntar på att få göra. Rickmo? Forsander? Lundström? Javisst! Tacksåmycket! Utmärkta hockeyarbetare allihop, vilket är precis vad RBK behöver. Hirsch eller Rönnkvist? Tja... en smaksak. Det viktigaste är nog att de är motiverade.
Att sedan RBK tappar några av sina bättre spelare, t ex Jacke, är trist men samtidigt naturligt. De ska givetvis få möjligheten att pröva sina vingar på högre höjder och det är bara att önska dom lycka till. Vad sedan gäller införskaffandet av ersättare för dessa samt ytterligare förstärkningar, är jag fullständigt övertygat om att herrar Lööv, Waltin och Co vet vad dom gör. Jag är ganska säker på att det inom en inte alltför avlägsen framtid släpps en nyhet som gör att HD/NST får något annat än det "livegna" HIF att skriva om. Vi behöver nog inte oroa oss för att Växjö Lakers lägger vantarna på en MIF-fjunis som ingen kommer ihåg efter nästa säsong.
Skulle tro att Waltin tar med sig 1 def o 1 fw från DIF. P A Lundström är utan kontrakt liksom Rickmo o Forsander. Om nu Hirsch går till HV, så går Petter Rönnkvist utan kontrakt o Waltin har haft med honom att göra tidigare så det kan väl vara ett tänkbart alternativ. Annars tycker jag det är konstigt att det är så "tyst" runt de flesta klubbarna, utom de största. Vad väntar alla på?
Ebbe: Det var inte Blomqvist. Det var den nissen från Tyringe som dessa tre var intresserade av. Blomqvist har enbart varit aktuell för Lakers hela tiden.
Ebbe: Vet ej... Men detta känns inte alls bra ....Det hade känns bättre om vi kunde behålla våra bra spelare och förbättra laget... Men som det ser ut nu så kommer bara att ersättas och inte förbättra... =(
Som jag vill hade, om vi bler av med en bra spelare så skall det ersättas med två bra spelare och inte en!!!
Mygel: Greg kommer att spela för LIF en säsong till - om man kan få över honom till denna sida Atlanten... Hans fru törs inte åka till Europa tydligen. Al Qaida har ett synnerligen starkt fäste vid Siljan tycks hon tro... ;-)
t0rre: Ett rykte är ett rykte, vet du inte vad det betyder så kan du slå upp ordet. Att påstå att en sida som bygger på idén med just rykten ska vara trovärdig så tror jag att du har missuppfattat en hel del.
Nike89: Kan, kan han. Men jag skrev att det inte var så troligt ..... Ang. att Halle ska till Lakers så står det i tråden Halvardsson lite längre ner på denna sida .....
Joinzzon:Kan och kan..Man har ju skrivit kontrakt med Fredrik Svensson.Angående David Halvardsson är han då enligt hockeymagasinet aktuell för nykomlingen Växjö.
t0rre: Leksand lär ju inte vara så troligt ..... I kväll har man ju skrivit kontrakt med Fredrik Svensson o enligt dagens DalaDemokraten så fattas det bara en back. Den platsen är bokad för gamle Rögle spelaren Greg Brown.
Mygel: Om mitt minne är friskt så brukar Karma vänta ett tag innan han skriver på eller i detta fall nu ger klartecken att han inte bryter kontaktet. Möjligt han fortfarande går och väntar på anbud från högre makter..
Tuborg:Menar du Johan eller David?Johan tvivlar jag på eftersom Senaste nytt är att han är aktuell för Oskarshamn.Men det är inte helt klart att Halvardsson blir klar för dom. Han har nämligen fått ett bud från NHL-klubben NY Islanders och han ska dit till Juni på ett läger.Om det inte blir Islanders är dock Oskarsham heteste altenativet