« Föregående · 797404 · Nästa »
Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Sv: Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Sune: Troll. Att du fortfarande får logga in på den här sidan är en gåta.
Skellefteå - hockeysveriges plåga!
Satt och kikade igenom elitserietabellen häromdagen då en tanke slog mig. Hur kan ett sånt dynggäng som Skellefteå ligga på slutspelsplats...helt otroligt. Jag menar, titta på truppen. Vi börjar med målvakterna:
Hadelöv - lika ojämn som Sveriges landsvägar nuförtiden. Kan blanda hyfsade matcher med riktiga katastrofinsatser. Nä där har verkligen bäst före datumet gått ut för länge sen. Sedan har vi det där andra skämtet i målet...en grek? Där får vi gå tillbaka ändå till Bjurlings tid i Djurgården för att hitta liknande tavlor...verkligen pinsamt att skåda honom i målet.
Backarna: Ja där måste jag villigt erkänna att ni har ett par backar av hyfsad klass som skulle gå in i ett annat elitserielag, men så mycket mer är det inte.
Forwards ska vi inte tala om, inte många av dem som skulle gå in i en fjärdekedja i ett annat elitserielag. Det säger allt när en av era bästa spelare är stelopererad upp till höften och knappt kan åka skridskor. Det enda karln kan göra är att stå på en och samma plats under hela matchen och brottas...tragiskt att se. Nä jag hoppas verkligen inte erat flyt håller i sig hela säsongen eftersom att ni är en plåga för hela hockeysverige att skåda. Det bästa för svensk hockey är att ni nästa säsong spelar där ni hör hemma, nämligen i allsvenskan! Vi klarar oss gott och väl utan eran tråkiga ishockey.
Hadelöv - lika ojämn som Sveriges landsvägar nuförtiden. Kan blanda hyfsade matcher med riktiga katastrofinsatser. Nä där har verkligen bäst före datumet gått ut för länge sen. Sedan har vi det där andra skämtet i målet...en grek? Där får vi gå tillbaka ändå till Bjurlings tid i Djurgården för att hitta liknande tavlor...verkligen pinsamt att skåda honom i målet.
Backarna: Ja där måste jag villigt erkänna att ni har ett par backar av hyfsad klass som skulle gå in i ett annat elitserielag, men så mycket mer är det inte.
Forwards ska vi inte tala om, inte många av dem som skulle gå in i en fjärdekedja i ett annat elitserielag. Det säger allt när en av era bästa spelare är stelopererad upp till höften och knappt kan åka skridskor. Det enda karln kan göra är att stå på en och samma plats under hela matchen och brottas...tragiskt att se. Nä jag hoppas verkligen inte erat flyt håller i sig hela säsongen eftersom att ni är en plåga för hela hockeysverige att skåda. Det bästa för svensk hockey är att ni nästa säsong spelar där ni hör hemma, nämligen i allsvenskan! Vi klarar oss gott och väl utan eran tråkiga ishockey.
Sv: Timrå
Sune: Du tror alltså att jag hittar på, bara för att på något sätt försköna Timrås förlust, är det så?
Din uppfattning i motsats till vad jag säger är alltså att det var tur och inget annat som låg bakom SAIKs seger idag, stämmer det. Som jag sa tidigare så kanske det blev lite väl många mål i baken för vår del. Så långt är jag villig att möta dig. Men att segern för SAIK i grund och botten skulle bero på tur är ju ingen vidare bra analys av hur matchen faktiskt såg ut. Men du kan självklart få chansen att beskriva på vilket sätt du anser att SAIK snöt samtliga poäng och på vilket turliga sätt detta skedde. Varsågod.
Din uppfattning i motsats till vad jag säger är alltså att det var tur och inget annat som låg bakom SAIKs seger idag, stämmer det. Som jag sa tidigare så kanske det blev lite väl många mål i baken för vår del. Så långt är jag villig att möta dig. Men att segern för SAIK i grund och botten skulle bero på tur är ju ingen vidare bra analys av hur matchen faktiskt såg ut. Men du kan självklart få chansen att beskriva på vilket sätt du anser att SAIK snöt samtliga poäng och på vilket turliga sätt detta skedde. Varsågod.
Sv: Timrå
gud: Jag passar på att gratulera jag med. En synnerligen välrörtjänt seger som kanske blev lite väl stor målmässigt. Men när vårt försvar erbjuder allmänhetens åkning i egen zon så är det förstås klart att det trillar in ett par puckar.
Ni var riktigt effektiva och vi var mest trötta. Ju längre matchen led orkade ni hålla en högre intensitet och bibehålla ett större tryck i anfallszon, alltmedan vi, i frenetisk jakt på att freda egen zon, inte hade mycket krafter kvar till något konstruktivt anfallsspel. Det är min analys av matchen.
Ni var riktigt effektiva och vi var mest trötta. Ju längre matchen led orkade ni hålla en högre intensitet och bibehålla ett större tryck i anfallszon, alltmedan vi, i frenetisk jakt på att freda egen zon, inte hade mycket krafter kvar till något konstruktivt anfallsspel. Det är min analys av matchen.
Timrå
Match mellan de formstarkaste lagen i serien. 2-14 sammanlagt på torsdagens matcher är ju inte fy skam.
Såg att några Timråiter funderat på att bua ut Jonte efter icketackandet mot Malmö. Är det så...? :-)
Isåfall kunde ni inte ha valt en bättre match...
Vad säger ni? Lite härlig förbrödring mellan fansen?
Såg att några Timråiter funderat på att bua ut Jonte efter icketackandet mot Malmö. Är det så...? :-)
Isåfall kunde ni inte ha valt en bättre match...
Vad säger ni? Lite härlig förbrödring mellan fansen?
Sv: Skellefte AIK - Djurgårn
gud: Finns bara en gud och det är Björn Bjurling. Har ni inte sett Bodens banderoll i Björknäshallen?
Sv: Skellefte AIK - Djurgårn
Åkerman: Grattis till segern.Börjar bli lite avstånd neråt nu.Inte dumt.
Sv: Skellefte AIK - Djurgårn
Knegare: Bra match att vinna. Lite tråkig match med dåligt spel.
Vi har verkligen vunnit de matcher som har varit viktiga på slutet.
Vi har verkligen vunnit de matcher som har varit viktiga på slutet.
Skellefte AIK - Djurgårn
Man får väl hoppas på 9 poängs lucka efter denna match...å att Hade fortsätter med 95+% i statistiken även efteråt...
« Föregående · 797404 · Nästa »