Hjärta hade de bara när de spelade mot MIF. Då spelade de bra, hög intensitet och smällde på i alla lägen. Nu åker alla bara omkring och glor. Det är inte många utav nyförvärven som har imponerat på mig, möjligtvis Tano i såna fall som har varit hyfsad. Rena turen att det att det inte blev förlust igår, hade inte Wolle gjort den kanonräddningen i två mot en läget i slutet hade blivit förlust.
Mygel: Håller med dig helt och hållet, fast detta va nästan sämre än Nyström hockeyn.
Belix: för att spinna vidare på såpa-temat, kanske en kamera, i omklädesrummet, kopplad till en storbildsskärm vore något. bara så att vi verkligen ska kunna veta vad som händer i matchens avgörande skeden.....
fritte rbk: Man kan aldrig vara nöjd när en matchs höjdpunkt utspelar sig i dommarens omklädningsrum. Publiken har rätt att kräva mer än det som bjöds i gårdagens sömnpiller. Vill man ha mycket folk på läktaren finns där inte utrymme för sådana matcher som den i går.
Sumo: Pinsam tillställning igår, men man får ju vara nöjd med det lilla. Det blev ialla fall 2 p. Om det är någon gång RBk skall göra djupdykningar så är det nu. Som sagt man får vara nöjd med det lilla!!!
Håller med alla att detta var riktigt skräp ifrån Rögles sida. Men laget har sagt förut att det tar lite tid innan det sitter där. Men mörrum ska man för f-n slå utan klubbor (nästan iallafall) . håller med dig mygel att det påminner om Nyström för tillfället men jag tror att detta kommer att bli jävligt bra till sist!
Och till alla er som inte var där: ni missade ingenting förutom att det avgjordes på en straff som inte gick i mål...
Nya tag nu mot Västerås på onsdag så kanske hallen blir lite mer välfylld på fredag då Iwarsson o måssa kommer på besök! det ska bli intressant..
Rögle, nu måste ni ta er i kragen och visa att ni kan spela hockey!
Mygel: Det är ju uppenbart att Waltin förväxlat sina pärmar i flytten till skåne. Han skulle tagit med sig den märkt "Torpedhockey", men av någon anledning blev det den märkt "Sjunkbombshockey". Kan inte någon upplysa honom?
Mygel: Dagens match var inte mycket att hänga i julgranen. Tyckte att Arbogamatchen var dålig men det här var ännu sämre och då syftar jag inte enbart på resultatet. Tycker att anfallen går alldeles för långsamt så motståndarlaget hinner ställa om till försvar och vi får nästan aldrig några frilägen utan precis som du skriver så startar nästan alltid anfallen med att alla spelarna är på linje i egen försvarszon. Inte konstigt att det blir svårt att få några riktigt bra lägen framför motståndarkassen då. Sen så fungerade inte spelet i powerplay heller. Tycker att Rögle borde fått in minst ett mål idag med tanke på hur många utvisningar som Mörrum drog på sig. Speciellt när man fick spela ganska länge fem mot tre.
Känns som Rögle har varit väldigt mycket upp och ner hittills under säsongen så man får väl hoppas att spelet snart börjar fungera bättre så det blir mest upp i fortsättningen.
Ebbe: Enligt Waltin på presskonferensen handlade diskussionen enbart om det skulle vara mål eller inte.
Annars är det mycket positivt om denna matchen. Usel insats av Rögle och en fenomenal insats av Peter Johansson i Mörrums kassen.
Någon annan än jag som får vibbar av Lars-Fredrik Nyström hockey när jag ser hur Rögle spelar nu?? Varje anfall startas ju av att hela femman går ner i försvarszon för att därefter anfalla på linje. Under Melin fick vi massvis av mål genom att en eller två forwards låg o lurade uppe vid blå för att ta emot en pass genom mittzon.
Jag trodde torpedhockeyn skulle vara offensiv? Som det ser ut just nu så är det en sämre variant av Nyströms spelsystem utan den viktiga defensiva biten.
The Punisher: Du tar alltid så lång tid på dig en så tråkig match kan det inte ta så lång tid att skriva om. Möjligtvis om du direktrefererar straffläggningen*s*
HasseT: Eftersom Mörrums målvakt slängde klubban blev det automatiskt mål. Ena linjedommaren sa till speakern när de andra två dommarna hade gått ut att de diskuterade om Rögle kunde få byta straffläggare.
