« Föregående · 2372636 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Säsong 2022-23
Gavelo: Är inne på samma linje ... att vara kvar i Modo tror jag hade varit mer gynnsamt för honom även om Modo inte gick upp. Det hade blivit begränsad speltid i RBK pga konkurrensen... och frågan är hur mycket speltid Strömgren får i BIF. Men tror han får spela fler matcher i alla fall.
Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Han tog sig vatten över huvudet, något vi alla Modoiter förstod när han lämnade.
Tråkigt för han kunde varit en startspelare i Shl nu om han fortsatt att spela i Modo med stort förtroende.
Tråkigt för han kunde varit en startspelare i Shl nu om han fortsatt att spela i Modo med stort förtroende.
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
SHL Schemat 17 september: Rbk - Bif
22 september: Luleå - Rbk
24 september SAIK - Rbk
29 september: Rbk - Malmö (derby!)
22 september: Luleå - Rbk
24 september SAIK - Rbk
29 september: Rbk - Malmö (derby!)
Sv: Säsong 2022-23
7-1 slutade matchen och Rbk vinner gruppen. Utöver RBK är Luleå och Frölunda mycket troliga vinnare av sina grupper.
Sv: Säsong 2022-23
Andra CHL matchen tydligen spelad och med vinst till RBK. Hade inte koll men ska följa CHL schemat mer noga under hösten.
Sv: Säsong 2022-23
Septembers viktiga matcher
CHL schemat: 1 september GkSK RBK, 3 september FHE RBK, 8 september RBK FHE och 10 september RBK GKSK.
SHL schemat: 17 september RBK- BIF, 22 september Luleå - RBK, 24 september SAIK- RBK
CHL schemat: 1 september GkSK RBK, 3 september FHE RBK, 8 september RBK FHE och 10 september RBK GKSK.
SHL schemat: 17 september RBK- BIF, 22 september Luleå - RBK, 24 september SAIK- RBK
Sv: Säsong 2022-23
Jag väntar med spänning på att Chris ska presentera en RD back. Hoppas även på en center men det dröjer nog.
Sv: Säsong 2022-23
Nu ser man fram emot att SHL säsongen ska starta. Först är det dock några CHL matcher.
Sv: Säsong 2022-23
Ikväll är det första träningsmatchen mot KIK. Bli spännande att se om sommarträningen gett resultat. Och att följa nyförvärven Kapla, Rosdahl och Sheen.
Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Tanken är nog att Kasper och Niederbach spelar högt upp i linorna. Alltså om en center ansluter. Tror Kasper kan bli en bra center på sikt. Även Niederbach tror jag växer med större ansvar. Angående backarna så kommer det bli intressant att följa Wallinder. Han kommer att ta stora steg. Likaså Kapla som gjorde hyggligt med poäng i SAIK.
Sv: Säsong 2022-23
Väntar med spänning på högerbacken. För övrigt framkom i lokal tidningen att RBK nu ligger trea i SHLs totala omsättning. Inte illa och med 15 miljoner i vinst samt satsningar på damlag och ungdom så ser det bra ut.
Sv: Säsong 2022-23
RBK ställer nog upp följande tre kedjor vid premiär
Everberg C1 Zaar
Bengtsson Kasper Tambo
Green Niederbach Rosdahl
Everberg C1 Zaar
Bengtsson Kasper Tambo
Green Niederbach Rosdahl
Sv: Säsong 2022-23
mattias - 74: oavsett var Kodie hamnar letar Rbk efter en right back så inte aktuell
Sv: Säsong 2022-23
mattias - 74: Håller tummarna för det, för det tyder väl på att Lennström blir klar för oss då!?
Sv: Säsong 2022-23
Det kan vara så att Zaar är klar för fyra år till i Rbk. Vore superkul i så fall.
Sv: Säsong 2022-23
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Trevliga nyheter! Bengtsson stannar i RBK vilket är kanon. Och så ny assisterande tränare med bra meriter.
Sv: Säsong 2022-23
Angående de yngre spelarna Strömgren och nya spelaren Ljungman... När det gäller Ljungman handlar det tydligen om utlåning till allsvenskan under nästa säsong och istället eventuellt SHL spel säsongen efter. Strömgren tror jag inte får mer än inhopp i SHL och tror att även han lånas ut
Hoppas att Zaar kan fortsätta i Rbk och likaså att Bengtson stannar,
Hoppas att Zaar kan fortsätta i Rbk och likaså att Bengtson stannar,
Sv: Säsong 2022-23
Det verkar som Curran väljer Färjestad. För RBKs del är det helt rätt att satsa på en annan back. Curran hade en riktigt bra säsong i SHL men inte samma framgång i Nordamerika. Rbk har tydligen en riktgt bra högerback på ingång.
