« Föregående · 760750 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Stryk idag!?!
Guinness:
underskatta inte SAIK!
Kan de slår frölunda borta kan de slå FBK hemma :)
underskatta inte SAIK!
Kan de slår frölunda borta kan de slå FBK hemma :)
Inledningen
Jag är klart nöjd än så länge.
Ser man till poängen borde vi nog ha haft några poäng till, men ser man till spelet så måste jag ändå vara nöjd.
Matcher som Frölunda borta, Linköping hemma och DIF borta kändes inte givna på förhand, men de har gett oss 9 poäng.
Offensivt.
Här ligger våran styrka.
Flest mål i elitserien, flest skott på mål och hela 13 olika målskyttar.
Bra bredd och många som klivit fram när Wernblom blev skadad. Vi har gjort minst 3 mål i alla våra 7 matcher och jag tycker vår offensiv är på övre halvan i elitserien.
Defensivt.
Klart sämre. Otroligt tunn backbesättning och det blev inte bättre när Haakana - chefen i försvaret - blev skadad. Om vår offensiv är på övre halvan i elitserien, ligger vår defensiv i bottenplaceringarna.
Uppryckning väntas dock. Haakana är inte långt borta. Libor Prochazka kommer i mitten på oktober och dessutom snackas det mycket om att en gammal AIK-bekant - Drake Berehowksy är på väg tillbaka.
Kort sagt ser det ändå ganska bra ut för Skellefteå efter 2 veckor av Elitserien 06/07.
Ser man till poängen borde vi nog ha haft några poäng till, men ser man till spelet så måste jag ändå vara nöjd.
Matcher som Frölunda borta, Linköping hemma och DIF borta kändes inte givna på förhand, men de har gett oss 9 poäng.
Offensivt.
Här ligger våran styrka.
Flest mål i elitserien, flest skott på mål och hela 13 olika målskyttar.
Bra bredd och många som klivit fram när Wernblom blev skadad. Vi har gjort minst 3 mål i alla våra 7 matcher och jag tycker vår offensiv är på övre halvan i elitserien.
Defensivt.
Klart sämre. Otroligt tunn backbesättning och det blev inte bättre när Haakana - chefen i försvaret - blev skadad. Om vår offensiv är på övre halvan i elitserien, ligger vår defensiv i bottenplaceringarna.
Uppryckning väntas dock. Haakana är inte långt borta. Libor Prochazka kommer i mitten på oktober och dessutom snackas det mycket om att en gammal AIK-bekant - Drake Berehowksy är på väg tillbaka.
Kort sagt ser det ändå ganska bra ut för Skellefteå efter 2 veckor av Elitserien 06/07.
Sv: Publik
shinzawai: Är 115 anmälda för tillfället på supporterklubbens hemsida. Dessutom har en resebyrå en buss med 50 sittplatsare.
Modo har inte velat släppa alla 150 biljetter som supporterklubben enligt hockeyligan ska ha, men jag tror att det löser sig.
Således tror jag på 150 på ståplats, 50 i sittplatsbussen plus bilarna som alltid går. Åtminstone 300 lär vi då bli även om alla inte står i klacken.
Modo har inte velat släppa alla 150 biljetter som supporterklubben enligt hockeyligan ska ha, men jag tror att det löser sig.
Således tror jag på 150 på ståplats, 50 i sittplatsbussen plus bilarna som alltid går. Åtminstone 300 lär vi då bli även om alla inte står i klacken.
Sv: Publik
Cyklob: Tack för lyckönskningen.
Ja. Vi har de 5 senaste matcherna gett motståndarna handikapp med 5-0 (Frölunda), 2-0 (Linköping), 1-0 (Frölunda), 1-0 (Mora) och 2-0 (Luleå). Visst är det en styrka att jobba ikapp, men vi kan ju inte fortsätta sätta oss i situationerna.
Troligtvis handlar det om osäkerhet hur man ska tackla uppgiften. Det handlar om lag vi inte har mött tidigare och vi kan inte bara köra på som vanligt och mangla som vi gjorde i allsvenskan.
Jag tror att vi kommer att bli säkrare i vårt eget spel framöver och då kan det nog bära rätt långt.
