1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27214 inlägg · 5186 ämnen
« · 326710 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: LÄKTARMATCHEN
sillen: när tror du folk kommer börja samlas där då?
....känns att det e nåt stort på G på fredag.....

Dorza: Nicks på Fredag,hittar ni dit Junior å Fransson ni kommer ju ifrån landskrona så man vet ju aldrig

Ebola: Fredagsmatcher brukar innehålla "föröl" krogbesök, så ni behöver inte känna er unika. Inte på något sätt.

Ebola: kanske för att vi inte vill riskera att förlora en läktarmatch mot något så patetiskt som smålänningar :P

Då blir det Nick´s innan med andra ord=)

sillen: om nu vi Lakejer är totalt osamstämmiga o sopiga rent allmänt, hur kan det då komma sej att ni mobiliserar för fullt? ;) ;)

Sv: växjö på fredag
Dorza: NICK´S i Ängelholm är det bestämt. Buss går sedan där ifrån 18.40. Kanon !

Dorza: NICK´S i Ängelholm är det bestämt. Buss går sedan där ifrån 18.40. Kanon !

Stellan jag får nog ändra lösen

Men av egen erfaremhet så brukar ALLA på bortamatch en fredag skrika mer än vanligt, vilket säkert gäller lakejerna också.....vet ju hur det var i Växjö, många som var i rögleklacken står aldrig och sjunger på hemmamatcherna............men du har i alla fall rätt i en sak, INGEN SKA KOMMA HIT OCH TRO.....

LÄKTARMATCHEN
Må hända att Växjö är ca 800. MEN 120 utgör klacken och de är totalt osamstämmiga. De andra 600 ca skriker bara när Växjö gör mål OCH det tror jag faktiskt inte dom gör. VI har kunnandet och inte minst de underbart alltid trogna 1750. Fredagsmatch tillika VI lär höras och VI har sånger som kommer klockrent att eka i hallen så fort Lakejerna höjer sina röster.INGEN SKA KOMMA HIT OCH TRO...
(Detta är bara jag AIASTELLAN som skriver)
God bless all of us

Hur blir det med nån uppladdning på nån pub innan, någon som vet eller?

p.s. glöm inte ljungby i morgon......

Kom igen nu alla Rögle-fans och ställ upp för våra GRÖN-VITA hjältar på fredag!! Alla måste sjunga, även dom på södra sittplats=)...vi kan inte förlora en läktarmatch på hemmaplan...minns inte när vi gjorde det senast....Matchen vinner RBK med 5-1.

GRÖNT OCH VITT

Fredrik:Såg en liten tablå betr tv4+ som kommer att sända ifrån norra
AIK- Björklöven, sön 16/11, hela matchen
Nästa gång kommer troligtvis södra med o varför inte Mora -Rögle den 23/11(för liten hall/publik kanske) eller mot V-ås 3/12 (med streck-striden)
Såg dessutom att Burra var ledig(har gjort bra ifrån sig i Dänemark så
i ett sånt läge vi befinner oss i, varför inte)!
( Nu gäller det att ducka)

Är det möjligt att se vilka matcher tv-sporten
besöker på fredag? Får fan hoppas de komm till
ladan nu när det äntligen ser ut att bli en riktig
publikmatch...

Sv: Kända ansikten i ishallen!
Hofnar: Oki Hofnar, d står jag ut med, d e lugnt......

bjärebo:
Visst, men eftersom du säger A och inte B (vilket du f.ö. inte bör göra) så blir det lätt en och annan sarkasm. Åtminstone så länge jag sitter uppkopplad.

Bonzo_: Japp Bonzo d e rätt jag börjar 07.00, men tänk LITE logiskt, d behöver ju inte vara så att spelaren fanns där just imorse, eller??? Jag frågade aldrig källan vilken dag han sett personen i fråga. Från början gällde det ju två, men den ena avskrev jag direkt efter att jag läst lite på nätet, och det är precis som någon tidigare skrev att man kan ju faktiskt ha någon kompis eller ha spelat här tidigare. Men jag lovar och svär att den andre inte var här för att besöka någon kompis, men det är ju ändå inte säkert att det blir något kontrakt med honom för d. Jag är heller inte intresserad av att sprida falska rykten, jag gör det i alla fall inte medvetet. Jag delar bara med mig i forumet för rögle anhängare vad jag hört. Jag uppskattar i alla fall när andra skriver lite "rykten" om vad som sägs ute stan om vad som är på gång.....Så länge man inte medvetet sprider FALSKA rykten.

Sv: UPPMANING!!!!
Broder Daniel:
Jag är lite besviken på att det tog 4 minuter för någon att komma med den, helt självklara, "smartass"-kommentaren.

Broder Daniel:
Jadå 11 matcher av 18 har vi vunnit. SSK har haft turen att vinna 3 av 16 matcher

Hofnar: Gör man det i RBK då?

Joinzzon:
Dom kanske vill uppleva hur det är att vinna matcher. Något man som spelare inte gör i SSK.

Joinzzon: Det hänger på den mkt hängivna publike i Ängelholm då?

Hofnar:
Ja det är självklart så att SSK´s backar hellre spelar i Rögle än i Elitserien.

Joinzzon:
Och anledningen till att SSK lånar backar från HV bleu är.....att SSK's backar skriver på för RBK. Mmmm, det är logiskt!

sillen: ahh, överaskningar, aldrig fel :)

qp:
OM vi nu skulle få ett nyförvärv så blir det väl knappast från SSK.
SSK lånar ju själva backar från HV blå. Först Daniel Ljungqvist o nu Timmy Pettersson.

