asså va fan har mats i rögle o göra rögle har altid varit ett topen lag varför ska han komma o förstöra med sitt satans skit hockey men klart man kan ju inte skylla att på han rögle måste med kämpa men för fan ja hej då
erik: jo, men tror ni verkligen att torpedhockeyn skulle vara bättre än vårt tidigare spelsystem? Hur bra går det för Djurgården? Hur bra går det för Tre Kronor?.............tredje gången gillt i Rögle då får vi hoppas......... håller på rbk...
Dorza: jag är också jätter arg och besviken... varför går de så här dåligt!!! allså jag vet inte var du har skrivit innan jag skriv mitt.....Men jag tycker ändå inte vi ska byta tränare... visst jag tycker inte häller om spelsystemet för rögle är kända för sitt skriskoråkning och inte tropenhockey som vi har i dag... men kanske ger detta ett stor plus när det väl går som de ska de har dom bevisat innan men varför går de inte hela tiden??
Dorza: Jag tror att det skulle gå, om vi värvar in en back till. Det är trots allt i traditionella roller som spelarna har spelat i under hela sina hockeyutbildningar. Problemet är det som ett inlägg längre ner skrev; vad ska vi göra med alla forwards?????
erik: Jag buar själv inte. Spelarna vet mycket väl att de har spelat dåligt och jag kan lova att de skäms något fruktansvärt. De älskar oss som vi älskar dem o att svika oss är det sista de vill. Men samtidigt så förstår jag att man avreagerar sig efter en sådan här platt match. Att höra Rögles fans bua ut spelarna är en väldigt ovanlig syn och det är ett tecken på något är mycket, mycket fel.
AIAnr10: håller med dig i stora delar av ditt resonemang............men om vi går ett steg längre, låt oss säga att spelet inte lossnar och Waltin tar beslutet att vi ska börja spela ett mer traditionellt spel igen, skulle vi fixa det eller skulle det redan var kört?!
vi ska ha tålamod, men jag är skrämmd av att Rögles lägstanivå är lägre än de flesta lag i denna serien......hoppas innerligt att rögle kan börja hitta harmonin i laget igen för den verkar inte finnas......
Jag har följt Rögle i 23-24 år och är riktigt grön och vit i hjärtat. Vi har under försäsong och seriespel blivit tillsagda att "vänta och döma spelsystemet tills efter 10-15 omgångar av serien". Vi är nu jäkligt nära med 12 spelade omgångar...det kanske börjar bli dags att döma? Jag tycker att spelarna visar ett jäkla tålamod med spelet och verkligen försöker och försöker, jag delar alltså inte uppfattningen att inställningen är dålig hos många av spelarna. Men rollerna verkar fortfarande oklara när vi nästan har spelat halva serien. Vi ser inga linjer i uppspelen, inga alternativ för backarna mer än att avancera över röda och lägga ner pucken...och sen jagar vi. Om vi tittar på matcherna som är spelade så är det inte många spelmål Rögle gör...det är för det mesta tillfälligheter. Rögle har ofta puck och biter sig fast i motståndar zonen...men det är ju snurrande i sarg hörnen och för lite avslut. Men just att det saknas struktur i spelet har inte med spelarnas vilja att göra...dom är halvproffs och följer Mr Waltins order till punkt och pricka...kom ihåg vi skulle ju ge det 10-15 omgångar. Visa inlägg pekar på att man har haft en uppbyggnads struktur på spelet de sista åren. Rögle har en bra organisation i styrelse och arbetar med realistiska mål och vill inte göra allt på en säsong. Vad var den största anledningen till att Mats Waltin blev tränare? Hans goda namn som hockeytränare eller hans syn på hur hockey skall spelas? Han har tydligen fattat beslutet att man kan spela torped hockey med det manskap som Rögle besitter innan säsongen börja. Här måste man då börja nysta...är det verkligen så? Skillnaden på Elitserie och Allsvenskan är ganska stor och kvaliteten på spelarna och deras anställningsformer är den största skillnaden. 1.Styrelsens gedigna arbete med att förstärka truppen år för år har ju fungerat (alla tränare är överens om att Rögle har starkaste truppen) 2. Spelarna har kvaliteter 3. Fansen har stöttat och sjungit sig igenom matcher när det har varit mycket tungt att vara RBK fan (Mörrum, Troja, Halmstad, Arboga m.fl) och vi har varit tålmodiga och hoppats och hoppats. Var är den felande länken??