Ja. Vi har de 5 senaste matcherna gett motståndarna handikapp med 5-0 (Frölunda), 2-0 (Linköping), 1-0 (Frölunda), 1-0 (Mora) och 2-0 (Luleå). Visst är det en styrka att jobba ikapp, men vi kan ju inte fortsätta sätta oss i situationerna.
Troligtvis handlar det om osäkerhet hur man ska tackla uppgiften. Det handlar om lag vi inte har mött tidigare och vi kan inte bara köra på som vanligt och mangla som vi gjorde i allsvenskan.
Jag tror att vi kommer att bli säkrare i vårt eget spel framöver och då kan det nog bära rätt långt.
Sv: Publik
Åkerman: Måste säga att jag blir bara mer och mer imponerad över Skellefteå, trots att man hammnar i tunga underlägen som jobbar man ikapp och skapar spänning i matchen enda in i det sista. Sådant här spel man saknar i många andra klubbar, hammnar dom i samma situation så slutar dom spela hockey. Skellefteå ska ha all creds. Hoppas ni håller er kvar i Elitserien.
Sv: Publik
Metal Guru: Ja, Frölunda spelar inte som ett topplag. Däremot fick de enkla mål på ett topplags vis.
Motsatsen för AIK. Tycker vi har varit väl så bra som motståndarna i alla matcher (Kanske inte mot Brynäs, där hade vi tur), men saknar rutinen och flytet för att knyta ihop säcken.
Jag hoppas och tror att man vi kontrollera matcherna bättre när vi börjar bli varmare i kläderna.
Motsatsen för AIK. Tycker vi har varit väl så bra som motståndarna i alla matcher (Kanske inte mot Brynäs, där hade vi tur), men saknar rutinen och flytet för att knyta ihop säcken.
Jag hoppas och tror att man vi kontrollera matcherna bättre när vi börjar bli varmare i kläderna.
Sv: Publik
Åkerman: Vi har hört den förr, ännu en hedersam förlust, tycker vi var långt ifrån chanslösa. Orutin visst finns det, men idag kom Hadelöv helt snett in i matchen, vilket bäddade för indianernas första trepoängare. Ändå en eloge till laget som trots hopplösa underlägen kämpar, sliter, har fart på grillorna och skapar, med lite indianflax hade man fixat minst en poäng.
Sv: Publik
Cyklob: ...och 4-6 blev det ju.
Var en sån där match när AIK ligger på och Frölunda kontrar in enkla mål.
Vi vinner skotten i första med 17-9 och Frölunda målen med 0-4.
Totalt blev skotten 45-22 vilket ändå talar om att vi inte var chanslösa i alla fall.
Problemet är att vi är orutinerade på elitnivån och att Frölunda får alldeles för enkla mål på alla chanser de hade.
Var en sån där match när AIK ligger på och Frölunda kontrar in enkla mål.
Vi vinner skotten i första med 17-9 och Frölunda målen med 0-4.
Totalt blev skotten 45-22 vilket ändå talar om att vi inte var chanslösa i alla fall.
Problemet är att vi är orutinerade på elitnivån och att Frölunda får alldeles för enkla mål på alla chanser de hade.
Sv: Frölunda - saik
Åkerman: 2 mycket fina skalper av Skellefteå, hoppas att det håller i sig bara. Sedan så får dom gärna tappa formen lagom till den 7/10 ;).
Sv: Frölunda - saik
Alisandali: Tackar. Skönt att vi börjar få utdelning i form av poäng nu. Frölunda och Cluben är finfina skalper!
Sv: Frölunda - saik
Åkerman: Grattis till ännu en vinst i ES , starkt att vända ett 0-2 underläge till vinst mot LHC .
Sv: Frölunda - saik
4EVER: Ja den texten tål att läsas några gånger det smakar bra i munnen när man läser det.Hahahihi... gött att ni sänkte frölunda igår.
Sv: Frölunda - saik
Tycker man kan stänga serien nu... Ser snyggt ut med alla norrlandslagen på slutspelsplats! :)
Go Norrland!
Visst bottenmöte på torsdag... Frölunda-HV.. ;)
Nu ska vi inte bli sturska men, fy faan va skön seger!!
SAIK
Go Norrland!
Visst bottenmöte på torsdag... Frölunda-HV.. ;)
Nu ska vi inte bli sturska men, fy faan va skön seger!!
SAIK
« Föregående · 760750 · Nästa »