half: Tyckte han hade alltför stora brister i försvarsspelet + att hans längd spelade in eftersom han hade svårt att få stopp på motståndarna vilket renderade i rätt så onödiga utvisningar. Jag är dock säker på att han kommer att bli en bra förstärkning hos Hämmes. I Rögle hade han dock inte platsat tyvärr.
Mygel: näe det kan jag håller med om men han fick ju nästan aldrig spela.....man göra inga poäng på bänken... Men kan ju fråga sig om det har med länden att göra ?
Enligt Hämmes hemsida så ryktas D. Larsson till Hämmes. Som i vanlig ordning så är Hämmes supportrarna överlyckliga över ett sådant här klass nyförvärv om han dyker upp. Kul för Daniel om det blir så. Han slipper iallafall spela div 1 hockey till hösten.
Tänkte bara förvarna alla som håller till här inne på hockeysnack att det kan bli så att Hockeysnack stänger ner för sommaren antagligen under eller efter helgen. Det ä inte säkert att hockeysnack kommer tillbaka till höst.
Jag är dock säker på att AIA:s mycket duktiga webmaster kokar ihop en lösning snart som vi kan flytta över till under tiden alternativt permanent.
Mygel: Men för jävelen, trötta mig! Tillhör snubben med röd peruk och trumma IKOs "klack"?? Var fullkomligt övertygad om att han ingick i någons slags frustrations terapi (sexuell sådan kanske) eller hade rymmt från dårhuset...
Man skulle lika gärna kunna släpa in en tändkula från början av 1900-talet i det där skjulet, så hade den kunnat stå och banka för sig själv dagarna i ända, och rödtoppen kunnde åter låsas in... Det är marginel skillnad på det ljudet. Kallar man det stämmningsfullt, då får man säkert orgasm av att få tånaglarna utdragna...
QP: Försök inte sno trianglen från mig bastkjol och triangel det är jag det så försök inte.
Jodå ryktet som dom talar om kommer kanske från Örebro dövskolorna i örebro är ju centrum för döva dom gillar det kanske ska ta en döv kille med nästa gång till Oskarshamn och få det bekräftatdet.
Men ingen som är på besök i den hallen kan ju ungå att påverkas av trumman någon annan stämning hördes iallafall inte tvärs över isen Mitt minne därifrån var smärtsam huvudvärk Hur kul är det på en skala 1-10 då tro att stå sidan om dåren vid trumman.
Nä förbjud skiten det måste gå att göra med någon miljölag det finns ju regler för hur mycket oväsen det får finnas i en lokal där folk ska finnas.
Mygel: Jaha, det va därför Eriksson stack, de va inte pengarna utan trummorna som avgjorde! Nu får du kolla upp med våra spelare vad dom gillar för slags instrument, så inte alla sticker till IKO nästa säss! Belix kunde väl lira bastuba o du trombon, OE tar (det)piano o jag e en jävel på triangel, Fritte o Hasse T spelar på kam, Jeepen slår på stora trumman o Jersmyr slår sig för knäna! Sen kan IOK känna sig blåsta och vi kommer att ha så många namn o välja på till nästa säss så jag vet inte vad........ -Det roliga är också att ryktet spridit sig i hockey-Sverige-, ja men vad då för rykte, vad tycker "hockey-Sverige" egentligen!! Bryr dom sig??
QP: Matte Carlsson kommer skrinna från det mesta i den serien. Tyvärr har inget målsinne och poängproduktionen har inte direkt varit lysande men det kan ju komma med mer speltid. Jag rekomenderar dej att leta upp en sekvens i en elitseriematch i höstas som sändes på Canal+ där Matte visar prov på hela sitt register genom att göra något av det snyggaste som setts.. kommer inte ihåg om det var borta mot dif eller vilken match det var. Visst kommer han tillföra ett allsvenskt lag en hel del. Kan tänka mej att han går in i en andra kedja. Jämför man han och Forsberg så är Matte en spelare som möjligen kan spela elitserien i framtiden och Forsberg en spelare som hör hemma i division ett men kan när han är fullt utvecklad ta en plats i Tierp om dem nu är kvar i allsvenskan.
"Många anser att IKO har bäst stämning av alla SHA-lag på sina hemmamatcher. Håller du med om det? - Självklart! Stämningen i Oskarshamns Ishall är underbar. Klacken, Moore Support, gör ett kanonjobb på varenda hemmamatch med både trummor och sång. Det är väl framför allt trummorna i kombination med att publiken kommer väldigt nära isytan som är den största bidragande del till den härliga atmosfären i hallen. - Det roliga är också att ryktet spridit sig i hockey-Sverige. Många nyförvärv har sagt att stämningen varit en bidragande orsak till att de skrivit på för klubben, vilket känns extra kul. - Stämningen i Oskarshamn är något som man måste uppleva på plats - den är helt omöjlig att beskriva i ord! "
Jag vet inte om man ska skratta eller gråta om detta är den nya tidens stämmning på hockeyarenorna? Fattar inte var de har fått åsikterna om att det ska vara bra stämmning på Oskarshamnsmatcher ifrån. De enda som kan gilla den stämmningen måste vara de som redan är döva eller inte vet hur man sjunger. Min åsikt är att Oskarshamn, tätt följt av Hämmes, har seriens sämsta inramning på sina matcher. Hur stämmningsfullt är det med en psykotisk tjomme som står o bankar sönder sin arm på en trumma så att ingen, varken hemma eller bortaklack, kan sjunga??
