« Föregående · 810264 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Smogz: Verkar som om du tullat på vinsten redan. TIK låg 8 p före SAIK innan matchen i går. Är nu 11 p före, iofs då med 2 matcher mer spelade.
Ah va f*n!!
Å i nederlagets stund så får man faktiskt tacka Timrå,Linköping å Färjestad för hjälpen att hålla avståndet till våra antagonister!
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Sune:
Kan även om det är lite sent inte låta bli att komma med en reflektion.
Råkade titta på tabellen och det visar sig att skellefteå ligger 6 poäng efter Timrå med två matcher mindre spelade...
Fan vet om jag inte börjar ha häng på den där backen öl som jag slog vad om att Skellefteå skulle vara ovanför Timrå i tabellen när serien är slut.
Förra året vann jag en back på att Luleå var före Timrå...
Kan även om det är lite sent inte låta bli att komma med en reflektion.
Råkade titta på tabellen och det visar sig att skellefteå ligger 6 poäng efter Timrå med två matcher mindre spelade...
Fan vet om jag inte börjar ha häng på den där backen öl som jag slog vad om att Skellefteå skulle vara ovanför Timrå i tabellen när serien är slut.
Förra året vann jag en back på att Luleå var före Timrå...
Sv: Så j-kla vackert!!
Ja det är en svår fråga eller jag tycker den borde vara lätt..
Jag tycker att Perra borde prova Tähtninen i en mer framträdande roll några matcher - visa att han tror på honom, ge honom lite själförtroende. Perfekt läge nu när Fredrik Öberg är borta att sätta in honom istället för Harkins ett par tre matcher. Funkar inte det så sälj honom...
Jag tycker att Perra borde prova Tähtninen i en mer framträdande roll några matcher - visa att han tror på honom, ge honom lite själförtroende. Perfekt läge nu när Fredrik Öberg är borta att sätta in honom istället för Harkins ett par tre matcher. Funkar inte det så sälj honom...
Sv: Så j-kla vackert!!
Enda haken nu är väl vem man ska skeppa iväg....Tähtinen eller Harkins?
Som jag ser det så är det väl troligare vi får en slant för Finnen än Golden-Brett...
Som jag ser det så är det väl troligare vi får en slant för Finnen än Golden-Brett...
Sv: Så j-kla vackert!!
Knegare: Nej, verkligen inte.
Den här säsongen har laget klivit fram direkt när det behövts som mest.
Vore otroligt skönt att plocka DIF imorgon nu.
Den här säsongen har laget klivit fram direkt när det behövts som mest.
Vore otroligt skönt att plocka DIF imorgon nu.
Skellefteå hjälte försvunnen.
En hjälte ifrån förra sejouren i ES är försvunnen och polis
och anhöriga behöver hjälp att hitta honom..
och anhöriga behöver hjälp att hitta honom..
Sv: Nedorost
4EVER: Som jag skrivit på anra forum...Tjecker/Slovaker har ALLTID varit berömda för att köra med "hängskalle" när lagen dom spelar för är nere å gräver skit...å nu kommer han till ett lag med nästan hypad form så torde han lyfta sej utav bara faen av bara det...å allra hällst när om han förhopppningsvis kommer att spela den 21/12...mot gamla arbetsgivaren...
Nedorost
Spännande idé att värva en reject från elitseriens sämsta lag...
Nej, jag tror faktiskt på den här värvningen. Född 80, har spelat i NHL, har spelat med Harkins och Lintner tidigare.
Alla rapporter talar ju dessutom om en hårt jobbande lagspelare och allvarligt talat så verkar ju Malmö kunna sabba för i stort sett vilken spelare som helst.
Kan bli succé med en nystart i Skellefteå för Nedorost.
Nej, jag tror faktiskt på den här värvningen. Född 80, har spelat i NHL, har spelat med Harkins och Lintner tidigare.
Alla rapporter talar ju dessutom om en hårt jobbande lagspelare och allvarligt talat så verkar ju Malmö kunna sabba för i stort sett vilken spelare som helst.
Kan bli succé med en nystart i Skellefteå för Nedorost.
Sv: Modo
Åkerman: Nog kommer uppehållet behövligt med tanke på läget i truppen. Libor hade väl en viss förhoppning att kunna vara med idag? Jag hoppas som du - att Werner har den där sköna blicken idag och att vi kan bärga minst en pinne, men Modo;s formkurva på sistone, så brant att den mest erfarne klättrare skulle bäva, inger respect. Men samtidigt har ju också våra grabbar imponerat stort...
Modo
En match kvar nu innan nästa uppehåll.
