1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen
« · 319188 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Vi ska fightas
Addemaan:för att vara "en något onykter Adde" så har du väldigt nyktra iaktagelser!!!

Sv: Är det verkligen spelsystemet det är fel på?
sunken: Ja, jag konstaterar bara att så är fallet. Lägger i övrigt inga värderingar i det.
Annars är vi väl överens om det mesta, verkar det som..... ;-)

Sv: vad har hänt...
sillen:

Hur tror du att det känns att bo och arbeta i Halmstad?

Finns det ingen i Rögle som är bra på vitsar? Vafan, dra en vits eller två inför varje byte så kanske glädjen kommer. ;)

Nya förutsättningar på söndag. Den här förlusten ska Nybro få sota för...

" I med och motgång, finns bara RÖGLE "

Fransson: Jag håller med dig,bland dem tyngsta dagarna på jobbet någonsin

Sv: "Rögle vs Lakers"
Fransson: Ost o fralla??? :))
Den "evige optimisten" fritte-rbk är mållös idag... Ska du med ut till ladan på söndag Fritte eller du ska "dega" hemma? ;)

Mygel: Ooops. Kan som sagt inte så mycket om vem som e vem. Står ändå kvar vid att alla som vill ska få lufta sina åsikter. Ett tecken på att många bryr sig om Rögle o vill dem väl

Det var då ett jävla tjat om Lakers jävla bussar. Skiter fullständigt i hur många bussar ni är.

sunken: Huge är en Brynäs supporter som tittade förbi.

Huge: Du skriver att det är många signaturer som poppar upp bara när det går dåligt. Då får nog jag räknas till en av dem. E rätt färsk i hockeyns värld och mycket färsk på sportsnack. Men ung... Det har jag inte blivit kallad på ett tag. Är glad när det bjuds på bra hockey o mindre glad när det bjuds på motsatta. Har inte en chans mot de flesta här när det gäller kunskap om Rögle men tycker det är viktigt att alla som vill får lufta sina känslor. Sen dem som bara skriver att sparka tränaren, sparka spelarna, sparka styrelsen osv kan ju ta sig en funderare om de hade gjort det bättre själv. Gå in o kolla på ex Trojas sida. Typ 2 inlägg. Hur kul är det. Nej all heder till dem som har en åsikt. Tack för ordet

Växjö 14/11
Med tanke på att Växjö kommer med drygt 300 pers den 14/11 så har jag ett förslag. Eller kanske snarare en önskan.

Vore det inte underbart om alla 'gamlingar' på högra sittplats testade ifall benen bär en hel match och pallrar sig upp på ståplats så att vi inte tvingas kapitulera inför en bortaklack i vår borg?

Bara en tanke....

vad har hänt...
Josefsson? Pelle? Karmhag?Stoffe...och vad gör Martin Eriksson på isen...allt är skit för tillfället!!!!!!!!!!

AIAnr10: ost å fralla, vi ska kravalla!!

Lakej 64: Det är bra...ni är välkommna....vi skall kravalla er verbalt :)

PEACE

Mygel: he he... jo det e klart...

"Rögle vs Lakers"
Ville bara säga att det i nuläget är 320 Lakejer anmälda till matchen hos er den 14/11. 8 bussar i nuläget... Väl mött....

Sv: Artikel om Allsvenskan i ishockey i Aftonbladet
sillen: ja, alltdså, dem jävla idioterna i sthlm é dumma i huvet: "I sannarpshallen är det nästan alltid fullsatt"...jo, FÖRMODLIGEN!!

zoid: Med tanke på att Waltin har handplockat själv de spelare han vill ha i systemet så kvittar det nog varifrån spelarna kommer. De kan till o med komma från El Paso....

P:
Kan det vara så att Torped-hockeyn kräver spelare av elitserieklass för att funka...? Bara en spekulation...
Samtidigt är det ju bara ett spelsystem som vilket som helst och borde funka på alla nivåer...
Hmm...

En libero en målskytt och tio dagars nötande av spelsystem kan ju göra susen.

Sv: Långsiktighet javisst..men superallsvenskan nödvändig!
AIAnr10: Stod på hemsidan att han var sjuk eller något.

Sv: Långsiktighet javisst..men superallsvenskan nödvändig!
Svarar på mitt eget inlägg :). Jag har inte sett eller hört anledningen till att Pelle inte spelade igår...någon som vet?

Sv: Vaknat
Mindreader: är 25... jo men skriva sparka hitt o ditt... låt spelarna av göra det om dom tycker att waltin är för jobbig!

erik: Du är nog inte så gaMMal heller...varför skulle det vara förbjudet att framföra sin åsikt i ett öppet forum????

