HasseT: Om det finns risk för fullsatt inför en match räcker det nog inte heller med 30 minuter. Minst en timme skulle jag säga. Minns Troja våren 99. Det var 4900 på läktarna (även om den officiella siffran sa 4600). Då var Ståplats smockfull redan en timme innan. Sedan fortsatte det att fylla på och när matchen väl kom igång var det hur packat som helst på läktarn. Fler som minns denna match? Vid seger gick Rögle till vår Allsvenskan. Nu blev det oavgjort 3-3 och Troja gick vidare.
Hej alla Rögle-älskare! Som Timrå-it så vill jag bara höra hur det går för "vår" Henke? Sköter han sig? Då han alltid varit min favorit så skulle det vara trevligt att höra hur det går.. Finns det någon vänlig själ som kan skvallra lite.
Mygel: håller med om att man ska komma i tid.. Om det finns risk för att det kommer bli fullsatt så kommer man ju naturligtvis inte 5 minuter innan och tror att man ska få den bästa platsen, utan om man vill ha en bra plats får man komma minst 30 minuter innan!
Hofnar: Man vet aldrig. Månsson verkar trivas tillsammans med Kåberg. Ni får även se eran gamla målvakt Jensa. Han spelade riktigt bra sista träningsmatchen men sedan dess har han varit bänkad.
Sumo: Finns ju två sätt: 1. man kommer i tid 2. Som många andra så trängs man upp (utan för den delen knuffa eller putta undan folk som står på läktaren).
Vad jag har förstått så har eller ska AIA ta upp ett önskemål om ett insläpp bakom ståplats.
Det enda som vi vet är att det inte längre kommer att vara möjligt att hoppa över staketet.
Jaha, om två timmar styr jag kosan från Göteborg med destination Ängelholms ishall. Sist jag såg Rögle besegra något lag, så var det Kristianstad som gästade den gröna ladan. Jag har varit på många matcher, men Rögle har inte lyckats vinna när jag kommer på besök. Kan dock meddela er att jag inte tänker ge mig i första taget!!!! Idag ska det bli seger. Eftersom jag tänker åka hem till Göteborg på söndag, så kommer jag givetvis att se matchen mot Halmstad också.
Sumo: Jag brukar själv ta vägen över staketet när jag brölat Du gamla du fria, men annars tar jag den vanliga vägen, så det är nog mest en vanesak. Jag får extra motion framöver, vilket inte kan skada oss lite rundlätta ;)
Förra matchen då det var den nya vaktstyrkan så fick vi inte hoppa över staketet som vi har gjort så länge jag levt.. Detta måste vara tillåtet om inte kaos ska uppstå när vi ska gå vägen via hela läktaren!
DanneAndersson: Att Kåberg skull krossa Pelle finner jag högst osannolikt. Mest för att Kåberg sällan tar en juste fight, utan mest håller på med spelförstörande hugg och hakningar som dessutom innebär hög skaderisk. En retlig jävel helt enkelt, som ofta flyr ut i båset så fort det hettar till. Å andra sidan är Kåberg också en jävligt duktig hockeyspelare och en typ som nog alla tränare vill ha i sitt lag. Han har käkat många puckar och målstolpar för sitt lag. Månsson har också en spelstil och inställning som de flesta gillar. Väldigt populär var han i Rögle, och jag tvivlar på att han kommer att tråkas i Ängelholms Ishall. Dock fick han ut väldigt lite i form av mål och assists när han spelade i Rögle.
