1150x200-s5b1ZRNY.jpeg

Rögle BK

SHL · 27217 inlägg · 5186 ämnen

Vet dom hur dom ska lira?

Vet dom hur dom ska lira?
Har i år endast sett två matcher, Bofors hemma och Hammers borta så jag har kanske inget perfekt helhetsintryck. Det jag kan konstatera är i alla fall at det forna 'snurret i hörnorna' som t o m fanns i träningsmatchen mot MIF inte längre existerar. För kunde ju grabbarna bita sig kvar i zon i flera minuter (nästan i alla fall...) och surra som bin kring motståndarkassen. Var är det liret nu? Var är alla screeningar? Känner dom varandra för dåligt kanske?

Och hur ser uppspelen ut? Det har väl inte varit RBK's styrka på senare år iofs men nu kommer dom ju inte ur zon alls ibland. Sällan har det väl skådats så många icings som igår i tredje? Det ser ju inte precis ut som det som jag antar är förebilden, Djurgårdens uppspel för ett par år sedan.

Frågan är ju om dom vet hur dom ska lira och ifall dom inte vet det, kommer dom att lära sig?

Hur lång tid är vi och Rögle beredda att ge torpedsystemet? Själv är jag ju av den uppfattningen att Rögle ändå inte kommer att gå upp i år så min ståndpunkt är klar, låt Waltin få det här året på sig, nästa år kan vi gnälla om det inte fungerar.

Det kanske går stick i stäv med hur det här inlägget börjar, men jag ville mest väcka frågorna. Vad tycker ni andra?

Sen den där Forsberg altså...hmmm....jag vet inte....

« · 302124