1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 273037 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mange
nicke: Den sved!

Nämen fan. Det är skit att man inte får reda på ett skit i Hd/Nst.
Rent ut sagt för dåligt. Skärpning för för fan Daniel Rooth.

Börjar bli otroligt meningslöst att läsa 10sidor om Hif´s problem

Här kommer en länk om besöket. Om det är någon som vill plåga sig.

Tuborg: karmhag,josefsson och nu eriksson. Iofs bara rykten men man blir lite lätt orolig.

Skönt att Bya skrev på åtminnstonne.

Nu vill jag ha lite besked som inte enbart kan betecknas som rykte!

Mange
Magnus Eriksson uppges vara på väg till VIK. Vad är det´som händer?? Det är lika tråkig Silly som vanligt när det gäller Rögle.
Snälla Kenny skriv på för Rögle om du ska spela i Sverige!

Sv: Vi får skopa själva!
När vi hade samhälle så tittade jag då i boken.. så var det nåt om att klotter kostade samhället mycket eller nåt..
och så hade dom ritat en sånn tecknad bild på lite klotter och sånt hehe.. så stod det Rögle åsså lite längre bort stod det MIF och det var överstruket hehe.. och den boken görs ju ändå i Stockholm så jag fattar inte hur det hamnade där..
Foppa till VM va gott! hare pussis..
Znuttis ÄGER

Pyttemjuk: Att Växjö värvade Blomqvist är väl inte konstigt med tanke på att det är hans moderklubb han återvänder till.

QP: Delar din uppfattning! Tror att vi kan ta det ganska lungt. Bara det faktum att Waltin blir RBK´s nye tränare och coach, borde rendera i ett ökat intresse för Rögle bland lite mer etablerade spelare. Dock ska vi nog inte förvänta oss några värvningar av yttersta elitserieklass och inte heller dussinlirare från elitseriens bottenskrap. När de stora "elefanterna" (läs elitseriens topplag) har tagit vad dom vill ha, ja då ska RBK vara med och "hugga" och det är precis vad jag tror att RBK väntar på att få göra. Rickmo? Forsander? Lundström? Javisst! Tacksåmycket! Utmärkta hockeyarbetare allihop, vilket är precis vad RBK behöver. Hirsch eller Rönnkvist? Tja... en smaksak. Det viktigaste är nog att de är motiverade.

Att sedan RBK tappar några av sina bättre spelare, t ex Jacke, är trist men samtidigt naturligt. De ska givetvis få möjligheten att pröva sina vingar på högre höjder och det är bara att önska dom lycka till. Vad sedan gäller införskaffandet av ersättare för dessa samt ytterligare förstärkningar, är jag fullständigt övertygat om att herrar Lööv, Waltin och Co vet vad dom gör. Jag är ganska säker på att det inom en inte alltför avlägsen framtid släpps en nyhet som gör att HD/NST får något annat än det "livegna" HIF att skriva om. Vi behöver nog inte oroa oss för att Växjö Lakers lägger vantarna på en MIF-fjunis som ingen kommer ihåg efter nästa säsong.

Vi får skopa själva!
Skulle tro att Waltin tar med sig 1 def o 1 fw från DIF.
P A Lundström är utan kontrakt liksom Rickmo o Forsander.
Om nu Hirsch går till HV, så går Petter Rönnkvist utan kontrakt
o Waltin har haft med honom att göra tidigare så det kan väl vara ett tänkbart alternativ.
Annars tycker jag det är konstigt att det är så "tyst" runt de flesta klubbarna, utom de största. Vad väntar alla på?

Sv: APPROPÅ HIF
Fransson: Det lär inte finnas så mycket att scoopa den närmaste framtiden, om man inte menar vem i laget som kan häva i sig mest tjeckisk pilsner *s*

Fransson: Håller med dig. Det hade varit roligare att läsa lite om rögles lag inför nästa säsong.

fritte rbk: Är det bara jag som tröttnat på att vakna på morgonen och läsa 11 artiklar om HIFi NST/HD??

Daniel Rooth, scoopa i hop något nu!!!!!!!!!!

APPROPÅ HIF
Jag tänkte på det att Helsingborgs kommun gick in och hjälpte HIF med några miljoner.

Nu är det väl egentligen så att Helsingborgs kommun istort sett "äger" HIF, och det gör väl i princip spelarna till kommunalanställda.

Undrar då om de oxå kommer att gå ut i lönestrejk:)

Sv: Karmhag till Brynäs?
Patrik: Du, den var _väldigt_ långsökt. Tror aldrig jag klarat att komma på den utan hjälp... ;-)

"Alla lösa går om!" ;-)

Mygel:
Det är precis så som "gripen66" säger.
Det kan bli en säsong till o då blir det i Leksand, allt beror på frugan ....

gripen66: tja, är man "gripen" så kan man kanske vara terrorist? fast jag får erkänna att det var lite långsökt. Töm å glöm...

Sv: Henrik Blomqvist
Säger väl sig själv att Rögle inte är intresserad av någon Malmö fjunis.

