« Föregående · 1984370 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Säsongen 2019-2020
Och så straff vinst mot Kristianstad. Tänker att det finns en del att jobba på inför premiären. Bristedt fortsatt skadad... inte bra för BBZ kedjan... Everberg ersätter... Kanske bättre att köra Everberg med Bengtsson i andra linan. Gustavsson fick ett års kontrakt vilket diskuteras flitigt på Rögles forum...
Sv: Säsongen 2019-2020
RBK seger i Köln turneringen med vinster mot Köln, Langenau och Graz. Mattias Sjögren visade vägen i sista matchen med två mål. Nu blir det träningsmatcher mot andra SHL lag framöver innan säsongstarten.
Erlend Lesund fick utnämningen matchens mest värdefulla spelare mot Köln för sitt defensiva jobb.
Erlend Lesund fick utnämningen matchens mest värdefulla spelare mot Köln för sitt defensiva jobb.
+ 1
Sv: Säsongen 2019-2020
Vinst i första matchen... men spelarna har mycket mer att ge. Zaar och Sjögren visade vägen. Även om man inte kan uttala sig om en enskild match så känns det som att Sjögren kommer att göra en bra säsong. Jag tror Bengtsson lyfter sig en nivå också... men är lite inne på att det kan behövas en till producerande center till under säsongen samt en LW med bra poängsnitt. Framåt hösten får vi alla svar. Blir intressant att följa Bengtsson, Gelinas, Höglander och Bokks utveckling i år.
Sv: Säsongen 2019-2020
Inom närmaste dagarna åker spelarna till Köln och tränar mot Graz, Köln etc. Vi hoppas på bra spel och segrar i samtliga matcher.
Everberg Brithen Zaar körde 1:a lina på träning, Bristedt Sjögren Bokk 2:a lina.
Everberg Brithen Zaar körde 1:a lina på träning, Bristedt Sjögren Bokk 2:a lina.
Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: vore kul, ju fler vi är desto mer tjafs och diskussion, allt i vänskaplig anda.☝️
+ 2
Sv: Säsongen 2019-2020
Jag valde att gå med i Rögles fans egna forum. Hoppas att folk därifrån kan gå in på hockeysnack också 🙂
+ 2
Sv: Säsongen 2019-2020
SHL i år kommer att bli spännande. Tror att vi går till slutspel men kan bli play in.
Sv: Säsongen 2019-2020
Första isträningen. Nästan 4000 på läktaren. Everberg och Bristedt körde trickshot final där Everberg lyckades vinna. Var inte på plats men var tydligen riktigt bra stämning 😀
Sv: Säsongen 2019-2020
Ett stort tack till Markus Thuresson för allt han gjort för klubben. Han har stärkt och stabiliserat ekonomin och skapat förutsättningar för klubben att bli ett långsiktigt SHL lag. Hoppas Markus kommer tillbaka till klubben i framtiden.
Sv: Säsongen 2019-2020
Isträning har börjat. Vidare har laget utökats med en AHL spelare som ingår i laget under försäsongen och eventuellt därefter.
Sv: Säsongen 2019-2020
Intervjuer med spelare finns på hemsidan. För er som även är intresserade av spelarnas hus projekt och semesterplaner.
Sv: Säsongen 2019-2020
Liss valde att gå till ny klubb utomlands. Förstår beslutet men hade gärna sett honom lira nästa säsong. Nu saknas minst en spelare och funderar på om Cam tänker ge J20 spelarna chansen eller om det tillkommer forwards. Det senare är mest troligt.
När det gäller derbyn så anser jag att vi måste minimera ojuste spel och onödiga gliringar. Under förra säsongen skedde en del incidenter på rinken som inte var nödvändiga. Och det gäller även att uppträda städat utanför rinken. Hockey kan vara känslosamt och lagkänslan är stark hos fansen men sportmanship är lika viktigt.
När det gäller derbyn så anser jag att vi måste minimera ojuste spel och onödiga gliringar. Under förra säsongen skedde en del incidenter på rinken som inte var nödvändiga. Och det gäller även att uppträda städat utanför rinken. Hockey kan vara känslosamt och lagkänslan är stark hos fansen men sportmanship är lika viktigt.
+ 1
Sv: Säsongen 2019-2020
Bertov ser fram emot säsongen och han samt andra tror på hög placering och direkt in i åttondel. Det kan bli riktigt bra med förstärkningar som Everberg, Hansson och Bokk. Starten blir viktig för laget och efter ca tio- femton omgångar så ser vi läget. Will tror jag kan växa under säsongen och även Rifalk.
+ 1
Sv: Säsongen 2019-2020
3,4 milj vinst enligt media ... roligt ... men från en sport till en annan... off topic... hoppas HIF kan vända på trenden med en ny tränare och klättra i tabellen ... tycker inte deras tabell läge och situation är rättvis ...
Angående RBK så ska det bli intressant att se om det tillkommer en forward och vem det blir.
Angående RBK så ska det bli intressant att se om det tillkommer en forward och vem det blir.
+ 1
Sv: Säsongen 2019-2020
Och nu är man tydligen ett superfan enligt FB, Nåväl, jag har inte sett många matcher i hallen så får väl se mig som ett passivt fan.
Tycker det ska bli intressant med Oskars i SHL och tänkte eventuellt åka dit och se någon bortamatch. Lite märkligt att man tidigare bott i Växjö och inte sett en Lakers match live.