The Punisher: Äntligen... man har ju sagt att storleken inte har någon betydelse men se på dom senaste matcherna när herman varit skadad...där måste vara någon med tyngd i laget annars fungerar det inte så får man säga vad man vill..där måste vara någon som tar skit göran ....
lej: låter mycket bra. Jag talar nog för alla när jag säger att positiva förändringar alltid är välkommna! Hade dock varit intressant att veta lite mer om de kommande förändringarna, men man kanske får ge sig till tåls. :)
(Björn: jag vet att du redan visste detta) Och Ni andra behöver inte oroa Er om ni inte hajar min parantes, internt skämt! :)
Jag vill informera om att vi har en "ny" vaktstyrka som tjänstgjör i hallen.En av anledningarna till detta är att vi vill ha en mer "specialicerad (dessa arbetar även med HIF) styrka som är van vid idrottsengagemang. Vi kommer även att göra en del förändringar i hallen bl.a. kommer vi att vara tydligare vid inslåppen så att alla går in vid rätt ingång. Detta för att göra det så smidigt som möjligt för alla att komma till sin plats. Dessa åtgärder är början på en rad förändringar i hallen som jag hoppas skall uppfattas positivt. Hälsningar lasse PS tänk på att vi ger Mats W den arbetsro han och laget behöver så är jag helt övertygad om att med er stöttning kommer segrarna så småningom.DS
"Malmö leder utvisningsligan efter fyra omgångar. - Spelarna tog en massa dumma utvisningar och tappade koncentrationen på spelet. Man ska ge fan i att hugga efter armar."
Det sistnämda sagt av räligas "tränare" Stephan Lundh.
Hallå... Hur kan ni såga en Röglespelare? Han har det tungt men stötta för fan honom och inte angrip honom inte så här öppet.. sådana tankar kan man hålla för sig själv.
Mygel: hur kan du gilla den? Den är ju patetisk... löjligt vem fan är intresserad av deras privatliv? Men det är klart hade den handlat om Rögle så hade den varit super för oss. men det är nog bara en såpa som intresserar sina egna supportrar!
Mygel: Eeeeh, "Lilla Ynkliga" är en travesti på detta lags jordnära och genomtrevliga supporterskaras egen benämning "Stora Stolta". Spelade hemma ikväll, i Stångebro Simhall, mot MoDo, där en av Röglepubliken uppskattad pucktrollare numera håller till. Bortalaget vann, gudskelov, med 2-1. Hur får du in TV4's väldigt lokala angelägenhet "Percys pågar" i den ekvationen? Det hade räckt om den serien visats lokalt över Malmö (exkl. förorter).
Hofnar: Såg på räliga MIFs dokusåpa idag för första gången och jag måste säga, fattar inte själv detta, men att det är faktiskt bra. Tror att detta kan öka på intresset för hockey lite grann. Lite synd bara att programmet handlar om världens antagligen uslaste lag.
Det är möjligt att jag personligen är en elak liten gris i vissa avseenden. Å andra sidan tror jag inte jag är helt ensam om att dra lite på smilbanden när Lilla Ynkliga torskar. Det enda som hade kunnat få mig att må ännu bättre, är om Högardh satt den avgörande baljan.
Körde förbi centrum ikväll och upptäckte att det är oktoberfest på hamntorget i Helsingborg. Det är partytält och tivoli utanför The Tivoli...och så vitt jag vet så fortsätter denn fest fram till söndagskväll. Därmed kan det bli svårt för bussen att avgå där.
Belix: Har du mer info? Eller detta är något som ni inte fått reda på? Tyckte det var lika bra att meddela det redan nu så vi har möjlighet att bestämma ny plats...om det nu är fler än jag som tänker gå på i HBG :)
Röglebruden: Kan det ha med att Djurgården spelar det?? För de har inte mycket publik på sina matcherna. Förmodligen för att Fotbollen går så bra där uppe.
Jag har iaf hört att torpedhockey ska vara trist att titta på och att lag som spelar torpedhockey har tappat publik. (av en som själv spelat) Hemmamatchen mot Mörrum var ju ingen hit att titta på direkt iheller...
Sen förstår jag inte varför Rögle bytat spelstil? Rögle ska spela som dem alltid har gjort! Den funkar bra, inte perfekt men det funkar. Det är en viss trygghet och SEN när den tryggheten är där kanske man kan vässa till spelet med lite torpedhockey...?