Pyttemjuk: Tror inte att vi ska vara direkt oroliga för ekonomin. Rögle har , förhoppningsvis, lärt sig en rejäl läxa under 90-talet. Något som många andra lag ännu inte har lärt sig. Jag har fått den uppfattningen att Nordstrands anda fortfarande vilar inom föreningen och att man försöker vara så sparsam som möjligt. Den största utgiftsposten jag kan se är just Waltin, då han dels är ett stort namn och dels är den ende i truppen som är heltidsanställd. Tror att Waltin kostar en hel del om man jämnför med Melin t.ex. som enligt uppgift fick 40.000 spänn av sin lön från Brynäs.
Tror att vi kan glömma Gage. Ser ingen anledning varför han skulle välja Rögle framför t.ex. ett fett kontrakt i AHL eller ute i Europa.
Joinzzon: Helt rätt....inget ont om Wolle...men vill man inte att Wolle och en annan toppmålvakt skall slåss om förstaplatsen? Wolle gillar utmaningar, tror han är sugen på lite konkurens!!
Pyttemjuk: Inget att oro sig över...RBK är INTE HIF... Rögle gick 1,7 milj plus förra säsongen..nu kommer sponsorpengar för denna säsongen att plussas på de 1,7, eller vad det nu blir efterspelarköpen....tror själv oxå att Rögle kommer att snitta mkt högre publik än förra året, vilket innebär större intäkter.......
Fransson: Jag såg detta i natt ang. Gage innan jag gick o lade mig o då tänkte jag att jag skulle skriva en tråd om just detta;-)
Visst han ska säkert ha bra betalt, men om vi ska gå upp så krävs det en målvakt som kan vinna matcher åt oss även om övriga laget inte spelar bra. Vi som ser alla matcher här uppe, vet ju att Rögle inte kan vinna mot t.ex topplaget Mora!?! Har man då en målis som Gage så skulle vi kunna vinna även sådana matcher med typ 0-1 ;-)
Jajoja... nog tycker jag precis som de flesta andra, att RBK ser ut till att få en riktigt bra trupp. Det blir inte mindre intressant av Pärsons uttalande angående värvning av klasspelare. Dock finner jag det samtidigt en smula oroande... Har Rögle råd med detta? Finns pengarna? Det skall värvas åtminstone en målvakt, som då inte förväntas vara sämre än Wennström. Till detta skall eventuellt värvas en back/libero/stoppkloss, som dessutom skall vara högklassig (som jag förstår det innebär detta att vederbörande håller HÖG elitserieklass). Sånt kostar pengar. RBK har redan dragit på sig ganska stora utgifter, gissar jag. Waltin jobbar antagligen inte för ett halvt kilo kaffe och fribiljetter till familjen. Inte resten av laget heller...
Antagligen oroar jag mig helt i onödan, och blir betraktad som olyckskorp, bakåtsträvare och tok-neggo. RBK´s styrelse och ledning vet säkerligen vad de sysslar med. Som egen företagare vet jag dock att man inte skall investera innan pengarna är intjänade. Det vet säkert alla andra också, men jag vill inte se att Rögle gör en "Björklöven", dvs en ekonomisk kraschlandning beroende på eventuellt uteblivna sportsliga framgångar. Då väntar jag hellre på ett eliserieavancemang ytterligare en eller två säsonger.
Swajn: Jättebra! Men du har redan postat det en gång tidigare. Kanske lättare om du tar kontakt med Ljunggren eller någon annan i AIA som har hand om verksamheter kring klacken.
Kanske bara e dumt förslag men skriver det ändån. Vad sägs om att göra en gång upp till klacken, Typ bara 2 "band" ända nerifrån upp till klacken. Och så när det är en typ 15 minuter kvar tills matchen så tar man bort bandet ock icke skrikande kan ställa sig i gången. Gången behöver ju typ bara vara en meter bredd. Tänk själv Rögle-Topplag = Mycket folk. Kommer man typ en halvtimme innan match och där är mycket folk så är där helt packat där nere men oftas plats i klacken. Om man då gör upp en gång som sedan plockas ner när det är en kvart kvar till matchstart, så hinner gången fyllas med icke sjungande folk. Man skulle då kunna gå ut med Kvart innan, Klackplats! Antagligen skulle detta innebära en ännu bättre klack! Bara ett förslag!
Är det någon som klarar av att sätta upp truppen i torpeder, halvbackar och liberos m.m? Består en femma av en libero, två torpeder och två halvbackar eller finns det fler benämningar?
Knugen: Forsberg är nog uttagen till observatör (spelar 6 .e man i Waltins system, syns inte men finns ändå). Betr Mattias så gav han ett väldigt sympatiskt intryck, lättpratad o intresserad av klubb och omgivning, hoppas han är lika bra som spelare!
Junior: Hehe, Nordquist blev det kanske för mycket för (två fulla landskronabor som hänger på honom hela kvällen kan ju skrämma iväg den tuffaste). Månsson ville ju Rögle ändå inte ha kvar.
Är det bara jag som tycker det är lite skumt att officiella sidan inte får någon information om spelarvärvningarna innan HD o KvP får det??? Jag menar Rögles policy denna säsongen har ju annars varit att först presentera nyheterna för supportrarna.