Kom igen nu för djävulen pågar sätt nu er i bilarna och asa era förgrymmade kroppar över Hallandsåsen för imorron ska det sjungas...I Halmstad kommer ni mötas av en röststark samling pågar som lovar att ge allt för att Rögle ska vinna...Det finns således inget att tveka på...så långt e det ju inte och det hade ju varit roligt att försöka åtminstone komma i närheten av den stämning som fanns då Rögle och Halmstad möttes första gången..Kom igen nu Ängelholm och Helsingborg..visa lite hjärta... Ses på plats
larsson: Tror nog att de flesta är ganska övertygade om att Rögle till slut kommer att greja en plats till SA men så som tabellen ser ut så ska man inte ta det för givet. Som jag ser det kommer Bofors att vinna södra allsvenskan men sen ska de övriga tre platserna till SA fördelas och som det ser ut nu kommer det att stå mellan Rögle, Oskarshamn, Mora, Västerås, Växjö och Halmstad. Det som talar för Rögle är att det finns en klart högre potential i laget än vad man har visat hittills medan de övriga lagen som jag nämnt spelat ungefär som förväntat. Innan serien trodde jag att det skulle bli Rögle, Bofors, Oskarshamn och Västerås som skulle ta de fyra platserna. Tyvärr blir det kanske inte just i den ordningen men jag tror att jag ändå inte är helt fel ute när det gäller vilka lag det blir.
Är där någon som har koll på hur tabellen såg ut förra säsongen efter att halva serien var spelad? Kunde vara kul som en liten jämförelse.
Fransson: Sen håller jag med mina kära kompis. Irriterande att Rögle strirrar sig blind på att det absolut måste vara en svensk spelare. Finns så otroligt många duktiga hockeyspelare över hela världen.
Fattar inte hur folk fortfarande kan va så negativa!!! HALVA SERIEN SPELAD!!! ligger 5, men vadå ett par poäng upp till plats i superallsvenskan.... fattar inte hur folk ens kan tänka tanken på att rögle inte kommer ta sej till Superalls. förstår inte
Carlzon: Verkar onekligen inte så. Bussresan blev ju instäld p.g.a. bristande intresse.. Men det brukar alltid komma ett par bilar från söder...så helt tomt blir det väl inte.
sillen: och som vanligt letar man i sverige!! ghör mig så förbannad, finns det bara bra spelare I Sverige?? känns som om att medelmåttiga elitseriespelare inte är något som rögle behöver!!
Jag är egentligen Bofors supporter men är i Halmstad den här veckan så jag tänkte gå på matchen Halmstad - Rögle. Är det många Rögle supportrar som ska till Halmstad? Det är ju alltid lite roligt med stämning och Halmstad-klacken är ju inget att jubla över direkt.
henke: Med tanke på hur mycket hjälp han hade på de insläppta målen så ska ingen kritik falla över Wolle, flera av målen vara frilägen. Det är säkert lätt för dig att vara kaxig i gästboken, men jag tror nog fan att Wolle sköter sig långt bättre än dig.
havsmussla: tänk på att Växjö knappt förlorat någon borta match på sina år fram till Allsvenskan! De har "krossat" allt motstånd, klart många åker med. Ge dem nått år och ett par 100 mils tur och retur bortamatcher som blir förlust ska du nog se att de minskar drastiskt!!
Junior: Det jag syftade på var att antagligen växjöfansen kommer sjunga allihopa, de kommer bli låt oss säga 400 sjungande pers. jag vet mycket väl att rögle har många tappra fans, jag skrev lite fel får jag väll erkänna, det jag menade var att det inte finns allt för många tappra fans som sjunger. iaf inte 400.
Hej! Är det någon som skall åka till Göteborg efter Halmstads matchen som råkar ha en plats över i bilen till mig... Sista tåget går 21.00 tråkigt nog! Själv klart betalar jag bensinpengar och så... Hör av er!
Fransson: Jag har rett upp missförståndet med OE via mailfunktionen i SportSnack. Men eftersom du inte vet, samt att jag inte använde mig av semikolon-bindestreck-slutparentes, kan jag avslöja att den kommentaren var ett skämt. Lite skojeri i den sena timmen s.a.s.
havsmussla: "Tyvärr finns det inte så många tappra röglefans.. som verkligen ställer upp imotgång" Skitsnack. Publiksnitter är nästan identiskt med förra året, och då vann Rögle istortsett varje match. Sen att många 100-150 offra en fredag och åker till Växjö när Rögle spelar som sämst gör inte saker sämre heller. Med det spelet Rögle visat upp igår så tycker jag intresset är hur bra som helst.
Nils: Undrar om vi var på samma match. Jag var och såg Rögle slå Mörrum med 6 - 5 och vad jag såg så skötte sig Wolle mkt bra. 4 av de 5 Mörrum målen var helt öppna frilägen, bla eftersom vissa spelare kände att de var så j-vla bra att de enbart kunde koncentrera sig på offensiven o skita i att jobba hemåt.
