1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27218 inlägg · 5186 ämnen
« · 298025 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: VIK-RBK
Tänkte bara skriva lite kort om matchen då Patrik redan har lagt ut mitt matchreferat på AIA sidan.
1:a perioden startar ju mycket olyckligt när Blanck tappar pucken vid den högra tekningscirklen i egen zon. Ex goisaren Holmgren tar pucken o skär in mot Franssons högra stolpe, tyvärr så trodde nog Fransson att han skulle spela en helt fristående VIKare framför mål, så han gjorde en sidledsförflyttning o släppte då sin första stolpe.

Efter detta spelar vi stundtals en mycket bra ishockey med bra tempo o bra rörliget, visst det blir en o annan kontring när vi går bort oss men Fransson är med på noterna. Pelle retar sedan upp en VIKare genom att stå o rappa honom lite fint på ett känsligt ställe, till slut surnar VIKaren till o drar undan skriskorna på Pelle ;-) Vi spelar ett uselt PP (vilket vi gjorde under hela matchen) men Bya tar pucken vid egen blå o lägger ett smörpass upp till offensiva blå där Ahrla tar emot o sprintar helt solo fram till målisen o lägger enkelt in pucken till 1-1.

Direkt efter målet lägger VIK ner pucken i våran zon o Martin ska enkelt lägga ut pucken men missar så VIK kommer 2 mot 0 lägger in pucken till 2-1.

Situationen vid 3-1 är en mycket udda företelse som jag aldrig har varit med om o då har man sätt en bra bit över 100 matcher.
Henrik Eriksson drar på sig en avvaktande utvisning i anfallzon, VIK kontrar 2 mot 1 o rögleiten fäller VIKaren o det blir straff. Samtidigt så drabbar Forsberg o en vikare ihop o lite smällar delas ut. Båda blir utvisade + Eriksson. Sedan sätter VIK straffen till 3-1 o Eriksson kommer ut från utvisningsbåset utan att han har suttit där en enda sek?!?
Ett j##la liv bryter ut bland publiken när man får klart för sig att det inte blir något PP.
Är det en avvaktande utvisning o det blir mål så blir man heller inte utvisad, så långt är jag med. Men i det här fallet så är det ju 2 olika händelser o Eriksson får oxå officellt 2 min utvisning som han inte sitter av. Mycket märkligt men bra för oss.
Efter denna plaver händer det inte så mycket mer i perioden.

2:a perioden börjar vi skapligt de första 2 minutrarna sedan tar VIK över fullständigt o vi kommer f#n inte ur egen zon. Det är klubbor o ben o linjedommare o medspelare i vägen, allt går emot oss under en 10-12 min o det är Franssons fenomenala målvaktsspel som räddar o VIKarnas oförmåga att lägga in pucken. 2 gåger har man helt öppet mål men man får ändå inte in den.
Efter ca 14min spel så får vi åter tag i matchen o vi skapar några bra chanser, men det närmaste vi kom var Josef som lade pucken i utsidan av stolpen. Självklart så mitt i våran press så gick vi bort oss en ensam vikare (Söderqvist) glider in över blå o avlossar ett slagskott som Fransson otroligt nog släpper in mellan benen, otroligt svagt gjort o det känndes som matchen började glida oss ur händerna o det gjorde den defenitivt nästa gång Söderqvist var på isen. Hoppas att killen gick o köpte en bingolott efter matchen för en sådan lyckträff lär han aldrig få på igen. Han fångar upp pucken på offensiva blå o med ryggen emot målet så bra vänder han sig om o lägger av en rökare som bara borrar sig upp i Franssons plockhandskryss.
Efter det så dog matchen o den 3:e perioden var bara en lång transportstäcka. Bägge lagen verka spara på krutet då vi har Bofors o VIK har Örebro på Fredag.

