« Föregående · 699917 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: ES
Stigsson:
angående mattias-74 sa, så....ha du sett skellefteå nåt iår??? i så fall kanske du märk att AIK är mycket bättre i år , skridskostarkare, fysiskare, mer tålamodig,nya tränare ( in med lugne Samuelsson & ut med stressige Taavola) att det märks att dom ha riktigt kul ute på isen...osv., än för 2 år sen och därför e jag kanska säker på att dom vinner på måndag och avancera till Himmelriket (Elitserien) efter 17 års frånvaro....
angående mattias-74 sa, så....ha du sett skellefteå nåt iår??? i så fall kanske du märk att AIK är mycket bättre i år , skridskostarkare, fysiskare, mer tålamodig,nya tränare ( in med lugne Samuelsson & ut med stressige Taavola) att det märks att dom ha riktigt kul ute på isen...osv., än för 2 år sen och därför e jag kanska säker på att dom vinner på måndag och avancera till Himmelriket (Elitserien) efter 17 års frånvaro....
Sv: ES
Salcin: Jo precis! Jag skiter fullkomligt blanka fan i att Timrå riskerar förlora Jonte Hedström till Schtaan vid ett eventuellt avancemang för dem till ES.
Det känns ändå som om fördelarna med SAIK i ES överväger nackdelarna. Publikmässigt, intressemässigt och helhetsmässigt.
Det skulle bli en jäkla hausse kring en återkomst, påungefär samma sätt som när Solna AIK tog steget upp i Allsvenskan igen i fotbollen.
Skellefteå är publikvänligt lag som drar folk och ökar omsättningarna vid bortamatcherna hos de andra norrländska lagen såsom Luleå, MoDo, Timrå, Brynäs.
40/50/60-talisterna kommer vallfärda för att få känna den nostalgiska doften av klassiker.
Jag längtar redan till bortamatch i Peoland! Vet du hur läktarna är utformade däruppe? Står klackarna på varsin sida?
Fy fan vad mäktigt i sådana fall. En svartgul sektion av flaggor, trummor, halsdukor och konfetti och på motsatt sida nyanserna rött och vitt ackompanjerad av våran bongo-trumma.
Jag ryser av välbehag! Snälla snälla SAIK bjud oss hockeylovers på den godbiten, säcka fan inte ihop nu för då blöder mitt hjärta och tårarna bara sprutar!
Det känns ändå som om fördelarna med SAIK i ES överväger nackdelarna. Publikmässigt, intressemässigt och helhetsmässigt.
Det skulle bli en jäkla hausse kring en återkomst, påungefär samma sätt som när Solna AIK tog steget upp i Allsvenskan igen i fotbollen.
Skellefteå är publikvänligt lag som drar folk och ökar omsättningarna vid bortamatcherna hos de andra norrländska lagen såsom Luleå, MoDo, Timrå, Brynäs.
40/50/60-talisterna kommer vallfärda för att få känna den nostalgiska doften av klassiker.
Jag längtar redan till bortamatch i Peoland! Vet du hur läktarna är utformade däruppe? Står klackarna på varsin sida?
Fy fan vad mäktigt i sådana fall. En svartgul sektion av flaggor, trummor, halsdukor och konfetti och på motsatt sida nyanserna rött och vitt ackompanjerad av våran bongo-trumma.
Jag ryser av välbehag! Snälla snälla SAIK bjud oss hockeylovers på den godbiten, säcka fan inte ihop nu för då blöder mitt hjärta och tårarna bara sprutar!
Sv: ES
mattias - 74: Lite tidigt att gratulera redan.
Tänkbar scenario: Södertälje vinner på måndag mot ett uppgivet Leksand samtidigt som Malmö vinner den svåra bortamatchen i Skellefteå.
Då är läget, Skellefteå 18p, Malmö 18p och Södertälje 16p med två omgångar kvar.
Det här blir bushårt in i sista omgången.
Tänkbar scenario: Södertälje vinner på måndag mot ett uppgivet Leksand samtidigt som Malmö vinner den svåra bortamatchen i Skellefteå.
Då är läget, Skellefteå 18p, Malmö 18p och Södertälje 16p med två omgångar kvar.
Det här blir bushårt in i sista omgången.
Sv: ES
RQT: Herreguuuuud vilken otrolig hockeymatch! Makalöst spännande måste jag säga. Som hockeyälskare så hade denna fight precis allt man kan önska sig av en match. Jag lyfter på hatten och tackar för underhållningen.
Jag har ståpäls just nu!
GRATTIS SKELLEFTEÅ TILL SEGERN (och till Elitserien väl...?)
Jag har ståpäls just nu!
GRATTIS SKELLEFTEÅ TILL SEGERN (och till Elitserien väl...?)
Sv: SAIK - Leksand!!
eltifoso:
Ok verkar som om de flesta vill se Leksand ut es. Trist tycker jag men jag accepterar det.. Vi får väl vända detta då och ta oss tillbaks istället då. Vi har haft våran downperiod nu är det SAIKS tur ( IGEN ) :)
Ok verkar som om de flesta vill se Leksand ut es. Trist tycker jag men jag accepterar det.. Vi får väl vända detta då och ta oss tillbaks istället då. Vi har haft våran downperiod nu är det SAIKS tur ( IGEN ) :)
Sv: SAIK - Leksand!!
mattias - 74: Du nappade nästan på personbästa tid denna gång. *impad* =)
Det vet väl alla att han är leksing, jag skrev som en allmän hälsning i SAIKs gästbok i rätt tråd.
Men kan förtydliga mig om du vill.
De som är Skellefteåfans och läser denna tråd tillönskar jag en seger ikväll så att Leksand närmar sig Allsvenskan än mer.
Det vet väl alla att han är leksing, jag skrev som en allmän hälsning i SAIKs gästbok i rätt tråd.
Men kan förtydliga mig om du vill.
De som är Skellefteåfans och läser denna tråd tillönskar jag en seger ikväll så att Leksand närmar sig Allsvenskan än mer.
« Föregående · 699917 · Nästa »
nyz:
Ja, det var ju bara att ta poäng mot ett uschelt Hammarby, eller ett avsågat Leksand - så det borde gått alldeles utmärkt då.