1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen
« · 315447 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: "hemmamatch" i ängelholm den 14:e november
ja det kan ju bli riktigt kul med motståndsklack för en gångs skull, men det gäller att många röglefans kommer, annars kommer vi inte ha en chans...

Publiksnitt
Det är bara att läsa och begrunda:

Publiksnittsligan

3089 Skellefteå
2827 Västerås
2662 Växjö
2618 Bofors
2327 Björklöven
2071 AIK
1914 Rögle
1690 Oskarshamn
1600 Halmstad
1479 Nybro
1340 Örebro

Slutsats: Fler måste komma och stötta Rögle på hemmais. Så här många lag får inte komma före oss i publikligan. Vi får alltså ta och rycka upp oss.

Sv: En uppryckning
Jepp, och jag konstaterar samma sak i mitt lilla referat på AIA-sidan...

Hinkes kommentar är ute nu!

Addemaan:

Grattis till segern. En kanon match som var i punlikens smak. Roligt att Shjon Podein var inne på alla 3 målen som Lakers gjorde, han lär bli en spelare att räkna med. Härlig klack ni hade "utan trummor". Väl mött den 14/11.Får väl hoppas att Lakejerna lämnar trummorna hemma.

Växjö bo...

Mindreader: Jo, jag hörde allt att den randiga snubben stal tre pinnar från Rögle. Ibland känns det hopplöst! Vi får nöja oss med två poäng idag och hjälpa fram Rögle till en trepoängare i matchen mot Mörrum!
Snart är Rögle på kvalplats igen!!

/Adde

Fan vad gott med en seger till slut iallafall! Visserligen tappade vi poäng, men va fan då.. Bortplan mot Växsjö med en nyvärvad världslirare.. Kan väl inte vara så illa..

Mindreader: Kan delvis hålla med om det och både powerplay och boxplay har väl aldrig varit något som Rögle varit speciellt bra på. Fast under Waltins ledning så har man om möjligt blivit ännu sämre än tidigare på detta. Är såna detaljer som avgör de täta matcherna och till slut kommer att avgöra vilka lag som går till superallsvenskan resp. får harva vidare i fortsättningsserien.

En uppryckning
Poäng idag iaf, det kunde ha blivit en förlust, nu har jag inte sett matchen, men det känns som att domaren stal alla poäng från oss, fast det var ju Sören Person, inte första gången han visar ut Rögle spelare i parit och minut!!!!

shorty: De e ju gott. Kommer bli extra god stämning den matchen.. Kommer förmodligen också fler Rögle supportrar sluta upp i klacken också.. Hoppas nu bara på ett par segrar också, så bl.a. publiksiffran kan öka igen..

Fan 1-2

erik: 3 bussar är fulla, de tror de ska fylla 5 till..

Fredrik: ryktas om ca 8 bussar i från växjö!

duva: Har Växjö 3 fulla bussar bokade till Rögle hemma i ladan?

Sv: var!
erik: Vi e tre inne på match chaten. Finns under Röglechat på AIA sidan, sen överst Matchchat

vi var inte många i irc! =/

Ni som har irc... kom till #rogle =)

"hemmamatch" i ängelholm den 14:e november
FYFAN!!.. .dom kan ju komma!.. den dagen ska dom få lärar seej att man inte kan ha hemma plan i ängelholm!!!... (Växjö!!Just nu är 3 bussar fullbokade, nu fyller vi 5 bussar till! ) KOM TILL LADAN! den 14:e November så ska ni se på hemma publik!!!!

ctg: Undvik att sitta o kommentera matchen här inne "live". Bättre ni gör det på chatten. Jag kommer ändå att radera alla inlägg om jag ser sådana under matchen. Anledningen till detta är att vi fyller GB:n med en massa onödiga inlägg som är totalt irrelevanta efter matchen.
Hoppas ni kan respektera detta.

Sen en liten notis om de andra inläggen nedan. Det är inte Lasse som varken spelar, tränar eller införskaffar nyförvärv. Han har gjort en modig sak som ingen annan klubbledare på denna nivå har vågat med och offentligt visat sig i vår gästbok. Bara för detta ska han inte ses som den man kan hacka eller gnälla på så fort det går dåligt för Rögle. Det är bra att han finns härinne (det finns visserligen fler i Rögles organisation härinne, men Lasse är den enda som har valt att inte vara anonym) för då kan man dela med sig av sina idéer om hur man ska kunna utveckla laget samt ställa frågor som gäller Rögle. Men ni måste, som sagt, inse att det inte hjälper att skicka en massa gnällmail eller inlägg riktade mot honom. Det kommer att inte att hjälpa Rögle ett dugg, det som kan ske är att han struntar i att vara här. Har ni kritik mot Rögle så ska det vara konstuktiv sådan och helst något som Jersmyr kan påverka. Allt annat gnäll kan ni rikta mot laget, tränaren eller supportrarna.