Spelarbetyg:

3+
Arlbrandt
H Eriksson
M Carlsson
Pelle

2+
Fransson (4+ om han inte hade släppt in 1:an o 4:an)
Blank (tack vare alla hans tacklingar o fajten med Holmgren, annars en 1:a)
Josef
Bya
Tano

1+
Karmhag
Hammerstad
Pettersson
Hall
Stoffe
Togge
Martin
Lindén
Forsberg

Palm o Skugge spelade inte

Sv: Vad har hänt?
Mygel: Skellefteå är också ett lag som börjat knackigt.. Så det hade nog varit jämnt ändå! Sedan hoppas på några poäng i SA??? Dom ska bli topp två, så är det bara.

Men all denna oro kan man skratta åt om ett par veckor då Rögle startat segermaskinen!

Mygel:
I gårdagens match var det en hel del kontringar när vi går bort oss speciellt en gång när vi spelar 4 mot 5 o VIK kontrar med 3 man o vi har bara Bya med oss hem ....
Men faktum är att det vid flera tillfällen var så att vi hade alla 5 spelarna med oss hem o VIK lägger ner pucken djupt i zonen, VIK spelaren åker efter o vi har 2 man som ska ta pucken men ändå så kommer VIKaren o tar den, då våra spelare gång på gång åker i vägen för varandra.

Sv: Aldrig mer!
Znittis: Jag får ta och masa mig till Våsterås nästa gång och "ta hand om saker" ;) Jag har inte tagit mitt namn, jag har förtjänat det. Men om man nu ska vara ärlig kan man bara anta att detta inte var oväntat, för det händer för eller senare. Dock är skillnaden att om det hade varit en RBKsupproter som gjort så hade kvällspesten och aftonblaskan haft krigsrubiker om hulliganer, men nu kan jag lova att även om du så kan visa dem blåmärken och en film på det hela så kommer de att gäspa och skriva en notis om Percys pudel eller något lika kul...

Men jag måste säga att det måste vara en mycket modig person som ger sig på znuttis som är så stor...

Ang resultatet kan man bara gråta

Sumo: Till att börja med har jag inte sagt att jag vill byta system. Spelet har ju fungerat hyffsat innan IKO-matchen...Spelarna verkar ju ha fattat de här med torpedhockey. Men under och efter IKO-matchen har hela systemet havererat, bara sådär! Det tycker jag e märkligt....

Sumo: Exakt. Jag tror inte att möjligheten att missa SA finns i varken styrelsens eller sponsorernas värld. Får hoppas innerligt att de får ordning på spelet så att vi dels lyckas ta oss till SA och att vi dels lyckas knipa några poäng i SA. Såsom det har sett ut under dessa matcher så hade t.ex. Skellefteå slagit oss med 20 - 0 eller nåt.

Mygel: Det håller jag med dig om! systemet verkar lättläst för motståndarna. Men jag vill tro att detta kommer att bli bra! Men jag vågar inte tänka på när det vankas superallsvenska lag som har hög press kontrar bort Rögle..

Alla vill se kvitto på torpedhockeyn snart.. Tålamodet börjar att försvinna.

Sumo: Det handlar ju inte om att blint titta på resultaten. Men helt ärligt Sumo: du måste ju själv se att systemet gå i baklås. Samla femman i anfallszon för att sedan åka på linje in i anfallszon? Går bort sig anfallszon så att vå ensamma försvarare får 3 eller 2 fria motståndare mot sig? Virrigt försvarsspel där spelare som har spelat forwards hela sina liv inte har en suck om var de ska placera sig i defensiv position?
Så som det har sett ut just nu funkar inget. Det lag vi har på pappret ska egentligen köra över motståndarna i denna serie ganska lätt. Vi vet ju hur överj-vliga våra spelare är individuellt, men de hämmas nåt otroligt av spelet.

Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta? Men det ni alla håller på med förstår jag inte.. Vaddå Rögle ska byta spelsystem? Tror ni att det går bättre då? Det tar tid att hitta tillbaka och hela försäsongen har man gnetat på detta nya.. Nej , kör på Rögle men hamnar vi i diket så får Mats Waltin all skit tydligen? Det är lätt att skylla på tränaren!

Jag är helt säker på att detta blir kanon till slut. Men nu får dom skaffa sig lite själförtroende....