Man måste kunna ställa krav på en tränare som Waltin i ett lag som borde göra mål mot Mörrum tidigare än slutet på 3:e, som borde slå Halmstad på halvfart. Det är för många bottennapp på för kort tid. Beslutet Waltin tog i början på säsongen om att man klarade av denna svåra torped hockey, har visat sig vara felaktig. Byt system eller så har jag fått nog av dina tjse och arbetar med realistiska mål och vill inte göra allt på en säsong. Vad var den största anledningen till att Mats Waltin blev tränare? Hans goda namn som hockeytränare eller hans syn på hur hockey skall spelas? Han har tydligen fattat beslutet att man kan spela torped hockey med det manskap som Rögle besitter innan säsongen börja. Här måste man då börja nysta...är det verkligen så? Skillnaden på Elitserie och Allsvenskan är ganska stor och kvaliteten på spelarna och deras anställningsformer är den största skillnaden. 1.Styrelsens gedigna arbete med att förstärka truppen år för år har ju fungerat (alla tränare är överens om att Rögle har starkaste truppen) 2. Spelarna har kvaliteter 3. Fansen har stöttat och sjungit sig igenom matcher när det har varit mycket tungt att vara RBK fan (Mörrum, Troja, Halmstad, Arboga m.fl) och vi har varit tålmodiga och hoppats och hoppats. Var är den felande länken??
Man måste kunna ställa krav på en tränare som Waltin i ett lag som borde göra mål mot Mörrum tidigare än slutet på 3:e, som borde slå Halmstad på halvfart. Det är för många bottennapp på för kort tid. Beslutet Waltin tog i början på säsongen om att man klarade av denna svåra torped hockey, har visat sig vara felaktig. Byt system eller så har jag fått nog av dina tjänster
Jag är inte besviken, jag är inte arg....jag är ledsen att se vårt RBK gå ner sig.
erik: men hur ska vi reagera då? skicka grabbarna på SPA med massage och hela köret eller........hmmmmmmmm......vi fans har rätt att uttrycka våra åsikter vilket vi alltid kommer att göra!
erik: Om du följer spelet så kommer du snart att upptäcka att spelarna gärna vill göra sakerna själva då spelet låser sig. De blir frustrerade och tror att de ska lösa det på eget sätt. Därför ser man mer ofta än sällan i dagens Rögle att vissa spelare vill så mycket så att de tror att de kan göra det själva. Problemet: spelsystemet.
lej: jo det är klart att alla är frustrerade, men det finns ett stort men. Varför kör inte grabbarna för full maskin matcherna igenom? varför slutar man spela direkt man petat in ett par puckar. Att man sen får äld i baken när Halmstad gör 3-2 hjälper inte, samma som att det inte kommer hjälpa att gå för fullt sista 5 matcherna!
Givetvis ska vi fortsätta visa vårt stöd, men du ska veta att det känns inte det minsta tacksamt!
erik: Publikens reaktion idag var helt på sin plats. Rögle har en publik som bryr sig. Värre hade det varit om det hade varit helt tyst. Självklart hade de flesta räknat med att Rögle skulle ligga etta. Att laget ligger 6:a är smått sensationellt.
