brass: Tänk på att AIAs priser alltid är inklusive entre. Tycker inte priserna är höga om man ska jämföra med SJ och Swebus t.ex. Du kommer inte till Växjö oh Ljungby t.ex. på de priset AIA har.
Patrik: Skönt o höra att du e lyckligt gift men jag tror inte Katja är det, så passa dig du kan kanske få höra dom där Aaaaaa:na i ett annat sammanhang om hon får nys om att hon har en beundrare:)
brass: Du, bussen från Förslöv till Ängelholm kostar väl 24:- de e ju ännu billigare så då måste det bli många Förslövsbor till Lakers "hemma match" den 14/11. Förvarna Skånetrafiken bara!
qp: Meeeeen hallå, Katja (GSK) är ju kult, och ingen kan väl säga att hon använder konstlat oljud. Att hon sen har så välutvecklade lungor att hon kan låta som en siren i ett helt PP är rätt imponerande. Dessutom är hon rätt trevlig :) (jaja, jag ÄR lyckligt gift, så det var inte så jag menade)
Det är nog inte enbart hjärtat som gör att det kommer att komma 600 lakejer till Ängelholm. Jag läste på deras hemsida att priset var 49:- exkl inträde. Med så billiga resor hade nog vi också kunnat fylla ett antal bussar.
HasseT: Aj fan, det trodde jag! Men du, kanske är det fler lakejer som e inne o tittar åsså ser dom mitt inlägg så tänker dom så här: qp har ju faktiskt rätt det är klart att vi kör 90% 10%, så e allt fixat........bra va;)
I morse åkte lej o Roger upp på Allsvenskamötet, jag hoppas att dom kommer hem med nya friska ideér om b l a slopade derbygrupper, permanent 14 lags Super-A o lite annat godis!
Nån som hört nåt konkret?? Högardh tror jag inte mycket på,men löser dom det så blir man ju imponerad.Men det låter tyvärr inte rimligt..Nej det är ju helt klrt på liberopositionen det brister.Martin Ericsson har ju tyvärr inte många rätt,bya går bort sig horribelt emellanåt men kan va riktigt bra ibland.Känns bara som Karma är stabil.Nej,en Niklas Rahm hade ju inte varit fel!! Tycker helt klart att det ska läggas ner lite jobb där... ps ALLA TILL LJUNGBY OCH ALLA TILL LADAN MOT LEJKEERSS
Henka: Skänk flygbiljetten till LÖKERS, så kan deras trumma få en flygresa...
Nåja, skämt åsido! Sportsligt av dig att bjussa på detta. Det finns säkert någon intresserad, speciellt om (snarare när) RBK når superallsvenskan och får möta Bajen alt. AIK alt. bägge...
qp: Jag tror inte att Putte kan snacka för 600 supportrar att dom ska lägga 90% på sång och 10% på trumma. Om dom nu ska göra det så tycker jag lika väl dom kan lämna den hemma, den lär ju inte höras ända. Den kommer bara att ta plats..
Sumo: Men visst hade det sett kul ut att se hur dom skulle nå ner till plexit för att banka på det från deras läktare:-) Tror du det finns intresse för fredagsmatchen mer än vanligt?? Tänk om det inte går bra i ljungby då ska ju alla medgångare vara hemma
Putte-LL: Låt mig få säga en sak, jag är mycket imponerad över att det kommer så många från Växjö o att ni stötter ert lag(o att vi får nytta av det ekonomiskt är ytterligare ett plus) det är hjärta! Men om ni nu är så många kan ni väl lägga 90% på sång o 10% på trumman så blir alla nöjda;)
Putte-LL: Tänk inte ens tanken. Ni skulle antagligen blett stoppade i dörren men den också. Kan inte Rögle göra som Hovet och Globen? Dvs. Förbjuda trummor???...
Putte-LL: ja trumman lär kanske inte höras så mycket...men jag tycker att trummar å annat skit tillhör inte ishockeyn...sjung för ert lag istället för att banka på en trumjävel
När jag var i Ängelholm o såg Rögle-Nybro så vann jag en flyresa Ängelholm-Stockholm tur & retur på programbladet. Är d någon här av er Röglesupportrar som är intresserad va den resan, så kan jag tänka mig att skänka den resan till någon av er. Resan gäller till 040630. Om d nu är någon som är intresserad så skriv ner ert telefonnummer, så ringer jag någon av er. Först till kvarn... Härlig klack ni hade.
Yngligen: Nja, jag är inte mycket för att bua när motståndarna sjunger, men gärna att man tar upp en egen ramsa samtidigt, men starkare, då blir det tryck! Men det blir svårt o överrösta 500 lakejer (om dom alla sjunger)så det gäller att så många som möjligt tar sig till hallen 14/11. Men allt annat konstlat oljud är skit, trummor, horn, o en gäll tjejröst som enformigt skriker AAAAAAAAAAAAAAAAA utan att andas undet ett helt PP, burr!! (tänker på Gösslavedstjejen)Näe, fram för ren human manpower, utan konstgjorda attribut, precis som vår fina klack!!
qp: Man borde göra som mot brynäs....Så fort dom började sjunga nått så överröstades dom av buu rop av AIA...När dom var tysta så var det nån ramsa om Kan ni höra brnäs sjunga``Nä nä.....typ.....Kanske blir lite svårt att genomföra detta efter som att de är så många växjö fans.Men hur många av 500 supporters kommer att sjunga......Det är frågan...Alla till hallen!