Hofnar: Jag lovar att beskiva infernot mycket noga på fredag kväll kl 22
Sen vill jag höra att alla sjunger med i du gamla du fria, sista strofen
" ja jag vil leva jag vill dö i Skåne" 2ggr som på den gamla goda tiden!

Ger mig f-n på att nyförvärvet dessutom kommer från SSK, behövs gör
någon i a f!

Sv: nytt på HD.se
sunken: Jo den e bra, men jag vet inte om den är lite väl lokal??

Hofnar: jag sitter imitten och kan nog göra en rättvis bedömning, om jag inte tar och trampar upp till stå vill säga.

Fransson:
Oavsett hur det går så kommer ingen av klackarna erkänna sig besegrad på fredag.
Det har en naturlig förklaring, eftersom ljud uppfattas som högre ju närmare ljudkällan befinner sig ens eget öra.
De enda som skulle kunna ge en någorlunda objektiv syn på "vem som lät mest" är sittplatspubliken som befinner sig mitt emellan klackarna

Fransson: Var nu inte så pessimistiska:) Tror nog att den här matchen kan locka lite mer folk än vanligt. 700 lakejer och kanske 2300 Röglefans? 3000 pers skulle varit gott!

På Fredag gäller det att alla ställer upp,det är möjligt att det dyker upp lite överaskningar på Fredag,Men jag ber alla att ställa upp å då menar jag alla även sittplats
PÅ FREDAG ÄR DET HJÄRTA SOM GÄLLER
ETT RÖGLE HJÄRTA

fritte rbk: japp..tänkte på det oxå sörru =)

UPPMANING!!!!
ALLA NI SOM BRUKAR STÅ VID KALCKEN, SJUNG FÖR FULLA HALSAR PÅ FREDAG...JAG, LIKSOM ALLA ANDRA VILL INTE FÖRLORA LÄKTARMATCHEN PÅ FREDAG...JAG VILL LÄSA PÅ LAKERS HEMSIDA PÅ LÖRDAG

"TROTS ATT VI VAR 700 PERS LYCKADES VI INTE ÖVERRÖSTA RÖGLEKLACKEN...OSV OSV"

KOM IGEN NU:
*STÅ UPP FÖR RÖGLE
*SJUNG FÖR RÖGLE
*BÄR FRAM RÖGLE GENOM ETT VERBALT TIFO

Fransson: inkl lakejernas

Fredrik: nä..men kan gissa på kanske 1700-1800

fritte rbk:
Bara lugn, hans namn kommer säkert att dyka upp snart.

växjö på fredag
det finns ingen som råkar veta
hur många biljetter som är sålda
till fredagens match?

Hofnar: men håll med om att dessa spekulationer fyller en viss funktion. Inga överdrifter typ N Lidström etc

Fantastiskt!
Någon skriver att han hört någon säga att någon annan sett två spelare utanför hallen. Dessa spelare skulle lika gärna kunna vara två polare till någon i laget, som droppat in för att säga hej.
Ett par timmar senare spekulerar ett helt community om vem det är som skrivit på. Skulle inte förvåna mig om någon redan ringt och terroriserat Åkesson eller Hansson på kansliet om det.
Internet ist sehr fantastich, ja!

bjärebo: Är de sant det du skriver??? När börjar du kl 7 ? Vilka spelare går upp mitt i natten om dom inte kommer här ifrån? Har svårt att tro att styresen är uppe vid kl 6? Snälla inga falsa rykte är ni snälla! =(

Men jag hoppas att du har rätt... de är på tiden att dom hitta nån bra spelare!! har väntat hela uppe hållet... =)

Kan inte veckan ta slut snart ?? Fredag fredag fredag! =))

Nu blir man ju nästan lite glad när man hör om nyförvärv=), trodde inte dom skulle köpa någon faktiskt..

Undrar vem det blir??

Hur gammal e Fokin, måste vara 40 år väl? Då e det ju bättre om Hansson går in och spelar! Nä, nåt yngre och bättre ser man fram mot!

BrorDuktig: Sergei Fokin e ju inget o ha..
men man kan ju hoppas det blir någo lika
stor och fysisk

Sv: Hockey - en sport för rika
Ebbe: Menar inte att anklaga någon klubb för att utestänga "de mindre kapitalstarka" (förutom Hammarby). Men man måste det exemplet som ett framtida skräckscenario. Alla klubbar behöver pengar. Så enkelt är det. Och just därför tycker jag att ängelholms kommun ska skjuta till pengar till en hall för att på så sätt säkra tillgången på träningstider för de unga. För självklart tar klubbarna mer betalt när det finns massor av intresserade men bara ett fåtal platser? Men jag kan ha fel.

Tyvärr, så läste jag mig till lite info nu, så en av dessa två som jag hade hört rykte om kan vi avskriva, men den andre är nog "ganska" aktuell, annars hade han inte varit här på besök. Nä, nu e det tid att jobba igen. Hoppas på att läsa ett fint reportage under kvällen möjligtvis, vem vet????

BrorDuktig:
Åfan, jag hörde att det var Guy Lafleur och Sven Tumba!

bjärebo: hehe, håller med dig. Nu känns det så där som man kände sig ett par dagar innan julafton när man var yngre. Extrem förväntan. Dels två mkt viktiga matcher och även nyheten om ev förstärkningar

Go Rögle

bjärebo:
Sergei Fokin och Alexander Beliavski har skrivit kontatk. Från en säker källa....

bjärebo: Kan du inte säga vilka spelare det var istället?

« · 326710 · »