Jag förstår att ni gillar honom. Det gör vi oxå. Kan Kåberg slå så fina passar? Klart han kan, eller som Mozza sa efter Hammersmatchen i går:"Han är en dj-igt bra hockeyspelare".
Fast för att slå Rögle på bortaplan behöver man väl inte kunna passa:-)
Bafucin: Såklart jag hoppas att spelsystemet sitter så vi får se en utklassning imorgon hehe. Jo det skulle va gött - om han spelat i Rögle! Men jag tror att Rögle vinner imorgon! Kan Kåberg slå så fina passar?
Ett nytt system tar tid att lära in. Hoppas att ni inte lär er för bra till imorgon då Bofors kommer på besök. Ett Bofors som i år är speedigare än nånsin. Ni kommer att få återse Månsson i samma femma som Kåberg. De har varit mycket bra så här långt.
Hoppas på en bra match som Bofors vinner.
...och om det nu är nån tröst, Jag tror inte att Rögle missar SA.
Sumo: Du kan jag få dit mobil nummer om jag vill ställa frågor om Rögle? Jag och en polare håller på med ett skolarbete om Rögle. Så jag undrar om du kan mycket om Rögle?? snälla hjälp oss!!!!
Om man har en spelare som Martin och platsar i laget, då kan man inte ha några ambitioner att gå upp i eliten eller vara i toppen i SA. Han har haft 2-3år nu att visa vad han går för men inte visat nåt. Han kommer tyvärr aldrig att bli nåt!!!!!!!!!! Kan inte fatta att Waltin låter han få spela.
Tidigare har det diskuterats om att serien skulle bestå av en massa oviktiga matcher, och det är bara att hålla med om det, om nu Rögle spelat på toppen av sin kapacitet alltid dvs! Som läget är nu så känns matcherna än viktigare för varje omgång som går, i morgon t ex då Bofors gästar måsta vi vara på topp både på isen och på läktarn. Så komigen nu alla grönvita, sänk ett par "bruna lemonad", masa dig till ladan och sjung fram Rögle till seger i denna MYCKET VIKTIGA MATCH: RÖGLE-BOFORS!
fritte rbk: Jag visste det! Bara väntade på att du skulle skriva nått sånt ;) Jag har tålamod om någon men som jag sagt innan så har det ju onekligen hänt något. Det faller inte bara sådär... Som jag sa till dig igår så skrattar man säkert åt detta när serien är spelad och Rögle vunnit den samma...
fritte rbk: OK jag håller med dig, det är tålamod som gäller, det kommer att lossna är ju 26 omgångar kvar, tycker fortfarande att 4 de platsen kommer man minst att klara av, och det räcker.
Fan säger jag oxå när jag ser att rögle förlorar. Men, vi har ju alla sett att spelarna kan, det tyckte jag ialla fall i träningsmatcherna och mot mora.
Framförallt i träningsmatcherna hade spelarna ingen press på sig och kunde (under relativt stora delar av matcherna) spela sitt spel. Sen när serinen (se allvaret) började ökade pressen och då låser sig spelet.
Jag är helt övertygad om att spelarna kan men fortfarande är lite osäkra på spelsystemet, när väl systemet satt sig kommer oxå vinsterna.
Det var många som innan serien startade sa att "det kommer nog att ta 5-10 omgångar innan vi ser resultatet av det "nya" systemet.
Håll ut, spelarna kan, det har vi sett. Vad vi som supportrar kan göra är att lyfta fram dem "i med och motgång". Märker spelarna att vi tror på dem kommer de att visa vad de går för.
Till sist : Fan 5-2, vilket skit, men det är i 6:e omgången och rögle ligger precis strax under den där magiska linjen i tabellen.
Minns Troja våren 99. Det var 4900 på läktarna (även om den officiella siffran sa 4600). Då var Ståplats smockfull redan en timme innan. Sedan fortsatte det att fylla på och när matchen väl kom igång var det hur packat som helst på läktarn. Fler som minns denna match?
Vid seger gick Rögle till vår Allsvenskan. Nu blev det oavgjort 3-3 och Troja gick vidare.