Jag tycker oxå att Rögle gör en godkänd insats igår. Det skulle ha varit mer än godkänt om det inte var det evinnerliga slarvet som har en tendens att uppträda i alla matcher denna höst. Spelarna kopplar av och struntar i sina positioner, vilket resulterar i kontringar och mål för motståndarna.
Egentligen var det ju ingen katastrof igår, även om man nästan blev av med tre säkra poäng. 3 av deras 5 mål kom till efter konstiga situationer. 2-2: Pelle blir nerhakad när han e sisteman = De kommer 3 mot noll och gör mål.
5-3: Slarv på blå i powerplay. De kontrar in sin trea. 5-4: Repris.
Sådant här brukar ju som tur e inte inträffa i varje match. Första halvan av matchen tycker jag Rögle spelade betydligt bättre än annars i höst. Det syntes att alla killar gav järnet, kämpade och slet. Det smällde i närkamperna. Spelar man så här mot Halmstad blir det seger. Betänk även att de fick stryk av Lakers på sin hemmaplan.
Fredrik: jag tror att rögle måste spela bättre innan man kan börja snacka om klack. klacken lär komma först när rögle lär sig spela försvarsspel... tyvärr finns det inte så många tappra röglefans... som verkligen ställer upp i motgång
Junior: Fransson lär stå på onsdag. "Wolle" släppte in 5 mål på 17 skott mot Mörrum. Visserligen fick han inte mycket hjälp från försvararna men jag tycker han kunde tagit några fler skott.
Kom igen och vinn på onsdag! Sitter här och funderar på hur det skulle vara om Rögle gick till Kvalserien i år också. Säkrat en elitserieplats mot MIF på hemmaplan inför 5002 pers=)....trevligt värre....Kämpa på nu Rögle....
CAL: Det är ju precis helheten man måste titta på.
En match består av 60 effektiva spelminuter (om det inte går till Sudden etc).
Att spelare gör misstag är helt ofrånkommligt, om så inte var fallet skulle rögle vunnit elitserien för länge sedan.
Generellt sett kan jag väl hålla med om att inställningen (sett från läktarna) inte alltid är vad man önskar sig. Ska man vinna, till allas belåtenhet, får man inte sluta spela i 20 min som vi sett våra grönvita hjältar gjort, utan kämpa konstant. men att döma ut enskilda spelare efter enstaka misstag tycker jag är att gå lite väl långt.
Patrik: 0%-aren hade väl ingen riktigt lyckad afton. Tänker främst på Mörrums 2-2 mål när de trippade Pelle och kom fria med Wolle. Hur han och hans kompisar på isen kan missa den är en gåta?
Sen tycker jag att det får vara slutgnällt på laget här inne nu. Det lyfter ingen. Ta vara på de positiva bitarna istället. T ex Carlssons och Petterssons insatser. Till skillnad mot många andra tycker jag att matchen igår var rätt trevlig, med undantag av det snöpliga PP-spelet som resulterade i 2 baklängesmål. Nu börjar man se spelidén i laget med fart i mittzon. Att det inte funkar VARJE gång, kan jag köpa. Linjerna finns!
Hofnar: tror inte du förstår vilket arbete OE lägger ner på hemsidan, hade referatet kommit nu hade jag inte klagat...inte lätt att ha hand om hela hemsida helt själv och fixa ALLT innan och efter match!!
fritte rbk: Det handlar inte att titta på helheten i det här fallet utan på den inställningen som Josefsson hade när han tappade pucken. Sen att han slänger sig för att täcka ett skott är det bara att gratulera till att ha gjort något rätt denna kväll.
CAL: Josefsson gjorde enligt mitt tycke ETT allvarligt misstag , som ledde till ett baklängesmål. Men jag anser vidare att han definitivt reparerade det misstaget genom att offra sig genom att täcka Mörrums absolut sista skott. Utan den uppoffringen kunde mycket väl matchen ha fortsatt till sudden.
Dumt att döma enskilld prestation utan att ha tittat på helheten, tycker jag.
Rainbow: Bra sagt, vi har ett spelarmaterial som övriga tränare i sa bara drömmer om, Tyvärr så syns det så jävla tydligt att spelarna misstror systemet och känner sig helt vilse där ute, Sen att Waltin kan såga dom rätt av på presskonferansen är en helt annan femma, det visar ju bara på att han ställer sig högre en laget.
Waltin bör söka anledningen till varför sånt sker, inte kritisera!!!!
Linden, Togge, Pelle, Karma m.m har varit lika osynliga i offensiven som Jacke är..och då ska man ju veta att Jacke inte ens är med längre.....*Tvyärr* saknar mina underbara centrar.