HasseT: Jag vet inte om Byström gjorde mål eller ej, men kan målvakten ha gjort något som störde Byström så att det automatiskt blir mål?. Speakern sa att Rögle ville byta straffskytt eftersom straffen skulle gå om. I övrigt så var det en dålig match av Rögle.
[u]I dag kan du vid AIA:s bord göra följande.[/u] [f]» Hämta ditt medlemskort i AIA. » Teckna nytt medlemskap » Förnya ditt medlemskap Sista betalningsdag är den 1/10 » Köpa vår snygga halsduk » Boka supporteresa till Halmstad 5/10 » Boka supporteresa till Ljungby 12/10[/f] Vi kommer att finnas där när dörrarna öppnas i pauserna och efter matchen Platsen är till vänster om lilla isen. Priser och annan info hittar du på AIA:s sida
Rainbow: Tror inte att HIF o BoIS har betytt så mycket för publikintresset, däremot så har det nog kännts på sponsorsidan. Om ni kommer ihåg från elitserietiden så var inte publiksiffrorna så där fasansfullt mycket större än idag när vi spelare i SA. Det var som mest publik året innan vi gicke upp eftersom Rögle vann alla matcher då. Så funkar det: vinster = mer publik.
Sen när det gäller Rögle så lever en del av looser stämplen kvar bland folk i NV-skåne efter vårt hårda fall ut ur elitserien. Men det tycks som om denna stämpel är på väg att tvättas bort, så om några framgångsrika år så kanske vi återigen kan dra lite stor publik till ishallen.
... att det äntligen är match ikväll, och en chans till revanch för nederlagat uppe blan reaktororna i onsdags. Det var långa mil hem, som det alltid är de få gånger man åker hem utan de hett eftertraktade 3 pinnarna. Låt nu Lax IF få sota för detta ikväll...
Rainbow: Jag tycker överhuvudtaget att Sveriges komentatorer är kassa. De är rädda för att hurra m m, verkar det som. När man hör på en NHL-komentator låter det helt anorlunda.
HasseT: Det är vi nog ganska överens om. Kommentatorerna på trean är ju en katastrof. Tycker att svenska ishockeyförbundet borde bry sig lite mindre om vilken kanal som betalar bäst och prioritera att VM kommer tillbaka till SVT. Sen kunde man kanske hoppas på att Arne och "Ankan" kunde kommentera det hela så hade nog intresset för hockeyn ökat igen. En annan lösning som jag tror skulle vara bra är att ungefär som EM-slutspelet i fotboll bara ha ishockey-VM vart fjärde år med alla spelare från NHL. Då skulle OS och VM överlappa varandra på ungefär samma sätt som EM och VM i fotboll.
Rainbow: Tv4 har ju hockeykväll. De brukar skiftas lite om sporterna och sånt har jag märkt. Men jag tror att hockeyn förlorar väldigt många intresserade (eller vad man ska säga), som ni säger, eftersom VM sänds på trean. thanks for mich.
Belix: hehe, märkte att det blev lite sånt konstigt... liksom, 'vem bryr sig om det' ungefär.. Men men.. ville mest framhäva att det vore kul om det blev en träningshall och om det blev lite mer 'allmänhetens åkning'.
Mygel: Ligger nog mycket i det där med att hockey och fotboll slåss om nästan samma publik. När man tänker efter så känns det som att vi idag har exakt den omvända situationen mellan fotboll och hockey som rådde under början på 90-talet. Känns svårt att säga vad det kan bero på men den där NHL-fokuseringen kan säkert vara en del i nergången för ishockeyn. Bara det att de flesta klubbar i mitten på 90-talet började hitta på nya mer NHL-inspirerade klubbnamn och nya klubbmärken som såg mer eller mindre egendomliga ut, man började med cheerleaders osv. Tror att många tyckte att det blev för mycket showbiz över det hela och att själva ishockeyn kom för mycket i bakgrunden och det kan säkert vara en av förklaringarna. Sen håller jag med om att vi skulle behöva mer exponering av hockeyn på TV. Ett hockeyprogram på SVT liknande fotbollskväll skulle nog vara bra.
