« Föregående · 765386 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Virtanen
saxat från Norran.
AIK:s forward, Antti Virtanen, är på väg bort från AIK. I helgen fick han nästan ingen speltid alls, och i dag kanske han inte ens finns med i laget. - Jag får veta hur det blir i veckan, säger Virtanen.
Den finländske spelarens sejour i AIK har inte varit lyckad. På nio matcher har det bara blivit tre assists och speltiden har blivit mindre hela tiden.
AIK:s forward, Antti Virtanen, är på väg bort från AIK. I helgen fick han nästan ingen speltid alls, och i dag kanske han inte ens finns med i laget. - Jag får veta hur det blir i veckan, säger Virtanen.
Den finländske spelarens sejour i AIK har inte varit lyckad. På nio matcher har det bara blivit tre assists och speltiden har blivit mindre hela tiden.
Sv: Modo
Dream Team: Jag får tala för Johan Brännström i det här fallet.
Jonte är ju förvisso från Boliden, men gick till Skellefteå långt innan juniorålder. Inte fel att säga att AIK fostrat honom även om BFFI är moderklubben.
Kvittar när Jonte valde Timrå. Att det blev klart i maj eller augusti är det nog ingen som bryr sig om.
Kan vi inte släppa Jontefrågan snart?
Jonte är ju förvisso från Boliden, men gick till Skellefteå långt innan juniorålder. Inte fel att säga att AIK fostrat honom även om BFFI är moderklubben.
Kvittar när Jonte valde Timrå. Att det blev klart i maj eller augusti är det nog ingen som bryr sig om.
Kan vi inte släppa Jontefrågan snart?
Sv: Modo
Kickan: Bodde du i Sundsvall 1975? Ja, då Timrå elitseriedebuterade, alltså..
Jag citerar Johan Brännström, moderator supporterföreningen North Power, ur Tidningen Hockey, elitserienumret innevarande säsong:
"Den spelaren vill du inte se i Skellefteå igen?
- Jonathan Hedström. Jonte var den stora ikonen som vi alla hade väntat på. Under tiden i Luleå, Djurgården och Timrå var han fortfarande en stor symbol och idol. När han nu som klubblös valde Timrå känner sig många väldigt svikna. Det var endast Jonte som kunde återvända som stadens stolte son och hjälpa laget som fostrat honom. Han hade chansen att komma hem som vår tids största hjälte, men den chansen tog han inte"
Är inte Boliden Jontes moderklubb? Man undrar vad de som känner sig mest svikna tänker när de läser att Jonte var "överens" med Timrå redan så stidigt som i maj månad.
Jag citerar Johan Brännström, moderator supporterföreningen North Power, ur Tidningen Hockey, elitserienumret innevarande säsong:
"Den spelaren vill du inte se i Skellefteå igen?
- Jonathan Hedström. Jonte var den stora ikonen som vi alla hade väntat på. Under tiden i Luleå, Djurgården och Timrå var han fortfarande en stor symbol och idol. När han nu som klubblös valde Timrå känner sig många väldigt svikna. Det var endast Jonte som kunde återvända som stadens stolte son och hjälpa laget som fostrat honom. Han hade chansen att komma hem som vår tids största hjälte, men den chansen tog han inte"
Är inte Boliden Jontes moderklubb? Man undrar vad de som känner sig mest svikna tänker när de läser att Jonte var "överens" med Timrå redan så stidigt som i maj månad.
Sv: Modo
Lumber Jack: Jag har en fd kollega (leksing, som höll på LHF när han kollade matcher med mig) som under våran gemensamma Sundsvallstid, i Kärringgarnas ES-begynnelse, överröstade Kärringklacken på egen hand. Kärringarna inbillar sig nog att de är bättre än de är. Jonte kommer nog att visa sig vara mest överskattad och överbetald ever när säsongen summeras.
Sv: Modo
Hatten av. Modo var klart bättre och 5-2 var nog rätt smickrande för Skellefteå till slut. Första perioden kunde nog ha varit oavgjord, men i andra och tredje var det bara ett lag på banan.
Vi gör vår klart sämsta match för säsongen i och med att vi varit med och fört spelet i de tidigare matcherna, men idag hamnade på hälarna. Självklart är det ju även Modo som gör oss dåliga, men vi slarvar alldeles för mycket i egen zon. Som nykomligar saknar vi fortfarande trygghet och jämnhet. Det blev vi straffade för idag.
