1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen
« · 322824 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Mötet
Hofnar: Hade dom vakter tunt ala ingångarna för att se till att ingen tjuvlyssna?

OE:
Det var kanske ett hemligt möte, där hemliga saker sades och bestämdes?
Inte så konstigt i så fall. Någon form av lägesrapport kommer det kanske senare i veckan.

Söndriga Nävar: Undrar också vad som blev bestämt...

Men hallå!
Rögles G.B är en av de mest aktiva gästböcker som finns på SpS, bort-sett från BIF o TIK:s då och det ska vi vara j-ligt glada för. Insändarna
är variationsrika, elaka, snälla, desperata, tokiga, ja you name it ,allt
kan man hitta och det är ju tjusningen med det. Sen börjar en del nu nagelfara en del insändare o väga ord i guldvåg o nästan bli osams o det är ju inte bra. Tjusningen, som jag sa ligger ju i att i besvikelse lr
glädje få häva ur sig vad man känner just då, lr har känt en tid o gått
o burit på, utan att slaktas( nu bortser jag från rena personangrepp lr
andra otidligheter) att man kan sitta o se vad för reaktioner man får på sina tankar o teorier, att man efter nån dag kan få bonnånger hur man kunde tänka så o s v o s v.För mig är oxå tjusningen att få ta del av sådana inlägg där man kan se personens frustration lr glädje ren o oförfalskad!
Fan ska läsa en G.B med hövliga, korrekta, väl genomtänkta kommentarer, ständigt ständigt(kul med dom med men inte jämnt!)
Nä, fortsätt o skriv direkt från hjärtat, lev ut dina känslor för klubben men ta det för vad det är, alla som skriver älskar RBK på ett lr annat sätt (ingen regel utan undantag iof) gläds lr bli förbannad det är det som är tjusningen, försök förstå inläggen istället för att fördöma dom
och bli inte ovänner!

Amen!

Hände det något spännande igår?

Sv: Problemen kvarstår...
erik: No problem!:-)

Jobo: Rögle har ingen tur i år... men fyra i dag men vi kanske ligger 2 eller 7 när det är slut...

RBK =)

citizen: jag menar alla som inte kommer... glömde att ta bort ditt namn i början på meningen! sorry!

citizen: Klart som fan att folk vill ha valuta för biljettpriserna och detta är laget långt ifrån i dagsläget.Man får aldrig glömma att publiken står för intäkterna.Hoppas bara att det gnuggas rejält på powerplay och försvar under upphållet,så kan kanske detta vändas ?

Klarsynt 65a: Du gör dej till talesman för dej själv och andra sponsorer, och hotar kasta in handuken, p.g.a. vad???

Eftersom du skriver att "sponsra gör man för att man har ett hjärta", så måste det vara så att hjärtat har slutat att slå för Rögle.
Det är väldigt tråkigt om det är så.
För oss andra kan vi nog bli besvikna, ledsna, uppgivna m.m. för att det går väldigt motigt för Rögle, men därifrån till att HJÄRTAT slutar slå är steget enormt stort.
Det finns liksom inte.
Anledningen till att man mår så fysiskt och psykiskt dåligt när det går illa för laget är ju just för att Rögle är en viktig del i ens liv och att röglehjärtat är det nästan viktigaste organet i kroppen.
Annars hade man kunnat rycka på axlarna och skaffa sej andra intressen i motgångens stund.

Eftersom Du trots allt är engagerad i debatten, så måste det antingen vara så att
1. Ditt hot om att lämna är ett slag i luften.
Hade det varit konkret och allvarligt menat så hade detta framförts till Rögles styrelse och inte anonymt i en gästbok
2. Du inte alls är röglesupporter eller sponsor, utan håller på en annan klubb, och försöker skapa splittring i leden. En "trojansk häst" kanske =)
3. Du är besviken över resultaten, men inte vet hur du skall uttrycka din frustration. Tips: Ställ dej i klacken hädanefter och kanalisera dina känslor genom att STÖDJA Rögle med din röst.

Ljungby!
Kom igen, 12 november är det match i Ljungby, gör dit. ÅK DIT!
Lagom uppvärmning inför fredags drabbningen mot Växjö....
Så åk dit......

KONTINUITET
Det har ju florerat en väldigt massa önskemål om nya tränare, nytt system med mera.

Vad jag tror rögle behöver just nu är kontinuitet. De senaste åren har ju tränarna och systemen bytats ut minst en gång per år, inget bra om man vill utvecklas.