Sv: Säsong 2022-23
Klart enligt pressen att LEJ, Johanesson, Nickl och Kemiläinen lämnar Rögle. Lite synd att Kemiläinen lämnar men säkert har Chris några intressanta backar på gång.
Sv: Säsong 2022-23
eltifoso: ja, absolut.... Kasper utvecklas hela tiden och kommer säkert spela i andra linan
Sv: Säsong 2022-23
Charliejfz: Borde inte Kasper kunna ta plats i top2
Tyckte han var väldigt bra mot oss
Tyckte han var väldigt bra mot oss
Sv: Säsong 2022-23
Rosdahl är klar sedan tidigare. Frågan hur det blir med Olofsson.
Så troligen följande till nästa säsong
Everberg, Zaar och Tambo i första lina.
Andra lina med Rosdahl, (Olofsson/Bengan?), Riley Sheen
Tredje lina: Lyrenäs, Larsson, Niederbach
Fjärde lina: Kasper, Brady F, Edström
Brithen?
Så troligen följande till nästa säsong
Everberg, Zaar och Tambo i första lina.
Andra lina med Rosdahl, (Olofsson/Bengan?), Riley Sheen
Tredje lina: Lyrenäs, Larsson, Niederbach
Fjärde lina: Kasper, Brady F, Edström
Brithen?
+ 1
Sv: Säsongen 2021-22
Kulltorp: Hoppas på det. Tack för berömmet. Med fler KHL spelare tror jag tabellen blir betydligt jämnare nästa säsong.
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: Tack för uppvisningen i år! Seriesegrare och ett mycket roligt spel. Teknik och snabbhet i ett paket.
Nästa år kanske vi möts i finalen? ;-)
Nästa år kanske vi möts i finalen? ;-)
+ 1
Sv: Säsong 2022-23
Efter en lång säsong så kan fokus nu ligga på RBKs lagbygge inför hösten.
På backsidan är Kapla, Sund, Wallinder, Jonsson, Lesund och Ryan M klara inför nästa säsong. Här behövs dock två vassa offensiva backar inför hösten. Intressant att se om Kemiläinen erbjuds nytt kontrakt.
Backar som lämnar: Ekeståhl, Johanesson ... Ekeståhl är klar för Schweiz och Johanesson troligen till BIF.
På forwardsidan är klara spelare: Everberg, Zaar, Tambo, Edström, Lyrenäs, Larsson, Ted, Kasper, Brady F och J20 spelarna. Bengan har kontrakt men stannar han?
Spelare som lämnar: Bristedt?, Sjögren
Nya forwards: Riley Green (från DEL), Niederbach (från Frölunda) samt troligen fler på ingång.
På backsidan är Kapla, Sund, Wallinder, Jonsson, Lesund och Ryan M klara inför nästa säsong. Här behövs dock två vassa offensiva backar inför hösten. Intressant att se om Kemiläinen erbjuds nytt kontrakt.
Backar som lämnar: Ekeståhl, Johanesson ... Ekeståhl är klar för Schweiz och Johanesson troligen till BIF.
På forwardsidan är klara spelare: Everberg, Zaar, Tambo, Edström, Lyrenäs, Larsson, Ted, Kasper, Brady F och J20 spelarna. Bengan har kontrakt men stannar han?
Spelare som lämnar: Bristedt?, Sjögren
Nya forwards: Riley Green (från DEL), Niederbach (från Frölunda) samt troligen fler på ingång.
Sv: Säsongen 2021-22
Så blev det FBK till final efter två förlängningar. Gårdagens match visar dock vilken kämparglöd RBK har. Och hatten av för RBKs ledare och spelare för en riktigt bra säsong.
Sv: Säsongen 2021-22
Charliejfz: fyrverkeri sista minutrarna. Nu får Tambellini avgöra fort, måste sova snart
+ 1
« Föregående · 2372636 · Nästa »
Nu var det visserligen rejält stormigt i Modo den säsongen med sparkade tränare om vartannat och en enorm omsättning på spelare så jag kan förstå att den miljön inte är hälsosam för en 17 åring, men nu tog ju Modo och vände blad till förra säsongen och satsar på stabilitet och långsiktighet något som nog gynnat William väldigt mycket.
Jag kan inte se hur han skall få speltid i Brynäs, jag tror det blir j20 eller en utlåning till Allsvenskan.