Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Har däremot varit svårt att locka spelare till det eftersom det inte funnits något elitserielag här. Vi tappade ju exempelvis Jocke Lindström till Modos hockeygymnasium för några år sedan.
Förhoppningsvis kan man locka spelare utifrån som höjer klassen på J-lagen nu. Det behövs starka lag för att juniorerna ska utvecklas.
Hur som helst är jag alldeles för ung för den debatten.
Kan däremot konstatera att ungdomssidan idag är alldeles för dåligt skött och jag hoppas på bättre i framtiden.
Blir väl typ 5 spelare från Skellefteå i elitserien skulle jag tro. Ramstedt, Lindgren, Larsson, Jonte (?) och nån till kanske.
Lite tråkigt, men vi får skärpa oss i framtiden. Det är ju i alla fall en fördel att ha ett elitserielag på orten, så juniorerna får testa på hetluften.
Men tyvärr finns det inte så många i förskingringen.
Jonte Hedström i Anaheim hoppas man på.
Johan Backlund i Leksand hoppades jag på, men han verkar inte så sugen.
Jocke Lindström i Columbus vill nog fortsätta försöka slå sig in i NHL.
Fredrik Warg fortsätter väl i Timrå.
Sen finns det väl rätt många till, men det är väl tveksamt om dessa tillför så mycket.
2 Centrar klara m a o.
GWG-målskytten Öberg och killen som spelade fram- Harkins.
No problemas, Gidde:
Bara jag får anses ha starkare pappa (inkl övrig attribut) är earnie är läget lungt.
Ber så mycket om ursäkt för det... :)
Jag läste bara det översta i det inlägget, och där står det ju
'Grattis till återkomsten!' ;-)
Men du har helt rätt i att sista raden står det väntan på (Y)
ståpäls & Gidde:
Om ni inte hängde med i svängarna, så svarade jag på ernie eagle's:
"Timrå IKockså. Vi väntade i 18år på Elitserien - sådeså!"
och skulle lika gärna kunna sagt:
"Mora IKockså. Vi väntade i 30år på Elitserien - sådeså!"
och på så sätt bevisligen haft en starkare pappa, grövre utrustning i kalsongerna samt vassare sportbil än den gode ernie, i vår gemensamma jakt på att skaffa fruntimmer.
Vad var det ni ville ha sagt egentligen?
Hade dom funnits i Elitserien innan dom gick upp för några år sedan?
ernie eagle:
Juniorer.
Mora väntade in den gyllene medelåldern, och äntrade finrummet efter 30 års exil.
LYCKA TILL
16 års ökenvandring är över,det är bara Hammarby 21 år,Väsby 19 år och Örebro ca 25 år som slår er i elitväntan.