Nu för första gången på många år har vi en tränare som har kontrakt i mer än ett år, dessutom ( om jag inte har helt fel för mig) är det fler spelare än vanligt som har kontrakt även efter denna säsong.

Det nya spelsystemet behöver tid. Tid för spelarna att bryta, gamla väl invanda spelsystem, för att komma in i "torped-hockeyn".

Vi kanske får räkna med att förra årets promenad i allsvenskan blir lite mer utmanande, men med kontinuitet kommer spelet. Och då kommer även vinsterna ( det vi alla vill).

Se nu till att visa stödet i resterande matcher.

"Den som väntar på något gott väntar inte för länge"

Go rögle

erik: Förtusan...lugn i stormen! Läs mitt inlägg en gång till innan du får hjärtattack! Det jag skrev är att det blir mindre o mindre publik ju sämre Rögle spelar... det är en rätt naturlig sak! Folk vill se bra hockey!
Du behöver inte hoppa på mig och beskylla mig för att inte ha hjärtat i Rögle... Jag har inte sagt att jag själv ska stanna hemma! jösses!

Sv: 14/11
bjärebo: Vaddå "knäcka dem på läktarn iaf" menar du inte "knäcka dem på läktaren oxå!!!"

erik: Jag har inte sett er spela i år, men om det nu är så väldigt dåligt så borde ni vara överlyckliga över att ändå ligga fyra. Moralen i laget höjs knappast genom att "gnället" sipprar igenom i diverse medier. Jag är inte det minsta orolig över Rögles SA-plats. Det är kanske en fördel att ni kommer smygande lite bakifrån. Ett lag mår bra av att få "slita" lite för poängen tror jag.
Bofors hoppas jag dock att ni inte kommer rubba. :)
Att som sponsor dra sig ur till nästa säsong, när förhoppningsvis "nya allsvenskan" kommer bildas, är bara tomma hot.

B.I.K. det blåvita laget!

Sv: VINST
Joinzzon: Klart att det går både upp och ner, i år har det varit mest ner faktiskt....*suckar*..Men när det går bra, då finns det i regel inget att gnälla på, men när det går dåligt, då vill dom flesta se en förändring av något slag, därav en massa inglägg där det gnälls fram och tillbaka, på tränare, styrelse, spelare etc...
Av någon konstig anledning har man alltid väldigt höga krav som Rögle supporter, fast vi inte är bortskämda med framgångar.

Jag har inte kritiserat Waltin för hans tränarkunskaper, (kanske en gång, och det var nog fel av mig), däremot har jag gnällt massor på systemet, eftersom spelarna iaf är bland det bästa i allsvenskan, så är det väll naturligt att gnälla på systemet??

Sv: Wågen?
Sumo: Surt. Såg precis på eran hemsida att korsbandet i knät var avslitet. För jäkligt, det var den förlorade säsongen det.

Sv: Wågen?
Prosten: japp han e långtidsskadad!!

Wågen?
Vad har hänt med Wågen?
E han skadad eller?

Sv: tjo
The Punisher: Du som har koll på det mesta .. Vet du vad som tagits upp på mötet idag?

Sv: tjo
adizz: Huruvida jag whinar eller inte, det beror på om alla som står där sjunger eller inte, så du har rätt. Låt oss sjunga!

citizen: Allså finns det inget hjärta för laget ni hoppar av!!!! Då behöver ni inte komma i häller om ni har dom åskiterna... Rögle ligger bara 4 så vi skiter i dom.. hur fan låter de??? PINSAMT rögle fan som sviker!!

Finns här bara gnäll ungar här inne utan hjärta ???

Jag kommer alltid finnas där och de tycker jag att ni andra också ska göra och vissa att vi stöter laget fast de går dåligt i år! Det kallar jag ÄKTA rögle fans!!