Mygel: Ja de är ju frågan!!! =/ De kan vara nån som smittar av sig kanske! Vill också säga att de finns spelare som vill göra att själv och inte vill dela med sig.. de kan göra svårt för många i laget!! Kanske ändra lite på femmorna och bara spela med tre femmor... Jag vet inte men byta tränare m.m tycker jag är att ta i!!
erik: du har verkligen missat hela poängen eller hur?! jag vet inte om du är nån sån som mig som åker land o rike runt o följer rögle, eller om du bara går på en massa hemmamatcher, men den inställningen som dagens Rögle visar den är under all kritik. Att skylla på att vi har massa nya spelar+tränare+spelsystem det är bara tjaffs. Nu gäller det för pågarna att ta sig samman, att leva upp till den styrka och mod man ska ha om man spelar i Rögle!
Det ska vara en ära att dra på sig det grönvita stället, och då ska man fan arbeta för att få behålla det på också!
juga: Jag förstår att frustrationen är stor bland alla, och jag kan försäkra er om att det är den även hos oss. Men samtidigt vet jag att vi har en av landets mest meriterade tränare och vi har spelare som har en stor potential. Jag kan försäkra er om att alla gör vad dom kan för att komma till rätta med dom problem som vi har. Det är bara hårt arbete som gäller och vi har ju sett att när väl spelet fungerar så är det hur njutbart som helst, det gäller bara att få det att fungera match efter match. Ni har alla rätt att vara besvikna men det är nu vi behöver ert stöd mer än någonsin och det är nu vi skall visa att vi är sammansvetsade och självklart skall vi bli bland dom 4 som går till SA. Jag vet att spelarna har stort förtroende för Mats och Peter så jag hoppas att ni också kan ha det. Vem bär det yttersta ansvaret frågar du? Självklart gör jag som ordförande det. God natt lasse
erik: Det är inte första gången vi har stor spelaromsättning. Det var stor omsättning inför förra året oxå och då hade inte ens Melin fått välja vilka spelare han ville ha. I år har vi värvat spelare som vilket annat allsvenskt lag gärna hade viljat se i sitt lag. Dessa spelare hade varit stjärnor i de flesta andra lag i allsvenskan. Varför är det så j-vla svårt i Rögle i år då?????
Finns det någon som tror att Waltin kommer att ändra sitt spelsystem ? och isåfall vilka blir då backparen ? Nu ska vi se Karmhag-Josefsson och Blanc-Eriksson och Byström-Ahlbrant ochså kanske Stark-Forsberg
Om det är nåt ni ska gnälla så gnälla över dom som buar åt sitt lag (rögle). Visst jag blev också besviken och arg... Men ni kunde väl inte räkna att rögle skulle ligga 1 i år??? Rögle har 7 nya spelare och två nya tränare och nytt spel system.(som nu inte går som de vill)..Att ni bara överhuvudtaget bara nämner att vi ska ha en ny tränare m.m Sluta!!!! Bara som i kväll fanns de några spelare som jag lätt skulle ge minus 100 om de räcker... om vi nu ska klaga!
Men Rögle kommer ju aldrig igång om ni ska buar åt dom!!! kanske var de som gjorde att vi förlurade av rent orsäkerhet av er som buarde!! Ge rögle er stora stöd nu när dom behöver de!
Som trogen supporter till vårt kära grönvita lag så känns det fördjävligt när spelarna visar den inställningen man gör! Vi som supportrar som varje år lägger ut många tusenlappar för att följa och stödja vårt Rögle, vad får man för de?
Ett lag utan glöd, vilja, hjärta och spelsinne!
Nu har det gått så långt att det är dags att aggera, jag tror inte det skulle vara fel med en träff mellan Rögle+tränarna och oss fans. Vi har rätt att ställa krav på Rögle, och det ska vi naturligtvis göra. Samtidigt som vi ska fortässa stötta vårt lag!
Men idag var ni helt välförtjänta av att bli utbuade efter matchen, fy fan SKÄRP ER!
