1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27220 inlägg · 5186 ämnen
« · 292145 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Kolla in
Junior det var verkligen Röglesdrömfemma du hade på din presentation...

Vem är nu den "STORE" proilen då?

Junior: Klart ni är populära alla gillar väl en så ren och fin stad Som Landskrona. Synd bara att ni inte alltid kommer till hallen det finns ju så mycket som kan hindra er. *s*

Kolla in
Kolla in tipparligan. Ännu en STOR profil från Landskrona har anmält sig. Sanslöst så populära vi är

Laxakross på Söndag!!
Nu ser vi fram emot när Rögle tar grym revansch på söndag...Jag längtar redan.... puss på er

Sv: "mif-såpan"
Belix: om någon är Miffare så är det väl du..... Nej snacka inte om det laget... Hela vår gäst bok handlar om det räliga laget!

Sumo: Inte trodde jag att du brydde dig om vad miffarna tyckte men du är kanske en smygmiffare:-)
Det finns ett bra läge i tyckandet om Mif som ligger någonstans mellan hata och gilla och det är: Finns dom, inte i mina ögon iallafall Man kan ignorera dom helt, dom är som löddret efter såpa mest luft.

Fritte:
Håller med dig inga av dom eminenta ramsor som finns på lagret hördes i burken det var tråkigt. Dom kunde ju haft med
"Svinkopper har ni allihopa....."

fritte rbk: Nu skiter vi i "percys pågar".

Min sammanfattning på såpan är att det bara är en massa lödder, inget att ha med andra ord.

Go Rögle!

Sumo: Nej,nej och åter nej. Jag gillar inte Mif.

självklart berömmet till klacken helt klart rätt, men det tror jag nog beror på att klacken får upp stämningen så fantastisk (oftast:)), inte för att de "hatar malmö"..........

Vad jag menade var : det visades inga av klackens iövrigt suveräna ramsor. Om jag inte missade det helt, isåfall...

fritte rbk: Du tyckte det var tråkigt att se Röglefansen skrek hatade Mif men det gjrode ju nästan hela hallen.. Så om du inte tyckte om det så då måste du ju gilla mif... Fast att jag vet att du är Röglesupporter...
Om du såg avsnittet så hörde du väl också hur Mif spelarna berömde Rögleklacken o sa att Rögle hörde hemma i högsta serien!

Sumo: håller med dig att det var en engångsföretelse, jag såg gårdagens avsnitt av samma anledning som du gjorde.

Vad får dig att tro att jag gillar mif, det kan jag inte förstå.....

fritte rbk: bara hatande? Det gör ju alla Röglefans... Gillar du mif eller?

Själva dokusåpan är så patetisk så att man kan spy. Såg den igår och det var bara för jag visste att dom skulle sända ifrån Ängelholm.. Men nu ska jag aldrig se den patetiska såpan mer..

Ha det bra.. puss

Förklaring.
Detta har inte men Rögle att göra, hoppas det går bra ändå.
I min presentation så står det att jag är från Helsingborg, men håller på
Malmö FF när det gäller svensk fotboll.Många tyckerf det är konstigt förmodligen.Har aldrig gillat och kommer aldrig att gilla Helsingborgs IF.
Som sagt det hade inte med Rögle att göra, men hoppas det är ok ändå

Hälsningar
Jan Linde

"mif-såpan"
Jag såg lite på den där såpan om mif igår. Pinsamt.

Kul att dom visade lite från festivalen men det var mindre kul att de bara visad "hatande" röglesupporters. Ingen speciellt bra reklam för rögle, men det var ju ändå mif som var på besök....

Go Rögle

Sv: Oskarshamn
fritte rbk:
Det lät som ett talesätt från listerlandet.
Matrialaren får väl utöka sin utrustning med ett par håvar i lämpliga storlekar.

Belix: Ja vad är det dom säger? "ropa inte hej innan fisken är ombord",
Bara för Röglespelarna att komma ihåg att ta med håven........

fritte rbk: Inte helt fel Mörrum har ju inte gått alltför bra sista matcherna men vi får inte glömma att dom överaskat förr vi hade ju probblem med dom i fjor

Belix: Appropå Mörrum kommer uttrycket "munsbit" väl till pass när ett uppläxat och revanchsuget rögle tar emot dem.

Go Rögle!

Broder Daniel:
Helt klart kan det vara nyttigt att inse att man inte är oslagbara. Tror säkert att Mörrum får betala priset för den förlusten. Men tydligen var det en total kollektiv kolaps i ugglebyn. Kan tänka mig att Waltin har haft en del att säga efter matchen.

Oskarshamn
Bara ta nya tag, revansch på hemmabanan! Kan vara nyttigt att förlora osså!

Sv: Tack Markus
Jaja, en annan har ju jobbat under förmiddagen.
Fast lunchsurfning på SpS gör ju att eftermiddagen går lättare att överleva

Sv: Tack Markus
Belix: Och jag hann inte denna gången heller. Det är bara att gratulera dig Belix.