Asam: Du kan inte vara gamal?? Du är säkert en väldingt negativ person som har lätt för att klaga.....!! SLUTA ... (jag skäms) De både förbjudas att skriva sånt här!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Långsiktighet javisst..men superallsvenskan nödvändig!
Ljunggren: Jag delar dir resonemang om träningshallen...på en bra grund bygger man ett bra hus. Men att missa superallsvenskan är katastrof...vi kommer ju inte att vara med där det händer. Skugge och Hall (m fl) behöver komma upp och spela mot de bättre lagen så att dom lyfter sig ännu mer nästa år vilket innebär mindre värvningar.

Havsmussla: Jag börjar bli riktigt trött på alla insamlingar som olika supportrar gör till sina lag. Lagen i det högsta serierna i ishockey och fotboll är ju faktiskt företag idag. Fundera själv hur mycket pengar du lägger på Rögle på ett år? Rögle tar bra betalt för sina biljetter och årsabonnemang, detta är alltså supportrarnas bidrag till Rögle (företaget). Dessutom väljer då många att följa Rögle på bortarink med mer utlägg till följd, supporterns bidrag för bättre drag på läktaren. Troligen inhandlar du också en halsduk eller tröja för att visa vem du tillhör, ytterligare ett bidrag. SKALL du dessutom lägga låt säga hundra spänn för att täcka kostnader som klubben har misslyckats med att definiera i sin budget? Nej tack. Att supportern skall vara någon form av budget regulator är jag helt emot.
Då är det bättre att en sådan insamling kommer supportrarna tillhanda. Att lägga dessa pengarna för att dra ner på kostnaderna vid bortamatcher tex....som Växjö tydligen lyckas alldeles utmärkt med. Låga kostander på botamatchen betyder fler supportrar på plats...OCH DET ÄR DET SOM ÄR VÅRT BIDRAG TILL RÖGLE ATT VARA SUPPORTER inte att öppna plånboken ännu mer.

Mygel: Ibland kanske man först måste ta ett steg bakåt för att komma framåt. Det är riktigt som du påpekar att Rögle succesivt tagit steg framåt hela tiden. Problemet, och det gäller väl alla AS lag, är just det sista steget. Skillnaden mellan ES och AS är trots allt ganska stor. Det som gäller är isf att göra en LHC, dvs satsa rejält med gedigen uppbackning av kommun och näringsliv. Vad jag förstår så har ni väl en stabil ekonomi, dock inte av den kaliber som kanske krävs för att göra denna sista slutliga ansträngning. Ekonomin är väl också skälet till att Waltin kanske inte kunnat värva exakt de spelare han önskat, skulle jag tro.
Signaturer som nästan uteslutande poppar ut när det går dåligt, finns i alla GB. Det är ngt som man får dras med. Oftast är dessa personer väldigt unga till åldern och ser gärna saker i svart eller vitt.
Kanske en liten förklaring till fenomenet.

Sv: En Dröm
OE: Nej, att Rögles ekonomi mår bättre av att ha representationslaget i SA är vi alla säkert överens om. Men man måste skilja på kort- och långsiktiga mål.

Jag tror fortfarande på Waltin och hans hockeyfilosofi. Att, som någon här, kalla honom okinnig visar bara hur lite man själv vet.
Kanske är det, som någon annan skrev, helt enkelt så att supportrarnas högt uppskruvade förväntningar inte är i linje med vad laget faktiskt kan prestera.

Det finns ett liv efter jul, även om SA missas - liksom det finns en säsong efter denna, även om RBK inte går upp. Tänk framåt, inte tillbaks! Lika lite som man kan leva på gamla meriter, kan man låta sig nedslås av gamla förluster. Kom ihåg att för varje dag, timme och minut kommer vi närmare nästa stora framgång!

Sv: Vissa borde inte få bära en Rögle tröja
sunken: Att de skulle vara otränade tror jag inte på. Titta på matchen mot frölunda under festivalen. Fart och fläkt genom hela matchen. Defensiven i sista perioden var väl inte den bästa men vilket drag!! Efter att ha sett den matchen trodde jag det skulle gå spikrakt rakt upp i SA. Om de bara plockade fram en bråkdel av den glädje och fläkt jag såg under den matchen skulle de krossat hammers!