NiC: Samma fråga har jag. Det verkar inte som om spelarna är riktigt gjorda för detta spelsystem ännu. Våra halvbackar har fruktansvärt svårt att hitta sina positioner och anfallen går i snigel fart och är enormt förutsägbara. Den mentala biten verkar vara 0 jämnfört med förra säsongen.

Det tristaste just nu är att vi inte kan vända om. Systemet har nötts in o vi har värvat spelare just för att spela torpedhockey. Tror inte Waltin skulle ha någon lust att ändra spelsystemet vid denna tidpunkt.

Frågan är vad händer om vi för första gången missar superallsvenskan?? Jag vet att man inte ska vara så superpessimistisk efter 2 förluster. Men efter att ha sett 4 av 5 seriematcher hittills så kan jag säga att systemet inte fungerar fullt ut och att vi kommer att fortsätta att åka på däng mot de bättre lagen, för att inte tala om de lag vi eventuellt möter i SA.
Förslagsvis så finkammar laget marknaden genast efter en stor och bra libero direkt. Däri ligger vår största akilles häl just nu. Från o med nu är det bara att hålla tummarna för att vi tar oss till SA. Om inte det sker så ligger vi j-vligt pyrt till.

znuttis: Jag kan bara beklaga, tyvärr finns det människor överallt i Sverige som inte har mer i sitt "huvud" för att kunna inse att sport inte är på liv och död, utan ett roligt fritidsintresse. Även om man är väldigt engagerad i sitt lag i någon lagsport så ska man naturligtvis behandla andra människor med respekt.

Nu vet jag inte hur gammal denna tjej var, men tyvärr så handlar detta precis om samma sak som i skolan då mobbare trakasserar någon utvald person. Det är "små" människor som tror att de måste behandla andra människor illa för att de ska anses "häftiga" samt att de ska få "respekt". Nu vet ju inte dessa människor vad ordet respekt innebär, men i sina egna ögon så tycker de att de är väldigt bra och att deras kompisar ser upp till dem.

Detta problem har även äkta Röglesupporters då de har sin ökända skara som följer dem, de flesta lag i Sverige har alltid några människor som inte har där att göra överhuvudtaget. Dessa människor skulle kunna bråka på vilket evenemang som helst, bara det finns mycket folk samlade tex krogen. Detta är något som VIK-support definitivt tar avstånd från, jag beklagar att jag inte såg vad som inträffade så att man hade kunnat ställa, denna osäkra lilla tjej, den självklara frågan vad i helsike hon trodde att hon pysslade med.

Jag hoppas att du vågar komma tillbaka till Västerås för att se på hockey och skulle du åter råka in i en situation där några börjar trakassera dig, oavsett vart du befinner dig i landet, så borde du omedelbart uppmärksamma vakterna om detta.

Jag kan bara åter beklaga det inträffade.

/Jörgen

NiC:
Läs Hinkes kommentar på officiella.
En befogad fråga skulle kanske vara: Har man lagt ner samarbetet med de därna flygofficerarna och mental träning?
Det funkade ju rätt bra förra säsongen.

Vad har hänt?
Nått underligt har ju verkligen hänt vårt kära Rögle. Vi spelade bra träningsmatcher...framförallt mot Frölnda och Mif trots att vi förlorade. Man såg ju att spelet var på g framåt och jag vet många på ståplats som snackade om högre tempo, snabba anfall och ett par duktiga målvakter. De flesta runt omkring mig var ganska övertygade om att Rögle skulle leka hem denna serien väldigt lätt...
När då första matchen mot Arboga var avklarad skyllde man på premiärnerver vilket visade sig vara befogat då vi ganska enkelt slog tillbaka vikingarna från Nybro. När sedan Mora fick storkängan så började man fundera låååångt framåt. "Den här torpedhockeyn lär inte många lag i denna serien hänga med på". Det otroliga tempot fick ju Moraspelarna att likna statister. Fartiga torpedanfall....ojojoj!
Men sedan hände där något! Vad hände? Platt fall mot IKO. Inget tempo, ingen torpedhockey, inget passningsspel, ingenting fungerade...det skulle visa sig hålla i sig mot både Laxarna och VIK. VAD HAR HÄNT??? Det kan inte bara vända sådär på ett par dagar...från finfin Morakänga till platt fall mot IKO, knapp seger mot Mörrum och så nu VIK. Ursäkta uttrycket moderatorer....men VAFAN HAR HÄNT?

