1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27218 inlägg · 5186 ämnen
« · 297607 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Irc
Hej Kom in på mRIC Random Quakenet Server #rogle

Sv: VIK-RBK
Nicke: Ok....!

Yngligen: Om du kollar nere till höger ser du "länk"

znuttis: ja...hoppas dom vinner ikväll!

Sumo: Du har rätt, hitills har han inte gjort oss besvikna.

Målskyttar
Har västerås några vassa målskyttar?

Nicke: Har du den då?

znuttis: Nån som har nått tips!?

RBK!
Ni ska vinna i kväll!!

Nu går färden mot Västerås för min o Joinzzons del........Vi hörs efter matchen!!

Yngligen: Minst oavgjort, sen blir det lottning (straffar)

Det stämmer!

Sumo: Ja tror ändå på vinst. Dom toppar Serien va!?

Nu börjar det närma sig... man börjar bli lite nervös, för man hoppas ju verkligen att Rögle tar revansch på dom.. Dom föll i bägge mötena mot Västerås ifjol!

BUSS TILL HALMSTAD!
kom igen och häng med mot Halmstad på söndag!

Sv: Vinst ikväll!
Hofnar: Du har rätt.. Men Växjö drar nog mycket folk! Det är den intressantaste motståndaren i denna serie..

Sumo:
Det finns inget direkt samband mellan poängskörd och publiksiffra i denna erbarmligt långa och tråkiga serie.
Ju fler nästintill betydelselösa matcher, desto färre går och tittar. Kvar blir vi närmast sörjande som av en eller annan anledning alltid går på hockey.
Det enda som skulle kunna dra folk i den södra allsvenskan, är om det blir streckdramatik på slutet. Med den situation som Rögle befinner sig i (väntat topplag som ska gå vidare) tvivlar jag på att det blir någon dramatik över huvud taget.

Kvar blir bara alla dessa "derbyn", som det också gått inflation i. Där har matcherna mot Troja tappat en hel del charm, eftersom de varit så erbarmligt usla de senaste åren. Tingsrydsmatcherna hade en hel del nerv, men svarta pengar skickade Smålandskogens stolthet ner i träsket. Halmstad ligger nära rent geografiskt, men några klassiska derbyn är det knappast. Dessutom har jag förbenat svårt att ta Halmstadmatcherna på 100% allvar. För mig är de fortfarande en kringresande cirkus.

Vad Röglepubliken inte har tålamod med, är tre betydelselösa matcher i veckan fram till mitten av december.

Sumo: Precis!!!

fritte rbk: huvudsaken är ju att dom presterar något! Men det är klart man ska ha tålamod men det har ju inte Röglepubliken och uteblir poängen så kommer det heller ingen publik..

Men jag har tålamod och följer Rögle oavsett hur det går!

COMIS ET FORTIS

Ambroo: Nej Månsson är inte utlånad. han accepterade inte det nya kontraktet och när han sedan bestämde sig för att acceptera det så var det för sent. Och då var inte Bofors sena med att värva honom. han är en spelare som boforspubliken kommer att älska..

Sumo: Var lugn, det ordnar sig!!! Allt har sin tid, jag tror det blir tufft i kväll men minst oavgjort åtminstonne

Sv: SSK-Brynäs
Äntligen har Jacke fått sitt genombrott.. fortsätter det så här så är det VM nästa.. Med Tjärna som partner.. Intressant värre va?

Mycket viktigt att Rögle visar att man är ett topplag ikväll! En dålig insats till kommer att skapa oro och frustration. Snälla Rögle vinn ikväll... jag ber er

Sv: vem är dj...
Junior: Dom spelar ju din favoritlåt någon gång varje match. Det är väl "klappa händerna när du är riktigt glad" ?

Vinst ikväll!
Kom igen och vinn ikväll!

Joinzzon: Jag är hemma ikväll, så vi kan ha kontakt så att jag lägger ut periodrapporter på AIA-sidan.

Mygel: Jaså han har hamnat hos Bobcats han, utlånad eller?

Henke har potential, han är en gudabenådad skridskoåkare och när han har självförtroende och allt stämmer håller han riktigt hög klass.
Problemet ligger väl i att han inte har sån hög lägsta nivå vilket inte minst märktes under åren i TIK, han kunde var lysande i en match men osynlig i nästa...får han bara förtroende kan han blomma ut.

Mygel: Enligt rapporter från BIF supportrar var Jacke bäst i laget mot SSK. Jävligt kul om han äntligen kan få sitt genombrott. Han rankades tillsammans med Tjärna bara för några år sedan som Sveriges mest talangfulle forward.

Joinzzon: Perfekt :)

Mygel:
Det ska jag göra. Det hände ju rätt ofta på RFN tiden.
Jag ringer den gamle mannen i morgon när jag har vaknat ;-)

Ambroo: Månsson kamperar i Bofors numera.

Eriksson skulle, precis som flera av de andra nyförvärven, kunna visa lite mer. Det finns där, vilket vi såg på försäsongen, men än har det inte riktigt kommit. Han har gjort ett mål hittills vilket han tycktes vara väldigt glad över.

Joinzzon: Annars skulle du kunna försöka hålla telefon kontakt med Patrik eller någon annan som skulle kunna lägga in det i GB:n direkt i varje paus.

Hur går det för Henke Eriksson...är Månsson kvar?

The Punisher o Mygel:
Jag kommer att skriva lite om matchen, men det blir inte förren jag kommer hem på Torsdag morgon. Jag kör nämligen direkt från Västerås till jobbet.

Joinzzon: För långt för Södra allsvenskan, tyvärr :(

Joinzzon: Nja, för min del missar jag tre perioder denna gång, tyvärr...

Är det någon mer än jag, znuttis o Svenne som ska till Västerås idag?

Nicke: Verkar vara en vettig uppställning. Bra att han splittrat Hall o Forsberg.

Sv: vem är dj...
Rainbow: Man tackar, och jag kan lova att jag håller mig till den typen av musik som jag räknade upp!

Fransson: Härligt Jacke. Han kanske har mer tur på kjoltygs fronten däruppe oxå :)

Mygels drömfemma
Mygel: Läste just din pres, och även om det är två "G" i namnet, lovar jag att hålla nollan... :)

Fransson: och för att underlätta anmälningar finns det möjlighet att, som vanligt, anmäla sig på Halvards i Ängelholm

Pommer: så sant så!!!

Uppmaning!!!
KOM IGEN NU OCH ANMÄL ER TILL BUSSEN MOT HALMSTAD PÅ SÖNDAG!!!
www.aia.just.nu

Fransson: Kul för Jacke, det är han värd.

HasseT: kommentarer överflödiga

HasseT: Men nu spelar han i Brynäs och det är ju kul att han gör mål då.

de e ju i Rögle han ska göra mål, inte i brynäs!!

Nicke: ja, det stämmer...kul

Fransson: Kul för honom. Han har redan gjort fler än Daniel gjort på alla sina säsonger:)

Nicke: Och sitt andra!

« · 297607 · »