Patrik: Hur menar du nu? ;-)

Ebbe: Det var inte Blomqvist. Det var den nissen från Tyringe som dessa tre var intresserade av. Blomqvist har enbart varit aktuell för Lakers hela tiden.

Ebbe: Oki, har inte läst det. Det kanske han var då.

Ebbe: Vet ej... Men detta känns inte alls bra ....Det hade känns bättre om vi kunde behålla våra bra spelare och förbättra laget... Men som det ser ut nu så kommer bara att ersättas och inte förbättra... =(

Som jag vill hade, om vi bler av med en bra spelare så skall det ersättas med två bra spelare och inte en!!!

Min önska! =)

nicke: Men där stod om någon MIf spelare för ett tag sen i NST som båda Rögle, Mif och Lakers var intreserade av. Var det inte han?

Ebbe: Tror inte det

Henrik Blomqvist
Var inte Henrik Blomqvist aktuell för Rögle med?
I alla fall så är han klar för Lakers=(

gripen66: med tanke på ditt nickname, så börjar man ju undra ;-)

Mygel: Greg kommer att spela för LIF en säsong till - om man kan få över honom till denna sida Atlanten... Hans fru törs inte åka till Europa tydligen. Al Qaida har ett synnerligen starkt fäste vid Siljan tycks hon tro... ;-)

Joinzzon: Jag fick för mig att Greg BRown skulle lägga av?? Står så på Hockeymagasinet iallafall..

Inga nya spelare idag. Dock en till som vi kan avskriva; Magnus Gästrin skrev på för MoDo igår.

Sv: PL!
nicke: Hoppas nu Rögle fortsätter samarnbete med Jonstorp genom att låta J spelare från Rögle spela där..

fillart12: Jepp, nu är det klart att PL tränar Jonstorp nästa säsong.

Sv: Halvardsson
David Halvardsson har förlängt med Timrå!!

Sv: Jonas Nordquist
Stigsson: jo ja vet va rykten är men det ska ju vara lite sanning bakom dom oxå, :)

t0rre: Ett rykte är ett rykte, vet du inte vad det betyder så kan du slå upp ordet. Att påstå att en sida som bygger på idén med just rykten ska vara trovärdig så tror jag att du har missuppfattat en hel del.

Nike89:
Kan, kan han. Men jag skrev att det inte var så troligt .....
Ang. att Halle ska till Lakers så står det i tråden Halvardsson lite längre ner på denna sida .....

Joinzzon:Kan och kan..Man har ju skrivit kontrakt med Fredrik Svensson.Angående David Halvardsson är han då enligt hockeymagasinet aktuell för nykomlingen Växjö.

Nike89:
Norda ska INTE till Leksand. Man söker en 1:e center som ska ta Karlbergs plats. O jag skulle inte tro att det är Norda .......

t0rre:
Leksand lär ju inte vara så troligt .....
I kväll har man ju skrivit kontrakt med Fredrik Svensson o enligt dagens DalaDemokraten så fattas det bara en back. Den platsen är bokad för gamle Rögle spelaren Greg Brown.

t0rre:Den är okej.Det är ju faktist administratören på sidan som bestämmer vilka rykten som ska vara med.

Nike89: taif.nu är ju sååååå trovärdig

Hade Leksand ryckt i Karmhag lr? :/

mn båstad: Ingen aning. De diskuterade Karmhag inne på Brynäs forum för ett tag sedan. Vet inte vad det egentligen handlade om.

Mygel: Men där stod det ju fler än en klubb LHC, Leksand, Luleå och Brynäs, varför står det bara Brynäs?

Mygel: Om mitt minne är friskt så brukar Karma vänta ett tag innan han skriver på eller i detta fall nu ger klartecken att han inte bryter kontaktet. Möjligt han fortfarande går och väntar på anbud från högre makter..

mn båstad: Det har de väl tagit efter hans uttalande i HD?

Karmhag till Brynäs?
Läste på hockeymagasinet att Karmhag rycktas vara påväg till Brynäs, jag hoppas verkligen inte att Brynäs går in och plockar han också ifrån oss

Nike89: Det står ett par rader om Halvardsson här.

Jag vill gärna återse Halle i Rögles tröja!
Jag tyckte han var stabil och sakna han mycket sässongen efter han stack.

Gasolin: jo det ska han göra "otto" kommer från jerri snacka med han för ett tag sen ha D

nicke:Okej.Det verkar finnas i alla fall ett par styckna på Timrås gästbok som vill ha kvar honom.Han är i alla fall inget för Sundsvall Hockey.

Nike89: David Halvardsson, jag läste det i någon tidning härom dagen, det står även på hockeymagasinet.

Tuborg:Menar du Johan eller David?Johan tvivlar jag på eftersom Senaste nytt är att han är aktuell för Oskarshamn.Men det är inte helt klart att Halvardsson blir klar för dom. Han har nämligen fått ett bud från NHL-klubben NY Islanders och han ska dit till Juni på ett läger.Om det inte blir Islanders är dock Oskarsham heteste altenativet

« · 273037 · »