Tack Markus
Underbart nu är det igång igen och till min förtjusning fick jag vara först denna gång :-)
Där fick du Patrik :-)

24 timmars!
Glöm inte att anmäla ett AIA-lag till vår innebandyturnering den 5-6 september!

Ha en riktigt skön sommar alla hockeyälskare!

PS. Det är inte jag på bilden i min presentation! DS!

Sv: säsongen
Hardmen: Plausibelt...

Mygel:

Södra:
1. Rögle - på pappret det bästa laget och den bästa tränaren
2. Bofors - dom har ett effektivt s.k spelsystem
3. Växjö - intressanta nyförvärv med Torsten Yngvesson i spetsen
4. Oskarshamn - ruggig defensiv som har förbättrarts ytterligare med Magnus Eriksson som nyförvärv

Outsiders: Nybro och Västerås

Norra:
1. Skellefteå - får dom spelet att stämma går dom upp i elitserien
2. AIK - ser bra ut på pappret
3. Hammarby - har tappat ett par bra spelare men går vidare ändå
4. Nyköping - finns inga andra bra lag att välja på

Outsiders: Möjligtvis "Löven" om dom inte går i konkurs

Stoffe Starck och Mattias Carlsson delar på första platsen i Södras poängliga med 34 poäng var...
Forsberg vinner utvisningsligan och Wolle vinner målvaktsligan!!

Sv: Efter Helgen
Mygel: Hehe.. här är vi alla likasinnade, så tänk er ett inhängnat område med 15.000 av mig... :) Våran egen "Ozzy" verkade också trivas när jag träffade honom igår.

Jag är skitig, trött och svettig efter allt rockande. Jag älskar detta!

lumberjack:

Södra:
1. Rögle
2. Västerås
3. Bofors
4. Oskarshamn

Norra:
1. Skellefteå
2. AIK
3. Hammarby
4. Nyköping

Tror att de fyra översta i norra kommer att vara rätt så outstanding och dessa fyra kommer att vara klara rätt fort. I södra tror jag Rögle säkrar SA platsen först. Det är ovisst om vilket lag som tar den 4:e platsen, men Oskarshamns ruggiga defensiv tror jag lyfter dem in i SA, även om de kommer att hamna allra sist där igen, precis som förra året.

säsongen
Södra:
1.Rögle
2.Bofors
3.oskarshamn
4.Västerås

Norra.
Hammarby
2.Aik
3.Skellefteå
4.Nyköping

dom tror jag går till superallsvenskan:

Poängkung södra allsvenskan: Stoffe Starck
Bästa defensiva back: Magnus eriksson iko
målvakt. wolle

Sv: Matchtröjor
OE:
Vilket väl i sin tur innebär mer klirr i Röglekassan?
Lös ut Kenny!

bon scott: Exakt samma som förra året. Enda skillnaden är att det blir mer reklam.

bon scott: Nop, men när kan man börja bjuda på förra säsongens tröjor? Med min skrala ekonomi så får det nog bli Marcus Ringströms tröja för min del :)

Matchtröjor
Är det någon som vet hur dom nya matchtröjorna ser ut?

Sv: Efter Helgen
The Punisher: Stackars alla de andra människorna på festivalen :(. Nog sista året de anordnar det, nu när Punisher kommer.

Efter Helgen
Då var det dag att ge sig av mot tre dagar myggor, solbränna, tält och framförallt, HÅRDROCK! Just det, nu beger jag mig mot Murrumsland iklädd Röglematchetröja, och mot Sweden Rock Festival.

Vi får hoppas att när man anländer hem, så finns det ett eller två nyförvärv presenterade.

Tack Care!

Sv: Forsberg
Mygel: Det var inte första gången Forsberg var i USA och förra gången var det inte speciellt mycket som hände. Men det är klart skall ni spela torpedhockey kan han väl vara okej som torped men förvänta er inget konstruktivt. I SSK var han en budgetlösning i fjärdelinen den säsongen vi gick upp han var ju typ junior. De gick in och spelade noll-noll.

Sv: Grisa-Pelle årets idrottsman
Mygel: Bara att instämma i hyllningskören. Grattis Pelle!

Sv: Grisa-Pelle årets idrottsman
Ljunggren: Som sagt, Pelle e kung!!

Grisa-Pelle årets idrottsman
Saxat ur dagens NST:

"ÄNGELHOLM. Mötet tog inte många minuter och Idrottsringen var förhållandevis enig när pristagarna utsågs vid ett möte i Stadshuset. På plats fanns förutom Idrottsringens arbetsutskott med Lars Wahlgren i spetsen även bland andra ordförande i kommunfullmäktige Ingvar Eriksson.
Första utmärkelsen, och kanske även det tyngsta, som det beslutades om var Årets aktiva idrottsman under 2002. Efter en kort diskussion utsågs Rögles Pelle Svensson till årets idrottsman. I motiveringen går att läsa att Pelle Svensson under hela säsongen varit ett föredöme och en ledare på isen. I hans karaktärsdrag finns att han är stark och dessutom en kämpaspelare. Han har också haft stor betydelse för Rögles framgångar.
– Det är en ishockeyspelare som skulle platsa i vilket elitserielag som helst, säger Lars Wahlgren.