Upp till bevis nästa match, saknar grabbarna hjärta för Rögle så kommer det visa sig nu.
Mygel: Håller med dig till viss del . Spelare som Stark , Torgny och Ahlbrant är spelare som inte har visat ett piss men som normalt sett är mycket bra.
Kanske inte är det bästa att bua. Men man måste få visa sitt missnöje, man betalar ändå för "underhållningen" hellre buar jag än att skiter i att gå dit där, för då går allt helt åt helvete.
Hur kan man på ett år göra allting fel när det gäller tränare och nyförvärv ? Man hade ett system som fungerade mycket bra , men så plötsligt så ska man ändra spelsystem och det ser ju dem flesta hur bra det går. Vem bär ansvar för detta fiasko ? Varför satsade man inte vidare på det system och det lag man hade förra året? Nu måste någonting hända nya spelare ny tränare vad vet jag ? Men det här året börjar mer och mer att likna finnåret och det vet ju alla att det var ett jävla skitår......
Joinzzon: Detta är det absolut tråkigaste med hela alltet. Vi har värvat för att spela detta system i två år. Det verkar inte ha funnits en tanke på att det kan fallera. Jag tror att Waltin är en så pass väl meriterad herre att han kan sno ihop ett lag även utan att spela torpedhockeyn. För hur vi än ser på saken så måste något radikalt ske o det måste ske NU!!!
Fransson: Håller med! Något är riktigt fel! Nu har det spelats 12(?) omgångar och Rögle verkar inte ha kommit någon som helst vart. Är laget verkligen så här dåligt som det visade idag? Vet ärligt talat inte... bortförklaringarna känns ihåliga. Spelsystemet? Motivationen bland spelarna? Waltin? etc... Vad jag vet är att något drastiskt måste hända! Rögle ligger 6! Ja! 6 i allsvenskan... Idag såg jag ett lag utan hjärta. Vad det berodde på måste ledningen ta reda på och sen fort som f-n göra något åt det! Låt inte säsongen rinna ut i sanden...
Mygel: Enligt Timrå fans som jag har pratat med så har Halvard igen framtid i klubben. Just nu rankas han som 8:e back. Sedan har vi ett annat problem om vi skulle gå tillbaks till vanliga 5:or. Vi har 16 !!! forwards (inkl. Skugge,Hall,Palm,) alltså måste vi bänka 4 spelare inför varje match (om alla är friska) Med 5 backar så måste vi alltså värva minst 2 till samtidigt som vi då redan har 4 forwards som sitter bänkade. Inte lätt :-(
Alltid där: Måste hålla med, det tar emot att säga det men dom var så jävla dåliga ikväll. Förra året såg man glädjn hos spelarna och även om dom låg under så kände man hur trygga spelarna var ändå. Sedan hjälper det faktiskt inte att bua ut sitt lag, det stressar dom ännu mera, ingen ville ju vara på isen till slut, alla var rädda för att göra misstag. Nu måste nog alla spelare och tränare sätta sig ner och reda ut allt, spelarna verkar inte ha fattat Waltin´s spel, eller så kan inte Waltin förklara det ordentligt eller något. Hur som helst TA TAG I DET NU!!!!!!!!!!!!!!!!!
Joinzzon: Varför tar vi inte hem honom?????????????????????????????????????????????? Han hade ju inte så där speciellt mycket speltid förra säsongen och jag kan inte se att han kommer att få så mycket i framtiden heller.
Det är nog dags för herrar Waltin och Johansson att börja agera istället för att BARA reagera i båset.
Var finns glädjen och harmonin som fanns i laget förra säsongen. Är det inte tränarduons uppgift att se till att spelarna trivs, att harmonin finns i laget, att alla känner sig viktiga.