Sv: Växjö, småland, sverige
Hofnar: Allvarligt talat nu, Det där var verken ett öppet eller förtäckt hot, det bara är så att vi Rögle supportrar ställer höga krav, när det inte går som det är tänkt, då blir det en massa gnäll helt enkelt. Hur du kan få det till ett hot begriper jag inte överhuvudtaget, det är sann fakta, blir det en förlust, då börjar gnället igen, var lugn för det. Vi ska vara jävligt glada för att vi har hamnat i den lite sämre derbygruppen..Dom flesta räknade med att vi skulle ta oss till sa tämligen enkelt, att vi skulle ha tid att träna in systemet under seriens gång, men som det ser ut idag, finns det varken tid eller utrymme till det, tycker att vi ska vara glada för att det bara gnälls här...Vem minns inte en fredag mot tingsryd..det var riktigt illa det där...

Personligen så hoppas jag att det vänder idag!!!!

ctg: Tack... =)

Sv: PRESSTOPP
Bafucin: Ja. Speciellt ES lagen, lite fart i röven. Alla hade mått bra av det.

En inte alltför dum idé med en superetta. Skulle säkert ge hockeyn ett lyft och göra att publiktillströmmningen ökar. Tror att alla klubbar skulle må bra av en sådan förändring.

erik: www.stockhaus.se/aia

=) Där finns allt du behöver.
Snacket körs här eller på IRC.

var!
har ni nån sida eller nåt chat alla som är hemma kan sitta o haja fram rögle i hopp??

Hofnar: Bra sagt.

Rögle, det kvittar vad som sker, vi skall alltid följa er!

Om rbk inte går vidare till SA detta året är det ingen katastrof.
Mats Waltin är en tränare av mycket hög klass, blir så trött ner alla lönfeta "experter" säger annat.

Jag tycker det är bra att Rögle går ut och säger att dom har förtroende för Mats i media. En vist ikväll mot Lakers så tror jag att det börjar rulla på.

Det är bara självförtroendet som saknas.

Mindreader:
Du förutspår odrömbara proportioner på gnällandet om Rögle förlorar ikväll.
Ta ett par Losec och försök tagga ner lite istället.
Du borde veta att inget lag slår något annat i denna serien "av bara farten".
Visst fan har vårt tålamod testats, och visst fan befinner sig laget i en utsatt position med den skrala inledningen på säsongen.
Tror du det hjälper att "hota" Rögles ordförande med gnäll av odrömbara proportioner om det inte blir vinst ikväll?

Mindreader: Okej, där fanns en kille som gick på Teknik som hette Mindreader.... Trodde det var du =)

Hofnar: Ja, tufft kommer det bli.

Men håll med att även om det är supervärvning dom gjort, så är man rätt så glad ändå... Kul för allsvenskan att något lag står ut som Växjö gör.

Hofnar: Varför frågar du?? vet du vilka krav det ställs på Rbk?? tydligen inte!!! Ett poplag som Lakers ska dom normalt bara slå av farten. Och när läget är som det är, då börjar tålamodet att tryta hos alla.

Mindreader:
Och varför då? Att slå Lakers, i Växjö, är inget som något lag gör utan vidare. Speciellt inte nu, när det råder någon slags NHL-spelarhysteri i stan.
Tittar man sedan på Rögles skadelista så... tja, vi kan nog vara överens om att detta kommer att bli tufft.

ctg: knappast...gillar inte Teknik...

Mindreader: Tja förmodligen.

Du gick Teknik på RW va?

ctg: Vad skulle han säga..samma som alla andra..att det vänder..visst hoppas även jag på det. men spelet har varit bedrövligt, även mot Troja sist ju...nu har det mesta gnället lagt sig, men blir det förlust idag så är det igång igen...i proportioner som lej aldrig kunnat drömma om.

Fan, undra hur denna säsongen kommer sluta.
Tänk om grabbarna går upp i ES. Det hade varit en jävligt annorlunda avslutning...

Och varför säger inte Lasse (lej) så mycket nuförtiden?

Mygel: Jasså?
Skall inte du heller dit?
Fan du är väl alltid på matcherna?
Jag har sånna skuldkänslor... Inte sett EN enda bortamatch i år. Och det horribla är att jag missat nästan alla hemmamatcher med, bara för att vi jobbar rövhåls tider nu på jobb... Knäckande att bara älska rögle via radion...

ctg: Join the club ctg :(

Växjö, småland, sverige
Fan vad tråkigt att en sån här match som Lakers - RBK spelas idag.
Visst för er som får lön den 25:e är det säkert mumma. Men tänk på oss stackare som inte får lön förrän den 27:e >_<

Får följa den online och radiosporten när man går och knegar.
Ha så skoj ikväll ni som skall dit, och lycka till Rögle.