Bland konkurrenterna till titeln fanns Sofie Ström, Ängelholms IF, Kristoffer Esbjörnsson, Ängelholms simsällskap, Zacharias Fransson, IFK Rössjöholm och Sjöalt samt volleybollprofilen Kerstin Ranberg i EVS.
Till Årets ledare utsågs Anders Åkesson från ÄLI-basket. Han hade egentligen bara konkurrens av Christer Sellin, även han ledare för ÄLI.
– Åkesson jobbar i det tysta. Han har varit ledare för ÄLI:s ungdomsavdelning under många år och gör en otrolig arbetsinsats, säger Lars Wahlgren.
Årets idrottspersonlighet blev Erik Berlin, Össjö idrottssällskap. Trots att han hunnit bli 58 år hoppar han ibland in i Össjös B-lag och spelar fotboll när det behövs.

– Han är Mr Össjö. Berlin har gjort över 1 000 seniormatcher och varit styrelseledamot i klubben i 30 år. Han är dessutom alltid inriktad på fair play, säger Lars Wahlgren.
De andra som nominerats till Årets idrottspersonlighet men inte fick utmärkelsen var Agne Olausson, Ängelholmsbygdens ryttarförening, Peter Andersson, Strövelstorps GIF och Ingmar Järdler, Ängelholms FF.
Utdelning av priserna sker under nationaldagsfirandet i Hembygdsparken på fredag.
Det är idrottsföreningarna själva som tipsar Idrottsringen om tänkbara kandidater.
– Vi skickar ut brev till dem i januari om att det är tid att lämna in förslag. Om inte klubbarna tipsar oss så vet vi inte vad de tycker, säger Lars Wahlgren."

Sv: poänkung
Hardmen:

Arlbrandt poängkung

Eriksson bästa nyförvärv...

Ocj ja...Pelle é kung, så é de bara =)

Junior:
Stoffe poängkung

Tano bästa nyförvärv

men Per-Johan e ändå bäst

Arlbrant poängkung.

Carlsson bästa nyförvärv.

Togge gillar jag ändå skarpt :o)

lumberjack: Tror det står mellan Wågström, Arlbrandt och Stoffe, med Carlsson som outsider.

poänkung
vem tror ni blir Rögles poängkung i år då?

eller bäst bland nyförvarven?

själv tror jag att stoffe starck gör en lysande säsong både poängmässigt som annat

Sv: Hockeysnack
QP: Anledningen till att det stängs är att Marcus, som håller i HS, har avslutat sin anställning på Hockeyligan.se och därmed har de ingen som kan hålla i det längre. Han arbetar nu med att försöka hitta ett sätt att föra över HS till en egen server så att det kan fortleva. Vi får hoppas på det bästa.

QP: Vi kommer att ta fram ett forum så helt utan snackställe kommer det inte att bli finns ett prov på bildsidan nu men som sagt det är bara omifall nu katastrofen infinner sig och Hs tar semester på obestämd tid Info kommer att komma på AIAsidan

Mygel: Det är väl Magnus som inte kan hålla fingrarna i styr! Det jag är rädd för är att vissa klubbstyrelser tycker att det riktas för mycket kritik mot dem från fansen sida, och därför vill tysta HS!
Den anlednngen får absolut inte ligga till grund för några som helst förändringar!
Det är ju så oehört bekvämt o kryssa mellan GB:erna genom en enkel klickning istälet för att hålla på o logga in o ut hela tiden: Vad som gäller är väl närmast att bearbeta dom dönickar som inte använder sig av HS(eller kommande alternativ). Annars tycker jag att GB:n har ett bra upplägg o lätt konversation jämfört med en del interna forum som både är krångliga o klumpiga o svårgripbara. Men OK, stäng gärna fram till slutet av juli men då gäller det att AIA eller Sv.H-Fans kan komma ut med viktiga meddelande på sin sida, om och när det är aktuellt!!

QP: Haha, jag kan lova dig att jag inte sitter och ljuger om en sådan sak :)
Killen som håller i HS håller just nu på att jobba på lite olika alternativ. Förhoppningsvis kommer vi att kunna ha kvar HS efter sommaren. Dock så kommer HS att stängas över sommaren, det är jag rätt övertygad om.

Man vill ju inte förlora HS nu när man har blivit målspottare ;)

Mygel: Låter jävligt kryptiskt! Dessutom när är, inom kort!! Hoppas du har bra på fötterna för det är jävligt allvarligt om det är sant, ett stort ingrepp i yttrande o medelarfriheten!

Sv: Dynamit Danne
Mygel: Jo..... Rögle ser skit bra ut i år... så det är kanske lika bra att han sicker för han har kanske inte mycket att hämta... Annars bler det väl bänken igen för honom!

Men han kanske gör bra nytta i hämmes i stället!

« · 292145 · »