Angående stela långfinger så blir det alltid så när det är hyfsat stort följe. Några småungar och rötägg följer alltid med och de hanterar inte förluster så väl. Men jag tror väl det blev rätt incidentfritt, trots allt?
Pluspoäng även till arenan även om man gärna kunde ha haft två olika ståplatser, samt brantare lutning så man ser det närmaste målet.
Bra stämning hade ni också, era jävlar.
Vi gör vår klart sämsta match för säsongen i och med att vi varit med och fört spelet i de tidigare matcherna, men idag hamnade på hälarna. Självklart är det ju även Modo som gör oss dåliga, men vi slarvar alldeles för mycket i egen zon. Som nykomligar saknar vi fortfarande trygghet och jämnhet. Det blev vi straffade för idag.
Angående stela långfinger så blir det alltid så när det är hyfsat stort följe. Några småungar och rötägg följer alltid med och de hanterar inte förluster så väl. Men jag tror väl det blev rätt incidentfritt, trots allt?
Pluspoäng även till arenan även om man gärna kunde ha haft två olika ståplatser, samt brantare lutning så man ser det närmaste målet.
Bra stämning hade ni också, era jävlar.
Sv: Stryk idag!?!
Åkerman: Positivt oxå och se greken i mål, han gjorde då inte bort sig.
Däremot ser man fram emot när Haakana och Prochazka är tillbaka och styr upp försvaret. Behövligt i såna här matcher!
Däremot ser man fram emot när Haakana och Prochazka är tillbaka och styr upp försvaret. Behövligt i såna här matcher!
Sv: Stryk idag!?!
Guinness: För att återknyta till rubriken så blev det torsk.
Tungt att hämta upp till 3-3 bara för att släppa in 3-4 en minut senare.
Positivt dock att vi fortfarande alltid gör minst 3 mål, samt är med i alla matcher till slutet. Färjestad är ändå inte ett lag vi budgeterar att vinna mot.
Nu jävlar, Modo.
Tungt att hämta upp till 3-3 bara för att släppa in 3-4 en minut senare.
Positivt dock att vi fortfarande alltid gör minst 3 mål, samt är med i alla matcher till slutet. Färjestad är ändå inte ett lag vi budgeterar att vinna mot.
Nu jävlar, Modo.
Sv: Stryk idag!?!
Gidde: FBK har en tendens att göra vissa uttalanden då och då t.ex. Loob. Det brukar hockey sverige störa sig på.
Sv: Stryk idag!?!
Guinness:
Du vann just en plockhandske!
Klart det är under matcherna, när skulle det annars vara??
;-)
Du vann just en plockhandske!
Klart det är under matcherna, när skulle det annars vara??
;-)
Sv: Stryk idag!?!
Guinness:
Nja, det finns ett annat lag som har en lång historia av att klaga på domaren och försöka påverka honom..
Om du tittat på matcher live så kan du inte ha missat detta...
Nja, det finns ett annat lag som har en lång historia av att klaga på domaren och försöka påverka honom..
Om du tittat på matcher live så kan du inte ha missat detta...
Sv: Stryk idag!?!
mikenomad: Kan allt hålla med dig om att det finns en viss attityd i FBK leden...inte ens jag är riktigt nöjd emellanåt.
Sv: Stryk idag!?!
malmöindianen:
Instämmer!!
Han verkar få prata precis hur mycket som helst, match efter match! :-S
Instämmer!!
Han verkar få prata precis hur mycket som helst, match efter match! :-S
Sv: Stryk idag!?!
finns väl ingen som har mer tid på att snacka med domaren som jörgen jönsson. borde införa en extra period för skit snack varje gång han spelar
Sv: Stryk idag!?!
mattias - 74: Tja....han är en hyfsad författare. Men egot är större än...ja, jag vet inte vad. Ung. som hos FBK..
Sv: Stryk idag!?!
Guinness: Den där självgoda "vi vet bäst och gör vad som behagar oss"-inställningen är jäkligt enerverande. Som nån skrev, FBK är hockeyns svar på Jan Guillou...
Sv: Stryk idag!?!
mattias - 74:
He he...när FBK står på andra sidan är jag flexibel när det gäller vilket lag jag håller på.
I alla andra lägen finns bara ett lag, TIK!
He he...när FBK står på andra sidan är jag flexibel när det gäller vilket lag jag håller på.
I alla andra lägen finns bara ett lag, TIK!
« Föregående · 765386 · Nästa »
i Januari månad det var ett krav från Rikhu Hahl
om han skulle skriva på för Timrå