God natt

tjo
asså kommer de så satans mycke folk från växjö?? OMG.. men de kommer bli kul o vi kommer vinna på läktarn o på isen bara alla skriker i klacken som ni gör på bortaplan..de va en växjö fan som skrev till mig på {lunar]mm vet fjortis ja men han sa att vi-rögle har värdens bästa klack gött o höra eller? så snälla skrik för fan på fredag för *** de e ju pinsamt om lekers tar oss eller hur?? + jag orkar inte höra ljugrens wajn i klacken hehe så skrik skrik skrik skrik till ni inte kan mer :D puss på er :D

Sv: VINST
Mindreader:
Jag är inte ute efter dig personligen o jag har läst dina inlägg.
Jag sa bara att det var väldigt lite inlägg om matchen o undrade om det berodde på att vi vann.
Efter det berättade du om vad du tyckt var bra.
Sen det där med hjärta är rent nonsens.
Du som har varit med sen -75 borde väl veta att det går upp o ner både i hockey o just nu är det mest ner.
Det kan inte bero på att jag som bara har varit med sen -86 inte hetsar upp mig lika mycket som en kille som bara är t ex 15 år o tror att det bara är att sparka tränaren eller köpa 17 nya spelare så ordnar sig allting?
Det är samma visa varje säsong oavsett om det går bra eller dåligt,
t ex sparka tränaren för han är en svikare, köp en ny forward för vi gör för lite mål, köp en ny back o en ny målvakt för vi släpper in för många mål.
Det har INGENTING med hur stort hjärta jag har eller om jag sitter tyst o tittar på, det har med erfarenhet att göra.

Sv: 14/11
bjärebo: Den matchen måste vi ha grymt tryck på.. för jag vill inte att vi ska bli förnedrade

HasseT: Nu sist var det bara 1500 drygt... och det är säsongssämsta om man inte räknar med träningsmatchen mot jonstorp och Eisbären:) Så om Rögle fortsätter spela som man gör kommer ännu fler droppa av. Så är det bara...

Klarsynt 65a: Det kommer ju nästan lika mycket publik - än så länge, så jag förstår inte varför ni ska hoppa av!? Det dåliga spelet gör väl bara att publiken konsentrerar sig mer på annat, som att titta mer på reklam och saker.

14/11
Kollade precis Lakers hemsida, de har nu sålt slut på sina 500 ståplatser till fredagsmatchen här hemma i Ä-holm, nu ska de försöka fylla upp sittplatser oxå.....rätt kul att vi har ett lag som lakers i serien som drar så mycket folk, jag menar jämfört med att möta Nybro eller Mörrum som typ drar max 1500 till ladan. Det genererar ju en del kosing i kassan till klubben oxå. Men de får gärna komma med 1500 pers den 14/11 om de vill för de vinner varken matchen på isen eller på läktaren eller???? Vi ska väl göra allt för att knäcka dom på läktarn iaf. Jag säger bara HÖGRA SITTPLATS, HÖGRA SITTPLATS DE E VI SOM SJUNGER MEST!!!

Mathias Tjärnqvist - Resan fortsätter ...
Som ni kanske vet så flyttade vår kära "Tjärna" från Stockholm (Djurgården) till Dallas Stars (NHL) inför denna vintern ... Det hela slutade tyvärr inte här, eftersom han inte tog någon plats i laget ... Så nu befinner han sig i "farmarlaget" Utah Grizzlies (AHL) där han efter 10 spelade matcher har gjort 2 mål och har totalt 2 poäng.

Så nu vet ni de ...

Hofnar: Jag har nog missat när Klarsynt 65a: sa detta, men jag vill gärna veta vad han menar med "om inget händer". Är det att Waltin skall sparkas, ska RBK vinna alla matcher, vinna alla matcher stort eller t. ex. att Waltin ändrar spelsystem ( med nya spelare rekryterade). Exakt vad är det som skall hända för att ni inte skall hoppa av????

Vill gärna veta.

Klarsynt 65a:
Det vet du visst! Eller så far du med grova osanningar. Jag ska friska upp ditt minne. För några dagar sedan skrev du:

"Vi är ett flertal av de större sponsorerna som redan beslutat hoppa av till nästa år om inget händer."

På frågan om du tagit upp detta med styrelsen, har du hittills inte svarat. Nu får du en ny chans, eller är det bara en massa munväder?

Hofnar: Första matchen där uppe i fjor var faktiskt mycket trevlig för då försökte Bofors sig på att spela en frejdig hockey så då kunde Rögle vinna ganska enkelt andra mötet då var allt som vanligt i kattlådan.

Sv: På tal om att dominera`!!
Jacob: Personen som har skrivit det är en Halmstad nisse som värkar vara döv. Hammers har endast en ramsa oh det är att skrika "Häääämers" med variationen "Alla vi som älskar Hääääämers klappar nu".

Grabben har knappast rätt om vem som van läktar matchen.

Hofnar: Vad andra gjort vet jag ej, jag har. Men lita på att missnöjet jäser.... Sponsra gör man för att man har ett hjärta. Och tyvärr, utan pengar stannar maskinen.