Är det verkligen rätt att av Waltin att hänga ut spelaran genom att skriva "Visar killarna samma attityd som i Ljungby kan jag garantera att förlustsiffrorna kommer bli betydligt större än 3-2." Är det spelarna och tränarna istället för VI. Har herr Walltin glömt att HAN är en viktig del av laget???? %n och harmonin som fanns i laget förra säsongen. Är det inte tränarduons uppgift att se till att spelarna trivs, att harmonin finns i laget, att alla känner sig viktiga.
Är det verkligen rätt att av Waltin att hänga ut spelaran genom att skriva "Visar killarna samma attityd som i Ljungby kan jag garantera att förlustsiffrorna kommer bli betydligt större än 3-2." Är det spelarna och tränarna istället för VI. Har herr Walltin glömt att HAN är en viktig del av laget????
Inte sen Nyströms tid har det buats så mycket åt våra grönvita hjältar.
AGERA istället för att bara reagera, låt inte Waltins torpeder sänka RÖGLE!!!!!!
qp: Drömscenariot just nu: LHC cirkusen sätter igång då det går dåligt o Melin kickas. Vi tar tillbaka honom o värvar Rahm. Kommer dock aldrig att ske :(
Att gå på Rögles matcher börjar mer o mer likna ett tandläkarbesök, det är nödvändigt, det är plågsamt och man får belala för eländet!! Börjar dessutom fundera på varför Matte hyr möblerat!?
Jag fasthåller fortfarande att systemet fungerar. Problemet är att den gör det i ungefär 1/4 av matcherna. I dessa matcher är det underbart att beskåda, men resten är värre än L-F Nyström skitet. Men oavsett vad så har jag aldrig varit någon förespråkare av torpedsystemet, det e ett system precis som alla andra, men jag kan inte se någon som helst fördel gentemot de andra traditionella systemen. Poängen att nöta in skiten är därmed förlorad. Vi kan inte vänta att det ska lossna eller dylikt. Rögle är inget j-vla mittenlag, vi ska ligga i toppen!!!!!
Dagens insats var så djävulskt usel o dålig. Det finns knappt ord för det. Vi förlorar knappast mot något bättre lag, vi är bara sååååå fruktansvärt j-vligt dåliga!!
Waltin hoppas att du läser detta. Mitt råd till dig:
Skit i ditt special system nu. Värva hem Halvardsson eller Rahm och sno ihop gamla vanliga 5:or med TVÅ backar. Detta kan spelarna och med tanke på de lirare vi redan har i laget så borde de slakta motståndarna. Som det e nu så fattar inte spelarna vad de ska göra. De enda avslut som kommer framifrån är backskott, det är ingen tillfällighet att Bya har så många poäng. "Torpederna" och "Halvbackarna" avslutar i 99% av fallen från hörnen vilket gör att motståndarnas målvakter är så j-vla bra. Snälla Waltin; svälj din stolthet och ändra dig NU innan skutan sjunker helt!
Detta spelsystemet kan dom stoppa upp i baken. För detta var något av det jävligaste jag någonsin sett. Hur kan så många bra hockeyspelare lyckas spela så uselt?
Hoppas INTE Waltin börjar gnälla på spelarna i tidningen, för alla vet hur bra dom är. Kanske dags att analyserar dig själv Mats!!
jag har under en tid trott att Rögle är i en svacka, men det är de inte...Rögle är såhär dåliga!Som någon skrev längre ner...åka över mittzon och dumpa pucken i sargen, är det torpedhockey??? Nä, den här Mats waltin får nog ta och ransaka sig,,,,nu kan han inte skylla på spelarna, detta spelat håller inte, tänk om vi istället hade mött Skellefteå, då hade nog 1-10 inte varit orimligt!!
Tycker det är lite rätt att bua åt Rögle när matchen är över, både dom och tränarna, måste ju inse att något radikalt måste ske!!!
Besviken åkte man hem till Landskrona, trött och irriterad!!
Läste att Lej skrivit att Röglebudgeterat med 1900 i SHA...lycka till att hålla det snittet, om detta spel håller i sig!