Skellefteås facit i november/december har varit över förväntan:
Modo (h) 2p
Malmö (b) 3p
Hv71 (b) -
Timrå (b) 3p
Mora (h) 2p
Frölunda (h) 3p
Färjestad (h) -
Djurgården (h) 3p
Hv71 (h) -
Timrå (b) 3p
Brynäs (h) 1p
Linköping (b) 1p
21p på 12 matcher. Endast 3 förluster vilka samtliga också kommit mot "acceptabla lag" Hv71, Färjestad och Hv71 igen.
Det har inte varit gratis dock. Frånvarolistan börjar kännas som Timrås och uppehållet känns riktigt efterlängtat.
Hadelöv (knä), Libor (skinka), Pontus (knä), Öberg (knä), Berka (armbåge), Tähtinen (feber), Schlacher (landslagsuppdrag) saknades senast mot Cluben.
Nu väntar ett ruskigt formstarkt Modo hemma på lördag. Det känns som att oavgjort ligger hyfsat nära till hands och det skulle kännas ok inför uppehållet.
Samtidigt så vet vi ju alla att Werner kommer att sänka Modo minst en gång den här säsongen. Varför inte på lördag?
Skellefteås facit i november/december har varit över förväntan:
Modo (h) 2p
Malmö (b) 3p
Hv71 (b) -
Timrå (b) 3p
Mora (h) 2p
Frölunda (h) 3p
Färjestad (h) -
Djurgården (h) 3p
Hv71 (h) -
Timrå (b) 3p
Brynäs (h) 1p
Linköping (b) 1p
21p på 12 matcher. Endast 3 förluster vilka samtliga också kommit mot "acceptabla lag" Hv71, Färjestad och Hv71 igen.
Det har inte varit gratis dock. Frånvarolistan börjar kännas som Timrås och uppehållet känns riktigt efterlängtat.
Hadelöv (knä), Libor (skinka), Pontus (knä), Öberg (knä), Berka (armbåge), Tähtinen (feber), Schlacher (landslagsuppdrag) saknades senast mot Cluben.
Nu väntar ett ruskigt formstarkt Modo hemma på lördag. Det känns som att oavgjort ligger hyfsat nära till hands och det skulle kännas ok inför uppehållet.
Samtidigt så vet vi ju alla att Werner kommer att sänka Modo minst en gång den här säsongen. Varför inte på lördag?
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Knegare: Jo, han har nog inte släppt sargen ännu och bytt zon.
Står hyfsat offside!
Står hyfsat offside!
Höstens överraskning
Ny fråga upplagd.
Sjäv väljer jag nog Haakana på frågan.
Hade verkligen räknat in en floppvärvning där.
Sjäv väljer jag nog Haakana på frågan.
Hade verkligen räknat in en floppvärvning där.
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Kapten Lindow: Haha, Sten och Georg är en enorm institution i Skellefteå AIKs historia. Lite inoficiella maskotar i hur många år som helst nu.
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
4EVER: Jag kan säga att era Sten-Georgar är rätt lika den riktige Sune!
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Knegare:
Hoppas på fler inlägg från Sune! :)
Har aldrig skrattat så mycke´..... Helfestligt!
Våra "Sunar" i staan heter i folkmun Sten-Georg men de är ju inte hälften så roliga! ;) (se länk)
GO´JUL!
SAIK
Hoppas på fler inlägg från Sune! :)
Har aldrig skrattat så mycke´..... Helfestligt!
Våra "Sunar" i staan heter i folkmun Sten-Georg men de är ju inte hälften så roliga! ;) (se länk)
GO´JUL!
SAIK
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
mattias - 74: Underskatta aldrig Sune eller Svedberg! Båda lika klockrena, en på isen den andre på läktaren!
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Dream Team:
Ähh men sune anser att Svedberg räcker för att ge Timrå ett Sm guld !!
Ähh men sune anser att Svedberg räcker för att ge Timrå ett Sm guld !!
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Sune: Skönt inlägg. Här var det ord och inga visor.
Spännande också att det är Hadelöv och Wernblom som du tar upp för att visa hur allsvenska vi är. Hade väntat mig våran svaga backsida eller bristande bredd eller nåt sånt.
Nåväl. Omöjligt är det inte att du får rätt i att vi kan tänkas spela KS till våren. Att etablera sig i ES tar lite tid, men vi har i alla fall börjat hyfsat.
Spännande också att det är Hadelöv och Wernblom som du tar upp för att visa hur allsvenska vi är. Hade väntat mig våran svaga backsida eller bristande bredd eller nåt sånt.
Nåväl. Omöjligt är det inte att du får rätt i att vi kan tänkas spela KS till våren. Att etablera sig i ES tar lite tid, men vi har i alla fall börjat hyfsat.
« Föregående · 810264 · Nästa »