Tycker att det är jätte-MIF-figt med tryckluftshorn, det förhöjer stämmning och skapar en positiv känsla i hallen( i synnerhet för dom stackare som är i närheten som blir gladast) Mitt förslag är att alla som kan(o har råd) ställer sig så nära Lakejerna som möjligt o tutar uppmuntrande o hjälper dom att föra oväsen. Man kanske inte kan höra varken klack eller trumma ELLER får nån behåll-ning av själva matchen men vadå, vi ÄÄÄÄLSKAR ju tryckluftshorn, det är bara ett måste, eller hur Putte o Stigson. Skit i idrotten o tänk inte på åskådarna, VÄSNAS o STÖR bara!
Sumo: Nu är man med till Tomteland om inget oförutsätt händer. För er som inte brukar åka med AIA:s buss så rekommenderar jag denna resa. Inte speciellt långt, men ändå väldigt exotiskt eftersom det är i Norrland o de djupaste skogarna. Ljungby i sig är en trevlig plats att titta på hockey i och med ett antal Rögle anhängare så blir det extra roligt. Deras hall ser ut som en lagerlokal där någon har slängt in en isrink o några små läktare. På ena långsidan sitter det i bland en glad o käck farbror som drar igång ramsor bland sittplats publiken. Oftast rör det sig om "heja Troja, friskt humör det är det som susen gör", väldigt roligt att titta på. Korvarna är dock inget vidare i Ljungby. Vattniga saker som antagligen innehåller alldeles för lite kött då smålänningarna sparar. Däremot så har de en alldeles egen MacDonalds som serverar välkänd internationell mat så att man kan känna sig som hemma. AIA brukar besöka denna MacDonalds och dess kvinnliga arbetsstyrka. Man kan väl säga ett det har funnits några magiska ögonblick på MacDonalds i Ljungby med ett 40-tal AIA:are. Dessutom så kommer vi att på denna resa även ha med oss våran härliga maskot Otto, som gärna vissar de mindre belevade hur man lättast sveper brun lemonad. Om man frågar snällt så kan han säkert även bjuda på lite barnförbjudna historier från Hbg eller förklara varför Råå IF egentligen är Sveriges sämsta fotbollslag.
Så alla ni som sitter där hemma o velar eller har en kompis som är lite osäker; häng med i AIA bussen till Ljungby på onsdag och upplev ett litet mini äventyr en onsdag kväll.
Belix: Personligen kan jag inte begripa vad en trumma har in en hockeyklack att göra. Det är ju knappast medelst trumman som man stöttar sitt lag, ty det är inte trumman som skanderar "LAKERS", "R-B-K" eller något annat. Således anser undertecknad att trumman inte är något annat än störande i ljudkulissen. Dock är det väl som så att de flesta "fjollklackar" gärna beväpnar sig med en trumma som de kan banka på när rösterna inte bär längre. Dessutom får det väl betecknas som en regression - dvs en återgång till barnstadiet att använda trumma - ty småglin älskar att skapa oljud genom att banka på saker.
Uppenbarligen är trumman en kär artefakt för dessa Växjöfans, ungefär som en slags fetisch. Om nu denna trumma är så viktig för dom, så låt dom ta den med sig och banka sig trötta på den. Uppenbarligen är trumman viktigare för dom än finurliga och skojiga ramsor, och således torde dom ju kunna låta sig nöjas med att skicka ner trumman med DHL och låta bli att komma själva. Det hade blivit billigare för dom och trumman lär ju inte bry sig när LÖKERS har åkt på stryk.
Stigsson: Mycket möjligt att det är i dina ögon en fanatiskt motstånd mot trumma bland vissa av oss i denna gästboken. Och frågar du majoriteten bland Rögles fans vill vi inte ha dom därför är det rätt i Ängelholm. Hur har då 95% som lakesfanset antog kunnat komma fram eftersom vad jag vet så byggdes inte trummorna in i ishallarna från början då hade dom som började ned trummor fel eftersom inte en majoritet använde sig av trummor Men eftersom dom stod på sig och fortsatte använda dom så blev det alltså rätt. Innebär det då att det beslutet måste gälla överallt? Summan av det hela är att i Ängelholm är det jätterätt att inte vilja ha trumma på en hockeymatch och trots dom 95% som nämdes tidigare kommer knappast jag eller många med mig att ändra uppfattning
Belix: Det är inget fel i det. Tycker bara att vissa av er uppträder riktigt fanatiskt ibland i den här frågan.
"Vi har rätt och ni har fel", blanda inte in mig i frågan om det är rätt eller fel, jag inte på något sätt uttryckt min åsikt i frågan. Jag ställde bara en enkel fråga om sannolikheten om vad som var mest riktigt. Vi lever ju trots allt i ett land där majoriteten ofta besitter det som får gälla som rätt.
Stigsson: I Ängelholm är den chansen hur stor som helst Vi vill inte ha skiten bankande i vår hall så enkelt är det. Vår åsikt är att man ska stötta sitt lag utan andra hjälpmedel än röst och händer. Snart ska väl dessa fans ha med sig ljudanläggning och bandinspelade ramsor. Vi har vår åsikt ni har er vi tycker ni har fel vad är det för konstigt med det
Belix: Hehe...Tror du eller är du övertygad? ;) Fredagsmatch=mer alkohol och då behövs den ännu mer för att styra upp folket och att vi inte kommer stå samlat gör ju inte saken bättre för oss heller. Vi klarar säkert att hålla tryck utan den men det blir bättre med den och vi vill vara så bra som möjligt...
Uggleland???
VI SKA ALLA SJUNGA FÖR LAKERS! och har ni tur så hör ni inte trumman :)
Matchen mot LHC hemma och Den Haan spelar troligen samt Bristedt. Inte klart om LaDue och Bengtsson spelar. Horky var bra mot Leksand och även Olofsson. Zaar är på en nivå som liknar hans bästa säsonger. Felix och Everberg stabila. ... | Läs mer