Tycker det ska bli intressant med Oskars i SHL och tänkte eventuellt åka dit och se någon bortamatch. Lite märkligt att man tidigare bott i Växjö och inte sett en Lakers match live.
+ 1
Sv: Säsongen 2019-2020
Det känns som att lagets ambitioner har ökat. Värvningarna signalerar att nu ska vi inte vara lillebror i SHL längre. Ser fram emot säsongsstarten.
Sv: Rögles lagupptsällning
Intressant intervju med Will på hemsidan. Han ser fram emot säsongen. Beträffande Höglander och Bokk så kanske de kunde köra i samma kedja med Bengtsson som center ... med deras fart ... frågan är då vem man sätter bredvid Everberg och Sjögren i andra linan... kanske Liss? Är säker på att om Liss får mycket speltid och spela mycket pp så kommer självförtroende och målen.
+ 1
Sv: Rögles lagupptsällning
Beträffande Bokk :) … så tror jag att han kan göra 30+ poäng nästa säsong. Höglander kommer att ta ett kliv upp och producera som Sandin gjorde förra säsongen. Everberg kommer att ligga på minst 35-40 poäng.
+ 1
Sv: Rögles lagupptsällning
Charliejfz:
Skall bli intressant att se om Ryfors är redo för större uppgifter bästa säsong.
Skall bli intressant att se om Ryfors är redo för större uppgifter bästa säsong.
+ 1
Sv: Rögles lagupptsällning
Funderar på Redhawks och Lakers värvningar... antingen har de budget att hålla eller så kör de en annan strategi … hade varit intressant att veta hur Malmös sportchef har tänkt kring lagbygget
Sv: Rögles lagupptsällning
Kritan: Ragnarsson ska bli intressant att följa... Tycker tvåvägsbacken Hansson ska spela med offensiva Curran i första. Schira kan stabilisera Gelinas och så kör Bertov med offensiva Ragnarsson i tredje backpar.
+ 1
Rögles lagupptsällning
Backpar:
Curran - Bertov
Hansson - Gelinas
Schira - Lesund
Extra: Ragnarsson
Forwards:
Zaar - Brithèn - Bristedt
Everberg - Sjögren - Book/NY
Höglander - Bengtsson - Book/NY
Matson - Ryfors - Andersson
Extra: Antingen Wennström, Wilson eller Edström
Curran - Bertov
Hansson - Gelinas
Schira - Lesund
Extra: Ragnarsson
Forwards:
Zaar - Brithèn - Bristedt
Everberg - Sjögren - Book/NY
Höglander - Bengtsson - Book/NY
Matson - Ryfors - Andersson
Extra: Antingen Wennström, Wilson eller Edström
Sv: Säsongen 2019-2020
Kritan: Helt rätt... starten blir viktig. Hoppas de lärde sig från förra säsongen...
Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: Tror vi har kapicitet att komma på en topp 6 plats, fast vi måste få en bra start.
Sv: Säsongen 2019-2020
De tippar oss på 8:e plats i SHL. Men tänker att vi kan nog knipa en plats högre upp om allt går väl.
Sv: Säsongen 2019-2020
Schira förlänger... det är super att han är kvar... så då har vi tre vassa backar i Curran, Schira och Hansson.... Gelinas utan skador blir nog vass med sitt skott...
På forwardssidan tillkom två spelare till J20 antar jag. De kan nog få lite speltid i SHL också.
På forwardssidan tillkom två spelare till J20 antar jag. De kan nog få lite speltid i SHL också.
Sv: Säsongen 2019-2020
Läste artikeln om Ahnelöv… kan förstå att speltiden inte blev vad han räknat med... har min tolkning men undrar hur ni i Leksand tolkar den
Sv: Säsongen 2019-2020
Ahnelövs syn på hans tid i Rögle
www.hockeysverige.se/2019/05/12/jonas-ahnelov-om-besvikelsen-rogle/
www.hockeysverige.se/2019/05/12/jonas-ahnelov-om-besvikelsen-rogle/
Sv: Säsongen 2019-2020
Roman Will har skrivit på för två år ... en intressant målvakt är klar som tydligen varit en av tjeckiska ligans bästa.
Sv: Säsongen 2019-2020
Och Christopher Rifalk är klar... så då har vi en målvakt. Han kommer att växa i SHL.
Jag är säker på att laget kommer att nå topp 6 nästa år. Vågar till och med säga att det går bättre än så.
Jag är säker på att laget kommer att nå topp 6 nästa år. Vågar till och med säga att det går bättre än så.
Sv: Säsongen 2019-2020
Dominik Bokk är signad. Så då blir andra linan förmodligen Bokk - Sjögren -Everberg... tredje kedjan blir Matson-Bengtsson-Höglander
Sv: Säsongen 2019-2020
Charliejfz: Defensiva skills lär vi behöva rikligt av. Börjar bli mer och mer nöjd med backuppsättningen.
+ 1
Sv: Säsongen 2019-2020
Signature: Ahnelöv är bra defensivt men kostar mycket. Ni får en rutinerad back och får säga grattis. Vidare är han viktig i båset för moralen. Tror att klubben valde att leta efter yngre förmågor med mer fart på rören samt offensiva kvaliteer och ersättaren till Ahnelöv är nog inte presenterad ännu.
+ 1
« Föregående · 1984370 · Nästa »