Sv: Tryck mot Lakers!
Hofnar: Outsch, vad det en liten öm tå där? Helt ärligt så var det inte dej jag tänkte på, och rent allmänt var det inte sagt i negativt syfte, utan mer som en beskrivning av att hemmapubliken är betydligt mer hetrogen än bortapubliken...

Patrik:
"...består av slipsar...". Hur länge ska jag behöva lida pin för den isolerade händelsen när jag kom direkt från näringslivsfjanteriet, och inte hunnit hem för att byta om till, för ändamålet, mer passande klädsel?

Sv: pub innan match
tk: Kommer kanske förbi och säger hej. Hur dags är ni på Sports?

Det är väl rätt ofta så att en klack (och då menar jag riktig klack) är bättre borta än hemma.
De som åker på bortamatchen tillhör ju dem som är mest hängivna, och har satsat en lång resa på att heja fram sitt lag. Klart att man inte då står tyst.
Dessutom så skulle man utmärka sig om man höll tyst i en klack bestående av folk som till 100% sjöng och höll igång.
En annan faktor är att man på resan till bortamatchen ofta har styrkt sig med brun lemonad (tyvärr blir det för mycket av den varan för vissa, och då är det självklart en negativ faktor), men i lagom dos så höjer det stämningen.
Däremot är det mycket enklare att vara tyst och anonym bland hemmapubliken, som består av slipsar, fruar, småbarn, arbetskamrater, grannar och föräldrar.

Målet för oss är såklart att få folk att ALLTID vara aktiva i klacken, oavsett arena, men verkligheten är ofta att det är lättare att få med sej folk i sångerna på bortaplan, bland likasinnade.

Högra: Vi kör faktiskt inte med trumma hela tiden, tycker vår trumma är ganska diskret jämfört med de flesta klackars trummor. Förövrigt sjunger vi oftast större delen av matcherna och när klacker kommit igång ordentligt tycker jag att det kan vara dumt att byta ramsa även om det kan tyckas enformigt. Det taggar ju spelarna lika mycket iaf...

Sen har ju Lakers Lakejer endast funnits i knappt 3 år... Popsupportrar som vi är ;) så därför har vi inte mycket egna ramsor som är bra.

Putte-LL: Om det är hela eller halva ni har bokat kan kvitta tycker jag, men det är ett roligt intativ ni har vågat er på! Ni får gärna komma många för mig...fredagsmatch och en borta klack, kan bli en riktigt rolig fredags kväll!!!

Men bara en liten sak, nej en ganska viktig sak förresten, lämna den jävla trumman hemma! Ni visade sist att ni orkade sjunga en hel match även om repotaren inte var så stor....blir ni nu så många som ni hoppas så behöver ni fan ingen trumma! eller är ni inget utan den?

Putte-LL: Jepps. Men ni HAR bokat hela kortsidan.

Mygel: Nej, om vi skulla ha hela kortsidan så skulle vi betala 75000:-...

Lite vågat för en supporterklubb ifall vi inte skull fylla den vilket jag skulle blivit jäkligt svårt!

Mygel: Jag vet inte om jag inbillar mig med det känns som att dom som skriker efter en stängd ES inte har lika många bakom sig längre. Tror att fler och fler börjar inse att svensk hockey måste har en attraktiv allsvenska där spelar kan utvecklas och få chansen att spela mot ordentligt motstånd hela året. Idag finns det inte tillräckligt många bra spelare i Sverige för att fylla två allsvenskor!

Det är ju ganska lätt att dra paralleler från fjollbollen som inte har stängd liga och ändå klarar sig bra när det gäller intresse....Sen har det ju visat sig att det är inte katastrof för dom etablerade klubbarna(läs MFF & DIF) att vara nere och vända i ettan ett år.

Putte-LL: Ni har bokat hela kortsidan iallfall

Mygel: Inte hela kortsidan men minst halva, vi räknar med 8 bussar.

Välkomna till Växjö!

Åseda: Var har du hört det?? Tror ni kommer att höras bra, vi är lite bättre borta än hemma...

Mygel: Ja jag håller med dej om att avståndet mellan ES och allsvenskan måste minskas. Sen att man slipper dessa derby grupper, derby är något man ska ladda och se fram emot inte något som är varje vecka typ. Måste dra nu ska ju till Växjö

« · 315447 · »