znuttis: Trist med sådana hobbyhuliganer som ger sej på folk på det där sättet! Jag tycker att ni två skall ha en ros vardera från oss andra röglesupportrar som satt hemma och följde matchen via Fredriks rapporter. Härligt att ni stod upp för RBK, men oförsvarbart att detta innebär personliga påhopp.
Hoppas på någon form av ursäkt från någon västeråsare, men det är klart, lobotomerade typer kan säkert inte gå in på internet - oavsett lagtillhörighet =(
Ha de bra trots allt!

Kommentarer ute från Hinke!

Hofnar: Jo då ska jag ju tillägga att hade jag vart ensam på toan utan hennes kompisar då j¤klar hade znuttis gett henne en rak höger....mycket kan jag tåla men inte att bli däng i en vägg bara för man håller på ett visst lag.

znuttis:
Alla människor har en gräns för vad dom klarar. Förra årets besök i Rocklunda innebar att min gräns var nära att passeras, men bara nästan.
Klart tjejer kan!

Hofnar: Jo man blir super besviken ,jag är ju där för att titta på en god match o inget annat......men tänk att tjejer dom kan dom med tydligen....

Jo många stod o vråla som galningar på oss o jämrade sig hela tiden men då får man slå dövörat till .........värre är när dom tar till smockan *suck*

znuttis:
Trist att höra! Sånt hör inte hemma i en ishall, eller någon annan stans heller för den delen.
Men varför förvånas. Smockan hängde i luften senast vi var där också, när ett antal inavlade mentala snöstormar la mer tid och energi på att vråla okvädesord, än på själva matchen.

znuttis:

sånt är så jäkla trist.

Att man inte skall kunna gå på sport oavsett vilket lag man håller på hemma som borta utan att riskera att få cola över sig, riskera att på slagen osv.

Trist trist trist...

Aldrig mer!
Aldrig mer att jag åker till VIKs ishall o har min Rögle matchtröja på mig.
Inte för att vi förlorade idag ,utan för att jag fick coca cola i håret av en tjej som tydligen hata rögle (mysigt va med klibbigt hår) o bara råka sitta bakom mig på borta läktaren.
Och som om inte det skulle vara nog så när jag besökte toaletten i pausen hoppa en vik-tjej på mig o knuffa in mig i väggen o vråla :J¤vla Rögle!
Där stod jag som ett fån......virrade på huvudet åt henne o gick ut.

E det verkligen så man ska bli bemött?? *besviken*

Sv: Torpedhockey
En klar förlust och genast är tankeläsare och skaldjur inne och kräver atombomber och folkmord, efter en match som ingen härinne sett. Fantastiskt!

Klart man är besviken efter en förlust, men ta för bövelen och besinna er en smula först. Tror ni inte spelare och ledare rannsakar sig själva efter en dålig insats, OM den nu var så dålig som siffrorna visar?

Om inte de som följer laget på nära håll visar sitt stöd, vem fan ska då göra det?

jugga: tror du rögle gör så?, då kan du inte ha mycket innanför pannbenet...

Jag börjar också bli less på dessa förluster, som "skall" vara vinster...men jag tror det tar ett tag till innan ALLA klaffar i torpedhockeyn, men visst suger det att de loosar...helt klart!!!!!!!!

havsmussla: Hur ska Rögle göra för att förbättra sitt spel , ska man köpa in 2 st bra backar och börja spela vanlig hockey , tror ni att Waltin går med på det.......nej nej nej.
Så antingen så köper man in ett par backar och börjar att spela vanlig hockey , men vad händer då med Waltin????