Fredrik:
Du har aldrig varit i Nobelhallen och sett Rögle spela va? Själv har jag dansat segerdansen runt denna eminenta rink, men det var på dinosauriernas tid (känns det som).

På tal om att dominera`!!
Ställningen är förkrossande 4-0 inför en tredje period och vid det här laget är det Hammersklacken som dominerar i Valhall då Rögles supportrar står något nedstämda och chockade på sektion A. -"Vi är det bästa klassiska laget" fick Valhalls publik dock höra ganska snart då Niklas Karmhag med assist av Marcus Forsberg arbetat sig fram och spräckt nollan för Pål Grotnäs i Hammerskassen.

läst på rögles svenska fans sida-...... publicerar man vad som helst där?

E karjäveln döv eller?

Sv: Positivt!
CAL: Angående din punkt 4: Vi ska nog inte dra för stora växlar angående försvarsspelet än. Fortfarande kvarstår mycket innan man kan kalla det stabilt.
Punkt 2 och 3: Håller jag fullständigt med om, Vi behöver en frisk H.Eriksson som tekare, han är solklart bäst på det i RBK tillsammans med Wågström .

Fredrik: Skicka in Hall så fårt Kåberg sätter foten på isen så klarar vi det;)

Ebbe: Rögle ska nog klara av och vinna över Bofors också..

Klarsynt 65a:
Och du och dom övriga stora sponsorerna har vädrat detta med styrelsen förstår jag?

Klarsynt 65a: Varför skulle inte Rögle kunna slå Mora på bortaplan? här hemma snurrade Rögle upp de på läktaren.

Vilka spelare är det som inte delar Pelles uppfattning??

Problemen kvarstår...
Låt nu oss nu ej invaggas i falsk trygghet. 4-2 mot Nybro är aldrig imponerande, knappt ens i Nybro. Rögle har mil och åter mil till spelet. Skönt att höra att Pelle förvarar spelet, har tyvärr hört att mpnga i laget inte delar hans uppfattning. Oavsett vilket, 6 hemmamatcher återstår och 8 borta. Bofors, Mora känns omöjliga, restrerande bör man vinna om man vill ta den hägrande 4.e platsen. Detta gör man ej utan minst 2 defensiva tillskott. RH är för mig en billig och given lösning (om han vill???) Den andra måste få kosta. Låt oss hitta en Podein som kommer 4 några månader på artistskatt. Mina övriga kommentarer om vad som bör göras kvarstår.... Det här lyfter aldrig!

Sv: Perfekt?
qp: Var har du sett informationen om att LHC köper 2st nya finnar?

Sv: Positivt!
Rögle spelade bra igår, skönt för både hjärtat och hjärnan. Nu får man hoppas att dom kan träna bra under uppehållet så att laget kommer heltaggade till avslutningen av serien. Jag vill främst att dom blir jämnare, antingen spelar Rögle riktigt bra eller så spelar dom riktigt uselt men antagligen behöver dom mera tid på sig och det kan vi väl ge dom.

Nä, nu ser vi framåt med glädje och ger Rögle allt stöd vi kan ge!

Thomas17Srsen: Det skulle iså fall vara Tomas Johansson som hade lyft laget men sen e han ingen libero... Vi får se vad som händer..

Sumo: Kan inte se att LHC har några skräp-spelare i sitt lag, har till dags dato, gjort en bra elit-serie, enligt min mening.
Men man har ju också Roger Melin som tränare.

Hälsningar
Jan

Sumo: Härligt, har du sett deras trupp?? Men det är väl bara för att dom är just dom?

Jag vill inte ha något skräp från LHC .. ska det värvas ska det vara något bra!!!

Positivt!
Efter gårdagen så finns det mycket positivt att fokusera på:
1: Konkurrens i laget har ökat genom att Henrik Eriksson var tillbaka.
2: Samma Eriksson var mycket bra hans tekningsstatistik från gårdagen var enorm.
3: Spelarna visade hjärta
4: Waltin har (sent om sides) visat vilken stor taktiker han är genom det förbättrade defensiva spelet

Nu återstår står det bara att hitta luckorna för dem öppnande passningarna i det offensiva spelet och varför inte öka konkurrens ytterliga genom några nya kommun invånare...

LAPP PÅ LUCKAN DEN 14:e...?

Hmm, backlån från LHC... Är det månne Caspar som ni förväntar er?

« · 322824 · »