För Rögles del så tror jag att konkurrensen om publiken är ganska mkt hårdare idag än i början på 90-talet. Tidigare när inte HIF och Bois spelade i allsvenskan så var där nog en del som hellre åkte till Ängelholm för att se på Rögle men som nu kollar på fotboll istället.
HasseT: Vi får tacka för ett för folk i allmänhet intresant inlägg i hur en kväll för HasseT såg ut förra året :-) jag är övertygad om att många med inklusive mig har undrat.
Rainbow: Att det är dåligt med tider för allmänhetens åkning. Säg då inte att jag ska börja på hockey, för jag gick på hockey förra säsongen.. jag stack och tränade klockan 19 och kom hem klockan 23.. (måste värma upp och klä på sig m m på en timme från 19.30-20.30, sen så spelade jag i Åstorp eftersom man måste vara Väldigt bra för att platsa i Rögle..) isträningen började 20.30 och varade till 21.40.. sen åkte jag med en kompis hem alltid och han tog evigheter på sig så hemfärden blev vid 22.20.. när man kom hem så var man hungrig så fick det bli makaroner... Och jag vill bara spela för att ha kul.. Därför vore det kul om det blev lite mer allmänhetens åkning.. ha det...
Rainbow: Sjäkvklart har intresset för hockeyn minskat tillföljd av att fotbollen har ökat. Dessa två sporter slåss definitivt som samma grupper av människor. Dock så skall det tilläggas att en undersökning gjord av SCB förra året visade att om svenskarna fick välja 1 favoritsport så var fortfarande ishockeyn no 1. Men det är ju inte så att fotbollen bara helt plötsligt blev populär. I början av 90-talet funderade man i Svenska fotbollsförbundte på att helt lägga ner allsvenskan eftersom intresset var så dåligt. Under denna tid stod hockeyn i sitt esse. De två sporterna vald att gå två olika vägar under 90-talet, mycket beroende på deras förutsättningar. Fotbollen tog krafttag för att försöka återvinna publiken medan hockeyn trodde att folk alltid i all evighet skulle gå på hockey oavsett vad de gjorde. Dollarna i NHL glimmade i Svenska hockeyförbundets ögon. De tänkte att Svensson i Sverige inte skulle reagera speciellt nämnvärt om vi ombildade svensk hockey efter NHL modell. Derbygrupper och 3 miljoner omgångar. Vidare så var hockeyn så himla populärt ju så att gjorde ju inget att säsongens höjdpunkt, hockey-VM, såldes till en kabel-TV kanal som vid den tidpunkten enbart kunde ses av mycket lite procent andel av Sveriges befolkning. Sakta men säkert börade intresset för hockeyn att minska i riket och fotbollen började ta över mer och mer då de numera syntes mer i riksmedia än vad den inskränkta hockeyn gjorde. Hockeyn fortsatte att konstant skjuta sig i foten. Det trista är att fastän den gamla ****** Fagerlund har lämnat så tycks hockeyförbundet fortfarande vilja rulla skutan ut över stupet. Fortfarande verkar man tro att Sverige kan bli som NHL i miniatyr, man gör inga ansträngningar för att få ett rikstäckande media som fokuserar mer på hockeyn osv (TV4:s 30 minuters sändning är inte mycket att hurra för).
HasseT: Vad ville du säga med det inlägget: Att det är dåligt med tider för allmänhetens åkning i Ängelholm eller att du tänkt börja spela hockey när träningshallen är färdig?
Sumo: hehe jo precis, man vet hur lång tid det tar vad det gället kommunen, man får hoppas på att träningshallen kan ordnas så snabbt som det bara är möjligt, för jag har hört att det är dit den gamla ljudanläggningen ska, och först då ska man investera i en ny. jag tror att en ny hall inte bara skulle innebära bättre förutsättningar sportsligt utan även ekonomiskt, då kan man tex ha turneringar med många lag inblandade, kanske framförallt knattelag, men även äldre...
Rena turen att det att det inte blev förlust igår, hade inte Wolle gjort den kanonräddningen i två mot en läget i slutet hade blivit förlust.
Mygel: Håller med dig helt och hållet, fast detta va nästan sämre än Nyström hockeyn.
Come on Rögle