Vakna Lasse!!
Eftersom det sk-et sig rejält och ekonomin sätter gränsen. Byt rakt av mellan J20 och A-laget. Något måste göras nu. Det värsta som kan hända nu är att vi vinner på söndag och nuvarande organisation får fortsatt förtroende. Ändra i tur och ordning; Sportkommitten, Tränarparet, Backarna, Forwards.

Agera Järsmyr, Du är ordförande!!!!

Sv: Vissa borde inte få bära en Rögle tröja
sillen: Jag skrev igår att om spelarna bara får lite självförtroende kommer allt o vända. Men efter 5-1 mot Halmstad e det nog betydligt mer än självförtroende de behöver. Inte ens de galnaste av Halmstads supportrar kunde drömma om att man skulle förnedra "det solklart bästa laget i Södra allsvenskan" med 5-1!! Va inte på plats själv men siffrorna och artiklarna talar sitt tydliga språk. Tycker spelarna verkar vara otränade. De står ofta upp bra första 10 o sen rasar de sönder o samman. VA FAN E DET SOM HÄNDER!!?? O var finns hjärtat o glöden som utmärkte spelarna förra året? Något drastiskt måste hända o de håller inte längre att säga att "det är långt kvar"!! Huvud måste rulla.

P: jag har det jävligt jobbigt,jobbar man med 30 hammers fans
så förstår nog alla

sillen: Tufft på jobbet idag, Sillen?? =)

Till och med Patrik Thornéus tror ju att RBK går till SA och eftersom han är Rögle-pessimismen förkroppsligad så borde vi ju kunna vara lugna eller? =)

OE: lågt räknat ca 180000 mindre i intäkter per match, visserligen så blir det lite mindre resekostnader...det är ju en fin liten slant..det skulle nog räcka att betala W lön om vi kickade honom....

Ljunggren: Jag tror inte ekonomin mår så bra om man skulle missa Superallsvenskan.

Ljunggren: på tal om träningshall, jag har funderat lite på att man kanske skulle kunna ha nån typ av pengainsamling från fans som vill ge en slant till en träningshall. om detta är klokt eller dumt är en annan femma... nån synpunkt?

Sv: Årets Rögle är inte ....
Mindreader: Detta står i Aftonbladet i dag. Vakna Rögle
"Glöm norr - svensk ishockeys framtid finns i fotbollsland
Klassiska norrlandslag som Björklöven och Bodens IK är på dekis.
Hockeykartan har vänts upp och ner.
I dag finns framtiden i städer som Växjö och Halmstad.
I fotbollsland".

Asam: Representationslaget bekostar på intet sätt en ny träningshall. Däremot är en ny träningshall en förutsättning för ett framtida representationslag med många egna spelare!

Sv: Årets Rögle är inte ....
Sumo: Så nu menar du att vi inte ska sitta och vänta längre?? var väl inte så många dagar sedan du satt och tyckte att allt var toppen här i gästboken?? och tyckte att alla andra var gnälliga???

Årets Rögle är inte ....
.....bättre. dom måste värva nu för att inte missa SA...

vakna

Ljunggren: Vad tror du händer om vi bara skulle ha pojk & juniorlag och inget slagkraftigt A-lag . Tror du då att vi skulle ha råd med en ny träningshall ?

Sv: Vi ska fightas
Addemaan: Det är precis det vi röglefans gör. Vi agerar...här på forumet (bland annat, även på läktaren). Klart att vi ska ställa ledare mot väggen. Hade Rögle kämpat och gjort allt på isen men ändå förlorat då hade man kunnat stötta dem på vanligt vis. Då hade man kunnat vänta på att segern skulle komma. Men som det är nu så finns det ingen vilja och go i laget. Då kan man aldrig vinna!! Man kommer ta nån uddamålsvinst mot nybro eller mörrum men sen inte mer! Bara att inse...något är väldigt fel i årets upplaga. Något drastiskt måste göras innan årets Rögle går i sank. Missar vi SA kommer det ha inverkan på även nästa säsong...både vad gäller ekonomi och sportsligt (intresse från andra spelare att komma hit). Som ett antal andra sagt. Gör något innan det är för sent!

Asam: Nej jag skämtar inte. Men det verkar som om många här inne inte har något som helst perspektiv på saker och ting.