Just nu ser det ut som att rögle får kämpa för att inte åka ur, superallvenskan kommer aldrig nås, OM laget spelar sån skithockey utan glädje som man gjort de senaste 3 matcherna...

jugga: Men va fan är nu detta för påhopp då??? har fan inte sagt något om publiken..sa bara att om man stod upp sparade man 40 spänn...Jag är fullt medveten om att publiken sviker om det går kass, vilket det redan har börjat göra, kanske så att vi har för stora förväntningar på laget?

Som jag ser det så duger spelarmaterialet gott och väl för att ta oss till Sa och kriga om en Ks plats, men om torpedhockeyn gör det är väl en annan femma??

Mindreader: Är det inte både bättre och roligare med välfyllda läktare än när det kommer 1600 -1700 åskådare , för tro inte att det kommer mer folk framöver för det gör det inte.

Sv: Vad händer?
jugga: ge dom några matcher till så kommer dom igång med spelet... Det här väl bara som en tråkig transportstrecka för Rögle-spelarna.. till superallavsnekan o grejer börjar

Mindreader: Helt rätt Nicke. Med det här spelet klarar vi aldrig av att gå till superallsvenskan , nä jag tycker snarare att det börjar att likna året när alla finnarna var här eller???
Nä för fan köp in 2 stycken stora duktiga backar och spela vanlig hockey så kanske det går bättre.

jugga: Ställ dig istället, då tjänar du iaf 40 spänn per match....Besviken det var nog dagen understatment..sur och förbannad är jag iaf..

Torpedhockey
Med biljettpriser på 140 kronor och en tränare som vill spela en hockey som inte spelarna klarar av , då går det åt skogen....både med publiken och med hockeyn..
En besviken Röglesupporter

Nicke: Walltins torpeder skjuter löst...Den kan hd ta i morgon den passar kanon ju...Förra matchen mot Goiset, då tyckte han att deras målvakt var en fantom, vad ska vi skylla på i morgondagens tidning..nä lägg ner den jävla torpedhockeyn och införskaffa ett par backar och lira vanlig hockey, jag har aldrig sett så många kontringsmål på så få matcher.....

Sumo: Går bra för både RBK och DIF med den här torpedhockeyn:(

Vad händer?
Vad fan håller Rögle på med? Så här besviken har jag aldrig varit! Plumpen mot Oskarshams verkar ju inte bara vara en tillfällighet... Vakna nu innan det är för sent... Jag älskar Rögle i med o motgång men sånt här ska inte hända!

Belix: *HM*JA TROR JA FATTAR =)

Belix: I´m too young..Ja har ente fyllt 15!

Sumo: För att inte nämna miljöfaran man borde kanske skylta med farligt gods på bussen

Belix: Nej det är giftiga saker...

The Punisher: Helt klart ska det grävas ner ingenting som man bör leka med i öppenhet.

Belix: Helt riktigt lämpar det sin inte här... En sådan sak bör grävas ned i urberget...

Jag är bra på rugdby och basket. det är det de handlar om.. hehe

Yngligen: Följ med på våra bussresor så kommer din allmänbildning att öka :-) jag refererar till en händelse på en bussresa till sthlm och den lämpar sig kanske inte i tryck här

Belix: va menar ni mä tuchdowns!?

Sumo: Titta ovanför detta inlägg i huvudet på gästboken så finns där en direktlänk välkommen dit även du sumo och idag har vi fria touchdowns på chatten

Hur hittar jag till chatten med matchrapporteringen?

Västerås
De verkar inte vara så många som ska till västerås idag!

Sv: BUSS TILL HALMSTAD!
Sumo: kanske men ändå...De skulle jö vara kuul!

Yngligen: Vi får hoppas det minnet från i fjor finns fortfarande kvar vilket tryck vi höll det ekar säkert fortfarande efter vår segersång där. Så komigen och anmäl er till bussen på fredag

Du behöver inte överdriva.. Intresset verkar ha svalnat hos många och det är väldigt tråkigt!! men vi är ju fortfarande ett troget gäng som finns där... Men fjolårets stämning lär vi nog inte uppnå!

Sumo: Sannarpshallen kommer bli full!Med Rögle supportrar eller hur!

« · 298025 · »