RBK-fantast: Vetifan om de sjöng skiten ur oss senast, men visst var de bättre. Sjöng konstant, även om variationen var usel bland deras sånger. Man ska komma ihåg att detta var när de bara fyllde bortasektionen. Nästa gång de kommer ska de ta hela kortsidan.
Åseda: Att Lakers någonsin skulle kunna sjunga skiten ur AIA låter som ett skämt. Det ända som låter något från Lakers klack är deras förbannade trumma. AIA kan däremot sjunga utan sådant elände.
Åseda: Tror att detta är det som måste ske för att vi ska kunna bredda toppen på svensk hockey och därmed göra svensk hockey bättre på sikt. Stängd elitserie är helt fel väg o gå enligt mig. Bättre att höja klassen på den näst högsta serien vilket kommer att leda till att gapet mellan ES o allsvenskan minskar, vilket gynnar de talanger som idag står på gränsen till ES, men inte riktigt är där ännu. Det är dags att göra något nu. Dåren Fagerlund är ju nu ur bilden så det återstår och se om Kjell kan vara lite förnuftigare än sin föregångare.
Stora hockeyprofiler uttalar sig idag om förändring av seriesystemen i Expressen. Det är dags att de allsvenska klubbarna och dess ansvariga ryter till så att vi bryter den negativa trend som svensk hockey har hamnat i. Så Lasse o Waltin agera mot seriesystemet. Vi kan inte låta topplagen i ES styra svensk hockey. Läs mer på: www.expressen.se/expressen/jsp/polopoly.jsp?d=751&a=73784
RBK-fantast: Ja jag hoppas på rejält tryck så man få tyst på Lakejerna. Hörde att dom sa att dom hade sjungit skiten ur er senast dom var i ängelholm. Så ikväll ska vi bevisa vilka som är den bästa klacken.
RBK-fantast: Du behöver nog inte vara orolig..vi gör vad vi kan! Natruligtvis vore det trevligt om alla kunde åkt med..30 minuter tills man går till bussen.
AndreasS: Ryktet gör gällande att Rögle har kontaktat MoDo om Högardh, men att de inte vill släppa honom. Tydligen så har han tröttnat på den norrländska kylan.
Högra: Snacka om att vara stora i matintaget. Men det är ju bara att börja mobilisera för inte ska väl ett poplag kunna slå oss på läktaren i vår egen hall så boka in den 14/11 i ishallen Alla med friska halsar så ska dom få en lektion i hur man skapar tryck i en ishall
Kingen: Givetvis får du drömma :) Högardh är en skicklig spelare som gjorde mycket gott i RBK och det ska han ha credit för. Risken att han återvänder är väl minimal...;(
Sumo: Det brukar inte vara jag som förhindrar dig att se hela matcherna. Vad jag vet så är det du själv som inte orkar med eller klarar av 60 minuter.
Sen att du delar meningarna kanske bara för att få en högre ranking här på SportSnack och skyller det på att du bara kan andvända ena armen ter sig lustigt, du menar alltså att du skriver första halvan av en mening med vänster hand och andra med höger hand normalt sett. Spännande
AndreasS: Får man lov att drömma om Peter Högardh i laget??? det är väl inte realistiskt, men kul hade det varit! Även om det är en back vi hade behövt.
Förresten...varför används Martin Eriksson som skytt i PP? Han kan ju bara slänga iväg dragskott för styrning? Bättre skyttar måste vi väl ha? Eller sist när Martin vilade i PP, då togs Heman in som backskytt! jagbaramenar...den stora karln ska väl vara framför mål och irritera. Tappar han puck på blålinjen så har ju motståndarna avslutat mot Wolle/Frasse innan Herman lyckats vända tillbaks.
Belix: jag kinkig? absolut inte, men man e frustrerad av att bara kunna använda vänstern. Klart jag ska se hela matchen.. om du ger mig tillåtelse till det?
Sumo: Det är fantastiskt vad korta inlägg du kan skriva och kinkig har du blivit sen fr höger hamnade i gips för knappt två veckor sen. Ska du se hela matchen i dag eller det orkar du kanske inte?
Hofnar: Du menar alltså att jag hade fel??? Där ser man hur mycket det har intreserat mig Det lilla jag såg på burken så såg han ut som en stor stillastående back.
Belix: Exakt, matcherna mot MIF, VF och kassel visar ju kapaciteten Rögle har, var tog det spelet vägen? Det enda som finns kvar från dom matcherna är alla mål i baken ... (förutom Kassel då Rögle spela bra defensivt) ... Hela laget kan ju lyfta sig väsentligt ... hoppas vändningen är nära ... så det är slut med mopedhockey ..
Kan vi hoppas att i kväll få se lite av det som herr Forsberg visade på försäsongsmatcherna nu när han får en amrikansk back att stångas med framför målet
Snälla AIA tryck ner den förbannade trumman i halsen på Växjösupportrarna ikväll...
saxat från hd.se: "Sportbasen Jan-Peter Pärson beklagar Wågströms olycka och bekräftar att jakten på en ersättare är igång: - Vi ska givetvis diskutera åtgärder i form av förstärkningar. Vi håller kontinuerligt kontakt med ett antal elitserieklubbar och dyker det upp en lämplig spelare av bra klass så ska vi skaka fram resurser, säger Jan-Peter.
Någon som vet något? Eller är det bara tomma ord?
Rham och Näsvall en tidig julklapp.
Jag ser att ni har diskuterat detta livligt innan, trevligt att så många bryr sig om RBK.
Håller alla tummarna ikväll för AIA och Rögles del, hoppas ni vinner båda fajterna, dels på isen och dels läktaren! Visa vilka som är bäst!
erik: Känns nästan som om det är första gången hitills som Rögle inte är klara favoriter. Växjö är klart på gång. Kankse kan Rögle slå lite ur underläge och få igång motivation och spel?
Sumo: perfekt........vi behöver alla grönvita där uppe idag!
Lyssnade precis på lite Iron Maiden´s ”fear of the dark”, musiken till den låten skulle passa mycket bra till en klacksång………… t ex ”Oooooohhh AIA ooooooohhh AIA, vi e rögles fans som alltid sjunger mest. O sen omigen… eller kanske Oohh RBK oohh RBK, RBK grönt o vitt e laget mitt, sen omigen..... borde kunna bli ganska schyst……aja…synes i växjö alla grönvita!
Weezer: Rent generellt kan man nog säga att Örning har rätt taskig förankring i verkligheten. En maktgalen dåre som håller på att skjuta det näst största idrottsförbundet i det här landet fullständigt i sank. Och precis som i fallet Rögle, står alla andra bara och tittar på medans det sker.
The Punisher: Det är kanske förklaringen till att Örning hade huvudet i bandage under sin tid som så kallad ordförande i klubben.Större pajas har sällan skådats.
Patrik: Som det ser ut just idag, har väl MIF ett betydligt bättre utgångsläge för att ta sig till kvaleserien, än vad Rögle har. Men det går inte att förneka att tanken kittlar. Rögle får möjligheten att spela MIF ner i Allsvenskan. Tror ni det skulle bli lapp på luckan i Ängelholm en sån match? Men som sagt, en avlägsen dröm än så länge...
Om vi nu blir några stycken uppe i Växsjö ikväll?..... Så kan vi väl försöka se till att hålla elitklass på vår sång!!! Nu är det dags att hjälpa dem grön-vita krigarna med den sång och stöd som vi alla älskar och som gjort RBK matcher till så många starka minnen!!!! Finns det något bättre än matcher då vi hållit ett bra tryck!???