Vissa borde inte få bära en Rögle tröja
Hur kan vissa få bära en rögle tröja,dem har nog inte insett att det
betyder hjärta.Kommer man till ett lag så vill man väl för fan
visa upp sig från sin bästa sida,inte bara åka runt å glida.Jag är så
trött på alla dem som gnäller på spelsystemet,ni som kan lite hockey
borde kunna se att det Rögle spelar är ingen torpedhockey.Dem spelar
inte något spel alls.Finns inga linjer i spelet,en viss person ställer sig bakom mål när vi har power play står där å väntar,fan vad jag blir förbannad där gör man inga mål,nä vi skickar den till icing så kan kan få vila istället för det är inte så jobbigt.
Nä inhandla 1 ny back för som det är nu så kan man vara hur dålig som helst å ändå få spela nästa match.
Vi som följer er vill se lite vilja är ni inte intresserade av det så har rögle
en konståkningsklubb ni kan tillhöra
RÖGLE BETYDER HJÄRTA
RÖGLE BETYDER HJÄRTA

Ljunggren: Du skämtar Ljunggren.

Vaknat
Nu har jag vaknat men ännu så jag inte sett att dem har sparkat Waltin vad är detta för en förening ? PINSAMT PINSAMT

juga: Rättelse: En klubb är inte misskött bara för att de sportsliga framgångarna uteblir. RBK är en av de mest välskötta klubbarna i hockeysverige. Kom ihåg att en klubbs kärnverksamhet inte är dess representationslag, utan dess bredd (i RBKs fall ungdomsverksamheten).
Det finns viktigare saker att tänka på än kortsiktig sportslig framgång. Att missa Superallsvenskan är ingen katastrof. Att däremot missa en ny träningshall vore början till slutet för Rögle BK.

Tittar tillbaka!
På hockeyfestivalen uppträdde Rögle mycket fint på isen då man fick se fart fantasifylld och skön spelande torpedhockey. Två månader senare får man se ett lag som uppträder fruktansvärt dåligt fast man spelar med samma spelsystem och med samma spelare. Hade man spelat så som man gjorde första halvan av MIF matchen hade det inte varit många lag i SA som skulle plockat pinnarna från vårt kära RBK. Jag tror i själva verket att det hänger på spelarnas mentala inställning. Så pass duktiga spelare vi har och deras erfarenheter och vad dem har visat att dem går för inför säsongen så tror jag att felet ligger hos dem själva och inte Waltin.

Vi ska fightas
Jag blir less för allt negativt som skrivs i forumet.
Just nu känns det som att man varken vill försvara eller argumentera mot det som skrivs. Visst är det en förnedring att förlora med stora siffror, men gudarna ska veta att det inte var första gången och sannolikt inte sista heller!!

Personligen tycker jag att det är fel att lägga skulden på tränare och spelare. Visst måste något förändras, gärna i positiv riktning med tanke på de resultat som presterats den sista tiden.

Oavsett vem som värvat spelare till vårt kära grönvita lag, så tycker jag inte att vi ska ställa någon mot väggen just nu. Ledare inom föreningen har kommit och gått i en frekvens som förmodligen ingen klubb kan matcha, vilket är tillräckligt negativt att det inte finns ord att beskriva.

Personligen tror jag att kontinuiet, tålamod och ett jävla anammmma(från spelare, ledning och tränare) kommer ge resultat förr eller senare.
Jag vet inte om jag är sann optimist, men ni får mer än gärna frågasätta det jag skriver... Jag lider lika mycket som andra, jag har ingen lösning på problemen... men VI som faktiskt har något intresse av Rögle måste fortsätta visa vårt deltagande, ventilera åsikter, besvara åsikter och framför allt värdera det som skrivs på ett konstruktivt sätt.

Jag har länge sagt att nytt blod i truppen skulle göra gott... Jag är inte ute efter någon frälsare eller en spelare som dominerar matcher från start till slut. Hockey är en lagsport där alla måste jobba för varandra.
Min åsikt är att Rögle väger lite för lätt, har många bra lirare, men bara en, kanske två som gör grovjobbet - både defensivt som offensivt.
Rögle är i behov av förstärkning!!!

Till sist:
Det går inte göra något åt resultatet i efterhand! Jag vill med dess orden säga som en känd talare (Waltin) - "NU MÅSTE VI AGERA ISTÄLLET FÖR REAGERA". Det gäller i företagsverkamhet och det gäller fan ta mig lika mycket på isen och på läktaren.
Misströsta inte, vi kommer igen!

Från en något onykter Adde i Göteborg, som vägrar överge SA!

Läste även nu att man bänkar Hall i tredje. Att man ens låter denna kille vila så mkt som han gör är för mig en gåta. Är det någon som har visat hjärta de senaste matcherna så är det Hall och i viss mån Skugge. Hall borde verkligen inte lira i något fjärde torped par om man ser till de spelare han konkurrerar med. Den som visar mest borde få lira mest eller hur??

« · 319188 · »